Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Wesołe Renifery

Wesołe Renifery

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Tematy kompleksowe:

1. Pomagamy ptakom

2. W krainie baśni

3. Babcia i dziadek

 

CO PRZYNIESIE STYCZEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o potrzebie dokarmiania ptaków zimą.
Dzieci wykonają pożywienie dla ptaków, które następnie zawieszą w przedszkolnym ogrodzie.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem będą baśnie. Dzieci wysłuchają kilku utworów oraz wykonają różne prace plastyczne zgodne z tematyką danego dnia.  Spróbujemy także wspólnie zrobić inscenizację wybranej przez dzieci baśni.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań skupimy się na  święcie naszych kochanych babć i dziadków. Będziemy rozmawiać o tym jak wspólnie można spędzić czas z naszymi dziadkami
i babciami.

 

 

11.01 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

12.01 (piątek)

godz. 930

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt.: „Spotkanie z dudziarzem”.

 

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego – prosimy, aby dzieci tego dnia były ubrane w kolorze białym

 

25.01 (czwartek)

godz. 1330

Dzień Babci i Dziadka

 

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad w mieście.

 

BABCIU DROGA BABCIU

słowa i muzyka: D i K. Jagiełłowie

 

1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy, tup, tup, tup.
Teraz babciu, ty to zrób! (bis)

2. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz ty!(bis)

 

 

 

3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy, raz dwa, trzy,
teraz babciu klaszcz i ty!(bis)

4. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,
teraz babciu daj nam ty!(bis)

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY- ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, dress, jacket, coat, boots, shoes, hat, gloves, trousers, t-shirt, socks, skirt, swimsuit, pyjamas, tights, earrings, glasses, belt, bra, pants, jeans.

Zwroty: Put on your…, Take off your…, Pick up your….. My coat is green. I’m wearing a hat. She’s wearing a dress.

Pytania: What are you wearing? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf?

Piosenki:


What Is She Wearing?

She’s wearing a pink dress,

a pink dress, a pink dress.

She’s wearing a pink dress.

How about him?

He’s wearing a blue shirt,

a blue shirt, a blue shirt.

He’s wearing a blue shirt.

etc


 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.


 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.


 

 


 

SUBJECT: WEATER / POGODA


Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? How’s the weather today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 

 

 

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

I am hot today. etc.

Tematy kompleksowe:

1. Domowi ulubieńcy

2. To już zima

3. Idą Święta

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o zwierzętach żyjących w naszych domach. Zwrócimy uwagę na potrzebę dobrej opieki nad zwierzętami. Wykonamy również wspólnie akwarium z rybkami.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem jest zima. Przypomnimy sobie czym różni
się nasz ubiór w zależności od pory roku. Dzieci poprzez wykonywanie prac plastycznych związanych z zimą, będą kształtować umiejętność wycina kształtów po śladach.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań będziemy rozmawiać o Świętach Bożego Narodzenia. Przypomnimy sobie podstawowe potrawy Wigilijne, oraz tradycje związane
z owym świętem. Dzieci poznają historię narodzin Pana Jezusa, oraz wykonają ozdoby
na choinkę.

04.12.

Wyrabianie ciasta do pierników o godz.9:30.

 

05.12.

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

11.12.

Wyjazd o godz. 11:00

Wyjazd do Bajarki w Toruniu – warsztaty tworzenia bombek.

12.12.

Pieczenie pierników godz.9:00

 

14.12

Robienie wianków świątecznych z rodzicami o godz.18:00.

 

19.12.

Spotkanie Wigilijne

godz. 1000

 

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

 

 

Dzwonki sań – Elżbieta Zechmen

1.Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat,
Pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij koniu wrony, przez uśpiony las,
My wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Pada śnieg, pada śnieg ,dzwonią dzwonki sań.
Co za radość, gdy saniami można jechać w dal,
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań,
A za nami i przed nami wiruje tyle gwiazd.

2.Biegniesz biała drogo ,nie wiadomo jak 
Nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad.
Tylko nasze sanie, tylko szybki koń,
Tylko dzwonki roześmiane i piosenki ton.

 

ANGIELSKI –WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, plane, skipping rope, bike, yo-yo, clock, balloon, trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ My Teddy Bear

My teddy bear has 2 eyes, 2 eyes, 2 eyes

My teddy bear  has 2 eyes, I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose

My teddy bear  has one nose, I love my teddy bear.

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.


 

 

 


SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, bells, chimney, stockings, candy canes, Christmas cards, Christmas baubles, candles, snowflakes.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly?

Zwroty: I want a present. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes.

Piosenki:

 


S A N T A

Red hat, white beard, twinkle in his eyes,

Santa is his name, o…

S A N T A, and Santa is his name o.

 

 

 


 

Jingle bells

Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go,
Laughing all the way
Bells on bob tail ring,
making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap.
We all do a little clapping. (3x)
Christmas is here. 
Let's jump.
We all do a little jumping. (3x)
Christmas is here.
etc.

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Jesienna szaruga

2. Urządzenia elektryczne

3. Idzie zima – ubieramy się ciepło

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o charakterystycznych cechach jesiennej pogody. Porozmawiamy sobie na temat domowych zabaw, które pomogą nam przezwyciężyć deszczową nudę.

