Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Wesołe Renifery

Wesołe Renifery

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Tematy kompleksowe:

1. Dzieckiem być

2. U rolnika

3. Za chwilę wakacje

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

            W pierwszym tygodniu czerwca będziemy poznawać dzieci z różnych stron świata. Porozmawiamy sobie także na temat praw dziecka.

            Następny tematem omawianym przez nas w czerwcu będzie praca rolnika. Poznamy maszyny rolnicze, zwierzęta żyjące na gospodarstwie oraz dowiemy się jak powstają lizaki.

            Pod koniec miesiąca porozmawiamy o zbliżających się wakacjach. Opowiemy sobie
o różnych ciekawych miejscach, w których można odpoczywać. Na koniec przypomnimy zasady bezpiecznego wypoczynku.

 

04.06.2018 (poniedziałek) godz. 930

DZIEŃ DZIECKA – zabawy sportowe i niespodzianki!

Ogłoszenie wyników konkursu „Zabawka z recyklingu”.

 

14.06.2018 (czwartek) godz. 1200

ŚWIĘTO RODZINY – występy dzieci oraz poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa
z Żukiem Emilem.

Prosimy o wpisanie się na listę dotyczącą poczęstunku.
Lista będzie wisieć obok planu zajęć od 4 czerwca.

15.06.2018 (piątek) godz.900

Zajęcia edukacyjne organizowane przez Urząd Transportu Kolejowego na temat
bezpieczeństwa podczas podróży koleją.

 

16.06.2018 (sobota) godz. 1700

NOCOWANKA w przedszkolu dla chętnych dzieci z grupy Wesołe Renifery i Górskie Orły.


18.06.2018r (poniedziałek) godz. 1100 - 1200

Zajęcia archeologiczne prowadzone przez Panią Dr. Beatę Bielec-Maciejewską we współpracy
z Instytutem Archeologii na UMK w Toruniu.

20.06.2018r (środa) godz. 1000 - 1200

Udział w konkursie: „VII przegląd piosenki przedszkolaka” organizowanego

przez Gminną Bibliotekę  Publiczną w Łysomicach.

21.06.2018 (czwartek) godz. 900

Wycieczka do Manufaktury Cukierków w Toruniu na warsztaty robienia lizaków.

Planowany powrót około godz. 1430

22.06.2018 (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna „30 minut dookoła świata” w wykonaniu grupy Kubica Art.

26.06.2018 (wtorek) godz. 930

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH


SUBJECT: TRANSPORT AND PLACES / ŚRODKI TRANSPORTU I MIEJSCA


Słownictwo: car, train, bus, plane, taxi, bike, rollerblades, wheels, wipers, horn, post office, bank, hairdresser, hospital, hotel, restaurant, school, church, coffee shop.

Zwroty: Let’s go to school by bus today. Let’s go to the restaurant by train today. I go to school by bus.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:


Let’s go to school…


Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

 

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

Etc.


 

SUBJECT: HOLIDAY / WAKACJE

Słownictwo: flowers, grass, nest, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river, sunflower, sunglasses, flip-flops, hat, shell, swimsuit, tent, camera, sandcastle, suitcase, postcard, sailor, jellyfish, turtle, octopus, baby shark,  blue whale, seahorse.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today?

Piosenki:


The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

A Sailor Went To Sea

A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was the bottom of the deep blue sea sea sea.

A seahorse!
A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was a seahorse swimming in the sea sea sea.

Jellyfish! Turtle! Octopus! Baby shark! Blue whale!


 

Tematy kompleksowe:

1. Dbamy o przyrodę

2. Zwierzęta na wsi

3. Moja mama

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

            Na początku maja zajmiemy się tematem dotyczącym dbania o przyrodę. Przypomnimy sobie sposoby dbania o środowisko.

           

Kolejnym tematem będą zwierzęta domowe. Wspólnie poznamy różne zwierzęta, które mogą żyć w naszych domach. Porozmawiamy sobie również o tym jak należy dbać o zdrowie naszych małych przyjaciół.

