Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni

 

2. Ptaki zimą

 

3. Babcia i dziadek

 

4. Zimowe zabawy

 

Co nas czeka w styczniu?

 

W pierwszym i drugim tygodniu stycznia poznamy bohaterów znanych baśni, określimy które postacie są dobre, a które złe. Weźmiemy udział w zabawach teatralnych, podczas których wykorzystamy własnoręcznie zrobione kukiełki, będziemy również uczestniczyć w balu karnawałowym, który odbędzie się w naszym przedszkolu.

 

W następnym tygodniu miesiąca dowiemy się, jak wyglądają i co jedzą wybrane ptaki, będziemy obserwować i dokarmiać ptaki przylatujące do przedszkolnego karmnika. Wykonamy prace plastyczne nawiązujące do tematu, m.in. ślady ptaków, które zrobimy na kartce za pomocą stempli.

 

W czwartym tygodniu stycznia porozmawiamy o dziadkach, o tym jak ważną rolę pełnią w naszym życiu i w jaki sposób możemy im pomagać w codziennych czynnościach. Przygotujemy upominki dla ukochanych babć i dziadków (wręczymy je podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, która odbędzie się w lutym w naszym przedszkolu).

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poznamy zimowe dyscypliny sportowe i dowiemy się, jak dbać o bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu i lodzie.

 

10.01.2019 (czwartek) godz. 9:30

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

Wycieczka

 

Termin i miejsce wycieczki będzie podane w późniejszym terminie

 

08.02.2019 (piątek) godz. 14.00

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter, cold, snow, snowball, snowflake, snowman, sledge, skiing, ice skating, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy. Snowflakes fell down. Let’s build/make a snowman. I’m wearing a scarf. I have 3 buttons and a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? What is the weather like in winter? Do you like winter?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, skate, ski.

Zwroty: Waddle like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Is a snowy owl white? What is your favourite arctic animal? Is a whale big animal? What colour is arctic hare? Can you swim like an orca?

 

 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1. W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja

2. Nadchodzi zima

3. Święta tuż - tuż

 

Co nas czeka w grudniu?

 

W pierwszym tygodniu grudnia rozpoczniemy przygotowania do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia – porozmawiamy o kalendarzu adwentowym, nauczymy się piosenki o Świętym Mikołaju, wykonamy prace plastyczne – skarpety Świętego Mikołaja i worek z prezentami.

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o nadchodzącej zimie – będziemy szukać pierwszych oznak zimy, podczas zabaw badawczych poznamy właściwości lodu, wykorzystamy stemple z gąbek i folii bąbelkowej do wykonania uśmiechniętego bałwanka i zimowego drzewa.

W trzecim tygodniu grudnia poznamy tradycje bożonarodzeniowe w Polsce i na świecie, wykonamy kolorowe ozdoby na choinkę i będziemy wspólnie śpiewać kolędy.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

06.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, blocks, dinosaur, kite, plane, balloon, big, small, medium size.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy? Where is the robot?  Dolly, where are you?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Find and bring me a green block.  Take a red balloon. Give me a big/medium/small teddy bear.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it? (x3) It’s a ball. (x3)

What is it? (x3) It’s a bear. (x3)

What is it? (x3) It’s a block. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it? (x3) It’s a doll. (x3)

What is it? (x3) It’s a kite. (x3)

What is it? (x3) It’s a plane. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it?( x3) It’s a robot. (x3)

What is it? (x3) It’s a train. (x3)

 


 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, snowflake, candle, Christmas bells, Christmas lights, stocking, Christmas balls, candy cane, reindeer, tail, nose, hooves.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas? Where is Santa?  How many presents have you got?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer. Look at me. Shake your hands. Wave your arms. Jump up and down. Turn around.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Reindeer Pokey Song

You put your hooves in,

You put your hooves out,

And you shake them all about.

You do the reindeer pokey

And you turn yourself around

That’s what it’s all about.

You put your tail/nose /antlers in...

 

♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me.

Shake your hands,

Kick your legs,

Wave your arms,

Jump up and down and turn around 2x

I’m a dancing Christmas Tree.

 

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to, co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

 


 

Tematy kompleksowe:

1. Domy i domki

2. Deszczowy listopad

3. Dbamy o czystość i zdrowie

4. W świecie dinozaurów

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada zapoznamy się z różnymi rodzajami domów, porozmawiamy o tym, jakie pomieszczenia znajdują się w domu, dowiemy się również gdzie mieszkają wybrane zwierzęta.

W drugim tygodniu miesiąca porozmawiamy o pogodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, zwrócimy uwagę na to, jak ważne jest dostosowanie ubioru do  aktualnej pogody.

W trzecim tygodniu listopada dowiemy się jak należy dbać o higienę oraz co możemy zrobić, żeby zapobiegać chorobom. Będziemy również opanowywać umiejętności związane z samodzielnym ubieraniem się.

Pod koniec miesiąca wzbogacimy naszą wiedze na temat dinozaurów – dowiemy się, jak wyglądały, co jadły, gdzie mieszkały.

