Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Górskie Orły

Górskie Orły

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Tematy kompleksowe:

 

1. Kim będę gdy dorosnę? Poznajemy różne zawody.

 

2. Moja mama i mój tata.

 

3. Na łące.

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

W pierwszym i drugim tygodniu maja będziemy zajmować się zawodami. Poznamy bliżej między innymi pracę cukiernika, piekarza, strażaka i fryzjera. Dzieci zastanowią się kim chciałyby zostać w przyszłości.

 

Kolejnym omawianym tematem będą nasi rodzice. Dzieci postarają się scharakteryzować swoje mamy i swoich tatusiów. Dowiemy się jak dzieci najbardziej lubią spędzać czas ze swoimi rodzicami.

 

Na koniec kwietnia porozmawiamy o łące. Dowiemy się jakie zwierzęta i owady zamieszkują na łąkach. Przyjrzymy się bliżej rozwojowi motyla.

 

 

 

 

 

07.05.2019 (wtorek). Wyjazd o godz. 930

 

Wycieczka do Leśnictwa Olek

 

Zajęcia z Panem Leśnikiem.

 

Ognisko z kiełbaskami.

 

 

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty – ahoj żeglarze!”

 

 

 

23.05.2019 (czwartek) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE AND GARDEN + FURNITURE

 

Słownictwo: house, garden, grass, flowers, watering can, wheelbarrow, seeds, ladybird, grasshopper, ant, beetle, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, rag, bath, chimney, lamp, washing machine, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, dishwasher, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. Speaking game: The infected house! (There’s a beetle in the bathroom! There’s a stick insect in the kitchen). The book is on the desk. The ball is under the bed. Let’s play hide and seek. My dog is hiding in the garden.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen? Where is my sister? Is she in the bathroom? Who is sitting in the garden? Can you see an ant in the grass? What colour are the flowers in the garden?

 

Piosenki:

 

I love my house

 

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

 

On, in, under, by, in front of , behind, between

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, comb your hair, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk, stomp, hop, nod your head, wave your hands, wiggle your fingers, roll/rub your hands.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed. I’m dancing in the living room.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing? Are you sleeping? Is she watching tv?

 

 

 

 

Piosenki:

 

The Bath Song

 

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

 

 

What Are You Doing?

 

What are you doing?

 

I’m washing, washing.

 

What are you doing?

 

I’m eating, eating.

 

 

 

 

 

This Is The Way We Get Dressed

 

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

 

 

Brush Your Teeth

 

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

2. Praca rolnika

 

3. Wielkanoc

 

4. Polska – moja ojczyzna

 


 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 


 

W pierwszym tygodniu kwietnia będziemy rozmawiać na temat zwierząt mieszkających
w gospodarstwie wiejskim. Przypomnimy sobie jak nazywają się te zwierzęta i ich młode oraz pomieszczenia, w których mieszkają. Odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy również na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów.

 

Kolejnym omawianym tematem będzie praca rolnika. Omówimy jego obowiązki
w gospodarstwie wynikające z pory roku. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier oraz chleb.

 

Następnie będziemy przygotowywać się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj. Wspólnie wykonamy świąteczne mazurki
i zjemy wielkanocne śniadanie.

 

Na koniec kwietnia zaczniemy mówić o Polsce. Dowiemy się, jak wygląda mapa Polski
i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, omówimy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa,
w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Porozmawiamy również
na temat Unii Europejskiej.

 


 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie.

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Konkurs Piosenki Angielskiej „Show time”.

 

Nasze Przedszkole po raz drugi organizuje Konkurs Piosenki Angielskiej.
Nasze dzieci jako gospodarze występują poza konkursem – będzie to występ na rozpoczęcie
i zakończenie konkursu. W związku z tym prosimy o przygotowanie dla wszystkich dziewczynek czarnych rajstop, chłopcy będą mieli całe stroje przedszkolne.

 


 


 


 

03.04.2019 (środa) WYJAZD o godz. 915

 

Wycieczka do Muzeum Piernika.

 


 

09.04.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wiosenna sesja zdjęciowa.

 


 

11.04.2019 (czwartek)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 


 

16.04.2019 (wtorek) godz. 900

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Dźwięki oceanu”.

 


 

17.04.2019 (środa) godz. 930

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 


 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears/ shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.



