Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Białe misie

Białe misie

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczynie Milena Popek, Patrycja Jankowska

Tematy kompleksowe:

1. Wiosenny ogródek

2. Lubimy książki

3. Jesteśmy przyjaciółmi przyrody

4. Praca różnych ludzi – poznajemy wybrane zawody

 

Co nas czeka w kwietniu?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia dowiemy się, jak wygląda praca w ogrodzie i jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik. Założymy w naszej sali zielony ogródek – będziemy wysiewać nasionka i sadzić cebulki, porozmawiamy również o tym, jak należy dbać o rośliny. Wykonamy kolorowe tulipany z drewnianych szpatułek, spinaczy do prania i falistej tektury.

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o naszych ulubionych książkach, zagramy w domino obrazkowe z postaciami z bajek, wspólnie stworzymy Kodeks Młodego Czytelnika. Wykonamy pracę plastyczną na temat „Moja ulubiona postać bajkowa” oraz książeczkę obrazkową pt. „Wiosna na łące”.

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym, w jaki sposób możemy dbać o przyrodę. Weźmiemy udział w zabawach „Sprzątamy las” i „Segregujemy śmieci”, dowiemy się, że woda to cenny skarb, poznamy również sposoby oszczędzania wody. Wykorzystamy plastikowe nakrętki po butelkach do wykonania gąsiennicy i zaprojektujemy papierową eko-torbę.

W ostatnim tygodniu kwietnia zapoznamy się z pracą ludzi na różnych stanowiskach oraz ich narzędziami pracy. Wcielimy się w role sprzedawców, piekarzy i kierowców, dowiemy się również na czym polega praca strażaka i weterynarza. Poznamy nową piosenkę – „Pali się!” i wykonamy samochód z rolki po papierze toaletowym.

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

9.04 (poniedziałek)

Proszę, aby tego dnia każde dziecko przyniosło z domu swoją ulubioną książkę.

W dniach 9.04 – 13.04 zapraszam chętnych rodziców z naszej grupy do czytania dzieciom.

 

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wizyta pani bibliotekarki w naszej grupie.

Proszę o przyniesienie 8 plastikowych nakrętek po butelkach – wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na zajęcia przyrodnicze z Kubusiem Puchatkiem.

Po zajęciach będzie ognisko i pieczenie kiełbasek.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 


SUBJECT: FEELINGS /  UCZUCIA

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki:


If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.


 

Tematy kompleksowe:

1. Zwierzęta z daleka i z bliska

2. Dbamy o zdrowie

3. Witamy wiosnę

4. Wielkanoc

 

Co nas czeka w marcu?

            W pierwszym i drugim tygodniu marca porozmawiamy o zwierzętach domowych, zwierzętach egzotycznych, oraz zwierzętach zamieszkujących morza i oceany. Nauczymy się piosenki „Idziemy do zoo” i osłuchamy z piosenką „Gdy na wieś wyjeżdżamy”, będziemy naśladować sposób poruszania się i odgłosy zwierząt. Dowiemy się również, jak należy dbać o domowych ulubieńców. Wykonamy grzywę lwa z odcisków naszych dłoni, kotka z płyty CD, oraz prace plastyczne przedstawiające zwierzęta mieszkające w wiejskiej zagrodzie.

            W kolejnym tygodniu miesiąca dowiemy się, w jaki sposób możemy zadbać o nasze zdrowie. Powiemy o tym, jak ważna jest higiena osobista, odpowiednie odżywianie się i uprawianie sportów. Będziemy brać udział w wielu ćwiczeniach ruchowych, wspólnie przygotujemy pyszną i zdrową sałatkę owocową. Porozmawiamy również o tym, jak należy zachowywać się podczas wizyty w gabinecie lekarskim.

            W czwartym tygodniu będziemy obserwować przyrodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, poszukamy pierwszych oznak wiosny. Spalimy Marzannę – pożegnamy zimę i powitamy Panią Wiosnę. Porozmawiamy o wiosennym przebudzeniu zwierząt, bocianim gnieździe i o tym, że „w marcu jak w garncu” – raz świeci słońce, raz pada deszcz.

            W ostatnim tygodniu marca poznamy zwyczaje wielkanocne – dowiemy się, co to jest śmigus-dyngus, porozmawiamy o tym, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyku. Wykonamy również prace plastyczne – piękne, kolorowe pisanki i zajączki z rolek po papierze toaletowym.

