Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (40)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (10)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (10)

Grupa 3 latków

Wychowawczyni Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (10)

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (10)

Grupa integracyjna 5-6 latków

Wychowawczyni Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

2. Wakacyjne wyprawy

3. Co widziała papuga?

4. Gdzie jest kraina fantazji?

 

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

W pierwszym tygodniu porozmawiamy sobie na temat aktywnego spędzania czasu wolnego oraz korzyści jakie płyną z regularnego uprawiania sportu. Poznamy różne dyscypliny sportowe oraz znanych sportowców.

Następny tydzień poświęcimy na rozmowy o wakacyjnych wyprawach, porozmawiamy o tym gdzie można pojechać w wakacje. Poznamy charakterystyczne cechy lata oraz zasady bezpieczeństwa podczas letnich wypraw.

W kolejnym tygodniu udamy się na safari. Poznamy zwierzęta egzotyczne, będziemy śpiewać piosenki, słuchać utworów na temat zwierząt zamieszkujących sawannę.

Ostatni tydzień poświęcimy na rozmowę na temat ulubionych bajek, będziemy oglądać teatrzyki, wykonywać kukiełki oraz czytać ulubione baśnie.

 

04.06.2018 (poniedziałek) godz. 930

DZIEŃ DZIECKAzabawy sportowe i niespodzianki!

Ogłoszenie wyników konkursu „Zabawka z recyklingu”.

 

14.06.2018 (czwartek) godz. 1200

ŚWIĘTO RODZINYwystępy dzieci oraz poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem.

Prosimy o wpisanie się na listę dotyczącą poczęstunku.
Lista będzie wisieć obok planu zajęć od 4 czerwca.

20.06.2018r (środa)

Wycieczka do Plenerowego Centrum Rozrywki w Papowie Toruńskim

- godzinę podamy w późniejszym terminie.

22.06.2018 (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna „30 minut dookoła świata” w wykonaniu grupy Kubica Art.

29.06.2018 (piątek) godz. 930

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH


SUBJECT: MEANS OF TRANSPORT / ŚRODKI TRANSPORTU


Słownictwo: car, train, bus, plane, bike, wheels, wipers, horn.

Zwroty: Let’s go to school by bus today.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:


Let’s go to school…


Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

Swish, swish, swish, swish, swish, swish,

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

All through the town.

The people on the bus go chat, chat, chat,

Chat, chat, chat, chat, chat, chat,

The people on the bus go chat, chat, chat,

All through the town.

The horn on the bus go beep, beep, beep,

Beep, beep, beep, beep, beep, beep,

The horn on the bus go beep, beep, beep,

All through the town.


 

SUBJECT: NATURE / PRZYRODA

Słownictwo: flowers, grass, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today?

Piosenki:


The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

 

Tematy kompleksowe:

1. Lubimy zabawy i sporty

2. Poznajemy środki transportu

3. Tata i ja

4. Kolory lata

 

Co nas czeka w czerwcu?

W pierwszym tygodniu czerwca porozmawiamy o różnych sportach i zabawach, obejrzymy sprzęt sportowy, będziemy uczestniczyć w zabawach naśladowczych, zabawach z piłką i chustą animacyjną. Wykonamy ludziki z kamyków i patyków znalezionych w przedszkolnym ogrodzie oraz myszki ze styropianowych kul.

W drugim tygodniu miesiąca poznamy środki transportu lądowego, wodnego i powietrznego. Będziemy rozwiązywać zagadki słuchowe i uczestniczyć w zabawie ruchowej ze śpiewem „Pojazdy”. Wykonamy prace plastyczne – pociągi z figur geometrycznych i kolorowe balony z papierowych talerzyków.

W kolejnym tygodniu czerwca porozmawiamy o tacie (między innymi o tym, w co lubimy bawić się z tatą i jak pomagamy tacie w różnych pracach domowych). Wykonamy portret taty i prezent z okazji Dnia Ojca.

W ostatnim tygodniu czerwca skupimy się na kolorach lata. Będziemy mieszać kolory, śpiewać piosenkę „Kolorowe kredki”, stworzymy również kolorową tęczę przy użyciu farb i gąbki do naczyń oraz piaskowe obrazki.

 

04.06.2018 (poniedziałek) godz. 930

DZIEŃ DZIECKAzabawy sportowe i niespodzianki!