 


10 Easter Bunnies

1 little, 2 little, 3 Easter bunnies

4 little, 5 little, 6 Easter bunnies

7 little, 8 little, 9 little, 10 Easter bunnies

Hopping all around!

Hop, hop, hop and STOP 4x

Running all around…

Walking all around…

Skipping all around…

 

 

 

The way the bunny hops.

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 


 

 

 

 

 

SUBJECT: WEATHER and FOUR SEASONS

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow, spring, summer, autumn/fall, winter, leaves,

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The Sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. I go on holiday. Let’s go to the sea. Flowers bloom. Everything is green. There are flowers all around. Leaves fall down from the trees. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in summer time? Is it cold in winter? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

 

Piosenki:

 

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. etc

 

 

 

Rain, rain go away!

 

 

 

Rain, rain go away,

 

Come again another day.

 

Little ….(children’s names) wants to play.

 

Rain, rain go away!

 

 

 

 

 

Seasons

 

Winter, spring, summer and fall 3x

 

Winter, white snowflakes falling down

 

Spring, There are flowers all around.

 

Summer, Let’s go to the sea, sea, sea!

 

Fall, leaves are tumbling down.

 

Go, go, go!

 

Winter, spring, summer and fall

 

One year, four seasons in all.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Wynalazki

 

2. W prehistorycznym świecie

 

3. Witaj wiosno

 

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

Na początku marca będziemy rozmawiać o wynalazkach. Dzieci dowiedzą się jak kiedyś podróżowano. Poznają również historię powstania radia, telewizji i telefonów.

 

Kolejnym omawianym przez nas tematem będzie prehistoryczny świat. Przedszkolacy odświeżą swoje wiadomości na temat dinozaurów, ale w tym roku porozmawiamy również
o jaskiniowcach, pracy archeologa, wydobywaniu węgla, soli oraz bursztynów, a także poruszymy temat wulkanów.

 

W drugiej połowie marca zajmiemy się przygotowaniami do wyczekiwanej przez
nas wiosny. Dzieci przypomną sobie jakie są oznaki tego, że ta uwielbiana pora roku nadchodzi. Zrobimy również wiosenne porządki w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

06.03.2019 (środa) WYJAZD O GODZ. 830 !

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego.

 

Spektakl pt: „Strach ma wielkie zęby”.

 

 

 

08.03.2019r. (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem

 

Zajęcia o elektryczności.

 

 

 

15.03.2019r. (piątek)

 

Audycja muzyczna

 

Występ pt: „Wiosna w eterze”.

 

 

 

21.03.2019r. (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny.

 

Prosimy o założenie dzieciom kolorowych ubrań na powitanie wiosny.

 

 

 

27.03.2019r. (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS COMING!

 

Słownictwo: spring, sun, wind, rain, warm, flower, flowerpot, watering can, tree, leaf, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, spider, caterpillar,, worm, dragonfly, snail, frog, birdhouse, grasshopper, ladybird.

 

Zwroty: Spring is here! Sign of spring. It’s hot. It’s cold. I can climb like a spider. I can fly like a bee. The spider is under the tree. Look there is rainbow in the sky. It’s raining. The sun is shining. Goodbye winter, hello spring. Let’s go outside and have some fun.

 

Pytania: What colour is the...? How many … can you see? What’s the weather like today? Is it hot or cold today? Do you like spring? Where is the frog? Is a grasshopper green? Can you hear the bees? Can you feel the wind? Can you smell the flowers?

 

Piosenki:

 

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your wing.

Do the bird walk.

And look for another sign of spring.

 

 

 

 

 

Sing a song of flowers

Sing a song of flowers,

Flowers all around

Flowers of every colour

They look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow.

Blue and purple too!

 

 

 

I can see a rainbow

 

I can see a rainbow, I can hear the bees,

 

I can feel the wind. Spring is here!

 

I can see the butterflies, I can hear the frogs.

 

I can feel the Sun, Spring is here!

 

Goodbye winter , hello spring. A new start for everything.

 

Goodbye snow, hello Sun. Let’s go outside and have some fun.

 

I can see the cherry trees, I can hear the birds.

