Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 3 latków

Wychowawczynie Alina Ropińska, Monika Lewandowska

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Gdzie jest gorąco i pachnąco?

2) Zima dobra czy zła?

3) Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

4) Kogo spotkam na balu?

           

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

            W pierwszym tygodniu stycznia porozmawiamy na temat kuchni. Poznamy pracę Pań w kuchni przedszkolnej. Będziemy nazywać kuchenne naczynia. Dowiemy się również jak należy zachować się przy stole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się zimą. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze podczas spacerów. Poznamy nazwy sportów zimowych, dowiemy się jak bezpiecznie bawić się zimą. Porozmawiamy też o tym, w jaki sposób pomagać zwierzętom.

            W trzecim tygodniu stycznia będziemy na zajęciach rozmawiać o babci oraz o dziadku. Wykonamy laurki oraz upominki dla babci i dziadka. Dowiemy się w co dawniej bawili się dziadkowie. Przygotujemy występy na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o karnawale. Poznamy zwyczaje związane z karnawałem oraz symbole karnawału. Wykonamy maski karnawałowe oraz balowe suknie.

 

 

10.01 (środa)

Wizyta Pani bibliotekarki.

12.01 (piątek)

W piątek 12 stycznia o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Spotkanie z dudziarzem ".

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na biały.

24.01 (środa)

godz. 13.30

Dzień Babci i Dziadka.

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad na mieście.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, t-shirt.

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing a t-shirt?

Piosenki:


Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,


Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)

 

I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2


 

SUBJECT: WEATER / POGODA

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Witaj Pani Zimo

2) Gdy odwiedzi nas Święty Mikołaj

3) Coraz bliżej Święta

4) Sylwestrowe szaleństwo

           

CO NAS CZEKA W GRUDNIU?

 

            W pierwszym tygodniu grudnia porozmawiamy na temat cech charakterystycznych zimowej pogody. Dowiemy się w jaki sposób ubierać się zimą. Wykonamy zimowe drzewa.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się postacią Świętego Mikołaja. Dowiemy się jak wygląda, gdzie mieszka, kto mu pomaga. Wykonamy też listy do Mikołaja.

            W trzecim tygodniu grudnia będziemy na zajęciach rozmawiać o zwyczajach świątecznych, będziemy wspólnie śpiewać kolędy, wycinać świąteczne figurki z masy solnej.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o zwyczajach związanych z obchodami Nowego Roku. Wykonamy piękne sylwestrowe stroje. Wspólnie potańczymy oraz pośpiewamy.

04.12.

Przygotowywanie ciasta do wypieku pierników o godz. 9 :30.

06.12

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie oraz dzień koloru czerwonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czerwono.

11.12.2017

Wyjazd o godz. 9:30

 

Warsztaty zdobienia bombek w Cafe Bajarka.

13.12.2017

Pieczenie pierników o godz.9:00.

 

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola kolorowe wycinki z gazet z ilustracjami różnych zabawek oraz słodyczy.

14.12.2017

Warsztaty wianków świątecznych dla Rodziców o godz. 18:00.

 

18.12.2017

Wigilia przedszkolna o godz.13:30.

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI – ZWIENNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.


 SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 


 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

            1)  Jesienna szaruga

            2) Czyste i zdrowe przedszkolaki

            3) Dbamy o zwierzęta domowe

            4) Lubię swoje zabawki

            5)  Kolory jesieni

 

CO NASZ CZEKA W LISTOPADZIE?

            W pierwszym tygodniu Listopada porozmawiamy na temat cech charakterystycznych jesiennej pogody. Nauczymy się piosenki o kaloszach. Wykonamy kolorowe parasole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się higieną osobistą. Dowiemy się dlaczego ważne jest dbanie o zęby oraz czystość. Co służy naszemu zdrowiu, a co mu szkodzi.

            W trzecim tygodniu listopada będziemy na zajęciach rozmawiać o domowych zwierzętach. Dowiemy się, w jaki sposób należy o nie dbać. Wykonamy też kolorowe papugi.

            Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowę o naszych ulubionych zabawkach. Świętować będziemy też urodziny pluszowego misia. Każde dziecko w tym dniu będzie mogło do przedszkola przynieść ulubionego pluszaka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy kolorom jesieni. Będziemy podczas spacerów obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, nazywać kolory jesieni. Wykonamy też przepiękne jesienne bukiety.