Ogłoszenie wyników konkursu „Zabawka z recyklingu”.

14.06.2018 (czwartek) godz. 1200

ŚWIĘTO RODZINYwystępy dzieci oraz poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa
z Żukiem Emilem.

Prosimy o wpisanie się na listę dotyczącą poczęstunku.
Lista będzie wisieć obok planu zajęć od 4 czerwca.

20.06.2018r (środa)

 

Wycieczka do Plenerowego Centrum Rozrywki w Papowie Toruńskim

- godzinę podamy w późniejszym terminie.

22.06.2018 (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna „30 minut dookoła świata” w wykonaniu grupy Kubica Art.

29.06.2018 (piątek) godz. 930

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH


SUBJECT: MEANS OF TRANSPORT / ŚRODKI TRANSPORTU


Słownictwo: car, train, bus, plane, bike, wheels, wipers, horn.

Zwroty: Let’s go to school by bus today.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:


Let’s go to school…


Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

Swish, swish, swish, swish, swish, swish,

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

All through the town.

The people on the bus go chat, chat, chat,

Chat, chat, chat, chat, chat, chat,

The people on the bus go chat, chat, chat,

All through the town.

The horn on the bus go beep, beep, beep,

Beep, beep, beep, beep, beep, beep,

The horn on the bus go beep, beep, beep,

All through the town.


 

SUBJECT: NATURE / PRZYRODA

Słownictwo: flowers, grass, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today?

Piosenki:


The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

Tematy kompleksowe:

1. Wszystkie dzieci nasze są

2.  Przyszło lato

3. Przyszło lato

4. Witajcie wakacje

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

            W czerwcu na dzieci czeka wiele atrakcji- odwiedzą nas ciekawi goście, pojedziemy na wycieczkę do Torunia i do biblioteki w Lulkowie. Tematyka jaką rozpoczniemy ten miesiąc związana będzie z Dniem Dziecka. Następnie rozmawiać będziemy na temat zbliżającego się wielkimi krokami lata i wakacji. Ustalimy co można robić latem i jak być w tym czasie bezpiecznym.

 

04.06.2018 (poniedziałek) godz. 930

DZIEŃ DZIECKA – zabawy sportowe i niespodzianki!

Ogłoszenie wyników konkursu „Zabawka z recyklingu”

 

14.06.2018 (czwartek) godz. 1200

ŚWIĘTO RODZINY – występy dzieci oraz poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem.

Prosimy o wpisanie się na listę dotyczącą poczęstunku.
Lista będzie wisieć obok planu zajęć od 4 czerwca.

15.06.2018 (piątek) godz. 900

Zajęcia edukacyjne organizowane przez Urząd Transportu Kolejowego na temat bezpieczeństwa podczas podróży koleją

16.06.2018 (sobota) godz. 1700

NOCOWANKA w przedszkolu dla chętnych dzieci z grupy Wesołe Renifery i Górskie Orły.

18.06.2018r (poniedziałek) godz. 930 – 1030

Zajęcia archeologiczne prowadzone przez Panią Dr. Beatę Bielec-Maciejewską we współpracy z Instytutem Archeologii na UMK w Toruniu

21.06.2018 (czwartek) godz. 900

Wycieczka do Manufaktury Cukierków w Toruniu na warsztaty robienia lizaków

Planowany powrót około godz. 1430

22.06.2018 (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna „30 minut dookoła świata” w wykonaniu grupy Kubica Art.

25.06.2018 (poniedziałek)

Zajęcia plastyczne pt. „Baśniowe zbiory” prowadzone w przedszkolu przez Toruńską Galerię Twórczości

26.06.2018 (wtorek) godz. 930

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH


SUBJECT: TRANSPORT AND PLACES / ŚRODKI TRANSPORTU I MIEJSCA


Słownictwo: car, train, bus, plane, taxi, bike, rollerblades, wheels, wipers, horn, post office, bank, hairdresser, hospital, hotel, restaurant, school, church, coffee shop.

Zwroty: Let’s go to school by bus today. Let’s go to the restaurant by train today. I go to school by bus.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:


Let’s go to school…


Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

 

Wheels on the bus

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

Etc.


 

SUBJECT: HOLIDAY / WAKACJE

Słownictwo: flowers, grass, nest, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river, sunflower, sunglasses, flip-flops, hat, shell, swimsuit, tent, camera, sandcastle, suitcase, postcard, sailor, jellyfish, turtle, octopus, baby shark,  blue whale, seahorse.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today?