 

I can smell the flowers. Spring is here!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ST. PATRICK’S DAY

 

 

 

 

 

Słownictwo: Leprechaun, green hat, big boots, horseshoe, Irish flag, pot of gold, coins, rainbow, clover/shamrock, balloons, harp, barrel, pipe.

 

 

 

Zwroty: Leprechaun is dressed in green. There are coins in the pot of gold. Let’s go at the end of the rainbow. Find the coins. Irish flag is green, white and orange. Green is my favourite colour. I don’t like light green. I like red. I’m lucky.

 

 

 

Pytania: Where is the pot of gold? Can you find a pot of gold? Where is the end of the rainbow? How many colours are there in the rainbow? What’s your favourite colour? Do you like dark blue?

 

 

 

Piosenki:

 

 

 

5 Little Leprechauns

 

 

Five little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Four little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Three little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Two little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

One little leprechauns jumping up high,

He smiled at us and waved bye-bye.

 

 

I’m a little leprechaun

I’m a little leprechaun dressed in green.

The tiniest man you have seen.

If you ever catch me, so it’s told.

I’ll give you my big pot of gold.

I’m a little leprechaun dressed in green

With my little green boots and my big green hat.

At the end of the rainbow, so it’s told.

You’ll find my pot of gold.

 

G-R-E-E-N

There is a colour

I can say.

That represents St. Patrick’s Day

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

And Green is that color

 

I can sing a rainbow

Red and orange and yellow and green.

Blue and purple too.

I can sing a rainbow, sing a rainbow.

I can sing a rainbow with you.

Look with your eyes, listen with your ears.

And sing everything you see.

You can sing a rainbow, sing a rainbow.

Sing along with me.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni.

 

2. Kosmos.

 

3. Muzyka wokół nas.

 

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

 

 

Na początku lutego przeniesiemy się w świat baśni. Powiemy sobie o tym, czym jest teatr
i przypomnimy zasady kulturalnego zachowywania się w teatrze, kinie itd. Będziemy również rozmawiać na temat książek – gdzie można książki kupować, jak należy się obchodzić z książkami oraz dlaczego ważne jest, aby czyta
ć.

 

W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o komosie. Powiemy sobie czym różni się kosmonauta od astronauty. Wykonamy również wspólnie układ słoneczny.

 

Ostatnim tematem w lutym będzie muzyka. Poznamy różne gatunki muzyczne oraz instrumenty. Powiemy sobie czym jest orkiestra. Dowiemy się również kim był Fryderyk Chopin.

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Marokańska nuta”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 1400

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

12.02.2019 (wtorek) - godz. 915

 

Zajęcia z panem Rafałem Sawickim – o zawodzie złotnika.

 

 

 

13.02.2019 (środa) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do „Ściśle fajne”

 

Zajęcia sensomatematyczne.

 

Oraz zabawa w bawialni Stokropka.

 

 

 

21.02.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Fruit and vegetables are yummy and healthy. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, 14th February, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, ribbon, envelope, lace, morning, afternoon, evening, sweet, sour, best friend.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of sweet chocolates. Send me a card. Give me a hug. Say “I love you/like you so much. I love you up to the sky. My love is deeper than the deep blue sea. Put the letter in the envelope. I put my hands together. I curve my fingers around.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are strawberries sweet or sour? When is Valentine’s day? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

H-E-A-R-T song

I made a valentine for you.

The heart shape says. I love you

H-E-A-R-T

 

 

 

The heart shape says. I love you.

 

Now. Let’s clap instead of using the letter H.

 

Now. Let’s clap for the first 2 letters etc

 

Ok. Now, all we have to do is clap once for each letter.

 

Great job! Let’s sing all the letters.

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

I love you

 

I love your button nose, your eyes, your ears, your knees, your toes.

 

I love you up to the sky. Past the moon and stars so high.

 

If you feel alone and scared. Always know that I’ll be there.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

I love you in every way, all you do and all you say.

 

My love for you will always be deeper than the deep blue sea.

 

Iven if you’re sad and blue. It’s ok ‘cause I love you.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

 

 

 

GÓRSKIE ORŁY

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1.Skok w Nowy Rok.

 

2.Karnawał!

 

3.Babcia i Dziadek.

 

4.Zimowe sporty i zabawy.

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

Na początku stycznia będziemy mówić o tym, jak wygląda cały rok – przypomnimy sobie pory roku i charakterystyczne ich cechy, będziemy również uczyć się nazw wszystkich miesięcy.

