Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Wesołe Renifery

Wesołe Renifery

Grupa 4-5 latków

Wychowawczynie Joanna Sobań i Alina Ropińska

Tematy kompleksowe:

1.            Polska

2.            Jesienna muzyka

3.            Nasi ulubieńcy

4.            Pomysły na deszczową pogodę

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

         W listopadzie rozmawiać będziemy na temat symboli narodowych. Nauczymy się rozpoznawać naszą flagę oraz godło, śpiewać pieśni patriotyczne. Będziemy również omawiać charakterystyczne cechy późnojesiennej pogody. Wykonamy kolorowe parasole. Na koniec dowiemy się, jakie zwierzęta mogą mieszkać w naszym domu oraz jak należy o nie dbać.

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

7.11. (środa) godz. 930

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

09.11. (piątek) godz. 930

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

28.11. (środa) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider.
 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put your finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love your teddy bear? Have you got a big/small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:


My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

♫ The spider is in the box

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table, and the table’s over there.

The table’s on the carpet, and the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

♫ In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.


 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name?  Have you got a sister? How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:


Rain, rain, go away!

Rain, rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s got blond hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s got blond hair

And a big moustache!

Mum’s got red glasses, etc.

Tematy kompleksowe

1.                  W zdrowym ciele zdrowy duch

2.                  Jesienią w lesie

3.                  Jestem bezpieczny na drodze

4.                  Legendy

5.                  Listopadowe święta

 

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

 

W październiku zajmować się będziemy tematyką związaną z jesienią. Następnie zastanowimy się w jaki sposób bezpiecznie poruszać się w ruchu drogowym. W związku z wycieczką do Domu Legend Toruńskich bawić się będziemy przy polskich legendach. Miesiąc październik jest również związany z zabawą Halloween - będzie to wspaniała okazja do poznania kultury innych krajów. Na koniec pochylimy się nad listopadowymi świętami zadumy.

 

01.10 (poniedziałek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami.

 

10.10 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10 (wtorek) godz. 9.15

Występ Teatru Bębenek. Przedstawienie pt.: „Kot w butach”.

 

18.10 (czwartek)

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

19.10 (piątek) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę – zajęcia o jesieni

 

23.10 (wtorek) wyjazd godz. 9.15

Wycieczka do Domu Legend w Toruniu

 

24.10 (środa) godz. 9.30

Wydrążanie dyń. Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy w wydrążaniu dyń.

 

26.10 (piątek)

Halloween Party
Prosimy rodziców o przygotowanie strojów na bal halloweenowy oraz poczęstunku
dla dzieci. Lista dotycząca smakołyków na imprezę zostanie wywieszona w połowie miesiąca.

 

 

ANGIELSKI - WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons, acorn, scarecrow.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost, witch, skeleton, haunted house, jack-o’-lantern.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. Go away.

Pytania: What colour is it? Trick or Treat?

Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five Creepy Spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

 

♫ Fife Little Monsters Jumping on the Bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

 

Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym!  W tym roku do grupy Wesołe Renifery uczęszczają dzieci 4-5 letnie.
Wychowawcami grupy są pani Joanna Sobań i pani Alina Ropińska.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 30 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przynoszenie do przedszkola dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W przedszkolnej gromadzie miło płynie czas

2. Wesoło jesienią w ogródku na grządce

3. W sadzie

4. Jesienne zabawy

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU?

 

            Pierwszy tydzień września poświęcimy na przypomnienie zasad jakie panują w przedszkolu. Będziemy zapoznawać się z nową salą oraz kolegami. Wspólnie pospominamy również wakacje.

           

W kolejnym tygodniu przeniesiemy się do ogrodu. Będziemy rozmawiać na temat warzyw. Poznamy ich nazwy, wykonamy warzywne kukiełki. Dowiemy się także dlaczego warto jeść warzywa.

           

W trzecim tygodniu miesiąca porozmawiamy o owocach z sadu. Będziemy poznawać je po smaku, wykonamy sałatkę owocową.

           

Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na jesienne zabawy. Dowiemy się w jaki sposób zmienia się przyroda jesienią. Stworzymy ludziki z kasztanów.

 

 

 

10.09.2018 (poniedziałek)

Będziemy rozmawiać na temat warzyw, bardzo proszę o przyniesienie jednego warzywa

 

14.09.2018 (piątek) godz.9.30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

19.09.2018 (środa) godz. 9.30

Wycieczka do Biblioteki w Lulkowie

 

21.09.2018 (piątek)

Zajęcia gospodarczee, wykonanie sałatki owocowej. Proszę o przyniesienie owoców.

 

24.09.2018 (poniedziałek)

Zajęcia na temat darów jesieni. Proszę o przyniesienie wybranych darów.

 

28.09.2018 (piątek) godz. 9.30

Audycja muzyczna pt. „Spotkanie z muzyką reggae” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1, 2, 3 all eyes on me.

3, 2, 1 let’s have some fun!

Everybody say hello.

Ready, steady, go.

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

SUBJECT: STORY TIME

„Incy, Wincy spider” / Opowiadanie, mini teatrzyk oraz piosenka.

Słownictwo: spider, climb, waterspout, clever, very happy, sad, again.

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet .I can climb. He is clever.

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

Piosenka:

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

Down came the rain and washed the spider out!

Out came the sunshine and dried up all the rain

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 


 

 

 

 

 

 

Top