Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (40)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (10)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Dorota Odziomek

Pomoc nauczyciela Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (10)

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (10)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczynie Joanna Sobań i Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (10)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

 

1.Kolory lata

 

2.Wakacje tuż tuż

 

3.Jestem bezpieczny na wakacjach

 

4.Recyklingowy świat zabawy

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

 

 

W czerwcu dzieci rozmawiać będą na temat zbliżającego się wielkimi krokami lata. Dowiedzą się gdzie można spędzić wakacje i jak zrobić to w bezpieczny sposób. Na koniec miesiąca samodzielnie stworzą zabawki z surowców wtórnych. Miesiąc czerwiec jest też miesiącem Święta Rodziny- z tej okazji zapraszamy Państwa na

 

uroczystość w naszym przedszkolu.

 

11.06.2019 (wtorek) godz. 1000

 

Ćwiczenia przeciwpożarowe

 

Zostanie przeprowadzony w obecności strażaków próbny alarm przeciwpożarowy
połączony z ewakuacją dzieci i pracowników przedszkola.

 

 

 

18.06.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

14.06.2019 (piątek) godz. 1400

 

Święto rodziny.

 

Występy dzieci oraz poczęstunek i wspólna zabawa w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

28.06.2019 (piątek) WYJAZD O GODZ. 830, ŚNIADANIE O GODZ. 745!

 

Wycieczka do Myślęcinka

 

Zwiedzanie Zoo, przejażdżka kolejką, zabawa na placu.

 

Powrót około godziny 16.00-1630

 

Koszt wycieczki wynosi 20 zł, płatne gotówką u nauczyciela do 24.06 - pokryje to bilety wstępu do Parku Rozrywki, natomiast przedszkole pokryje koszty autokaru.

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY– ENGLISH

 

SUBJECT: TRANSPORT AND PLACES IN THE TOWN

 

Słownictwo: car, train, bus, plane, taxi, bike, rollerblades, boat, hot air balloon, truck/lorry, road, wheels, wings, wipers, horn, post office, bank, hairdresser, hospital, hotel, restaurant, school, church, coffee shop.

Zwroty: Let’s go to school by bus today. Let’s go to the restaurant by train today. I go to school by bus. I like riding my bike. I go on holidays by plane. I can’t driving a car.

Pytanie: How do you come to kindergarten? Can you fly like a plane? Are you ready to order your food? Can I have tea, please?

Piosenki:

 

Let’s go to school…

 

Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

 

Wheels on the bus

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

Etc

 

SUBJECT: SUMMER HOLIDAY

Słownictwo: flowers, grass, nest, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river, lake, beach, trip, ice- cream, lemonade, sunflower, sunglasses, hat, flip-flops, snorkel, hat, shell, swimsuit, tent, camera, sandcastle, bucket, beach ball, beach towel, blanket, swim ring, surfboard, badminton, suitcase, postcard, sailor, jellyfish, turtle, octopus, baby shark, blue whale, seahorse, crab.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree. I like strawberry ice cream. My favourite flavor is vanilla. I love cold lemonade.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today? Is it raining? Do you like playing beach ball? Can you swim?

Piosenki:

 

The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

 

 

 

A Sailor Went To Sea

A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was the bottom of the deep blue sea sea sea.

A seahorse!
A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was a
seahorse swimming in the sea sea sea.

Jellyfish! Turtle! Octopus! Baby shark! Blue whale!

 

 

 

The ice-cream song

 

 

 

I went into the shop one day to get an ice cream treat ‘Cause ice cream is my favorite thing my favorite thing to eat

 

So many different kinds to try So many kinds to see And when it was my turn to say how many scoops for me…

 

I said, 1 scoop, 2 scoops, 3 scoops, 4 scoops, 5 scoops, 6 scoops, 7 scoops, 8 scoops, 9 scoops, 10 scoops 10 scoops for me, please 10 scoops for me!

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Dzieci z różnych stron świata.

 

2. Nasze uczucia i emocje.

 

3. Mieszkańcy mórz i oceanów.

 

4. Witajcie wakacje!

 


 


 

CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

Na początku miesiąca skupimy się na dzieciach – poznamy rówieśników z różnych stron świata. Przypomnimy sobie również prawa dziecka.

 

W drugim tygodniu czerwca zajmiemy się naszymi uczuciami i emocjami. Będziemy starać się je rozpoznawać. Spróbujemy również odpowiedzieć sobie na pytanie co sprawia, że ludzie są szczęśliwi.