 

            Na koniec maja porozmawiamy sobie o naszych kochanych mamach. Będziemy wspominać najprzyjemniejsze rzeczy, które robiliśmy wspólnie z mamami.

 

 

           

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany

w późniejszym czasie.

 

Wycieczka na Motoaerenę w Toruniu – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE / DOM + MEBLE

 

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, bath, lamp, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. The book is on the desk. The ball is under the bed.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

 

Piosenki:


I love my house

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

 

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

 

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…


 


SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING? / CO ROBISZ?

 

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

 

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

 

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

 

Piosenki:


The Bath Song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Wiosna na łące

2. Kosmos

3. Kto Ty jesteś? - Polak mały!

 

CO NAS CZEKA W  KWIETNIU?

 

Na początku kwietnia zapoznamy się ze zwierzętami zamieszkującymi łąki. Poznamy cykl rozwojowy motyla.

Kolejnym tematem naszych kwietniowych zajęć będzie kosmos. Poznamy nazwy planet
i  dowiemy się kim jest kosmonauta. Wspólnie stworzymy Układ Słoneczny.

Pod koniec miesiąca poznamy nasze symbole narodowe. Nauczymy się również wiersza p.t.  „Katechizmu polskiego dziecka”.

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

11.04 (środa)

wyjazd godz. 8.30 – powrót około godz. 15.00

Wycieczka do LEGO PARK  w Bydgoszczy

Program wycieczki:

- zwiedzanie parku

- kino

- zabawa z klockami lego

- obiad w galerii FOCUS

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wycieczka do biblioteki w Łysomicach.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Nasze przedszkole organizuje w tym roku po raz pierwszy międzyprzedszkolny

Konkurs Piosenki Angielskiej SHOW TIME!

 

27.04 (piątek)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na podchody „Wiosna w lesie”

Władysław Bełza: „Katechizm polskiego dziecka”

Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

 


Czem ta ziemia?
Mą Ojczyzną.
Czem zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę!

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH


 

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, warm, flower, tree, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, wind, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, ladybird.

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your thing.

Do the bird walk.

Do anything.

And look around for another sign of spring…


 

 

 

SUBJECT: MY PLAYGROUND / MÓJ PLAC ZABAW

Słownictwo: playground, park, swing, seesaw, rope bridge, rocker, monkey bars, sandpit, roundabout, climbing frame, slide, drinking fountain, path, boat, football, badminton, basketball, ride a bike.

Zwroty: I can jump. I can slide. I can row my boat. I can ride a bike.

Pytania: Can you slide? Do you like to hop on a rocker? Do you like to swing?

Piosenki:


Play in the park!

Park! Rocker! Slide! Swing!

Merry go round!

Play, play, play!

Let’s play in the

Park, park, park.

Children like to hop on this one.

Playing on a rocker is so much fun.

Look at the seesaw with two little seats

Pushing up and down in a perfect beat.

We all like to hop, hop, hop.

Rocker is all fun, fun, fun.

Let us sit in the seat, seat, seat.

Up and down in a beat, beat, beat.

 

Row your boat!

Row row row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

 Tematy kompleksowe:

1) O ciekawych zawodach

2) Zbliża się wiosna

3) Święta Wielkanocne

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

         W pierwszym tygodniu miesiąca poznamy nowe zawody. Dowiemy się czym zajmuje się fryzjer, górnik, stomatolog, sprzedawca.

            W marcu pożegnamy zimę oraz powitamy długo wyczekiwaną wiosnę. Będziemy także sadzić cebulki w kąciku przyrodniczym.

            Ostatni tydzień tego miesiąca spędzimy przygotowując się do Świąt Wielkanocnych.

 

 

02.03.18 (piątek)

Wycieczka do Centrum Chemii w Małej Skali
wyjazd z przedszkola o godz. 915

 

16.03.18 (piątek)

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – audycja pt.: „ Improwizacja
w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet).

 

21.03.18 (środa)

Powitanie wiosny. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu. Topienie Marzanny.