5.03 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednej płyty CD (może być stara, zużyta) – w tym tygodniu będziemy potrzebować jej do wykonania pracy plastycznej.

 

14.03 (środa)

Wycieczka do Bawialni Ukulele w Toruniu na warsztaty Wielkanocne.

Wyjazd o godz. 9.30.

 

 15.03 (czwartek)

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie.

 

16.03 (piątek)

W piątek 16 marca o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Improwizacja w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet)".

 

21.03 (środa)

Przywitanie wiosny – spalanie Marzanny.

Dzień koloru zielonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.

 

27.03 (wtorek)

Dekorowanie mazurków – zapraszamy chętnych do pomocy rodziców na godzinę 9:30, prosimy wcześniej zgłaszać się do wychowawcy grupy.

 

29.03 (czwartek)

Śniadanie Wielkanocne.

 

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

 

ANGIELSKI –BIAŁE MISIE- ENGLISH

 

SUBJECT: FOOD

Słownictwo: milk, pizza, chicken, ice-cream

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream? What’s your favourite food?

Piosenki:

Do You Like?

Do you like spaghetti?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like yoghurt?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like spaghetti yogurt?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like cookies?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like salad?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cookie salad?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like tomatoes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like pancakes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like tomato pancake?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like carrots?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cereals?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like carrot cereal?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

 

WHAT’S YOUR FAVOURITE FOOD?

Do you like chicken?

Do you like chicken?

Yes, I do. Yes I do.

What’s your favourite food?

What’s your favourite food?

It’s ice-cream. It’s ice-cream.


 

SUBJECT: EASTER


Słownictwo: Easter, Easter bunny, egg, basket

Zwroty: I’ve got eggs! Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket?

Piosenki:

♫ Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

♫ The way the bunny hops

 This is the way the bunny hops, hop, hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.

This is the way he wiggles his nose. Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle.
This is the way the bunny wiggles his nose on Easter day.

This is the way he flops his ears. Flop, flop, flop. flop
flop, flop, flop.
This is the way he flops his ears on Easter day.

This is the way he shakes his tail. Shake, shake, shake, shake
shake, shake, shake.
This is the way he shakes his tail on Easter day.

This is the way the bunny hops. Hop hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.
On Easter day.


 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

         1. W karnawale same bale

         2. Poznajemy części ciała

         3. Urządzenia elektryczne

 

Co nas czeka w lutym?

 

W pierwszym i drugim tygodniu lutego dowiemy się, co to jest bal przebierańców, porozmawiamy o strojach karnawałowych, będziemy uczestniczyć w balu odbywającym się w naszym przedszkolu. Weźmiemy udział w zabawach matematycznych, plastycznych i muzycznych, podczas których wykorzystamy kolorowe baloniki. Wykonamy również piękne maski i czapki karnawałowe.

W kolejnym tygodniu miesiąca poznamy części ciała, których nazwy utrwalimy uczestnicząc w ciekawych zabawach dydaktycznych i muzyczno-ruchowych. Nauczymy się rozróżniać prawą i lewą stronę ciała. Z pomocą nauczyciela odrysujemy na papierze sylwetkę kolegi lub koleżanki, wykonamy też walentynkowe kartki.

W czwartym i piątym tygodniu lutego porozmawiamy o urządzeniach elektrycznych, ich roli w życiu codziennym oraz o zasadach bezpieczeństwa, których trzeba przestrzegać podczas ich użytkowania. Będziemy obserwować urządzenia elektryczne znajdujące się w naszej sali, w przedszkolnej kuchni i w gabinecie Pani Dyrektor. Nauczymy się określać położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, obok). Wykonamy prace plastyczne – pralkę z papieru, kolorową lampkę z wydzieranki i telewizor, który pomalujemy farbami.

1.02 (czwartek)

 

Wyjazd o godzinie 8.40

Wycieczka do teatru „Baj Pomorski” w Toruniu na spektakl „Przytulanki”.

Śniadanie tego dnia o godzinie 8.00.

 

2.02 (piątek)

W piątek 2 lutego o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Ukraińska dusza zaklęta w akordeonie guzikowym".

6.02 (wtorek)

Bal karnawałowy od godziny 9.00. Prosimy o odpowiedni strój na ten dzień.

9.02 (piątek)

Wizyta Pani bibliotekarki.

16.02 (piątek)

Dzień koloru żółtego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na żółty.

