Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 3 latków

Wychowawczynie Alina Ropińska, Monika Lewandowska

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

1. Wiosenna łąka

2. Na wiejskim podwórku

3. Cuda i dziwy

4. Dbamy o środowisko

 

Co nas czeka w kwietniu?

         W pierwszym tygodniu miesiąca na zajęciach rozmawiać będziemy o łące wiosną. Poznamy owady i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Wykonamy barwne motyle.

            W kolejnym tygodniu udamy się na wiejskie podwórko. Poznamy zwierzęta hodowlane, porozmawiamy o pracy rolnika.

            Trzeci tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowy o kosmosie. Zapoznamy się z wyglądem i nazwami wybranych planet, wykonamy kosmiczne rakiety, dowiemy się czy w kosmosie istnieje życie.

            Ostatni tydzień to czas, w którym porozmawiamy o ochronie środowiska. Dowiemy się co zagraża przyrodzie oraz jak możemy o nią dbać.

 

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wizyta pani bibliotekarki

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na zajęcia przerodnicze z Kubusiem Puchatkiem.

Po zajęciach będzie ognisko i pieczenie kiełbaski.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 


SUBJECT: FEELINGS /  UCZUCIA

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki:


If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

             1) Ogródek w doniczce

            2) Wiosna tuż, tuż

            3) Kogo spotkamy nad wodą?

            4) Wkrótce Wielkanoc

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

            W pierwszym tygodniu miesiąca zajmiemy się wiosennymi roślinami, będziemy obserwować przyrodę budzącą się do życia. Poznamy na czym polega praca ogrodnika, założymy hodowlę fasoli.

             Kolejny tydzień upłynie nam na wyszukiwaniu zwiastunów wiosny, porozmawiamy o pierwszych oznakach nowej pory roku, poznamy cechy wiosennej pogody.

             Trzeci i czwarty tydzień będziemy rozmawiać o środowiskach wodnych. Dowiemy się czym różni się morze od jeziora. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o „wodnej” tematyce.

             Ostatni tydzień miesiąca to czas oczekiwania na Wielkanoc. Poznamy tradycje wielkanocne. Wykonamy piękne pisanki, posiejemy rzeżuchę.

 

 

5.03 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednej płyty CD (może być stara, zużyta) – w tym tygodniu będziemy potrzebować jej do wykonania pracy plastycznej.

 

14.03 (środa)

Wycieczka do Bawialni Ukulele w Toruniu na warsztaty Wielkanocne.

Wyjazd o godz. 9.30.

 

15.03 (czwartek)

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie.

 

16.03 (piątek)

W piątek 16 marca o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Improwizacja w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet)".

 

21.03 (środa)

Przywitanie wiosny – spalanie Marzanny.

Dzień koloru zielonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.

 

27.03 (wtorek)

Dekorowanie mazurków – zapraszamy chętnych do pomocy rodziców na godzinę 9:30, prosimy wcześniej zgłaszać się do wychowawcy grupy.

 

29.03 (czwartek)

Śniadanie Wielkanocne.

 

 

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: FOOD

Słownictwo: milk, pizza, spaghetti, chicken, ice-cream, bread, water, cheese,

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream? What’s your favourite food?

Piosenki:

Do You Like?

Do you like spaghetti?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like yoghurt?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like spaghetti yogurt?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like cookies?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like salad?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cookie salad?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like tomatoes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like pancakes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like tomato pancake?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like carrots?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cereals?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like carrot cereal?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

 

WHAT’S YOUR FAVOURITE FOOD?

Do you like chicken?

Do you like chicken?

Yes, I do. Yes I do.

What’s your favourite food?

What’s your favourite food?

It’s ice-cream. It’s ice-cream.


 

SUBJECT: EASTER / WIELKANOC


Słownictwo: Easter, Easter bunny, chicken, egg, basket, chocolate, bread, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got eggs! Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket?

Piosenki:

♫ Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

♫ The way the bunny hops

 This is the way the bunny hops, hop, hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.

This is the way he wiggles his nose. Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle.
This is the way the bunny wiggles his nose on Easter day.

This is the way he flops his ears. Flop, flop, flop. flop
flop, flop, flop.
This is the way he flops his ears on Easter day.

This is the way he shakes his tail. Shake, shake, shake, shake
shake, shake, shake.
This is the way he shakes his tail on Easter day.

This is the way the bunny hops. Hop hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.
On Easter day.


 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.     Kiedy jest nam ciepło i przyjemnie?       

2.     Znamy te baśnie

3.     Zwierzęta są głodne

4.     Muzyka wokół nas

5.     Urządzenia elektryczne

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

 

            W pierwszym tygodniu lutego porozmawiamy na temat tego, jak należy ubierać się zimą. Będziemy ćwiczyć samodzielne ubieranie się i rozbieranie. Dowiemy się także czym różni się dzień od nocy.

           

            W drugim tygodniu lutego poznamy najpiękniejsze baśnie. Dowiemy się w jaki sposób powstają książki, oraz jak należy z nich korzystać. Będziemy bawić się na balu karnawałowym.

