Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Zwinne Rysie

Zwinne Rysie

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Tematy kompleksowe:

 

 

 

1. Dzieci z różnych stron świata

 

2. Idziemy do zoo

 

3. Lato

 

4. Czekamy na wakacje

 

 

 

Co nas czeka w czerwcu?

 

 

 

Na początku czerwca wzbogacimy wiedzę na temat życia naszych rówieśników z różnych stron świata. Porozmawiamy o tym, jakie prawa i obowiązki mają dzieci

 

W następnym tygodniu miesiąca zajmiemy się rozpoznawaniem i nazywaniem zwierząt mieszkających w zoo. Będziemy również doskonalić umiejętność liczenia i wyraźnego mówienia.

 

W kolejnym tygodniu czerwca będziemy między innymi rozmawiać o zjawiskach atmosferycznych występujących w czasie burzy, przeprowadzimy eksperymenty z kolorami , będziemy malować palcami przy dźwiękach muzyki klasycznej.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poznamy charakterystyczne cechy krajobrazu górskiego i morskiego, porozmawiamy o tym, jak należy zachowywać się podczas pobytu w lesie i jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacyjnych wyjazdów.

 

 

 

05.06.2019 (środa) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

11.06.2019 (wtorek) godz. 1000

 

Ćwiczenia przeciwpożarowe

 

Zostanie przeprowadzony w obecności strażaków próbny alarm przeciwpożarowy
połączony z ewakuacją dzieci i pracowników przedszkola.

 

 

 

 

 

14.06.2019 (piątek) godz. 1400

 

Święto rodziny

 

Występy dzieci oraz poczęstunek i wspólna zabawa w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

28.06.2019 (piątek) WYJAZD O GODZ. 830, ŚNIADANIE O GODZ. 745!

 

Wycieczka do Myślęcinka

 

Zwiedzanie Zoo, przejażdżka kolejką, zabawa na placu.

 

Powrót około godziny 16.00-1630

 

Koszt wycieczki wynosi 20 zł, płatne gotówką u nauczyciela do 24.06 - pokryje to bilety wstępu do Parku Rozrywki, natomiast przedszkole pokryje koszty autokaru.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: MEANS OF TRANSPORT

Słownictwo: car, train, bus, plane, bike, scooter, taxi, boat, truck, hot air balloon, wheels, wipers, horn, door, wings.

 

Zwroty: Let’s go to school by bus today. I like riding my bike. I don’t like travelling by plane.

Pytanie: How do you come to kindergarten? Do you like riding your scooter? What colour is your bike?

Piosenki:

Let’s go to school…

Let’s go to school by bus today,

 

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

Swish, swish, swish, swish, swish, swish,

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

All through the town.

The people on the bus go chat, chat, chat,

Chat, chat, chat, chat, chat, chat,

The people on the bus go chat, chat, chat,

All through the town.

The horn on the bus go beep, beep, beep,

Beep, beep, beep, beep, beep, beep,

The horn on the bus go beep, beep, beep,

All through the town.

 

 

SUBJECT: NATURE AND SUMMER HOLIDAY

Słownictwo: flowers, grass, rain, sun, tree, field, forest, sea, mountain, river, lake, sandcastle, bucket, beach ball, swim ring, surfboard, beach towel, suitcase, sunglasses.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree. I like swimming in the sea. Let’s go to the seaside.

Pytania: What colour is the...? What’s the weather like today? Is it sunny today? Do you like playing beach ball?

Piosenki:

The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

 

The ice-cream song

 

I went into the shop one day

to get an ice cream treat

Cause ice cream is my favorite thing

my favorite thing to eat

So many different kinds to try

So many kinds to see

And when it was my turn to say how many scoops for me…

I said, 1 scoop, 2 scoops, 3 scoops, 4 scoops, 5 scoops, 6 scoops, 7 scoops, 8 scoops, 9 scoops, 10 scoops 10 scoops for me, please 10 scoops for me!

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Polska to mój dom

 

2. Wiosenna łąka

 

3. Mama i tata

 

4. W krainie muzyki

 

 

 

Co nas czeka w maju?

