Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Wesołe Renifery

Wesołe Renifery

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Alina Ropińska

Tematy kompleksowe:

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

2. Odgłosy padającego deszczu

 

3. Nasi ulubieńcy

 

4. Ulubione zabawki

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

W miesiącu Listopadzie rozmawiać będziemy na temat zdrowia, sportu, zdrowego odżywiania. Dowiemy się co należy jeść aby być zdrowym. Porozmawiamy na temat cech późnojesiennej pogody. Następnie poświęcimy czas na rozmowę na temat zwierząt domowych. Na koniec zajmiemy się naszymi ulubionymi zabawkami.

 

 

 

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair , a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

 

Rain , rain, go away.

 

Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Blond hair, blond hair,

 

Dad’s Got Blond Hair

 

And a big moustache

 

 

 

Mum’s got red glasses, etc.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1) Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

 

2) Jesienią w parku i w lesie

 

3) Poznajemy różne zawody

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

W pierwszych dwóch tygodniach nowego miesiąca rozmawiać będziemy na temat owoców oraz warzyw. Poznamy ich wygląd, walory smakowe. Wykonamy prace plastyczne związane z warzywami oraz owocami. Kolejne dwa tygodnie poświęcimy na rozmowę o oznakach jesieni w parku oraz w lesie. Na koniec bliżej przyjrzymy się wybranym zawodom.

 

 

 

 

 

 

 

30.09. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych warzyw

 

 

 

02.10. (środa) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Baju Pomorskiego.
Spektakl "Szewczyk Dratewka".

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

07.10. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych owoców

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

23.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

 

 

ENGLISH – WESOŁE RENIFERY - ANGIELSKI

 

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

 

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day. Yes, I do. No, I don’t

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great

 

 

 

SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA

 

Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies to. We love them , Yes, we do!

 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, colourful leaves, chestnuts, acorn, mushroom, pine tree, pine cone, brown bear, black crow deer, fox, scarecrow, pumpkin, squirrel, hedgehog, wind, stormy weather, rain, clouds, bear, birds, umbrella, raincoat, rainhat, wellingtons, mud, puddle.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Autumn leaves are changing colours. Let’s jump into the pile! Rake the leaves and make a pile. Bend down low. Touch the sky. Reach up high.

 

Pytania: What’s the weather like today? How’s the weather? Can you see the hedgehog? Can a bird jump? Can a hedgehog run? How many leaves are on the ground? What colours are the leaves in the tree?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

 

Autumn leaves are (changing colors x3)

 

Autumn leaves are changing colors all over town.

 

Autumn leaves are (falling down x3)

 

Autumn leaves are falling down

 

Down to the ground

 

Take a rake and (rake them down x3)

 

Take a rake and rake them down on the ground.

 

Make a pile (and jump in x3)

 

Make a pila and jump in on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

Scarecrow

 

Scarecrow, scarecrow turn around

 

Scarecrow, scarecrow touch the ground/reach up high/touch the sky/bend down low/touch your toes etc.

 

 

 

 

5 little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling, smiling3x

 

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting, pouting3x

 

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning, yawning3x

 

Three little pumpkins are sleepy.

 

Four little pumpkins crying, crying3x

 

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing, laughing3x

 

Five little pumpkins are playing.

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Witaj przedszkole

 

2. Droga do przedszkola

 

3. Nasze zmysły

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU?

 

 

 

W pierwszej połowie września powspominamy wakacje, przypomnimy sobie zasady obowiązujące w przedszkolu. Porozmawiamy o zasadach ruchu drogowego oraz o czym pamiętać poruszając się po drogach.

 

 

 

W drugiej połowie miesiąca rozmawiać będziemy na temat zmysłów oraz ich znaczenia w życiu człowieka. Nazwiemy też charakterystyczne cechy jesieni, wykonamy prace plastyczne o jesiennej tematyce.

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

18.09 (środa)

 

wyjazd o godz. 9.30

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

 

26.09 (środa)

 

wyjście godz.9.15

 

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

 

 

Subject: Hi, Hello / Powitanie

 

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

 

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

 

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you today? Are you happy or sad?

 

Rymowanki:

 

1, 2, 3 all eyes on me. 3, 2, 1 let’s have some fun! Everybody say hello. Ready, steady, go.

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Goodmorning Song

 

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

One, two- One two three!

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2

 

 

 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

 

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

Piosenki:

 

The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green, green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black. (2x)

The hat is black, black, black..

 

 

 

 

 

 

What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see an orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

 

 

 

The Shape Song

 

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

 

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

 

(Can you find a circle ? Ready, go!)

 

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star

 

 

 

Take a shape and make a picture.

 

Take a shape and make a picture

 

Make a picture take a shape.

 

Take a big yellow square/ big brown rectangle/ small red triangle/ four small blue circles.

 

What can you build.?Yes it's a train!

 

 

 

 

 

 

 

Top