Piosenki:


The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

A Sailor Went To Sea

A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was the bottom of the deep blue sea sea sea.

A seahorse!
A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was a seahorse swimming in the sea sea sea.

Jellyfish! Turtle! Octopus! Baby shark! Blue whale!


 

Tematy kompleksowe:

1. Dzieckiem być

2. U rolnika

3. Za chwilę wakacje

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

            W pierwszym tygodniu czerwca będziemy poznawać dzieci z różnych stron świata. Porozmawiamy sobie także na temat praw dziecka.

            Następny tematem omawianym przez nas w czerwcu będzie praca rolnika. Poznamy maszyny rolnicze, zwierzęta żyjące na gospodarstwie oraz dowiemy się jak powstają lizaki.

            Pod koniec miesiąca porozmawiamy o zbliżających się wakacjach. Opowiemy sobie
o różnych ciekawych miejscach, w których można odpoczywać. Na koniec przypomnimy zasady bezpiecznego wypoczynku.

 

04.06.2018 (poniedziałek) godz. 930

DZIEŃ DZIECKA – zabawy sportowe i niespodzianki!

Ogłoszenie wyników konkursu „Zabawka z recyklingu”.

 

14.06.2018 (czwartek) godz. 1200

ŚWIĘTO RODZINY – występy dzieci oraz poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa
z Żukiem Emilem.

Prosimy o wpisanie się na listę dotyczącą poczęstunku.
Lista będzie wisieć obok planu zajęć od 4 czerwca.

15.06.2018 (piątek) godz.900

Zajęcia edukacyjne organizowane przez Urząd Transportu Kolejowego na temat
bezpieczeństwa podczas podróży koleją.

 

16.06.2018 (sobota) godz. 1700

NOCOWANKA w przedszkolu dla chętnych dzieci z grupy Wesołe Renifery i Górskie Orły.


18.06.2018r (poniedziałek) godz. 1100 - 1200

Zajęcia archeologiczne prowadzone przez Panią Dr. Beatę Bielec-Maciejewską we współpracy
z Instytutem Archeologii na UMK w Toruniu.

20.06.2018r (środa) godz. 1000 - 1200

Udział w konkursie: „VII przegląd piosenki przedszkolaka” organizowanego

przez Gminną Bibliotekę  Publiczną w Łysomicach.

21.06.2018 (czwartek) godz. 900

Wycieczka do Manufaktury Cukierków w Toruniu na warsztaty robienia lizaków.

Planowany powrót około godz. 1430

22.06.2018 (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna „30 minut dookoła świata” w wykonaniu grupy Kubica Art.

26.06.2018 (wtorek) godz. 930

Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH


SUBJECT: TRANSPORT AND PLACES / ŚRODKI TRANSPORTU I MIEJSCA


Słownictwo: car, train, bus, plane, taxi, bike, rollerblades, wheels, wipers, horn, post office, bank, hairdresser, hospital, hotel, restaurant, school, church, coffee shop.

Zwroty: Let’s go to school by bus today. Let’s go to the restaurant by train today. I go to school by bus.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:


Let’s go to school…


Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

 

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

Etc.


 

SUBJECT: HOLIDAY / WAKACJE

Słownictwo: flowers, grass, nest, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river, sunflower, sunglasses, flip-flops, hat, shell, swimsuit, tent, camera, sandcastle, suitcase, postcard, sailor, jellyfish, turtle, octopus, baby shark,  blue whale, seahorse.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today?

Piosenki:


The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

A Sailor Went To Sea

A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was the bottom of the deep blue sea sea sea.

A seahorse!
A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was a seahorse swimming in the sea sea sea.

Jellyfish! Turtle! Octopus! Baby shark! Blue whale!


 

Tematy kompleksowe:

1.Mieszkańcy łąk

2.Dinozaury

3.Moja rodzina

4.Prawa dziecka 

Co nas czeka w maju...

 

            Kwietniowa tematyka dotyczyć będzie w dalszym ciągu wiosny. Odwiedzimy łąkę, będziemy obserwować budzące się do życia rośliny. Następnie zajmować się będziemy  prehistorią. Dowiemy się jak powstał węgiel i spróbujemy dociec co się stało z dinozaurami. Maj łączy się również ze świętem naszych mam, dlatego pod koniec miesiąca rozmawiać będziemy na temat naszych rodzin, a zbliżając się do końca miesiąca dzieci przypomną sobie jakie mają prawa i obowiązki.