Dzień koloru zielonego – prosimy ubrać dzieci na zielono.

 

26.03.18 (poniedziałek)

Robienie pisanek. Proszę o przyniesienie 2 jaj ugotowanych na twardo.

 

27.03.18 (wtorek)

Dekorowanie mazurków.
Prosimy chętnych rodziców o pomoc. Prosimy o zgłoszenie do wychowawcy grupy.
Zapraszamy na godzinę 930.

 

28.03.18 (środa)

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

29.03.18 (czwartek)

Śniadanie wielkanocne

 

 


RYMOWANKA:    

 Marzanno, Marzanno

Ty zimowa panno

Ciebie pożegnamy

Wiosnę przywitamy!

 

PIOSENKA:

 

Wiosna, wiosna dziś na łące, 
powitalny będzie koncert. 
Świerszcz ma skrzypce, skrzat bębenek. 
W nutkach pięknych sto piosenek. 

Już nastroił świerszczyk skrzypki. 
Naraz wiatr przyleciał szybki. 
Chwycił nutki, uniósł w górę, 
poszybował aż pod chmurę! 

 

 

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość

 

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIRERY - ENGLISH

SUBJECT: AT THE SUPERMARKET

Słownictwo: honey, cookies, sugar, flour, soap, dish soap, tissues, comb, brush, mirror, perfume, glue, shampoo, hairdryer, toothbrush, toothpaste, scissors.

Zwroty: I’ve got a comb. Here you are! Yes, I do. No, I don’t.

Pytania: What colour is the toothpaste? Can I have some soap, please? Do you like cookies?

Piosenki:

♫ At The Supermarket                                   

If you need milk or if you need bread,         
Then there’s a place, where you should head.
At the supermarket, you can buy everything              
When you do your grocery shopping!
           

 

♫ Who took the cookie from the cookie jar?
[Tanja] took the cookie from the cookie jar.
Who me?
Yes, you!
Not me!
Then who?
Troy!



SUBJECT: EASTER / WIELKANOC


Słownictwo: Easter, Easter bunny, chicken, egg, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket? How many eggs have you got?

Piosenki:


♫ Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

♫ My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

♫ Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

 

 

 

 

 


 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

         1. Żyjemy w zgodzie i przyjaźni

         2. Prehistoryczne czasy

         3. Kiedy patrzę w niebo

 

 

CO PRZYNIESIE LUTY?

 

            Na początku lutego będziemy rozmawiać o przyjaźni między ludźmi. Dzieci będą próbowały odgadnąć kim jest dany kolega używając zmysłów dotyku i słuchu. Porozmawiamy sobie także na temat sposobów rozwiązywania konfliktów.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem będzie prehistoria. Dowiemy się jak żyły dinozaury i dlaczego teraz ich już nie ma. Nasze zajęcia będą również dotyczyły wydobywanych skarbów jakimi są węgiel i sól.

            Nasze lutowe spotkania zakończmy tematem nieba. Porozmawiamy sobie czym są chmury, gwiazdy i księżyc. Na zajęciach stworzymy także plan: „Dzień przedszkolaka”, w którym wymienimy wszystkie czynności, jakie podczas całego dnia wykonuje przedszkolak.

 

2.02 (piątek)

W piątek 2 lutego o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Ukraińska dusza zaklęta w akordeonie guzikowym".

 

6.02 (wtorek)

Bal karnawałowy od godziny 9.00. Prosimy o odpowiedni strój na ten dzień.

 

08.02 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.02 (piątek)

Dzień koloru żółtego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na żółty.

 

Ostatni tydzień lutego

Wycieczka do Cinema City.

 

 

 

sł. Ewa Stadtmuller

muz. Urszula Borkowska

 

Dinozaurów nie ma z nami dawno już.

Nawet ślady ich przysypał czasu kurz.

 

Można spotkać dinozaura tylko w snach,

jak paprocie skubie wielkie, że aż strach.

