Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Górskie Orły

Górskie Orły

Grupa integracyjna 5-6 latków

Wychowawczyni Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Tematy kompleksowe:

1.                  Wiosna

2.                  Ogrodnicy

3.                  Wiosna na wsi

4.                  Polska

Co nas czeka w kwietniu...

 

            W kwietniu czeka nas wiele atrakcji. Tematyka zajęć będzie związana przede wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Zamienimy się w ogrodników i będziemy poszukiwali wiosny wszystkimi zmysłami. W drugim tygodniu wybierzemy się na całodniową wycieczkę do Bydgoszczy. W tym roku również po raz pierwszy organizować będziemy międzyprzedszkolny konkurs piosenki angielskiej „Show time”, w związku z czym gościć będziemy dzieci z innych przedszkoli. Na koniec miesiąca wzbudzać będziemy wartości patriotyczne – w związku z nadchodzącymi majowymi świętami przypomnimy sobie elementy historii Polski i jej symbole narodowe.

 

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

11.04 (środa)

wyjazd godz. 8.30 – powrót około godz. 15.00

Wycieczka do LEGO PARK  w Bydgoszczy

Program wycieczki:

- zwiedzania parku

- kino

- zabawa z klockami lego

- obiad w galeri FOCUS

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wycieczka do biblioteki w Łysomicach.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Nasze przedszkole organizuje w tym roku po raz pierwszy Międzyprzedszkolny

Konkurs Piosenki Angielskiej SHOW TIME!

 

27.04 (piątek)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na podchody „Wiosna w lesie”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, warm, flower, tree, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, wind, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, ladybird.

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your thing.

Do the bird walk.

Do anything.

And look around for another sign of spring…


 

 SUBJECT: MY PLAYGROUND / MÓJ PLAC ZABAW

Słownictwo: playground, park, swing, seesaw, rope bridge, rocker, monkey bars, sandpit, roundabout, climbing frame, slide, drinking fountain, path, boat, football, badminton, basketball, ride a bike.

Zwroty: I can jump. I can slide. I can row my boat. I can ride a bike.

Pytania: Can you slide? Do you like to hop on a rocker? Do you like to swing?

Piosenki:


Play in the park!

Park! Rocker! Slide! Swing!

Merry go round!

Play, play, play!

Let’s play in the

Park, park, park.

Children like to hop on this one.

Playing on a rocker is so much fun.

Look at the seesaw with two little seats

Pushing up and down in a perfect beat.

We all like to hop, hop, hop.

Rocker is all fun, fun, fun.

Let us sit in the seat, seat, seat.

Up and down in a beat, beat, beat.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

Tematy kompleksowe:

1. Cuda i dziwy

2. Wiosna

3. Wielkanoc

 

 

Co nas czeka w marcu...

 

            Miesiąc marzec obfitował będzie w wiele wydarzeń. Czekają nas dwie wycieczki, gościć będziemy muzyków z grupy „Wszyscy tworzymy sztukę”, wspólnie udekorujemy świąteczne mazurki i zjemy uroczyste świąteczne śniadanie. Na początku miesiąca porozmawiamy o kosmosie. Następnie poszukiwać będziemy wiosny, aby przejść do zdobywania wiedzy na temat Świąt Wielkanocnych.

 

 

2.03 (piątek)

Wycieczka do Centrum Chemii w Małej Skali

Wyjazd z przedszkola o godz. 9.15

Eksperymenty przyrodnicze

 

16.03 (piątek)

W piątek 16 marca o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Improwizacja w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet".

 

21.03 (środa)

Przywitanie wiosny!!!

Spalanie Marzanny

Dzień koloru zielonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.

 

27.03 (wtorek)

Dekorowanie mazurków.

Prosimy chętnych rodziców o pomoc. Prosimy wcześniej zgłaszać się do wychowawcy grupy. Zapraszamy do przedszkola na godz. 9:30.

 

28.03 (środa)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

29.03 (czwartek)

Śniadanie Wielkanocne.

W tym dniu obowiązuje odświętny strój!

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

SUBJECT: AT THE SUPERMARKET

Słownictwo: honey, pasta, meat, fish, water, pizza, popcorn, tea, spaghetti, chicken, cheese, sandwish, ice-cream, cake, milk, biscuits, sugar, egg, butter, flour, salad, rice, salami, olives, chocolate, juice, soap, dish soap, tissues, comb, brush, mirror, perfume, glue, shampoo, hairdryer, toothbrush, toothpaste, scissors.

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk! My favorite food is spaghetti. Cheese is yellow. I’m hungry! I’m thirsty! Me too!. Here you are! I’ve got a comb. Yes, I do. No, I don’t.