 

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany

w późniejszym czasie.

 

Wycieczka na Motoaerenę w Toruniu – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE / DOM + MEBLE

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, rag, bath, chimney, lamp, washing machine, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, dishwasher, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. Speaking game: The infected house! (There’s a beetle in the bathroom! There’s a stick insect in the kitchen). The book is on the desk. The ball is under the bed.

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

Piosenki:


I love my house

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…


 


SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING? / CO ROBISZ?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

Piosenki:


The Bath Song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.


 

Tematy kompleksowe:

1. Świat się zieleni

2. My i nasze emocje

3. Dzień Mamy

4. Dzieci z różnych stron świata

 

Co nas czeka w maju?

 

W pierwszym i drugim tygodniu maja dowiemy się, jakie zwierzęta i kwiaty możemy spotkać wiosną na łące i nad stawem, zwrócimy uwagę na barwy charakterystyczne dla aktualnej pory roku. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o tematyce wiosennej, stosując różne techniki i materiały.

 

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o emocjach – będziemy m.in. rozpoznawać i nazywać emocje na podstawie wyrazu twarzy, uczestniczyć w zabawach pozwalających wyrazić nam swoje emocje za pomocą mimiki, gestów, mowy ciała. Wykonamy również prace plastyczne – „Wesołe słoneczko” i plakat „W krainie emocji”.

 

W czwartym tygodniu porozmawiamy o naszych mamach – będziemy opisywać, jak wyglądają, jakie czynności wykonują, opowiemy również o tym, co lubimy robić wspólnie z mamami. Samodzielnie przygotujemy prezenty z okazji Dnia Mamy.

 

W ostatnim tygodniu maja zobaczymy, jak wyglądają dzieci z różnych stron świata, wzbogacimy wiedzę na temat życia naszych rówieśników mieszkających na różnych kontynentach. Porozmawiamy o tym, że wszystkie dzieci są równe i mają takie same prawa. Wykonamy kolorowe indiańskie pióropusze.

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

15.05 (wtorek)

Wyjazd godz. 10.00

Wycieczka do Torunia do Manufaktury Cukierków na warsztaty robienia lizaków, każde dziecko samodzielnie wykona swój lizak. Tego dnia obiad dzieci zjedzą w Barze Mlecznym.

Powrót planowany około 14:00.

 

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści, 
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH


SUBJECT: ANIMALS / ZWIERZĘTA


Słownictwo: cat, dog, fish, horse, bird, pig, frog.

Pytania: Have you got a dog? Can I bird fly? Can a dog jump? Can you fly?

Zwroty: Yes, I can. No, I can’t. Fly like a bird. Swim like a fish.

Piosenki:

Old McDonald had a farm                                          

Old McDonald had a farm, hiahiaho
and on his farm he had a horse , hiahiaho

Little bird, can you fly      

Little bird, little bird

Can you clap?

No, I can’t, no I can’t

I can’t clap.

Little bird, little bird

Can you fly?

Yes, I can, yes I can

I can fly.

Etc.

 

SUBJECT: JOBS / ZAWODY

Słownictwo: policeman, cook, farmer, fireman, doctor, teacher, pilot, astronaut, dancer.

Zwroty: Mum’s a dancer. Dad’s a policeman.

Pytania: What’s your mum’s job? Can the farmer play the piano? Can the fireman run? Can a pilot fly?

Piosenki:


My job in the town

I’m a policeman in the town.

All day long a walk around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a fireman in the town.

All day long a run around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a postman in the town.

All day long a ride around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

 

 

Job finger song

One, two, three four, five

Astronaut finger, astronaut finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Astronaut finger, astronaut finger,

What do you do?

Fly to space, fly to space, that’s what I do.

Dancer finger, dancer finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Dancer finger, dancer finger,

What do you do?

Dance on stage, dance on stage, that’s what I do.

Etc.


 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.     Lubimy książki 

2.    Polska – moja ojczyzna

3.     Kim będę, gdy dorosnę?

4.     Moja rodzina

5.      W dawnych czasach

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

            W pierwszym tygodniu porozmawiamy na temat naszych ulubionych książek. Dowiemy się jak powstaje książka oraz na czym polega praca bibliotekarki.