 

Kolejnym omawianym tematem będą mieszkańcy mórz i oceanów. Poznamy różne stworzenia żyjące w wodzie. Wspólnie z grupą stworzymy grę – morskie memo.

 

Na koniec miesiąca opowiemy sobie o pięknych miejscach w Polsce, które warto zobaczyć podczas wakacji. Przypomnimy sobie również zasady bezpiecznej zabawy latem.

 


 

11.06.2019 (wtorek) godz. 1000

 

Ćwiczenia przeciwpożarowe

 

Zostanie przeprowadzony w obecności strażaków próbny alarm przeciwpożarowy
połączony z ewakuacją dzieci i pracowników przedszkola.

 


 

13.06.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 


 

14.06.2019 (piątek) godz. 1400

 

Święto rodziny.

 

Występy dzieci oraz poczęstunek i wspólna zabawa w ogrodzie przedszkolnym.

 


 

28.06.2019 (piątek) WYJAZD O GODZ. 830, ŚNIADANIE O GODZ. 745!

 

Wycieczka do Myślęcinka

 

Zwiedzanie Zoo, przejażdżka kolejką, zabawa na placu.

 

Powrót około godziny 16.00-1630

 

Koszt wycieczki wynosi 20 zł, płatne gotówką u nauczyciela do 24.06 - pokryje to bilety wstępu do Parku Rozrywki, natomiast przedszkole pokryje koszty autokaru.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

 

SUBJECT: TRANSPORT AND PLACES IN THE TOWN

 

Słownictwo: car, train, bus, plane, taxi, bike, rollerblades, boat, hot air balloon, truck/lorry, road, wheels, wings, wipers, horn, post office, bank, hairdresser, hospital, hotel, restaurant, school, church, coffee shop.

Zwroty: Let’s go to school by bus today. Let’s go to the restaurant by train today. I go to school by bus. I like riding my bike. I go on holidays by plane. I can’t driving a car.

Pytanie: How do you come to kindergarten? Can you fly like a plane? Are you ready to order your food? Can I have tea, please?

Piosenki:

 

Let’s go to school…

 

Let’s go to school by bus today,

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.


Wheels on the bus

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

Etc

 

SUBJECT: SUMMER HOLIDAY

Słownictwo: flowers, grass, nest, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river, lake, beach, trip, ice- cream, lemonade, sunflower, sunglasses, hat, flip-flops, snorkel, hat, shell, swimsuit, tent, camera, sandcastle, bucket, beach ball, beach towel, blanket, swim ring, surfboard, badminton, suitcase, postcard, sailor, jellyfish, turtle, octopus, baby shark, blue whale, seahorse, crab.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree. I like strawberry ice cream. My favourite flavor is vanilla . I love cold lemonade.

Pytania: What colour is the..? What’s the weather like today? Is it raining? Do you like playing beach ball? Can you swim?

Piosenki:

 

The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

 

 

 

A Sailor Went To Sea

A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was the bottom of the deep blue sea sea sea.

A seahorse!
A sailor went to sea sea sea
to see what she could see see see.
But all that she could see see see
was a
seahorse swimming in the sea sea sea.

Jellyfish! Turtle! Octopus! Baby shark! Blue whale!

 

The ice-cream song

 

 

 

I went into the shop one day to get an ice cream treat ‘Cause ice cream is my favorite thing my favorite thing to eat

 

So many different kinds to try So many kinds to see And when it was my turn to say how many scoops for me…

 

I said, 1 scoop, 2 scoops, 3 scoops, 4 scoops, 5 scoops, 6 scoops, 7 scoops, 8 scoops, 9 scoops, 10 scoops 10 scoops for me, please 10 scoops for me!

 

 

 


 

Tematy kompleksowe:

 

 

 

1. Dzieci z różnych stron świata

 

2. Idziemy do zoo

 

3. Lato

 

4. Czekamy na wakacje

 

 

 

Co nas czeka w czerwcu?

 

 

 

Na początku czerwca wzbogacimy wiedzę na temat życia naszych rówieśników z różnych stron świata. Porozmawiamy o tym, jakie prawa i obowiązki mają dzieci

 

W następnym tygodniu miesiąca zajmiemy się rozpoznawaniem i nazywaniem zwierząt mieszkających w zoo. Będziemy również doskonalić umiejętność liczenia i wyraźnego mówienia.