 

 

ANGIELSKI – ENGLISH

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

Słownictwo: apple, banana, orange.

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples!

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears?

Piosenka:


Five Little Fruits Jumping On The Bed

Five little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Four little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….


 

SUBJECT: FOOD / JEDZENIE

Słownictwo: milk, pizza, spaghetti, chicken, ice-cream.

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream?

Piosenka:


♫ I Like Food

 

Yellow, yellow, my favourite food is yellow,

 

It’s very, very good, my favourite food is yellow.

 

I like, I like, I like bananas,

 

Yum, yum, yum! X3

 

Brown, brown, my favourite food is brown,

 

It’s very, very good, my favourite food is brown.

 

I like, I like, I like biscuits,

 

Yum, yum, yum! X3

 

Etc.

 

 

Tematy kompleksowe:

1. Zabawy na śniegu.

2. Co robią zwierzęta zimą?

3. Świętujemy dzień babci i dziadka.

4. W świecie muzyki.

 

Co nas czeka w styczniu?

W pierwszym tygodniu stycznia porozmawiamy o tym, w co możemy bawić się na śniegu, będziemy również uczestniczyć w zabawach ruchowych zorganizowanych w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Wykonamy bałwanka z płatków kosmetycznych i narysujemy zimowe obrazy przy użyciu białej kredy. Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę wzrokową podczas układania obrazków z części.

W kolejnym tygodniu miesiąca dowiemy się, które zwierzęta zapadają w sen zimowy, oraz w jaki sposób możemy pomóc zwierzętom przetrwać zimę. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze i dokarmiać ptaki uzupełniając pokarm w przedszkolnym karmniku.

W trzecim tygodniu powiemy o tym, co lubimy robić wspólnie z babcią i dziadkiem, przygotujemy również upominki, które wręczymy im podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka. Nauczymy się też wierszyka i piosenki dla nich.  

W czwartym i piątym tygodniu stycznia porozmawiamy o otaczających nas dźwiękach, będziemy słuchać muzyki, rozpoznawać i nazywać dynamikę utworów (cicho, głośno), tańczyć i grać na własnoręcznie wykonanych instrumentach, stworzymy kącik muzyczny w naszej sali. Dowiemy się co to jest orkiestra i jak należy zachowywać się podczas koncertu w filharmonii.

10.01.2018 (środa)

Wizyta Pani Bibliotekarki w przedszkolu.

 

12.01.2018 (piątek), godz. 9:30

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Spotkanie z dudziarzem".

19.01.2018 (piątek)

Dzień koloru białego. Poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na biało.

 

22.01.2018 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednego pustego pojemnika, najlepiej z zakrętką (np. plastikowej butelki po napoju, pustej puszki po mleku, pojemnika po jogurcie pitnym) – dzieci będą wykonywały instrumenty muzyczne.

 

24.01.2018 (środa)

Dzień Babci i Dziadka.

 

26.01.2018 (piątek), godz. 9:30

Wycieczka do sali zabaw „Fiku Miku” w Toruniu – zabawy swobodne i zajęcia plastyczne.

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, t-shirt.

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing a t-shirt?

Piosenki:


Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,


Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)

 

I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2


 

SUBJECT: WEATER / POGODA

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?


 

Tematy kompleksowe:

1. Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia

2. Zwyczaje i symbole bożonarodzeniowe

3. Radosny czas Świąt

 

CO NAS CZEKA W GRUDNIU?

 

W pierwszym tygodniu grudnia będziemy przygotowywać się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia - dowiemy się co to jest  i na czym polega adwent, oraz do czego służy kalendarz adwentowy. Porozmawiamy o tym, że Święta to nie tylko oczekiwanie na Mikołaja i prezenty, ale również czas obdarowywania i dzielenia się z innymi . Poznamy piosenkę o Mikołaju oraz wykonamy czapki Świętego Mikołaja i świąteczne figurki z gipsu, które podarujemy podopiecznym Hospicjum Światło.

W kolejnym tygodniu miesiąca poznamy zwyczaje i symbole związane z Bożym Narodzeniem, dowiemy się jak wygląda szopka bożonarodzeniowa, będziemy wspólnie z rodzicami piec pierniczki. Wykonamy również prace plastyczne - choinki z patyczków do lodów oraz gwiazdy z papieru i bibuły. Rozwiniemy umiejętność rozpoznawania i nazywania kształtów i kolorów.