 

W kolejnym tygodniu będziemy przygotowywać się do balu karnawałowego, który odbędzie się 11 stycznia. Wykonamy maski oraz karnawałowe dekoracje.

 

Następnie będziemy rozmawiać o naszych kochanych Babciach i Dziadkach. Przypomnimy dzieciom, kiedy nasi dziadkowie obchodzą swoje święto.

 

Na koniec stycznia zajmiemy się zabawami zimowymi – przypomnimy sobie zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie. Poznamy także różne zimowe dyscypliny sportowe.

 

 

 

 

 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy.

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

 

 

29.01.2019 (wtorek) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.

 

Zajęcia na temat zmysłów.

 

 

 

31.01.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 14.00

 

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter season, cold weather, snow, snowball, snowball fight, snowflake, make a snowman, sledge, skiing, ice skating, short and round, big and small, short and tall, fast and slow, strong and weak, long and short, loud and quiet, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy outside. Snowflakes fell down on the ground from the sky. I’m short and round. Let’s build/make a snowman. It’s made from little snowflakes. I’m wearing a scarf to keep me warm. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off. Let’s do it this way.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? Is it cold or hot in winter time? What is the weather like in winter? Do you like winter? What is your favourite season?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today

 

 

 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!


 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, fur, feathers, antlers, hooves, beak, fins, flippers, sharp teeth, long claws, paws, tail, foot, skate, ski.

Zwroty: Waddle and nod your head like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare. Lie down like a walrus. Growl like a polar bear.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Has a puffin got a big beak? Is a snowy owl white or black? What is your favourite arctic animal? Is a whale big or small animal? What colour is arctic hare’s fur. Has polar bear got long claws? Can you swim like an orca?


 

The Penguins Dance (action song)

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Right flipper, Left flipper.

 

Right foot, left foot.

 

Nod your head, turn around.

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention!

 

Penguins dismissed!

 

 

 

 

 

Freeze Dance

 

 

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

 

Get ready to skate like a penguin.

 

Penguin skating 2x

 

Skating all around

 

Skating any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to ski like a polar bear.

 

Polar bear skiing 2x

 

Skiing all around.

 

Skiing any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to run like an arctic fox.

 

Arctic fox running 2x.

 

Running all around.

 

Running any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to hop like an arctic hare.

 

Arctic hare hopping 2x

 

Hopping all around.

 

Hopping any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moose hokey pokey

 

You put your hooves in

 

You put your hooves out

 

You put your hooves in

 

And you shake them all about

 

You do the moose pokey

 

And you turn yourself around.

 

That’s what is all about.

 

 

 

You put your antlers in…

 

You put your tail in…

 

You put your nose/ head in… etc.

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:
1. Domowi ulubieńcy
2. Święta za pasem
3. Świąteczne tradycje

Co nas czeka w grudniu?

 

            Na początku grudnia będziemy mówić o domowych zwierzętach – porozmawiamy sobie  Zwrócimy uwagę na to jak należy dbać o zwierzęta, poznamy bliżej pracę weterynarza.

            W drugiej połowie grudnia zajmiemy się  Świętami Bożego Narodzenia.  Przypomnimy sobie poznane już w poprzednich latach kolędy,  opowiemy  sobie
o tradycjach świątecznych panujących  w Polsce, a także w innych krajach.  Dzieci poznają również historię narodzin Pana Jezusa oraz wykonają ozdoby na choinkę .



04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

20.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

Tematy kompleksowe:
1. Jesteśmy Polakami.
2. Listopadowe wspomnienia.
3. Jesienna pogoda.
4. Ciepło i miło.

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

Na początku listopada będziemy rozmawiać o Polsce – przypomnimy sobie  Mazurek Dąbrowskiego oraz symbole narodowe.

Kolejnym tematem, którym będziemy zajmować się w tym miesiącu będą wspomnienia. Zrobimy drzewo genealogiczne naszych rodzin, poznamy nowe słownictwo związane z więzami rodzinnymi.

Druga połowa listopada przeminie nam pod znakiem jesiennej pogody. Dowiemy się skąd bierze się deszcz, poznamy właściwości wody. Porozmawiamy także na temat ciepłych,  jesiennych ubrań.

