Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Górskie Orły

Górskie Orły

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Tematy kompleksowe:
1. Domowi ulubieńcy
2. Święta za pasem
3. Świąteczne tradycje

Co nas czeka w grudniu?

 

            Na początku grudnia będziemy mówić o domowych zwierzętach – porozmawiamy sobie  Zwrócimy uwagę na to jak należy dbać o zwierzęta, poznamy bliżej pracę weterynarza.

            W drugiej połowie grudnia zajmiemy się  Świętami Bożego Narodzenia.  Przypomnimy sobie poznane już w poprzednich latach kolędy,  opowiemy  sobie
o tradycjach świątecznych panujących  w Polsce, a także w innych krajach.  Dzieci poznają również historię narodzin Pana Jezusa oraz wykonają ozdoby na choinkę .



04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

20.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

Tematy kompleksowe:
1. Jesteśmy Polakami.
2. Listopadowe wspomnienia.
3. Jesienna pogoda.
4. Ciepło i miło.

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

Na początku listopada będziemy rozmawiać o Polsce – przypomnimy sobie  Mazurek Dąbrowskiego oraz symbole narodowe.

Kolejnym tematem, którym będziemy zajmować się w tym miesiącu będą wspomnienia. Zrobimy drzewo genealogiczne naszych rodzin, poznamy nowe słownictwo związane z więzami rodzinnymi.

Druga połowa listopada przeminie nam pod znakiem jesiennej pogody. Dowiemy się skąd bierze się deszcz, poznamy właściwości wody. Porozmawiamy także na temat ciepłych,  jesiennych ubrań.

 

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11. (piątek) godz. 930

Występ z okazji Święta Niepodległości podczas Pasowania Białych Misiów na przedszkolaka

Występ bez udziału rodziców Górskich Orłów

Prosimy o przygotowania dla chłopców białych koszulek z krótkim rękawem, a dla dziewczynek białych rajstop. Te dziewczynki, które mają białą bluzkę z długim rękawem również prosimy
o przyniesienie na występ.

 

15.11. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

28.11. (środa) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love your teddy bear? Have you got a big/small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:


My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

♫ The spider is in the box

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table, and the table’s over there.

The table’s on the carpet, and the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

♫ In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.


 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name?  Have you got a sister? How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:


Rain, rain, go away!

Rain, rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s got blond hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s got blond hair

And a big moustache!

Mum’s got red glasses, etc.

 

Tematy kompleksowe:

1.                  Moje ciało, moje zmysły.

2.                  Dary jesieni.

3.                  Dbam o zdrowie.

4.         Co zwierzęta robią jesienią?

 

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

 

Na początku października zajmiemy się poznawaniem swojego ciała oraz zmysłów. Przypomnimy sobie również zasady higieny osobistej.

 

W kolejnym tygodniu porozmawiamy sobie o darach jakie daje nam jesień. Poznamy różne grzyby, owoce i warzywa.

 

Następnym tematem jaki poruszymy w październiku będzie nasze zdrowie. Powiemy sobie dlaczego tak ważne jest, abyśmy dbali o nasze zdrowie i kto nam może w tym pomóc.

 

Na koniec miesiąca porozmawiamy o zwierzętach leśnych. Dowiemy się gdzie mieszkają, czym się żywią oraz które z nich zachodzą w zimowy sen.

 

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

 

01.10.2018 (poniedziałek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami dotyczące bieżących spraw pracy przedszkola.

 Zachęcamy wszystkich rodziców do udziału w spotkaniu.

 

10.10.2018 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10.2018 (wtorek) godz. 9.15

Występ Teatru Bębenek. Przedstawienie pt.:”Kot w butach”.

 

17.10.2018 (środa) godz. 9.30

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

19.10.2018 (piątek) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę.

 

23.10.2018 (wtorek) godz. 9.30

Wycieczka do Domu Legend w Toruniu.

 

24.10.2018 (środa) godz.  9.30

Wydrążanie dyni. Serdecznie zapraszamy rodziców do wspólnego wydrążania dyń.

 

26.10.2018 (piątek)

Halloween Party

Prosimy o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku.
Lista pojawi się w szatni w połowie miesiąca.

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five Creepy Spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

 

♫ Fife Little Monsters Jumping on the Bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor and the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

 

 

 

Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Górskie Orły uczęszczają w tym roku dzieci 5-6letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Klaudia Wieczyńska, a nauczycielem wspomagającym jest pani Malwina Probe.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 35 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przyniesienie dla dzieci teczki do zadań domowych, strojów gimnastycznych w podpisanych workach oraz  dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. W przedszkolu

2. Wakacyjne wspomnienia

3. Jesteśmy bezpieczni

4. Nadeszła jesień

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?

            Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

            Następnie powrócimy do wakacyjnych wspomnień. Opowiemy sobie
o pięknych miejscach w Polsce, które warto zobaczyć.

            W trzecim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

            Na koniec miesiąca przywitamy jesień. Porozmawiamy sobie o zmianach zachodzących w przyrodzie.

 

19.09 (środa) – godz. 9.30
Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

14.09 (piątek) – godz. 9.30
Wycieczka do Ogrodu Zoo-botanicznego

 

28.09 (piątek) – godz. 9.30
Występ muzyków z grupy  Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Spotkanie
z muzyką Reggae”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1, 2, 3 all eyes on me.

3, 2, 1 let’s have some fun!

Everybody say hello.

Ready, steady, go.

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

SUBJECT: STORY TIME

„Incy, Wincy spider” / Opowiadanie, mini teatrzyk oraz piosenka.

Słownictwo: spider, climb, waterspout, clever, very happy, sad, again.

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet .I can climb. He is clever.

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

Piosenka:

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

Down came the rain and washed the spider out!

Out came the sunshine and dried up all the rain

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 


 

 

 

 

Top