 

05.11 (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11 (piątek) godz. 9:30

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

22.11 (czwartek) godz. 9:30

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

23.11 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

26.11 (poniedziałek) godz. 9:30

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11 (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose. Point to your ears. Put your finger on your head.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big / small teddy bear?

Piosenki:

My Teddy Bear

My teddy bear  has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear  has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger, daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

Rain, rain, go away

Rain, rain, go away. Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

Wants to play

Rain, rain, go away!

 

 

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

1. Warzywa

2. Jesień w lesie

3. Oto ja

4. Nasze zmysły

5. Pamiętamy o zmarłych - Dzień Wszystkich Świętach i Zaduszki

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poszerzymy naszą wiedzę na temat warzyw, porozmawiamy o tym jak ważne dla naszego zdrowia jest ich spożywanie. Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni (za, na, pod, przed, obok).

 

W drugim tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, zbierać dary lasu. Porozmawiamy również o mieszkańcach lasu i o tym, jak przygotowują się do zimy, będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy zwierząt.

 

W trzecim tygodniu października będziemy uczyć się mówić o sobie – przedstawiać się, opisywać swoje cechy fizyczne, wypowiadać się na temat ulubionych zajęć i zabaw. Utrwalimy także nazwy części ciała.

 

W następnym tygodniu miesiąca będziemy poznawać świat za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Porozmawiamy o tym, jaką rolę pełnią zmysły w życiu człowieka.

 

Pod koniec miesiąca dowiemy się kiedy, dlaczego i w jaki sposób obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych i Zaduszki, zapoznamy się również z tradycją Halloween poprzez uczestnictwo w Halloween Party.

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

02.10 (wtorek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami.

 

03.10 (środa) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarce. Spacer po lesie, obserwacji przyrody, zabawa na plac zabaw i ognisko z kiełbaskami.

 

10.10 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10 (wtorek) godz. 9:15

Występ Teatru Bębenek - przedstawienie pt. „Kot w butach”.

 

18.10 (czwartek) godz. 11.15

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

24.10 (środa) godz. 9.30

Wydrążanie dyń - zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

26.10 (piątek)

Halloween Party
Prosimy rodziców o przygotowanie strojów na bal halloweenowy oraz poczęstunku
dla dzieci. Lista dotycząca smakołyków na imprezę zostanie wywieszona w połowie miesiąca.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.

 

 


 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons, acorn, scarecrow.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Scarecrow, scarecrow, turn around

Scarecrow, scarecrow, turn around.

Scarecrow, scarecrow, touch the ground.

Scarecrow, scarecrow, touch your nose.

Scarecrow, scarecrow, point to your toes.

 

 

 

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

Pytania: What colour is it?

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

 

 

 Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Zwinne Rysie w tym roku uczęszczają dzieci 3-4 letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Milena Popek, nauczycielem wspomagającym pani Magdalena Kocińska, a pomocą nauczyciela pani Małgorzata Stawinoga.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 20 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przynoszenie do przedszkola dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. Jestem w przedszkolu

2. Wakacyjne przygody

3. Bezpieczna droga do przedszkola

4. Przyszła do nas Pani Jesień

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

W pierwszym tygodniu września zapoznamy się z nową salą, zabawkami, utrwalimy zasady obowiązujące na terenie przedszkola i w grupie, uaktualnimy nasz „kontrakt grupowy”. Porozmawiamy również na temat tego, jak należy zachowywać się w trakcie posiłków.

W drugim tygodniu miesiąca będziemy wspominać wakacje – porozmawiamy o naszych wakacyjnych przygodach, będziemy oglądać zdjęcia i pamiątki z wakacji, urządzimy kącik wakacyjny w naszej sali. Wykonamy prace plastyczne – łódki i pocztówki z wakacji.

W trzecim tygodniu utrwalimy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, przypomnimy co to jest sygnalizator świetlny i jakie znaczenie mają kolory świateł, poznamy niektóre znaki drogowe, przy okazji utrwalając kształty – koło, trójkąt, kwadrat. Będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy pojazdów, wykonamy „zebrę” i kolorowe znaki drogowe.

W ostatnim tygodniu września poszukamy pierwszych oznak jesieni, wykorzystamy jesienne skarby (szyszki, orzechy, żołędzie, kasztany) do układania rytmów, dowiemy się jakie przetwory można zrobić ze śliwek. Będziemy grać na instrumentach, uczestniczyć w jesiennych zabawach ruchowych, wykonamy również kolorowe prace plastyczne – stemple z liści i sukienkę Pani Jesieni.

 

Pierwszy tydzień września

Proszę o przyniesienie jednego zdjęcia przedstawiającego twarz dziecka (mały format – np. zdjęcie legitymacyjne, paszportowe, fragment wycięty z większej fotografii) – będzie nam ono potrzebne do naszego grupowego Kalendarza Urodzin.

 

 

10.09 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie pamiątek z wakacji (zdjęć, pocztówek, muszli itp.) – wykorzystamy je podczas zajęć oraz do wykonania kącika wakacyjnego w naszej sali.

 

13.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu.

 

27.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

28.09 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna pt. „Spotkanie z muzyką Reggae” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

 

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

 


 

 

 

 

 

 

Top