W trzecim tygodniu będziemy wspólnie oczekiwać na nadejście Świąt Bożego Narodzenia. Porozmawiamy o tym, jak wyglądają świąteczne przygotowania w naszych domach, będziemy radośnie kolędować, zobaczymy jak wyglądają kartki świąteczne i złożymy sobie świąteczne życzenia. Wykonamy kolorowe ozdoby choinkowe i uśmiechnięte renifery z rolek po papierze toaletowym.

04.12.

Przygotowywanie ciasta do wypieku pierników o godz. 9:30.

06.12

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie oraz dzień koloru czerwonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czerwono.

11.12.2017

Wyjazd o godz. 9:30

Warsztaty zdobienia bombek w Cafe Bajarka.

13.12.2017

Pieczenie pierników o godz.9:00.

14.12.2017

Warsztaty wianków świątecznych dla Rodziców o godz. 18:00.

19.12.2017

Wigilia przedszkolna o godz.10:00.

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 ♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.

Piosenki:

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 ♫ We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Tematy kompleksowe:

1. Moja rodzina

2. Jesienna pogoda

3. Ubrania na zimne dni

4. Na poczcie

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym i drugim tygodniu listopada porozmawiamy o rodzinie, będziemy oglądać rodzinne fotografie i wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej. Powiemy o tym, co lubimy robić wspólnie z mamą i z tatą, jak pomagamy im w domowych obowiązkach. Poznamy nową zabawę paluszkową –„Rodzina”.

W kolejnym tygodniu miesiąca będziemy obserwować jesienną pogodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, porozmawiamy o zmianach w przyrodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni (spadek temperatury, deszcz, wiatr, jesienna szaruga). Wykonamy kolorowe parasole z papierowych talerzyków.

W czwartym tygodniu miesiąca podczas ciekawych zabaw zapoznamy się z elementami jesiennej garderoby. Dowiemy się jak ważny jest właściwy dobór ubioru do pogody i aktualnej pory roku, będziemy także trenować samodzielne ubieranie się. Rozwiniemy  umiejętność przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

W ostatnim tygodniu przygotujemy pocztówki dla naszych rodziców i wybierzemy się na pocztę, gdzie samodzielnie przykleimy znaczki i wrzucimy kartki do skrzynki. Odwiedzi nas również pan listonosz, który opowie o swojej pracy .

 

02.11.2017 (czwartek)

Poproszę o przyniesienie rodzinnych fotografii przedstawiających dzieci razem z rodzicami, rodzeństwem i dziadkami – będą nam potrzebne do zajęć i wykonania pracy plastycznej.

10.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka.

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane w strój galowy.

 

 

15.11.2017 (środa)

 

Wizyta Pani Bibliotekarki w przedszkolu.

 

16.11.2017 (czwartek)

 

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Piosenki Powstania Warszawskiego”.

21.11.2017 (wtorek)

 

Dzień koloru niebieskiego. Poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

 

Dzień Pluszowego Misia - proszę , aby tego dnia każde dziecko przyniosło swojego ulubionego misia/ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

 

Wycieczka do Młyna Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy, aby były najpóźniej po śniadaniu.

 

30.11.2017 (czwartek)

 

Poproszę o przyniesienie znaczka pocztowego – dzieci będą wysyłać kartki pocztowe na poczcie.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

            1. Szukamy kolorów jesieni

            2. Las jesienią

            3. Przygotowania do zimy

            4. Poznajemy różne tradycje – Halloween i Wszystkich Świętych

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poznamy dary jesieni, które wykorzystamy w trakcie zajęć matematycznych, ruchowych i plastycznych. Podczas spacerów i zabaw w ogrodzie przedszkolnym dostrzeżemy różnorodność kształtów i kolorów liści. Wykonamy jesiennego ślimaka z plasteliny i orzecha włoskiego oraz kolorowe drzewo z odcisków naszych dłoni. Nauczymy się piosenki o jesieni wraz z pokazywaniem.

W kolejnym tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, porozmawiamy o zwierzętach żyjących w lesie, poznamy dary lasu – grzyby. Wsłuchamy się w dźwięki przyrody (stukanie dzięcioła, szelest liści, szum wiatru).

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym, jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy, jakie zapasy znajdą się w dziupli wiewiórki i w domowej spiżarni. Wykonamy prace plastyczne z wykorzystaniem figur geometrycznych i stempli.  