 

09.11. 2017 ( czwartek)

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola po jednym materiałowym ręczniku, mile widziane różne wzory, wielkości i długości.

10.11.2017 ( piątek)

Pasowanie na Przedszkolaka, godzina 13.30 .

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane na galowo.

 

15.11.2017 (środa)

Odwiedzi nas w przedszkolu Pani z Biblioteki i opowie nam o swojej pracy.

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

Odwiedzimy Młyn Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy by były po śniadaniu.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

Tematy kompleksowe:

            1. Jesień w sadzie

            2. Jesień na działce

            3. Nasze zmysły

            4. Mam apetyt

 

CO NAS CZEKA W PAŹDZIERNIKU

 

            W pierwszym tygodniu porozmawiamy na temat owoców. Poznamy ich nazwy, oraz walory smakowe. Wykonamy czerwone jabłuszka.

            W drugim tygodniu poznamy nazwy warzyw, nauczymy się piosenki o ogórku, oraz wykonamy pyszne sałatki jarzynowe.

            W trzecim tygodniu zajmiemy się naszymi zmysłami, dowiemy się w jaki sposób poznajemy otaczający nas świat, utrwalimy nazwy części ciała.

            W czwartym tygodniu dowiemy się co trzeba jeść , aby być zdrowym, oraz w jaki sposób należy zachowywać się podczas posiłków.

 

02.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy owoce – bardzo proszę, aby każde dziecko z grupy „Zwinne rysie” przyniosło wybrany owoc.

 

05.10.2017 (czwartek)

Wyjazd do Zoo w Toruniu.

 

09.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy warzywa – bardzo proszę aby dzieci z grupy „Zwinne rysie” przyniosły wybrane warzywo.

 

13.10.2017 (piątek)

Sałatka jarzynowa – zajęcia praktyczno–gospodarcze. Bardzo proszę , aby dzieci z  grupy „Zwinne rysie” przyniosły fartuszki, oraz ugotowane, miękkie warzywa. Proszę na liście wpisać imię dziecka i wybrane warzywo.

 

20.10.2017 (piątek)

Audycja muzyczna pt. „Na góralską nutę. Muzyka Podhala”, przygotowana przez muzyków grupy: Wszyscy  Tworzymy Sztukę

 

23.10.2017 (poniedziałek)

Dzień koloru pomarańczowego – prosimy, aby tego dnia przynajmniej jeden element garderoby był koloru pomarańczowego.

 

25.10.2017 (środa)

Drążenie dyni – jeśli ktoś ma dynię, to prosimy o przyniesienie do przedszkola. Tego dnia zapraszamy do pomocy chętnych rodziców (prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojej obecności do wychowawcy).

 

27.10.2017 (piątek)

„Halloween part” – prosimy o przygotowanie przebrania dla dzieci.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

 

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

 

Pytania: What colour is it?

 

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1.      Witajcie w przedszkolu                          

2.      Droga do przedszkola                               

3.      Nadeszła jesień             

4.      Co robią zwierzęta jesienią?   

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

            W pierwszym tygodniu miesiąca dzieci będą miały okazję poznać nowych kolegów oraz koleżanki. Wspólnie spędzą czas poznając nowe i ciekawe zabawy integracyjne.

            W drugim  tygodniu porozmawiamy o naszej drodze do przedszkola, poznamy różne środki lokomocji, dowiemy się jak być bezpiecznym na ulicy, wykonamy sygnalizatory świetlne.

            W trzecim tygodniu  porozmawiamy o nowej porze roku – jesieni. Poznamy cechy jesiennego krajobrazu, zapoznamy się z darami jesieni , wykonamy jesienne liście.

            W czwartym tygodniu dowiemy się w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy, jaki mają zwyczaje, co jedzą.

 

 

19.09.17 wyjazd godz. 10.30

Wycieczka do farmy „Dzika Orchidea”

 

22.09.2017

Dary jesieni – proszę o przyniesienie różnych darów jesieni ( kasztany, żołędzie, jarzębina itp)

 

22.09.2017 godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Wysoko, nisko i muzyka country"

Top