                                   

            Trzeci tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowy na temat tego w jaki sposób możemy pomóc zwierzętom podczas zimy. Przygotujemy pyszne smakołyki  dla ptaków.

 

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się muzyką. Poznamy nazwy wybranych instrumentów. Będziemy grać i śpiewać. Wykonamy też własne instrumenty.

 

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowy o urządzeniach elektrycznych. Porozmawiamy o tym , jak urządzania wyglądały dawniej, a jak dziś. Dowiemy się jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych.

 

 

1.02 (czwartek)

Wyjazd o godzinie 8.40

Wycieczka do teatru „Baj Pomorski” w Toruniu na spektakl „Przytulanki”.

Śniadanie tego dnia o godzinie 8.00.

 

2.02 (piątek)

W piątek 2 lutego o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Ukraińska dusza zaklęta w akordeonie guzikowym".

 

6.02 (wtorek)

Bal karnawałowy od godziny 9.00. Prosimy o odpowiedni strój na ten dzień.

 

9.02 (piątek)

Wizyta Pani bibliotekarki.

 

16.02 (piątek)

Dzień koloru żółtego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na żółty.

ANGIELSKI – ENGLISH

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

Słownictwo: apple, banana, orange, pear.

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples!

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What colour is the apple?

Piosenka:


Five Little Fruits Jumping On The Bed

Five little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Four little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….


 

SUBJECT: FOOD / JEDZENIE

Słownictwo: milk, pizza, spaghetti, chicken, ice-cream.

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream?

Piosenka:


♫ I Like Food

Yellow, yellow, my favourite food is yellow,

It’s very, very good, my favourite food is yellow.

I like, I like, I like bananas,

Yum, yum, yum! X3

Brown, brown, my favourite food is brown,

It’s very, very good, my favourite food is brown.

I like, I like, I like biscuits,

Yum, yum, yum! X3

Etc.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Gdzie jest gorąco i pachnąco?

2) Zima dobra czy zła?

3) Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

4) Kogo spotkam na balu?

           

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

            W pierwszym tygodniu stycznia porozmawiamy na temat kuchni. Poznamy pracę Pań w kuchni przedszkolnej. Będziemy nazywać kuchenne naczynia. Dowiemy się również jak należy zachować się przy stole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się zimą. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze podczas spacerów. Poznamy nazwy sportów zimowych, dowiemy się jak bezpiecznie bawić się zimą. Porozmawiamy też o tym, w jaki sposób pomagać zwierzętom.

            W trzecim tygodniu stycznia będziemy na zajęciach rozmawiać o babci oraz o dziadku. Wykonamy laurki oraz upominki dla babci i dziadka. Dowiemy się w co dawniej bawili się dziadkowie. Przygotujemy występy na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o karnawale. Poznamy zwyczaje związane z karnawałem oraz symbole karnawału. Wykonamy maski karnawałowe oraz balowe suknie.

 

 

10.01 (środa)

Wizyta Pani bibliotekarki.

12.01 (piątek)

W piątek 12 stycznia o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Spotkanie z dudziarzem ".

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na biały.

24.01 (środa)

godz. 13.30

Dzień Babci i Dziadka.

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad na mieście.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, t-shirt.

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing a t-shirt?

Piosenki:


Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,


Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)

 

I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2


 

SUBJECT: WEATER / POGODA

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Witaj Pani Zimo

2) Gdy odwiedzi nas Święty Mikołaj

3) Coraz bliżej Święta

4) Sylwestrowe szaleństwo

           

CO NAS CZEKA W GRUDNIU?

 

            W pierwszym tygodniu grudnia porozmawiamy na temat cech charakterystycznych zimowej pogody. Dowiemy się w jaki sposób ubierać się zimą. Wykonamy zimowe drzewa.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się postacią Świętego Mikołaja. Dowiemy się jak wygląda, gdzie mieszka, kto mu pomaga. Wykonamy też listy do Mikołaja.

            W trzecim tygodniu grudnia będziemy na zajęciach rozmawiać o zwyczajach świątecznych, będziemy wspólnie śpiewać kolędy, wycinać świąteczne figurki z masy solnej.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o zwyczajach związanych z obchodami Nowego Roku. Wykonamy piękne sylwestrowe stroje. Wspólnie potańczymy oraz pośpiewamy.

04.12.

Przygotowywanie ciasta do wypieku pierników o godz. 9 :30.

06.12

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie oraz dzień koloru czerwonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czerwono.

11.12.2017

Wyjazd o godz. 9:30

 

Warsztaty zdobienia bombek w Cafe Bajarka.

13.12.2017

Pieczenie pierników o godz.9:00.

 

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola kolorowe wycinki z gazet z ilustracjami różnych zabawek oraz słodyczy.

14.12.2017

Warsztaty wianków świątecznych dla Rodziców o godz. 18:00.

 

18.12.2017

Wigilia przedszkolna o godz.13:30.

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI – ZWIENNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.


 SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 


 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

            1)  Jesienna szaruga

            2) Czyste i zdrowe przedszkolaki

            3) Dbamy o zwierzęta domowe

            4) Lubię swoje zabawki

            5)  Kolory jesieni

 

CO NASZ CZEKA W LISTOPADZIE?