W ostatnim tygodniu poznamy zwyczaje związane z obchodami Halloween i Wszystkich Świętych. Będziemy wesoło spędzać czas - wspólnie wydrążymy dynie, zagramy w „Straszne kręgle”, wykleimy plasteliną sylwety przyjaznych stworków, weźmiemy udział w Halloween Party. Wykonamy również kolorowe znicze i zatańczymy do piosenki „Święty uśmiechnięty”.

03.10.2017 (wtorek)

Proszę o przyniesienie kasztanów, będą nam potrzebne podczas zajęć.

 

05.10.2017 (czwartek) , godz. 9:30 – 12:30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu.

 

11.10.2017 (środa)

Proszę o przyniesienie jednej rolki po papierze toaletowym – dzieci będą wykonywały muchomorka.

 

20.10.2017 (piątek), godz. 9:30

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Na góralską nutę. Muzyka z Podhala”.

 

23.10.2017 (poniedziałek)

Dzień koloru pomarańczowego – prosimy, aby tego dnia przynajmniej jeden element garderoby był koloru pomarańczowego.

 

25.10.2017 (środa)

Drążenie dyni – jeśli ktoś ma dynię, to prosimy o przyniesienie do przedszkola. Tego dnia zapraszamy do pomocy chętnych rodziców (prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojej obecności do wychowawcy).

 

27.10.2017 (piątek)

Halloween Party

 

31.10.2017 (wtorek)

Proszę o przyniesienie małego słoiczka – dzieci będą wykonywały kolorowe znicze.

 

Tekst piosenki "Jesień"

1.

"Pada deszcz, pada deszcz, pada deszczyk z nieba,

idzie jesień, idzie jesień, liście zbierać trzeba.

Lecą w dół, lecą w dół liście i kasztany,

idzie jesień, idzie jesień, wszyscy ją witamy.

2.

Pada deszcz, pada deszcz, pada deszczyk z nieba,

weź kalosze i parasol, po kałużach biegaj.

Lecą w dół, lecą w dół liście i kasztany,

idzie jesień, idzie jesień, wszyscy ją witamy".

 

 

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.


 

SUBJECT: HALLOWEEN

 

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

 

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

 

Pytania: What colour is it?

 

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

Tematy kompleksowe:

 

            1. Poznajemy nasze przedszkole

            2. Wszyscy się bawimy

            3. Jesteśmy ostrożni na ulicy

            4. Witamy jesień

 

Co nas czeka we wrześniu?

W pierwszym tygodniu września dzieci podczas ciekawych zabaw zapoznają się z kolegami i paniami pracującymi w grupie, zobaczą jak wygląda przedszkole, ich sala, kąciki zabaw, będą rozpoznawać swój znaczek w szatni, wspólnie z wychowawczynią stworzą Kodeks Przedszkolaka i poznają zwyczaje panujące w przedszkolu.

W drugim tygodniu miesiąca porozmawiamy o tym, jak ważna jest zgodna zabawa i współpraca, będziemy wspólnie dbać o porządek w sali i o nasze zabawki.

W trzecim tygodniu poznamy podstawowe zasady bezpiecznego poruszania się w pobliżu i na jezdni, będziemy rozpoznawać i nazywać pojazdy, wykonamy sygnalizatory świetlne i dowiemy się jakie znaczenie mają kolory świateł.

W ostatnim tygodniu będziemy obserwować przyrodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, poszukamy pierwszych oznak jesieni, porozmawiamy o owocach i warzywach.

 

19.09.2017 (wtorek)

wyjazd godz. 10.40

Wycieczka na Farmę „Dzika Orchidea”

 zwiedzanie farmy i karmienie zwierząt, przejażdżka na kucyku, gry i konkursy

 

29.09.2017 (piątek)

 godz. 9:30

Audycja muzyczna  w przedszkolu – temat: „Wysoko, nisko i muzyka country”

 

ZABAWY RUCHOWE:

1. „Balonik” – zabawa orientacyjno – porządkowa

2. „Stary niedźwiedź” – zabawa integracyjna

3. „Kółko graniaste” – tradycyjna zabawa muzyczno – ruchowa

4. „Samochody” – zabawa orientacyjno – porządkowa

5. „Czerwone – stój, zielone – idź” – zabawa bieżna

6. „Zrywamy gruszki” – zabawa ruchowa ze wspięciem na palce

 

Top