 

Tam gdzie kiedyś tych paproci szumiał las

leżą złoża węgla, który grzeje nas.

 

A gdzie góry i doliny, że ho, ho,

było kiedyś pełne piasku można dno.

 

Tam gdzie fale rozmawiały: bul bul bul,

Pozostała w głębi ziemi biała sól.

 

Czy ktoś mógłby czas zatrzymać? Chyba nie.

Jak tu będzie za lat tysiąc? Kto to wie?

 

 

 

ANGIELSKI – ENGLISH

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, grapes, lemon, strawberries, raspberries, blueberries, cherries, plums, pineapple, watermelon.

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Strawberries are red.

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What colour are apples?

Piosenka:


  Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….


 

SUBJECT: FOOD / JEDZENIE

Słownictwo: milk, pizza, spaghetti, chicken, ice-cream, biscuits, cakes, pasta, sandwich, jogurt, cheese, fish, chocolate, rice, butter.

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk! Biscuits are brown. My favourite food is yellow.

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream? What colour is milk? What’s your favourite food?

Piosenka:


♫ I Like Food

Yellow, yellow, my favourite food is yellow,

It’s very, very good, my favourite food is yellow.

I like, I like, I like bananas, Yum, yum, yum! X3

Brown, brown, my favourite food is brown,

It’s very, very good, my favourite food is brown.

I like, I like, I like biscuits, Yum, yum, yum! X3

Tematy kompleksowe:

1. Pomagamy ptakom

2. W krainie baśni

3. Babcia i dziadek

 

CO PRZYNIESIE STYCZEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o potrzebie dokarmiania ptaków zimą.
Dzieci wykonają pożywienie dla ptaków, które następnie zawieszą w przedszkolnym ogrodzie.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem będą baśnie. Dzieci wysłuchają kilku utworów oraz wykonają różne prace plastyczne zgodne z tematyką danego dnia.  Spróbujemy także wspólnie zrobić inscenizację wybranej przez dzieci baśni.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań skupimy się na  święcie naszych kochanych babć i dziadków. Będziemy rozmawiać o tym jak wspólnie można spędzić czas z naszymi dziadkami
i babciami.

 

 

11.01 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

12.01 (piątek)

godz. 930

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt.: „Spotkanie z dudziarzem”.

 

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego – prosimy, aby dzieci tego dnia były ubrane w kolorze białym

 

25.01 (czwartek)

godz. 1330

Dzień Babci i Dziadka

 

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad w mieście.

 

BABCIU DROGA BABCIU

słowa i muzyka: D i K. Jagiełłowie

 

1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy, tup, tup, tup.
Teraz babciu, ty to zrób! (bis)

2. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz ty!(bis)

 

 

 

3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy, raz dwa, trzy,
teraz babciu klaszcz i ty!(bis)

4. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,
teraz babciu daj nam ty!(bis)

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY- ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, dress, jacket, coat, boots, shoes, hat, gloves, trousers, t-shirt, socks, skirt, swimsuit, pyjamas, tights, earrings, glasses, belt, bra, pants, jeans.

Zwroty: Put on your…, Take off your…, Pick up your….. My coat is green. I’m wearing a hat. She’s wearing a dress.

Pytania: What are you wearing? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf?

Piosenki:


What Is She Wearing?

She’s wearing a pink dress,

a pink dress, a pink dress.

She’s wearing a pink dress.

How about him?

He’s wearing a blue shirt,

a blue shirt, a blue shirt.

He’s wearing a blue shirt.

etc


 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.


 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.


 

 


 

SUBJECT: WEATER / POGODA


Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? How’s the weather today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 

 

 

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

I am hot today. etc.

