Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Milena Popek

Nauczyciel wspomagający: Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Stawinoga

Tematy kompleksowe:

 

1. Dbamy o zdrowie

 

2. Jesień w sadzie

 

3. Jesień w parku i w lesie

 

4. Moja rodzina

 

5. Pamiętamy o zmarłych

 

 

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o tym, jak należy dbać o zdrowie - poznamy zasady zdrowego żywienia, dowiemy się jakie części garderoby powinniśmy ubrać gdy idziemy na jesienny spacer, porozmawiamy o tym jak należy dbać o zęby, a także jak wygląda wizyta w gabinecie lekarskim i dlaczego należy stosować się do zaleceń lekarza.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o tym, jak wygląda jesień w sadzie. Utrwalimy nazwy jesiennych owoców, sprawdzimy jak smakują i jak wyglądają w przekroju, poznamy cykl życia jabłoni.

 

 

 

Tematem przewodnim w trzecim tygodniu października będzie „Jesień w parku i w lesie”. Będziemy wspólnie rozpoznawać i nazywać drzewa, liście i owoce, utrwalimy nazwy leśnych zwierząt i dowiemy się w jaki sposób przygotowują się one do zimy, porozmawiamy też o kolorach jesieni.

 

Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowy o rodzinie, doskonaląc przy okazji umiejętność wypowiadania się na podany temat. Będziemy oglądać rodzinne fotografie, nazywać członków rodziny, wzbogacimy słownictwo związane z rodziną.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca przygotujemy się do listopadowych świąt - Wszystkich Świętych i Zaduszek, porozmawiamy o tradycjach z nimi związanych.

 

 

 

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie rodzinnych fotografii – będą nam potrzebne do zajęć na temat rodziny.

 

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella, wellingtons, pumpkin, scarecrow, mushroom, rake.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Let’s count the raindrops. Jump on the ground.

 

 

 

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel? Haw many leave are on the ground? What colour is a squirrel?

 

 

 

Piosenki:

 

What’s The Weather Like Today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2

 

 

 

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: great, good, wonderful, not so good, excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired, surprised.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not! Turn around. Stomp your feet. Clap your hands. Take a nap. I feel silly.

Pytania: Are you angry? Are you excited? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, Stomp your feet.

If your scared, Say oh no.

If you sleepy, Take a nap.

 

 

 

 

Emotions hokey pokey

You put your happy face in,

You take your happy face out,

You put your happy face in and you shake it all about.

You do the hokey pokey and turn yourself around

Everybody turn around.

You put your sad face/angry face/scared face/surprised/silly face etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W przedszkolu

 

2. Wakacyjne wspomnienia

 

3. Bezpieczne ulice

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

 

 

Na początku miesiąca zapoznamy się z nowymi kolegami i koleżankami, będziemy uczestniczyć w zabawach integrujących grupę. Przypomnimy sobie, jakie zasady obowiązują w przedszkolu, zapoznamy się z nowymi znaczkami, stworzymy kalendarz urodzin.

 

 

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o naszych wakacyjnych przygodach, będziemy oglądać zgromadzone zdjęcia i pamiątki, wykonamy prace plastyczne nawiązujące tematyką do minionych wakacji.

 

 

 

W trzecim tygodniu września utrwalimy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, przypomnimy co to jest zebra i sygnalizator świetlny oraz jakie znaczenie mają kolory świateł, poznamy niektóre znaki drogowe i zapoznamy się z pracą policjanta. Ponadto będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy pojazdów, nauczymy się nowej piosenki o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poszukamy pierwszych oznak jesieni, wykorzystamy dary jesieni (kasztany, żołędzie i liście) podczas zajęć i zabaw. Poszerzymy wiedze przyrodniczą na temat grzybów i warzyw.

 

 

 

Pierwszy tydzień września

 

Proszę o przyniesienie jednego zdjęcia przedstawiającego twarz dziecka (mały format – np. zdjęcie legitymacyjne, paszportowe, fragment wycięty z większej fotografii), które będzie nam potrzebne do wykonania grupowego kalendarza urodzin (dotyczy nowych dzieci w grupie)

 

9.09 (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie pamiątek z wakacji (zdjęć, pocztówek, muszli itp.) – wykorzystamy je podczas zajęć

 

 

 

11.09 (środa)

 

godz. 9.30

 

Wizyta pani Joli z Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

17.09 (wtorek)

 

wyjazd o godz. 9.30

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

 

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

23.09 (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie darów jesieni (żołędzi, kasztanów, liści)

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

 

SUBJECT : HELLO / POWITANIE

 

Słownictwo: hello, goodbye, name, good, happy, sad,

 

Zwroty: My name is... I'm happy, I'm sad today.

 

Pytania: What’s your name?, How are you today? Are you happy?

 

Polecenia: Jump, sit down, stand up, turn around, clap your hands, stamp your feet, creep like a cat, touch your head, point to your nose, run, walk.

 

Rymowanki:

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Hello, Hello!

Hello, hello, can you clap your hand?

Can you stretch up hi?

Can you touch your toes?

Can you turn around?

Can you say hello?

 

Make a circle

Make a circle round and round,

Round and round, round and round,

Make a circle round and round,

Hello, hello, hello!

Make a circle small, small small,

Big, big, big, small, small, small,

Make a circle big, big, big,

Hello, hello, hello!

Make a circle up, up, up,

Down, down, down, up, up, up,

Make a circle, down, down, down,

Now sit down!

 

Bye, Bye, Goodbye

 

 

Bye, bye. Goodbye

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

 

 

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

 

 

 

 

 

 

SUBJECT : COLOURS / KOLORY

 

Słownictwo: red, purple, yellow, red, blue, green, orange, light green, dark green, light blue, dark blue, rainbow.

 

Zwroty: It’s red/blue etc. The car is yellow.

 

Pytania: What colour is it? Is the ball dark or light green?

 

Polecenia: Touch the red car. Touch the blue card. Point to the pink doll.

 

Piosenki:

 

The Rainbow Colours song

 

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

 

It’s a rainbow, it’s a rainbow, a beautiful rainbow in the sky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top