Pytania: Do you like fish? What’s your favourite food? What colour is milk? Can I have some soap, please?

Piosenki:

Let’s Make A Pizza

I’m hungry! Me too!

Let’s make a pizza!

Ok. I love pizza, it’s delicious!

Let’s make a pizza you and me!

I love pizza it’s yummy!

Tomatoes, salami, mushrooms, cheese.

Let’s make a pizza you and me!

I love pizza it’s yummy!

Put on the tomatoes.

Put on the salami.

Put on the mushrooms.

Put on the cheese.

Let’s make a pizza you and me!

I love pizza it’s yummy!

Put on the salami.

Put on the mushrooms.

Put on the cheese.

Let’s make a pizza you and me!

I love pizza it’s yummy!

 

♫ At The Supermarket                                   
If you need milk or if you need bread,         
Then there’s a place, where you should head.
At the supermarket, you can buy everything              
When you do your grocery shopping!
           

 

♫ Who took the cookie from the cookie jar?
[Tanja] took the cookie from the cookie jar.
Who me?
Yes, you!
Not me!
Then who?
Troy!



SUBJECT: EASTER / WIELKANOC


Słownictwo: Easter, Easter bunny, chicken, egg, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket? How many eggs have you got?

Piosenki:

♫ Ten Yellow Chicken


Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

♫ My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

♫ Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Tematy kompleksowe:

1.Karnawał

2.Zawody

3.Dzięki zmysłom poznaję świat.

 

 

Co nas czeka w lutym...

 

        Początek lutego upłynie nam na przygotowaniu się do Wielkiego Karnawałowego Balu. Następnie rozmawiać będziemy o tym czym jest praca, skąd się biorą pieniądze i dlatego też gorąco zachęcam Państwa do odwiedzin w przedszkolu aby opowiedzieć o swojej pracy. W ostatnim tygodniu będziemy poznawać nasze zmysły i możliwości z nimi związane.

 

 

 

2.02 (piątek)

W piątek 2 lutego o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Ukraińska dusza zaklęta w akordeonie guzikowym".

 

6.02 (wtorek)

Bal karnawałowy od godziny 9.00. Prosimy o odpowiedni strój na ten dzień.

 

08.02 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

16.02 (piątek)

Dzień koloru żółtego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na żółty.

 

Ostatni tydzień lutego

Wycieczka do Cinema City.

 

 

Piosenki/ wierszyki/ zabawy

 

"Przedszkolna samba"

I. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref.:
Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)

II. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para

 

„Nasze zmysły”

Kwaśny, słony, gorzki, słodki,
Cztery smaki, które znamy.
Za pomocą jamy ustnej
Zmysły smaku rozróżniamy.

Słyszysz szepty, głośne tony
I muzykę miłą uchu.
Każdy dźwięk cichy lub głośny
Odbierasz przez zmysły słuchu.

Rozpoznajesz kształt i kolor.
Widzisz w prawym, w lewym oku.
Widzisz wszystko to, co inni,
Za pomocą zmysłu wzroku.

Czasem śmierdzi, czasem pachnie,
My zapachy rozróżniamy.
Kiedy nos wciąga powietrze,
Zmysły węchu pobudzamy.

Ciepłe, zimne, miękkie, twarde,
Dłonie wszystko dotykają,
Aby stwierdzić, co jest jakie,
Poprzez dotyk wyczuwają.

 

ANGIELSKI –  ENGLISH

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day.

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

Piosenki:


♫ Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great!



SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA


Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:


Vegetables Song


Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,


Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!


 

Tematy kompleksowe:

1.                  Mijają dni, miesiące

2.                  Zimowe potrzeby ptaków

3.                  Kochamy babcię i dziadka

4.                  W zdrowym ciele zdrowy duch

 

 

Co nas czeka w styczniu...

W styczniu pochylimy się nad upływającym czasem, dowiemy się czym jest data i spróbujemy wykonać kalendarz. Następnie pomyślimy w jaki sposób możemy pomóc ptakom przetrwać zimę. Rozmawiać również będziemy o naszych kochanych babciach i dziadkach – spróbujemy poznać zabawy w jakie się bawili i przygotujemy piękny występ. Ostatni tydzień uświadomi nam że ruch na świeżym powietrzu powinien towarzyszyć nam także zimą.

 

 

11.01 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

12.01 (piątek)

godz. 9:30

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt.: „Spotkanie z dudziarzem”.

 

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego – prosimy, aby dzieci tego dnia były ubrane w kolorze białym

 

25.01 (czwartek)

godz. 13:30

Dzień Babci i Dziadka

 

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14:00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad w mieście.