Tematy kompleksowe:

1. Domowi ulubieńcy

2. To już zima

3. Idą Święta

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o zwierzętach żyjących w naszych domach. Zwrócimy uwagę na potrzebę dobrej opieki nad zwierzętami. Wykonamy również wspólnie akwarium z rybkami.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem jest zima. Przypomnimy sobie czym różni
się nasz ubiór w zależności od pory roku. Dzieci poprzez wykonywanie prac plastycznych związanych z zimą, będą kształtować umiejętność wycina kształtów po śladach.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań będziemy rozmawiać o Świętach Bożego Narodzenia. Przypomnimy sobie podstawowe potrawy Wigilijne, oraz tradycje związane
z owym świętem. Dzieci poznają historię narodzin Pana Jezusa, oraz wykonają ozdoby
na choinkę.

04.12.

Wyrabianie ciasta do pierników o godz.9:30.

 

05.12.

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

11.12.

Wyjazd o godz. 11:00

Wyjazd do Bajarki w Toruniu – warsztaty tworzenia bombek.

12.12.

Pieczenie pierników godz.9:00

 

14.12

Robienie wianków świątecznych z rodzicami o godz.18:00.

 

19.12.

Spotkanie Wigilijne

godz. 1000

 

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

 

 

Dzwonki sań – Elżbieta Zechmen

1.Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat,
Pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij koniu wrony, przez uśpiony las,
My wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Pada śnieg, pada śnieg ,dzwonią dzwonki sań.
Co za radość, gdy saniami można jechać w dal,
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań,
A za nami i przed nami wiruje tyle gwiazd.

2.Biegniesz biała drogo ,nie wiadomo jak 
Nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad.
Tylko nasze sanie, tylko szybki koń,
Tylko dzwonki roześmiane i piosenki ton.

 

ANGIELSKI –WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, plane, skipping rope, bike, yo-yo, clock, balloon, trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ My Teddy Bear

My teddy bear has 2 eyes, 2 eyes, 2 eyes

My teddy bear  has 2 eyes, I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose

My teddy bear  has one nose, I love my teddy bear.

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.


 

 

 


SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, bells, chimney, stockings, candy canes, Christmas cards, Christmas baubles, candles, snowflakes.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly?

Zwroty: I want a present. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes.

Piosenki:

 


S A N T A

Red hat, white beard, twinkle in his eyes,

Santa is his name, o…

S A N T A, and Santa is his name o.

 

 

 


 

Jingle bells

Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go,
Laughing all the way
Bells on bob tail ring,
making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap.
We all do a little clapping. (3x)
Christmas is here. 
Let's jump.
We all do a little jumping. (3x)
Christmas is here.
etc.

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Jesienna szaruga

2. Urządzenia elektryczne

3. Idzie zima – ubieramy się ciepło

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o charakterystycznych cechach jesiennej pogody. Porozmawiamy sobie na temat domowych zabaw, które pomogą nam przezwyciężyć deszczową nudę.

            W następnym tygodniu będziemy opowiadać sobie, jakie urządzenia elektryczne mamy
w naszych domach.  Dzieci spróbują rozpoznać niektóre, po wydawanych przez
nie dźwiękach.

            Ostatnim tematem naszych listopadowych spotkań będzie przygotowanie
do zimy. Dzieci dowiedzą się kim jest szewc i krawcowa. Wymienimy niezbędne części zimowej garderoby. Będziemy również dotykać i nazywać różne faktury, między innymi: gładkie, szorstkie, miękkie i twarde.

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na seans „Blee”

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 


  Do widzenia letnie ubrania

Małgorzata Wojciechowska

 

Zimny wiatr gałęzie głaszcze,
zakładamy ciepłe płaszcze,
rękawiczki, czapki, szale,
wtedy nie zmarzniemy wcale.

Do widzenia, krótkie spodnie,
latem było w nich wygodnie!
Bluzki - króciutkie rękawki
już wkładamy dziś do szafki.

 

Gdy ochładza się powietrze,
pomyśl o wełnianym swetrze,
długich spodniach, ciepłych butach,
gdy jesienna przyjdzie pluta.

Już kożuchy i futerka,
zaczynają na nas zerkać.
Nie będziemy czekać zimy,
tylko w nie się wystroimy.

