Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Tematy kompleksowe:

1. Domy i domki

2. Deszczowy listopad

3. Dbamy o czystość i zdrowie

4. W świecie dinozaurów

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada zapoznamy się z różnymi rodzajami domów, porozmawiamy o tym, jakie pomieszczenia znajdują się w domu, dowiemy się również gdzie mieszkają wybrane zwierzęta.

W drugim tygodniu miesiąca porozmawiamy o pogodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, zwrócimy uwagę na to, jak ważne jest dostosowanie ubioru do  aktualnej pogody.

W trzecim tygodniu listopada dowiemy się jak należy dbać o higienę oraz co możemy zrobić, żeby zapobiegać chorobom. Będziemy również opanowywać umiejętności związane z samodzielnym ubieraniem się.

Pod koniec miesiąca wzbogacimy naszą wiedze na temat dinozaurów – dowiemy się, jak wyglądały, co jadły, gdzie mieszkały.

 

05.11 (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11 (piątek) godz. 9:30

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

22.11 (czwartek) godz. 9:30

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

23.11 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

26.11 (poniedziałek) godz. 9:30

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11 (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose. Point to your ears. Put your finger on your head.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big / small teddy bear?

Piosenki:

My Teddy Bear

My teddy bear  has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear  has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger, daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

Rain, rain, go away

Rain, rain, go away. Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

Wants to play

Rain, rain, go away!

 

 

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

1. Warzywa

2. Jesień w lesie

3. Oto ja

4. Nasze zmysły

5. Pamiętamy o zmarłych - Dzień Wszystkich Świętach i Zaduszki

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poszerzymy naszą wiedzę na temat warzyw, porozmawiamy o tym jak ważne dla naszego zdrowia jest ich spożywanie. Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni (za, na, pod, przed, obok).

 

W drugim tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, zbierać dary lasu. Porozmawiamy również o mieszkańcach lasu i o tym, jak przygotowują się do zimy, będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy zwierząt.

 

W trzecim tygodniu października będziemy uczyć się mówić o sobie – przedstawiać się, opisywać swoje cechy fizyczne, wypowiadać się na temat ulubionych zajęć i zabaw. Utrwalimy także nazwy części ciała.

 

W następnym tygodniu miesiąca będziemy poznawać świat za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Porozmawiamy o tym, jaką rolę pełnią zmysły w życiu człowieka.

 

Pod koniec miesiąca dowiemy się kiedy, dlaczego i w jaki sposób obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych i Zaduszki, zapoznamy się również z tradycją Halloween poprzez uczestnictwo w Halloween Party.

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

02.10 (wtorek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami.

 

03.10 (środa) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarce. Spacer po lesie, obserwacji przyrody, zabawa na plac zabaw i ognisko z kiełbaskami.

 

10.10 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10 (wtorek) godz. 9:15

Występ Teatru Bębenek - przedstawienie pt. „Kot w butach”.

 

18.10 (czwartek) godz. 11.15

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

24.10 (środa) godz. 9.30

Wydrążanie dyń - zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

26.10 (piątek)

Halloween Party
Prosimy rodziców o przygotowanie strojów na bal halloweenowy oraz poczęstunku
dla dzieci. Lista dotycząca smakołyków na imprezę zostanie wywieszona w połowie miesiąca.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.

 

 


 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons, acorn, scarecrow.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Scarecrow, scarecrow, turn around

Scarecrow, scarecrow, turn around.

Scarecrow, scarecrow, touch the ground.

Scarecrow, scarecrow, touch your nose.

Scarecrow, scarecrow, point to your toes.

 

 

 

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

Pytania: What colour is it?

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

 

 

 Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Zwinne Rysie w tym roku uczęszczają dzieci 3-4 letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Milena Popek, nauczycielem wspomagającym pani Magdalena Kocińska, a pomocą nauczyciela pani Małgorzata Stawinoga.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 20 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przynoszenie do przedszkola dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. Jestem w przedszkolu

2. Wakacyjne przygody

3. Bezpieczna droga do przedszkola

4. Przyszła do nas Pani Jesień

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

W pierwszym tygodniu września zapoznamy się z nową salą, zabawkami, utrwalimy zasady obowiązujące na terenie przedszkola i w grupie, uaktualnimy nasz „kontrakt grupowy”. Porozmawiamy również na temat tego, jak należy zachowywać się w trakcie posiłków.

W drugim tygodniu miesiąca będziemy wspominać wakacje – porozmawiamy o naszych wakacyjnych przygodach, będziemy oglądać zdjęcia i pamiątki z wakacji, urządzimy kącik wakacyjny w naszej sali. Wykonamy prace plastyczne – łódki i pocztówki z wakacji.

W trzecim tygodniu utrwalimy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, przypomnimy co to jest sygnalizator świetlny i jakie znaczenie mają kolory świateł, poznamy niektóre znaki drogowe, przy okazji utrwalając kształty – koło, trójkąt, kwadrat. Będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy pojazdów, wykonamy „zebrę” i kolorowe znaki drogowe.

W ostatnim tygodniu września poszukamy pierwszych oznak jesieni, wykorzystamy jesienne skarby (szyszki, orzechy, żołędzie, kasztany) do układania rytmów, dowiemy się jakie przetwory można zrobić ze śliwek. Będziemy grać na instrumentach, uczestniczyć w jesiennych zabawach ruchowych, wykonamy również kolorowe prace plastyczne – stemple z liści i sukienkę Pani Jesieni.

 

Pierwszy tydzień września

Proszę o przyniesienie jednego zdjęcia przedstawiającego twarz dziecka (mały format – np. zdjęcie legitymacyjne, paszportowe, fragment wycięty z większej fotografii) – będzie nam ono potrzebne do naszego grupowego Kalendarza Urodzin.

 

 

10.09 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie pamiątek z wakacji (zdjęć, pocztówek, muszli itp.) – wykorzystamy je podczas zajęć oraz do wykonania kącika wakacyjnego w naszej sali.

 

13.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu.

 

27.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

28.09 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna pt. „Spotkanie z muzyką Reggae” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

 

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

 


 

 

 

 

 

 

Top