 

ANGIELSKI –  GÓRSKIE ORŁY –  ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, dress, jacket, coat, boots, sandals, shoes, hat, gloves, scarf, trousers, t-shirt, shirt, socks, skirt, umbrella, tie, swimsuit, pyjamas, tights, earrings, glasses, belt, bra, pants, vest, dressing-gown, jeans.

Zwroty: Put on your…, Take off your…, Pick up your….. My coat is green. I’m wearing a hat. She’s wearing a dress. Let’s get dressed. Let’s do this this way.

Pytania: What are you wearing? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf?

Piosenki:


What Is She Wearing?

She’s wearing a pink dress,

a pink dress, a pink dress.

She’s wearing a pink dress.

How about him?

He’s wearing a blue shirt,

a blue shirt, a blue shirt.

He’s wearing a blue shirt.

etc


 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.


 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.


 


SUBJECT: WEATER / POGODA


Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

 


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

I am hot today. etc.

 

 Tematy kompleksowe:

1.Zima

3.Święta tuż tuż

4.Święta tuż tuż

 

 

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W GRUDNIU…

 

            Miesiąc grudzień będzie związany przede wszystkim z obchodami Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci zapoznają się ze świątecznymi tradycjami, przygotują przedszkole na ten magiczny czas i stworzą piękną inscenizację na przedszkolną Wigilię. W grudniu czeka nas również dużo atrakcji, w związku z tym zachęcamy Państwa do zaangażowania się w nasze działania.

 

4.12

Zapraszamy chętnych rodziców do przygotowania ciasta piernikowego o godz. 9:30, z którego dzieci 12.12 będą wypiekać pyszne pierniki.

5.12

Wycieczka do biblioteki.

6.12

Przygotowanie gipsowych ozdób wspólnie z  Panią Moniką - mamą Róży.

11.12

Wyjazd o godz.11:00.

Wycieczka do Bajarki w Toruniu.

Warsztaty robienia bombek.

12.12

Wspólne wypiekanie i ozdabianie pierników o godz.9:30.

14.12

Robienie wianków świątecznych z rodzicami o godz.18:00.

19.12

Spotkanie Wigilijne

godz.1330

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI –GÓRSKIE ORŁY- ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, teddy bear, boat, plane, kite, cowboy, skipping rope, robot, bike, yo-yo, truck, clock, balloon, trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is on the chair.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ My Teddy Bear

My teddy bear has 2 eyes, 2 eyes, 2 eyes

My teddy bear  has 2 eyes, I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose

My teddy bear  has one nose, I love my teddy bear.

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, bells, chimney, stockings, candy canes, Christmas cards, Christmas baubles, candles, snowflakes, present, mistletoe.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly.

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes.

Piosenki:

 


S A N T A

Red hat, white beard, twinkle in his eyes,

Santa is his name, o…

S A N T A, and Santa is his name o.

 

 

 


 

Jingle bells

Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go,
Laughing all the way
Bells on bob tail ring,
making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap.
We all do a little clapping. (3x)
Christmas is here. 
Let's jump.
We all do a little jumping. (3x)
Christmas is here.
etc.

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.


 

 

Tematy kompleksowe:

1.Polska

2.Polska

3.W matematycznym świecie

4.Pomysły na deszczową pogodę

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o tym czym jest patriotyzm, przypomnimy sobie nasze symbole narodowe i przygotujemy występ z okazji dnia 11 Listopada, Następnie doskonalić będziemy umiejętności matematyczne. Pod koniec miesiąca zajmiemy się przyrodą i dowiemy się dlaczego woda jest niezbędna do życia.

 

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na spektakl „Blee”

Proszę o ubranie dzieci w sposób stosowny do wizyty w teatrze.

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Bardzo proszę aby każde dziecko przyniosło ze sobą pluszowego misia.

 

Wiersz o pokoju

 

Gdy pokój jest na świecie 
i nie ma na nim wojny,
szczęśliwe rosną dzieci, 
bezpieczne i spokojne.



Rolnicy sieją zboża, 
murarze wznoszą miasta,
by każde dziecko mogło 
w spokoju żyć i wzrastać.

Dlatego całą duszą, 
co dzień na każdym kroku,
dziś wszyscy walczyć muszą 
o wielki skarb - o pokój.

 

„Białe róże”

Rozkwitały pąki białych róż,
Wróć, Jasieńku, z tej wojenki już,
/Wróć, ucałuj, jak za dawnych lat, 
Dam ci za to róży najpiękniejszy kwiat./ x2

Kładłam ci ja idącemu w bój,
Białą różę na karabin twój,
/Nimeś odszedł, mój Jasieńku, stąd,
Nimeś próg przestąpił, kwiat na ziemi zwiądł./ x2

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

Tematy kompleksowe:

1.                  Jestem bezpieczny na drodze

2.                  Jesień w ogrodzie

3.                  Jesień w lesie

4.         Jesienne święta

 

 

Co będziemy robić we wrześniu...