 

 

 

Na początku miesiąca wzbogacimy wiedzę o Polsce – poznamy symbole narodowe, nauczymy się rozpoznawać kształt mapy Polski, dowiemy się jak nazywa się stolica Polski i jakie ciekawe miejsca możemy w niej zwiedzić, posłuchamy „Mazurka Dąbrowskiego” i porozmawiamy o tym, jak należy zachowywać się podczas śpiewania i słuchania hymnu.

 

W następnym tygodniu miesiąca dowiemy się, jakie zwierzęta i kwiaty możemy spotkać wiosną na łące. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o tematyce wiosennej, stosując różne techniki i materiały.

 

W kolejnym tygodniu maja porozmawiamy o rodzicach i ich roli w naszym życiu. Nauczymy się piosenki dla mamy i taty i przygotujemy dla nich upominki, które wręczymy im podczas Święta Rodziny w czerwcu.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca będziemy bawić się i rysować przy muzyce, porozmawiamy o otaczających nas dźwiękach, poznamy instrumenty, dowiemy się jak wygląda orkiestra i czym zajmuje się dyrygent, własnoręcznie wykonamy instrumenty perkusyjne.

 

 

 

09.05.2019 (czwartek) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty – ahoj żeglarze!”

 

15.05.2019 (środa) wyjazd godz.9.30

 

powrót godz. ok. 13.45

 

Wycieczka do Centrum Rozrywki w Papowie Toruńskim.

 

Program wycieczki:

 

- zwiedzanie mini zoo

 

- zabawa na placu zabaw i dmuchawcach

- ognisko z kiełbaskami

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE

 

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, bath, lamp, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. The book is on the desk. The ball is under the bed.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

 

Piosenki:

 

I love my house

 

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

 

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

 

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

Piosenki:

 

The Bath Song

 

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Legendy polskie

 

2. W świecie teatru

 

3. Zwyczaje wielkanocne

 

4. Dbamy o naszą planetę

 

 

 

Co nas czeka w kwietniu?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia poznamy słynne polskie legendy – o smoku wawelskim, toruńskich piernikach, warszawskiej syrence, złotej kaczce i królu Popielu. Udamy się również na wycieczkę do Muzeum Piernika w Toruniu.

 

W następnym tygodniu miesiąca poszerzymy wiedzę o teatrze – porozmawiamy między innymi o tym, jak wygląda teatr, kto w nim pracuje, jak należy zachowywać się podczas przedstawienia teatralnego.

 

W kolejnym tygodniu kwietnia będziemy przygotowywać się do nadchodzących świąt – poznamy zwyczaje wielkanocne, upieczemy i udekorujemy mazurki, wykonamy ciekawe prace plastyczne.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca dowiemy się, w jaki sposób możemy dbać o środowisko, co możemy robić, aby Ziemia była czysta i „zdrowa”.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Wycieczka do Muzeum Piernika

 

Śniadanie o godz. 8:00, wyjazd – 8:45

 

 

 

03.04.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

09.04.2019 (wtorek) godz. 9:30

 

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

 

 

15.04.2019 (poniedziałek) godz. 9:30

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

16.04.2019 (wtorek) godz. 9:00

 

Zajęcia z muzyki etnicznej

 

Dźwięki oceanu”.

 

 

 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears / shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

 

The way the bunny hops

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 

 

 

SUBJECT: WEATHER

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, foggy, lightning, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. Flowers bloom. Everything is green. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in? Is it cold? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

What’s the weather like today?

 

What’s the weather like today?

 

Sunny, it’s sunny.

 

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

 

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

 

What’s the weather like today?

 

Rainy, it’s rainy.

 

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

 

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 

How’s the weather today?

 

How is the weather today?

 

How is the weather today?

 

Is it raining, Is it raining,

 

I am wet today.

 

How is the weather today?

 

How is the weather today?

 

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. Etc

 

 

 

Rain, rain go away!

 

Rain, rain go away,

 

Come again another day.

 

Little ….(children’s names) wants to play.

 

Rain, rain go away!

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

2. W marcu jak w garncu

 

3. Witamy wiosnę

 

4. Wiosenne porządki w ogrodzie

 

 

 

Co nas czeka w marcu?