W kolejnym tygodniu rozmawiać będziemy o Polsce. Poznamy legendę o Smoku Wawelskim oraz Syrence Warszawskiej. Poznamy symbole narodowe.

Trzeci tydzień miesiąca poświęcimy na poznanie wybranych zawodów. Dowiemy się na czym polega praca policjanta, lekarza czy krawcowej. Będziemy brać udział w zabawach tematycznych.

Zajmiemy się rozmową o rodzinie. Zastanowimy się dlaczego rodzina jest ważna w naszym życiu. Jak dbać o relacje rodzinne.

W ostatnim tygodniu maja przeniesiemy się do prehistorycznego lasu. Poznamy jego mieszkańców – dinozaury. Pobawimy się w archeologów.

 

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

15.05 (wtorek)

Wyjazd godz. 10.00

Wycieczka do Torunia do Manufaktury Cukierków na warsztaty robienia lizaków, każde dziecko samodzielnie wykona swój lizak. Tego dnia obiad dzieci zjedzą w Barze Mlecznym.

Powrót planowany około 14:00.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH


SUBJECT: ANIMALS / ZWIERZĘTA


Słownictwo: cat, dog, fish, horse, bird, pig, frog.

Pytania: Have you got a dog? Can I bird fly? Can a dog jump? Can you fly?

Zwroty: Yes, I can. No, I can’t. Fly like a bird. Swim like a fish.

Piosenki:

Old McDonald had a farm                                          

Old McDonald had a farm, hiahiaho
and on his farm he had a horse , hiahiaho

Little bird, can you fly      

Little bird, little bird

Can you clap?

No, I can’t, no I can’t

I can’t clap.

Little bird, little bird

Can you fly?

Yes, I can, yes I can

I can fly.

Etc.

 

SUBJECT: JOBS / ZAWODY

Słownictwo: policeman, cook, farmer, fireman, doctor, teacher, pilot, astronaut, dancer.

Zwroty: Mum’s a dancer. Dad’s a policeman.

Pytania: What’s your mum’s job? Can the farmer play the piano? Can the fireman run? Can a pilot fly?

Piosenki:


My job in the town

I’m a policeman in the town.

All day long a walk around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a fireman in the town.

All day long a run around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a postman in the town.

All day long a ride around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

 

 

Job finger song

One, two, three four, five

Astronaut finger, astronaut finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Astronaut finger, astronaut finger,

What do you do?

Fly to space, fly to space, that’s what I do.

Dancer finger, dancer finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Dancer finger, dancer finger,

What do you do?

Dance on stage, dance on stage, that’s what I do.

Etc.


 

Tematy kompleksowe:

1. Dbamy o przyrodę

2. Zwierzęta na wsi

3. Moja mama

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

            Na początku maja zajmiemy się tematem dotyczącym dbania o przyrodę. Przypomnimy sobie sposoby dbania o środowisko.

           

Kolejnym tematem będą zwierzęta domowe. Wspólnie poznamy różne zwierzęta, które mogą żyć w naszych domach. Porozmawiamy sobie również o tym jak należy dbać o zdrowie naszych małych przyjaciół.

 

            Na koniec maja porozmawiamy sobie o naszych kochanych mamach. Będziemy wspominać najprzyjemniejsze rzeczy, które robiliśmy wspólnie z mamami.

 

 

           

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany

w późniejszym czasie.

 

Wycieczka na Motoaerenę w Toruniu – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE / DOM + MEBLE

 

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, bath, lamp, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. The book is on the desk. The ball is under the bed.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

 

Piosenki:


I love my house

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

 

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

 

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…


 


SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING? / CO ROBISZ?

 

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

 

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

 

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

 

Piosenki:


The Bath Song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Wiosenny ogródek

2. Lubimy książki

3. Jesteśmy przyjaciółmi przyrody

4. Praca różnych ludzi – poznajemy wybrane zawody

 

Co nas czeka w kwietniu?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia dowiemy się, jak wygląda praca w ogrodzie i jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik. Założymy w naszej sali zielony ogródek – będziemy wysiewać nasionka i sadzić cebulki, porozmawiamy również o tym, jak należy dbać o rośliny. Wykonamy kolorowe tulipany z drewnianych szpatułek, spinaczy do prania i falistej tektury.