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, parents, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

            1. Co robią zwierzęta jesienią?

            2. Jesień w ogrodzie

            3. Moje ciało, moje zmysły

            4. Halloween

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

W pierwszym tygodniu października dziecko pozna nazwy zwierząt mieszkających w lesie. Zastanowimy się nad tym jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy.

Kolejnym tematem będą warzywa – dary, które daje nam jesień. Będziemy uczyć się nazywać wybrane warzywa, oraz omawiać ich kształt, kolor i smak. Spróbujemy również rozpoznać  niektóre drzewa
po ich liściach.

W trzecim tygodniu października dzieci będą uczyć się nazywać swoje cechy fizyczne
z wykorzystaniem nazewnictwa: „dłuższe ”, „krótsze” , „mniejsze”, „większe”. Porozmawiamy sobie również na temat: czym jest charakter? Dzieci dowiedzą się również czym są zmysły, do czego są nam potrzebne, oraz jak ważną rolę pełnią w życiu każdego człowieka.

Ostatni tydzień października spędzimy pod znakiem Halloween. Porozmawiamy sobie o obchodach Halloween. Wspólnie wykonamy halloween’owe dekoracje i słodycze, a na koniec tygodnia odbędzie się Halloween party.

 

03.10 (wtorek)
Wycieczka do Leśnictwa Olek.
Wyjazd z przedszkola o godz. 945.

20.10 (piątek)
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Na góralską nutę. Muzyka Podhala".

23.10 (poniedziałek)
Dzień koloru pomarańczowego.
Prosimy o ubranie dzieci w kolorze pomarańczowym.

24.10 (wtorek)
Dzieci wykonają halloween’owe lizaki razem z panią Kamilą Dunajską-Ordak.

25.10 (środa)
Wspólne wydrążanie dyni.

27.10 (piątek)
Halloween party – prosimy o halloween’owe stroje dla dzieci.

JESIENNE ZAPASY

-sł. i muz. D. i K. Jagiełło

 

I. Dziś od rana hyc, hyc, hyc,

wiewióreczka mała,q$

nie chce robić prawie nic,

tylko by skakała.

Ref.: Orzeszków nie chce zrywać,

do dziupli nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

II. Dziś do rana tup, tup, tup,

chomik gdzieś wędruje,

nie chce robić prawie nic,

tylko maszeruje.

 

 

 

 

Ref.: Owoców nie chce zbierać,

do domu swego nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

III. Dziś do rana pi, pi, pi,

myszka bardzo mała,

nie chce robić prawie nic,

tylko by leżała.

Ref.: Ziarenek nie chce szukać,

do norki nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

 

 

 

 

 

IV. Przyszły do nich mamy trzy,

pogroziły palcem:

– Dość lenistwa, dosyć psot,

do roboty, malce.

Ref.: Chomik nosi owoce,

orzeszki zaś wiewiórka,

a mała polna myszka

ziarenka oraz piórka. (bis)

 

ANGIELSKI - WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost, witch, skeleton, haunted house, jack-o’-lantern.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. Go away.

Pytania: What colour is it? Trick or Treat?

Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five creepy spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

Tematy kompleksowe:

            1. Moje przedszkole

            2. Na ulicy

            3. Ja i środowisko

            4. Jesienne owoce

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?


Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

W drugim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

Kolejnym blokiem tematycznym będzie dbanie o higienę i czystość. Porozmawiamy o tym dlaczego trzeba myć zęby, dbać o higienę i zdrowie własne i innych.

Na koniec miesiąca zajmiemy się jesiennymi owocami. Zbadamy kolory, kształty oraz smaki różnych owoców. Wspólnie wykonamy sałatkę owocową.

 

05.09

Wyjazd z przedszkola o godz. 915
Wycieczka do Ogrodu zoo-botanicznego

26.09
Proszę o przyniesienie 3 owoców – dzieci będą robić sałatkę owocową

29.09 godz. 9.30
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę

audycja pt. "Wysoko, nisko i muzyka country"

 

 

♫ Fasolki – Szczotka, pasta

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. 

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo 
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo. 

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

Top