 

W pierwszym tygodniu marca poszerzymy wiedzę przyrodniczą na temat zwierząt żyjących na wsi –dowiemy się jak wyglądają dorosłe zwierzęta i ich młode, porozmawiamy o ich przysmakach. Będziemy rozwijać aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o marcowej pogodzie – zapoznamy się z charakterystycznymi dla przedwiośnia zjawiskami atmosferycznymi, będziemy rozpoznawać symbole graficzne oznaczające pogodę, dowiemy się dlaczego „w marcu jest jak w garncu” i co oznacza zwrot „ubierać się na cebulkę”.

 

W kolejnym tygodniu marca będziemy szukać pierwszych oznak wiosny. Weźmiemy udział w zajęciach pszczelarskich, wzbogacimy wiedzę na temat wiosennych kwiatów, wspólnie wykonamy wiosenną grę planszową.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca dowiemy się, jak wygląda praca w ogrodzie i jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik. Poznamy etapy sadzenia cebuli i założymy w naszej sali zielony ogródek.

 

 

 

08.03.2019 (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem o elektryczności.

 

 

 

13.03.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

15.03.2019 (piątek)

 

Audycja muzyczna – „Wiosna w eterze”

 

 

 

20.03.2019 (środa) – wyjazd o godzinie 9:15

 

Wycieczka do Bajarki w Toruniu – udział w zajęciach pszczelarskich.

 

 

21.03.2019 (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny

 

Prosimy o kolorowe ubranie.

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS COMING!

 

Słownictwo: spring, sun, wind, rain, umbrella, flower, tree, leaf, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, duck, butterfly, beetle, bee, spider, caterpillar, dragonfly, snail, grasshopper, ladybird.

 

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold. I can climb like a spider. I can fly like a bee. Look there is a rainbow. It’s raining. The sun is shining. Goodbye winter, hello spring. Let’s go for a walk.

 

Pytania: What colour is the...? How many … can you see? What’s the weather like today? Do you like spring? Is a frog green? Can you hear the bees? Can you feel the wind? Can you smell the flowers?

 

Piosenki:

 

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your wing.

Do the bird walk.

And look for another sign of spring.

 

 

 

 

 

Sing a song of flowers

Sing a song of flowers,

Flowers all around

Flowers of every colour

They look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow.

Blue and purple too!

 

 

 

I can see a rainbow

 

I can see a rainbow, I can hear the bees,

 

I can feel the wind. Spring is here!

 

I can see the butterflies, I can hear the frogs.

 

I can feel the Sun, Spring is here!

 

Goodbye winter , hello spring. A new start for everything.

 

Goodbye snow, hello Sun. Let’s go outside and have some fun.

 

I can see the cherry trees, I can hear the birds.

 

I can smell the flowers. Spring is here!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ST. PATRICK’S DAY

 

 

 

 

 

Słownictwo: Leprechaun, green hat, big boots, horseshoe, pot of gold, coins, rainbow, clover/shamrock, balloons, harp.

 

 

 

Zwroty: The hat is green. The pot of gold is full. Let’s go at the end of the rainbow. Find the coins. Green is my favourite colour. I don’t like light green. I like red. I’m happy.

 

 

 

Pytania: Where is the pot of gold? Can you find a pot of gold? Can you count the colours of the rainbow? What’s your favourite colour? Do you like dark blue?

 

 

 

Piosenki:

 

 

 

5 Little Leprechauns

 

 

Five little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Four little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Three little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Two little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

One little leprechauns jumping up high,

He smiled at us and waved bye-bye.

 

 

 

G-R-E-E-N

 

 

 

 

I can sing a rainbow

Red and orange and yellow and green.

Blue and purple too.

I can sing a rainbow, sing a rainbow.

I can sing a rainbow with you.

Look with your eyes, listen with your ears.

And sing everything you see.

You can sing a rainbow, sing a rainbow.

Sing along with me.

 

 

There is a colour I can say

 

That represents St. Patrick’s Day

 

G-R-E-E-N

 

G-R-E-E-N

 

G-R-E-E-N

 

And Green is that color

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Tak mija nam czas

 

2. Tajemnice kosmosu

 

3. Wynalazki

 

4. Kim będę, gdy dorosnę?

 


 

Co nas czeka w lutym?