 

            W związku z tym, że powitaliśmy już jesień, tematyka w miesiącu październiku związana będzie z obserwacją przyrody podczas tej pięknej pory roku. Zanim jednak zagłębimy się w tematy przyrodnicze, porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze. Ostatni tydzień będzie dla nas okazją do wspólnej zabawy z okazji Halloween.

 

Bardzo proszę o przynoszenie do przedszkola tzw. „Darów jesieni”, które umieścimy w kąciku przyrodniczym.

Przypominam również o obowiązkowym wyposażeniu dziecka w KALOSZE!!!!

 

Wycieczki

3.10.2017 (wtorek)

Leśnictwo Olek

Wyjazd z przedszkola o godz. 9.30.

Proszę o stosowne ubranie dzieci (obowiązkowo nieprzemakalne buty).

 

4.10.2017 (środa)

WORD Toruń

Wyjazd z przedszkola o godz. 8.30.

śniadanie tego dnia dla grupy Górskich Orłów odbędzie się o godz. 8.00.

 

20.10.2017 (piątek)

Audycja muzyczna „Na góralską nutę” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę.

 

25.10.2017 (środa)

Zapraszamy chętnych rodziców do wspólnego wydrążania dyni. Prosimy również o dostarczanie dyni do przedszkola.

 

27.10.2017 (piątek)

Halloween Party

Proszę o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku. Lista pojawi się w szatni na początku tygodnia.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ Fife little Monsters jumping on the bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

THREE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head; ETC.

 

 

 

Tematy kompleksowe:

            1. Witamy w przedszkolu

            2. Moja grupa

            3. Jesień w sadzie

            4. Pani jesień

 

Co nas czeka we wrześniu....

 

         Nowy rok rozpoczniemy z nową nazwą grupy, dlatego też zaraz po przypomnieniu sobie zasad bezpiecznego przebywania w przedszkolu i jego okolicy, zajmować się będziemy zwyczajami orłów. Dowiemy się jak żyją w Kanadzie i Polsce, czym się odżywiają i w jaki sposób dbają o swoje młode. Dwa ostatnie tygodnie upłyną nam na obserwowaniu jesieni i zmian w przyrodzie z nią związanych.

 

Wycieczka do Torunia

5.09.2017

wyjazd godz.9.15

Wycieczka na festyn do Prywatnego Przedszkola i Żłobka Pod Muchomorkiem w Toruniu

Sałatka owocowa

19.09.2017

W ramach owocowego wtorku wykonywać będziemy sałatkę owocową.

Audycja muzyczna

29.09.2017

Audycja muzyczna „Wysoko, nisko i muzyka country” w wykonaniu grupy

„Wszyscy Tworzymy Sztukę”

 

Wierszyki/piosenki/zabawy

„Tylko orły”

Tylko Orły szybują nad granią,

Tylko Orłom nie straszna jest przepaść.

Wolne ptaki wysoko latają,

już za chwilę wylecimy z gniazda


„Jesienią”
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.

— Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania:: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Piosenki:


Goodmorning Song

Good morning X4

One, two- One two three!

Good morning X4

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: yellow, red, orange, blue, green, white, black, purple, grey, pink, brown, circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond, oval.

Zwroty: It’s red/blue etc., My favourite colour is..., The grass is green. The circle is blue. Make a rectangle. 

Pytania: What colour is it?, What is your favourite colour?, What is green?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)


 


What do you see?


What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 



SUBJECT: AT THE CASTLE / W ZAMKU

Słownictwo: king, princess, castle, knight, sword, dragon, shield, gate, prison, treasure, tower, queen, family, daddy, mammy, brother, daughter, crown.

Zwroty: I live in a castle. The king lives in a castle. This is his crown. This is her crown.

Pytania: Where do you live? Where does he live? Where does she live?


Piosenki:

 

This is the king

This is his crown.

Where does he lives?

In the castle!

This is the queen.

This is her crown.

Where does she lives?

In the castle!

This is the princess.

This is her crown.

Where does she lives?

In the castle!

This is the prince

This is his crown.

Where does he lives?

In the castle!

 

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am

How to you do?

Daddy finger , daddy finger

What’s your name?

Thumb I am, thumb I am

Call me Thumb.

Etc.

 

♫ Humpty Dumpty

Humpty Dumpty sat on a wall

Humpty Dumpty had a great fall

All the king’s horses and all the kings men

Couldn’t put Humpty Dumpty together again!


 

Top