 

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11. (piątek) godz. 930

Występ z okazji Święta Niepodległości podczas Pasowania Białych Misiów na przedszkolaka

Występ bez udziału rodziców Górskich Orłów

Prosimy o przygotowania dla chłopców białych koszulek z krótkim rękawem, a dla dziewczynek białych rajstop. Te dziewczynki, które mają białą bluzkę z długim rękawem również prosimy
o przyniesienie na występ.

 

15.11. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

28.11. (środa) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love your teddy bear? Have you got a big/small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:


My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

♫ The spider is in the box

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table, and the table’s over there.

The table’s on the carpet, and the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

♫ In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.


 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name?  Have you got a sister? How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:


Rain, rain, go away!

Rain, rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s got blond hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s got blond hair

And a big moustache!

Mum’s got red glasses, etc.

 

Tematy kompleksowe:

1.                  Moje ciało, moje zmysły.

2.                  Dary jesieni.

3.                  Dbam o zdrowie.

4.         Co zwierzęta robią jesienią?

 

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

 

Na początku października zajmiemy się poznawaniem swojego ciała oraz zmysłów. Przypomnimy sobie również zasady higieny osobistej.

 

W kolejnym tygodniu porozmawiamy sobie o darach jakie daje nam jesień. Poznamy różne grzyby, owoce i warzywa.

 

Następnym tematem jaki poruszymy w październiku będzie nasze zdrowie. Powiemy sobie dlaczego tak ważne jest, abyśmy dbali o nasze zdrowie i kto nam może w tym pomóc.

 

Na koniec miesiąca porozmawiamy o zwierzętach leśnych. Dowiemy się gdzie mieszkają, czym się żywią oraz które z nich zachodzą w zimowy sen.

 

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

 

01.10.2018 (poniedziałek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami dotyczące bieżących spraw pracy przedszkola.

 Zachęcamy wszystkich rodziców do udziału w spotkaniu.

 

10.10.2018 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10.2018 (wtorek) godz. 9.15

Występ Teatru Bębenek. Przedstawienie pt.:”Kot w butach”.

 

17.10.2018 (środa) godz. 9.30

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

19.10.2018 (piątek) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę.

 

23.10.2018 (wtorek) godz. 9.30

Wycieczka do Domu Legend w Toruniu.

 

24.10.2018 (środa) godz.  9.30

Wydrążanie dyni. Serdecznie zapraszamy rodziców do wspólnego wydrążania dyń.

 

26.10.2018 (piątek)

Halloween Party

Prosimy o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku.
Lista pojawi się w szatni w połowie miesiąca.

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five Creepy Spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

 

♫ Fife Little Monsters Jumping on the Bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor and the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

 

 

 

Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Górskie Orły uczęszczają w tym roku dzieci 5-6letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Klaudia Wieczyńska, a nauczycielem wspomagającym jest pani Malwina Probe.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 35 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przyniesienie dla dzieci teczki do zadań domowych, strojów gimnastycznych w podpisanych workach oraz  dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. W przedszkolu

2. Wakacyjne wspomnienia

3. Jesteśmy bezpieczni

4. Nadeszła jesień

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?

            Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

            Następnie powrócimy do wakacyjnych wspomnień. Opowiemy sobie
o pięknych miejscach w Polsce, które warto zobaczyć.

            W trzecim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

            Na koniec miesiąca przywitamy jesień. Porozmawiamy sobie o zmianach zachodzących w przyrodzie.

 

19.09 (środa) – godz. 9.30
Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

14.09 (piątek) – godz. 9.30
Wycieczka do Ogrodu Zoo-botanicznego

 

28.09 (piątek) – godz. 9.30
Występ muzyków z grupy  Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Spotkanie
z muzyką Reggae”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1, 2, 3 all eyes on me.

3, 2, 1 let’s have some fun!

Everybody say hello.

Ready, steady, go.

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

SUBJECT: STORY TIME

„Incy, Wincy spider” / Opowiadanie, mini teatrzyk oraz piosenka.

Słownictwo: spider, climb, waterspout, clever, very happy, sad, again.

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet .I can climb. He is clever.

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

Piosenka:

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

Down came the rain and washed the spider out!

Out came the sunshine and dried up all the rain

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 


 

 

 

 

Top