 

W pierwszym tygodniu lutego porozmawiamy o przemienności i rytmie dnia i nocy, pór roku, dowiemy się również jak wyglądają różne zegary. Wykonamy prace plastyczne – zegar wskazujący dzień i noc oraz kolaż obrazujący rytm dnia w przedszkolu.

 

W następnym tygodniu miesiąca wzbogacimy wiedzę na temat kosmosu – dowiemy się między innymi co to jest Układ Słoneczny, ile jest planet i jak się nazywają, nauczymy się piosenki o ufoludku. Utrwalimy znajomość figur geometrycznych i będziemy ćwiczyć posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.

 

W trzecim tygodniu lutego dowiemy się, kim jest wynalazca i poznamy historię wybranych wynalazków (m.in. roweru, żarówki). Będziemy rozwijać wyobraźnię i pomysłowość podczas wykonywania prac plastyczno – technicznych: samochodu z pudełek i telefonu z plastikowych kubków i sznurka.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca wzbogacimy wiedze na temat pracy różnych ludzi i wykorzystywanych przez nich narzędzi, wykonamy prace plastyczne na temat „Kim będę, gdy dorosnę?”.

 


 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej - „Marokańska nuta”

 


 

06.02.2019 (środa) wyjazd o godz. 1030

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego na seans pt.: „Brzdęki i dźwięki”

 


 

08.02.2019 (piątek) godz. 1400

 

Dzień Babci i Dziadka

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 


 

13.02.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie - prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

 

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango,, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, tomatoes, pumpkin.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, morning, afternoon, evening.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of chocolates. Give me a hug. Blow me a kiss. Say “I love you/like you.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

Skidamarink a-dink song

 

Skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo I love you.

 

Skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo I love you.

 

I love you in the morning and in the afternoon.

 

I love you in the evening and underneath the moon.

 

Oh, skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo

 

I love you.

 

 

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

 

Valentines what colour do you see?

 

Valentines, valentines what colour do you see?

 

Valentines, valentines take a look with me.

 

Red heart, orange heart and yellow heart too.

 

Valentines, valentines here is one for you.

 

Blue heart, purple heart and green heart too.

 

Valentines, valentines I hope there is one for me.

 

Valentines, valentines as pretty as can be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni

 

2. Ptaki zimą

 

3. Babcia i dziadek

 

4. Zimowe zabawy

 

Co nas czeka w styczniu?

 

W pierwszym i drugim tygodniu stycznia poznamy bohaterów znanych baśni, określimy które postacie są dobre, a które złe. Weźmiemy udział w zabawach teatralnych, podczas których wykorzystamy własnoręcznie zrobione kukiełki, będziemy również uczestniczyć w balu karnawałowym, który odbędzie się w naszym przedszkolu.

 

W następnym tygodniu miesiąca dowiemy się, jak wyglądają i co jedzą wybrane ptaki, będziemy obserwować i dokarmiać ptaki przylatujące do przedszkolnego karmnika. Wykonamy prace plastyczne nawiązujące do tematu, m.in. ślady ptaków, które zrobimy na kartce za pomocą stempli.

 

W czwartym tygodniu stycznia porozmawiamy o dziadkach, o tym jak ważną rolę pełnią w naszym życiu i w jaki sposób możemy im pomagać w codziennych czynnościach. Przygotujemy upominki dla ukochanych babć i dziadków (wręczymy je podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, która odbędzie się w lutym w naszym przedszkolu).

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poznamy zimowe dyscypliny sportowe i dowiemy się, jak dbać o bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu i lodzie.

 

10.01.2019 (czwartek) godz. 9:30

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

Wycieczka

 

Termin i miejsce wycieczki będzie podane w późniejszym terminie

 

08.02.2019 (piątek) godz. 14.00

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter, cold, snow, snowball, snowflake, snowman, sledge, skiing, ice skating, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy. Snowflakes fell down. Let’s build/make a snowman. I’m wearing a scarf. I have 3 buttons and a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? What is the weather like in winter? Do you like winter?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, skate, ski.

Zwroty: Waddle like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Is a snowy owl white? What is your favourite arctic animal? Is a whale big animal? What colour is arctic hare? Can you swim like an orca?