            W następnym tygodniu będziemy opowiadać sobie, jakie urządzenia elektryczne mamy
w naszych domach.  Dzieci spróbują rozpoznać niektóre, po wydawanych przez
nie dźwiękach.

            Ostatnim tematem naszych listopadowych spotkań będzie przygotowanie
do zimy. Dzieci dowiedzą się kim jest szewc i krawcowa. Wymienimy niezbędne części zimowej garderoby. Będziemy również dotykać i nazywać różne faktury, między innymi: gładkie, szorstkie, miękkie i twarde.

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na seans „Blee”

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 


  Do widzenia letnie ubrania

Małgorzata Wojciechowska

 

Zimny wiatr gałęzie głaszcze,
zakładamy ciepłe płaszcze,
rękawiczki, czapki, szale,
wtedy nie zmarzniemy wcale.

Do widzenia, krótkie spodnie,
latem było w nich wygodnie!
Bluzki - króciutkie rękawki
już wkładamy dziś do szafki.

 

Gdy ochładza się powietrze,
pomyśl o wełnianym swetrze,
długich spodniach, ciepłych butach,
gdy jesienna przyjdzie pluta.

Już kożuchy i futerka,
zaczynają na nas zerkać.
Nie będziemy czekać zimy,
tylko w nie się wystroimy.

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, parents, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

            1. Co robią zwierzęta jesienią?

            2. Jesień w ogrodzie

            3. Moje ciało, moje zmysły

            4. Halloween

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

W pierwszym tygodniu października dziecko pozna nazwy zwierząt mieszkających w lesie. Zastanowimy się nad tym jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy.

Kolejnym tematem będą warzywa – dary, które daje nam jesień. Będziemy uczyć się nazywać wybrane warzywa, oraz omawiać ich kształt, kolor i smak. Spróbujemy również rozpoznać  niektóre drzewa
po ich liściach.

W trzecim tygodniu października dzieci będą uczyć się nazywać swoje cechy fizyczne
z wykorzystaniem nazewnictwa: „dłuższe ”, „krótsze” , „mniejsze”, „większe”. Porozmawiamy sobie również na temat: czym jest charakter? Dzieci dowiedzą się również czym są zmysły, do czego są nam potrzebne, oraz jak ważną rolę pełnią w życiu każdego człowieka.

Ostatni tydzień października spędzimy pod znakiem Halloween. Porozmawiamy sobie o obchodach Halloween. Wspólnie wykonamy halloween’owe dekoracje i słodycze, a na koniec tygodnia odbędzie się Halloween party.

 

03.10 (wtorek)
Wycieczka do Leśnictwa Olek.
Wyjazd z przedszkola o godz. 945.

20.10 (piątek)
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Na góralską nutę. Muzyka Podhala".

23.10 (poniedziałek)
Dzień koloru pomarańczowego.
Prosimy o ubranie dzieci w kolorze pomarańczowym.

24.10 (wtorek)
Dzieci wykonają halloween’owe lizaki razem z panią Kamilą Dunajską-Ordak.

25.10 (środa)
Wspólne wydrążanie dyni.

27.10 (piątek)
Halloween party – prosimy o halloween’owe stroje dla dzieci.

JESIENNE ZAPASY

-sł. i muz. D. i K. Jagiełło

 

I. Dziś od rana hyc, hyc, hyc,

wiewióreczka mała,q$

nie chce robić prawie nic,

tylko by skakała.

Ref.: Orzeszków nie chce zrywać,

do dziupli nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

II. Dziś do rana tup, tup, tup,

chomik gdzieś wędruje,

nie chce robić prawie nic,

tylko maszeruje.

 

 

 

 

Ref.: Owoców nie chce zbierać,

do domu swego nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

III. Dziś do rana pi, pi, pi,

myszka bardzo mała,

nie chce robić prawie nic,

tylko by leżała.

Ref.: Ziarenek nie chce szukać,

do norki nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

 

 

 

 

 

IV. Przyszły do nich mamy trzy,

pogroziły palcem:

– Dość lenistwa, dosyć psot,

do roboty, malce.

Ref.: Chomik nosi owoce,

orzeszki zaś wiewiórka,

a mała polna myszka

ziarenka oraz piórka. (bis)

 

ANGIELSKI - WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost, witch, skeleton, haunted house, jack-o’-lantern.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. Go away.

Pytania: What colour is it? Trick or Treat?

Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five creepy spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

Tematy kompleksowe:

            1. Moje przedszkole

            2. Na ulicy

            3. Ja i środowisko

            4. Jesienne owoce

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?


Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

W drugim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

Kolejnym blokiem tematycznym będzie dbanie o higienę i czystość. Porozmawiamy o tym dlaczego trzeba myć zęby, dbać o higienę i zdrowie własne i innych.

Na koniec miesiąca zajmiemy się jesiennymi owocami. Zbadamy kolory, kształty oraz smaki różnych owoców. Wspólnie wykonamy sałatkę owocową.

 

05.09

Wyjazd z przedszkola o godz. 915
Wycieczka do Ogrodu zoo-botanicznego

26.09
Proszę o przyniesienie 3 owoców – dzieci będą robić sałatkę owocową

29.09 godz. 9.30
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę

audycja pt. "Wysoko, nisko i muzyka country"

 

 

♫ Fasolki – Szczotka, pasta

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. 

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo 
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo. 

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

Top