            W pierwszym tygodniu Listopada porozmawiamy na temat cech charakterystycznych jesiennej pogody. Nauczymy się piosenki o kaloszach. Wykonamy kolorowe parasole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się higieną osobistą. Dowiemy się dlaczego ważne jest dbanie o zęby oraz czystość. Co służy naszemu zdrowiu, a co mu szkodzi.

            W trzecim tygodniu listopada będziemy na zajęciach rozmawiać o domowych zwierzętach. Dowiemy się, w jaki sposób należy o nie dbać. Wykonamy też kolorowe papugi.

            Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowę o naszych ulubionych zabawkach. Świętować będziemy też urodziny pluszowego misia. Każde dziecko w tym dniu będzie mogło do przedszkola przynieść ulubionego pluszaka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy kolorom jesieni. Będziemy podczas spacerów obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, nazywać kolory jesieni. Wykonamy też przepiękne jesienne bukiety.

 

09.11. 2017 ( czwartek)

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola po jednym materiałowym ręczniku, mile widziane różne wzory, wielkości i długości.

10.11.2017 ( piątek)

Pasowanie na Przedszkolaka, godzina 13.30 .

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane na galowo.

 

15.11.2017 (środa)

Odwiedzi nas w przedszkolu Pani z Biblioteki i opowie nam o swojej pracy.

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

Odwiedzimy Młyn Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy by były po śniadaniu.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

Tematy kompleksowe:

            1. Jesień w sadzie

            2. Jesień na działce

            3. Nasze zmysły

            4. Mam apetyt

 

CO NAS CZEKA W PAŹDZIERNIKU

 

            W pierwszym tygodniu porozmawiamy na temat owoców. Poznamy ich nazwy, oraz walory smakowe. Wykonamy czerwone jabłuszka.

            W drugim tygodniu poznamy nazwy warzyw, nauczymy się piosenki o ogórku, oraz wykonamy pyszne sałatki jarzynowe.

            W trzecim tygodniu zajmiemy się naszymi zmysłami, dowiemy się w jaki sposób poznajemy otaczający nas świat, utrwalimy nazwy części ciała.

            W czwartym tygodniu dowiemy się co trzeba jeść , aby być zdrowym, oraz w jaki sposób należy zachowywać się podczas posiłków.

 

02.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy owoce – bardzo proszę, aby każde dziecko z grupy „Zwinne rysie” przyniosło wybrany owoc.

 

05.10.2017 (czwartek)

Wyjazd do Zoo w Toruniu.

 

09.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy warzywa – bardzo proszę aby dzieci z grupy „Zwinne rysie” przyniosły wybrane warzywo.

 

13.10.2017 (piątek)

Sałatka jarzynowa – zajęcia praktyczno–gospodarcze. Bardzo proszę , aby dzieci z  grupy „Zwinne rysie” przyniosły fartuszki, oraz ugotowane, miękkie warzywa. Proszę na liście wpisać imię dziecka i wybrane warzywo.

 

20.10.2017 (piątek)

Audycja muzyczna pt. „Na góralską nutę. Muzyka Podhala”, przygotowana przez muzyków grupy: Wszyscy  Tworzymy Sztukę

 

23.10.2017 (poniedziałek)

Dzień koloru pomarańczowego – prosimy, aby tego dnia przynajmniej jeden element garderoby był koloru pomarańczowego.

 

25.10.2017 (środa)

Drążenie dyni – jeśli ktoś ma dynię, to prosimy o przyniesienie do przedszkola. Tego dnia zapraszamy do pomocy chętnych rodziców (prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojej obecności do wychowawcy).

 

27.10.2017 (piątek)

„Halloween part” – prosimy o przygotowanie przebrania dla dzieci.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

 

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

 

Pytania: What colour is it?

 

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1.      Witajcie w przedszkolu                          

2.      Droga do przedszkola                               

3.      Nadeszła jesień             

4.      Co robią zwierzęta jesienią?   

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

            W pierwszym tygodniu miesiąca dzieci będą miały okazję poznać nowych kolegów oraz koleżanki. Wspólnie spędzą czas poznając nowe i ciekawe zabawy integracyjne.

            W drugim  tygodniu porozmawiamy o naszej drodze do przedszkola, poznamy różne środki lokomocji, dowiemy się jak być bezpiecznym na ulicy, wykonamy sygnalizatory świetlne.

            W trzecim tygodniu  porozmawiamy o nowej porze roku – jesieni. Poznamy cechy jesiennego krajobrazu, zapoznamy się z darami jesieni , wykonamy jesienne liście.

            W czwartym tygodniu dowiemy się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy, jaki mają zwyczaje, co jedzą.

 

 

19.09.17 wyjazd godz. 10.30

Wycieczka do farmy „Dzika Orchidea”

 

22.09.2017

Dary jesieni – proszę o przyniesienie różnych darów jesieni ( kasztany, żołędzie, jarzębina itp)

 

22.09.2017 godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Wysoko, nisko i muzyka country"

Top