 

 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1. W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja

2. Nadchodzi zima

3. Święta tuż - tuż

 

Co nas czeka w grudniu?

 

W pierwszym tygodniu grudnia rozpoczniemy przygotowania do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia – porozmawiamy o kalendarzu adwentowym, nauczymy się piosenki o Świętym Mikołaju, wykonamy prace plastyczne – skarpety Świętego Mikołaja i worek z prezentami.

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o nadchodzącej zimie – będziemy szukać pierwszych oznak zimy, podczas zabaw badawczych poznamy właściwości lodu, wykorzystamy stemple z gąbek i folii bąbelkowej do wykonania uśmiechniętego bałwanka i zimowego drzewa.

W trzecim tygodniu grudnia poznamy tradycje bożonarodzeniowe w Polsce i na świecie, wykonamy kolorowe ozdoby na choinkę i będziemy wspólnie śpiewać kolędy.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

06.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, blocks, dinosaur, kite, plane, balloon, big, small, medium size.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy? Where is the robot?  Dolly, where are you?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Find and bring me a green block.  Take a red balloon. Give me a big/medium/small teddy bear.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it? (x3) It’s a ball. (x3)

What is it? (x3) It’s a bear. (x3)

What is it? (x3) It’s a block. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it? (x3) It’s a doll. (x3)

What is it? (x3) It’s a kite. (x3)

What is it? (x3) It’s a plane. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it?( x3) It’s a robot. (x3)

What is it? (x3) It’s a train. (x3)

 


 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, snowflake, candle, Christmas bells, Christmas lights, stocking, Christmas balls, candy cane, reindeer, tail, nose, hooves.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas? Where is Santa?  How many presents have you got?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer. Look at me. Shake your hands. Wave your arms. Jump up and down. Turn around.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Reindeer Pokey Song

You put your hooves in,

You put your hooves out,

And you shake them all about.

You do the reindeer pokey

And you turn yourself around

That’s what it’s all about.

You put your tail/nose /antlers in...

 

♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me.

Shake your hands,

Kick your legs,

Wave your arms,

Jump up and down and turn around 2x

I’m a dancing Christmas Tree.

 

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to, co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

 


 

Tematy kompleksowe:

1. Domy i domki

2. Deszczowy listopad

3. Dbamy o czystość i zdrowie

4. W świecie dinozaurów

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada zapoznamy się z różnymi rodzajami domów, porozmawiamy o tym, jakie pomieszczenia znajdują się w domu, dowiemy się również gdzie mieszkają wybrane zwierzęta.

W drugim tygodniu miesiąca porozmawiamy o pogodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, zwrócimy uwagę na to, jak ważne jest dostosowanie ubioru do  aktualnej pogody.

W trzecim tygodniu listopada dowiemy się jak należy dbać o higienę oraz co możemy zrobić, żeby zapobiegać chorobom. Będziemy również opanowywać umiejętności związane z samodzielnym ubieraniem się.

Pod koniec miesiąca wzbogacimy naszą wiedze na temat dinozaurów – dowiemy się, jak wyglądały, co jadły, gdzie mieszkały.

 

05.11 (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11 (piątek) godz. 9:30

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

22.11 (czwartek) godz. 9:30

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

23.11 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

26.11 (poniedziałek) godz. 9:30

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11 (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose. Point to your ears. Put your finger on your head.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big / small teddy bear?

Piosenki:

My Teddy Bear

My teddy bear  has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear  has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger, daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

Rain, rain, go away

Rain, rain, go away. Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

Wants to play

Rain, rain, go away!

 

 

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

1. Warzywa

2. Jesień w lesie

3. Oto ja

4. Nasze zmysły

5. Pamiętamy o zmarłych - Dzień Wszystkich Świętach i Zaduszki

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poszerzymy naszą wiedzę na temat warzyw, porozmawiamy o tym jak ważne dla naszego zdrowia jest ich spożywanie. Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni (za, na, pod, przed, obok).

 

W drugim tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, zbierać dary lasu. Porozmawiamy również o mieszkańcach lasu i o tym, jak przygotowują się do zimy, będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy zwierząt.