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o naszych ulubionych książkach, zagramy w domino obrazkowe z postaciami z bajek, wspólnie stworzymy Kodeks Młodego Czytelnika. Wykonamy pracę plastyczną na temat „Moja ulubiona postać bajkowa” oraz książeczkę obrazkową pt. „Wiosna na łące”.

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym, w jaki sposób możemy dbać o przyrodę. Weźmiemy udział w zabawach „Sprzątamy las” i „Segregujemy śmieci”, dowiemy się, że woda to cenny skarb, poznamy również sposoby oszczędzania wody. Wykorzystamy plastikowe nakrętki po butelkach do wykonania gąsiennicy i zaprojektujemy papierową eko-torbę.

W ostatnim tygodniu kwietnia zapoznamy się z pracą ludzi na różnych stanowiskach oraz ich narzędziami pracy. Wcielimy się w role sprzedawców, piekarzy i kierowców, dowiemy się również na czym polega praca strażaka i weterynarza. Poznamy nową piosenkę – „Pali się!” i wykonamy samochód z rolki po papierze toaletowym.

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

9.04 (poniedziałek)

Proszę, aby tego dnia każde dziecko przyniosło z domu swoją ulubioną książkę.

W dniach 9.04 – 13.04 zapraszam chętnych rodziców z naszej grupy do czytania dzieciom.

 

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wizyta pani bibliotekarki w naszej grupie.

Proszę o przyniesienie 8 plastikowych nakrętek po butelkach – wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na zajęcia przyrodnicze z Kubusiem Puchatkiem.

Po zajęciach będzie ognisko i pieczenie kiełbasek.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 


SUBJECT: FEELINGS /  UCZUCIA

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki:


If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.


 

Tematy kompleksowe:

1.                  Wiosna

2.                  Ogrodnicy

3.                  Wiosna na wsi

4.                  Polska

Co nas czeka w kwietniu...

 

            W kwietniu czeka nas wiele atrakcji. Tematyka zajęć będzie związana przede wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Zamienimy się w ogrodników i będziemy poszukiwali wiosny wszystkimi zmysłami. W drugim tygodniu wybierzemy się na całodniową wycieczkę do Bydgoszczy. W tym roku również po raz pierwszy organizować będziemy międzyprzedszkolny konkurs piosenki angielskiej „Show time”, w związku z czym gościć będziemy dzieci z innych przedszkoli. Na koniec miesiąca wzbudzać będziemy wartości patriotyczne – w związku z nadchodzącymi majowymi świętami przypomnimy sobie elementy historii Polski i jej symbole narodowe.

 

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

11.04 (środa)

wyjazd godz. 8.30 – powrót około godz. 15.00

Wycieczka do LEGO PARK  w Bydgoszczy

Program wycieczki:

- zwiedzania parku

- kino

- zabawa z klockami lego

- obiad w galeri FOCUS

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wycieczka do biblioteki w Łysomicach.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Nasze przedszkole organizuje w tym roku po raz pierwszy Międzyprzedszkolny

Konkurs Piosenki Angielskiej SHOW TIME!

 

27.04 (piątek)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na podchody „Wiosna w lesie”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, warm, flower, tree, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, wind, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, ladybird.

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your thing.

Do the bird walk.

Do anything.

And look around for another sign of spring…


 

 SUBJECT: MY PLAYGROUND / MÓJ PLAC ZABAW

Słownictwo: playground, park, swing, seesaw, rope bridge, rocker, monkey bars, sandpit, roundabout, climbing frame, slide, drinking fountain, path, boat, football, badminton, basketball, ride a bike.

Zwroty: I can jump. I can slide. I can row my boat. I can ride a bike.

Pytania: Can you slide? Do you like to hop on a rocker? Do you like to swing?

Piosenki:


Play in the park!

Park! Rocker! Slide! Swing!

Merry go round!

Play, play, play!

Let’s play in the

Park, park, park.

Children like to hop on this one.

Playing on a rocker is so much fun.

Look at the seesaw with two little seats

Pushing up and down in a perfect beat.

We all like to hop, hop, hop.

Rocker is all fun, fun, fun.

Let us sit in the seat, seat, seat.

Up and down in a beat, beat, beat.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

Top