 

W trzecim tygodniu października będziemy uczyć się mówić o sobie – przedstawiać się, opisywać swoje cechy fizyczne, wypowiadać się na temat ulubionych zajęć i zabaw. Utrwalimy także nazwy części ciała.

 

W następnym tygodniu miesiąca będziemy poznawać świat za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Porozmawiamy o tym, jaką rolę pełnią zmysły w życiu człowieka.

 

Pod koniec miesiąca dowiemy się kiedy, dlaczego i w jaki sposób obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych i Zaduszki, zapoznamy się również z tradycją Halloween poprzez uczestnictwo w Halloween Party.

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

02.10 (wtorek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami.

 

03.10 (środa) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarce. Spacer po lesie, obserwacji przyrody, zabawa na plac zabaw i ognisko z kiełbaskami.

 

10.10 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10 (wtorek) godz. 9:15

Występ Teatru Bębenek - przedstawienie pt. „Kot w butach”.

 

18.10 (czwartek) godz. 11.15

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

24.10 (środa) godz. 9.30

Wydrążanie dyń - zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

26.10 (piątek)

Halloween Party
Prosimy rodziców o przygotowanie strojów na bal halloweenowy oraz poczęstunku
dla dzieci. Lista dotycząca smakołyków na imprezę zostanie wywieszona w połowie miesiąca.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.

 

 


 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons, acorn, scarecrow.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Scarecrow, scarecrow, turn around

Scarecrow, scarecrow, turn around.

Scarecrow, scarecrow, touch the ground.

Scarecrow, scarecrow, touch your nose.

Scarecrow, scarecrow, point to your toes.

 

 

 

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

Pytania: What colour is it?

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

 

 

 Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Zwinne Rysie w tym roku uczęszczają dzieci 3-4 letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Milena Popek, nauczycielem wspomagającym pani Magdalena Kocińska, a pomocą nauczyciela pani Małgorzata Stawinoga.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 20 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przynoszenie do przedszkola dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. Jestem w przedszkolu

2. Wakacyjne przygody

3. Bezpieczna droga do przedszkola

4. Przyszła do nas Pani Jesień

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

W pierwszym tygodniu września zapoznamy się z nową salą, zabawkami, utrwalimy zasady obowiązujące na terenie przedszkola i w grupie, uaktualnimy nasz „kontrakt grupowy”. Porozmawiamy również na temat tego, jak należy zachowywać się w trakcie posiłków.

W drugim tygodniu miesiąca będziemy wspominać wakacje – porozmawiamy o naszych wakacyjnych przygodach, będziemy oglądać zdjęcia i pamiątki z wakacji, urządzimy kącik wakacyjny w naszej sali. Wykonamy prace plastyczne – łódki i pocztówki z wakacji.

W trzecim tygodniu utrwalimy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, przypomnimy co to jest sygnalizator świetlny i jakie znaczenie mają kolory świateł, poznamy niektóre znaki drogowe, przy okazji utrwalając kształty – koło, trójkąt, kwadrat. Będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy pojazdów, wykonamy „zebrę” i kolorowe znaki drogowe.

W ostatnim tygodniu września poszukamy pierwszych oznak jesieni, wykorzystamy jesienne skarby (szyszki, orzechy, żołędzie, kasztany) do układania rytmów, dowiemy się jakie przetwory można zrobić ze śliwek. Będziemy grać na instrumentach, uczestniczyć w jesiennych zabawach ruchowych, wykonamy również kolorowe prace plastyczne – stemple z liści i sukienkę Pani Jesieni.

 

Pierwszy tydzień września

Proszę o przyniesienie jednego zdjęcia przedstawiającego twarz dziecka (mały format – np. zdjęcie legitymacyjne, paszportowe, fragment wycięty z większej fotografii) – będzie nam ono potrzebne do naszego grupowego Kalendarza Urodzin.

 

 

10.09 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie pamiątek z wakacji (zdjęć, pocztówek, muszli itp.) – wykorzystamy je podczas zajęć oraz do wykonania kącika wakacyjnego w naszej sali.

 

13.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu.

 

27.09 (czwartek) godz. 9:30

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

28.09 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna pt. „Spotkanie z muzyką Reggae” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

 

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

 


 

 

 

 

 

 

Top