 

W kolejnym tygodniu czerwca będziemy między innymi rozmawiać o zjawiskach atmosferycznych występujących w czasie burzy, przeprowadzimy eksperymenty z kolorami , będziemy malować palcami przy dźwiękach muzyki klasycznej.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poznamy charakterystyczne cechy krajobrazu górskiego i morskiego, porozmawiamy o tym, jak należy zachowywać się podczas pobytu w lesie i jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas wakacyjnych wyjazdów.

 

 

 

05.06.2019 (środa) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

11.06.2019 (wtorek) godz. 1000

 

Ćwiczenia przeciwpożarowe

 

Zostanie przeprowadzony w obecności strażaków próbny alarm przeciwpożarowy
połączony z ewakuacją dzieci i pracowników przedszkola.

 

 

 

 

 

14.06.2019 (piątek) godz. 1400

 

Święto rodziny

 

Występy dzieci oraz poczęstunek i wspólna zabawa w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

28.06.2019 (piątek) WYJAZD O GODZ. 830, ŚNIADANIE O GODZ. 745!

 

Wycieczka do Myślęcinka

 

Zwiedzanie Zoo, przejażdżka kolejką, zabawa na placu.

 

Powrót około godziny 16.00-1630

 

Koszt wycieczki wynosi 20 zł, płatne gotówką u nauczyciela do 24.06 - pokryje to bilety wstępu do Parku Rozrywki, natomiast przedszkole pokryje koszty autokaru.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: MEANS OF TRANSPORT

Słownictwo: car, train, bus, plane, bike, scooter, taxi, boat, truck, hot air balloon, wheels, wipers, horn, door, wings.

 

Zwroty: Let’s go to school by bus today. I like riding my bike. I don’t like travelling by plane.

Pytanie: How do you come to kindergarten? Do you like riding your scooter? What colour is your bike?

Piosenki:

Let’s go to school…

Let’s go to school by bus today,

 

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

Swish, swish, swish, swish, swish, swish,

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

All through the town.

The people on the bus go chat, chat, chat,

Chat, chat, chat, chat, chat, chat,

The people on the bus go chat, chat, chat,

All through the town.

The horn on the bus go beep, beep, beep,

Beep, beep, beep, beep, beep, beep,

The horn on the bus go beep, beep, beep,

All through the town.

 

 

SUBJECT: NATURE AND SUMMER HOLIDAY

Słownictwo: flowers, grass, rain, sun, tree, field, forest, sea, mountain, river, lake, sandcastle, bucket, beach ball, swim ring, surfboard, beach towel, suitcase, sunglasses.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree. I like swimming in the sea. Let’s go to the seaside.

Pytania: What colour is the...? What’s the weather like today? Is it sunny today? Do you like playing beach ball?

Piosenki:

The Bear Went Over the Mountain

The bear went over the mountain, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the mountain,

The other side of the mountain, x2

Was all that he could see.

 

The bear went over the river, x3

To see what he could see,

And all that he could see, x2

Was the other side of the river,

The other side of the river, x2

Was all that he could see.

 

The ice-cream song

 

I went into the shop one day

to get an ice cream treat

Cause ice cream is my favorite thing

my favorite thing to eat

So many different kinds to try

So many kinds to see

And when it was my turn to say how many scoops for me…

I said, 1 scoop, 2 scoops, 3 scoops, 4 scoops, 5 scoops, 6 scoops, 7 scoops, 8 scoops, 9 scoops, 10 scoops 10 scoops for me, please 10 scoops for me!

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Święto dzieci

  2. Świat zwierząt

  3. Kolorowe lato

  4. Wakacje

 

 

 

                                        CO NAS CZEKA W CZERWCU?

 

Na początku miesiąca świętować będziemy Dzień Dziecka. Dowiemy się jakie dzieci mają prawa, a jakie obowiązki. Poznamy także, jak bawią się dzieci z różnych części świata.

 

W kolejnym tygodniu wzbogacimy naszą wiedzę na temat zwierząt domowych, zwierząt egzotycznych oraz zwierząt zamieszkujących morza i oceany. A w piątek w naszym przedszkolu odbędzie się Święto Rodziny.

 

W trzecim tygodniu miesiąca zwrócimy uwagę na zmiany zachodzące w przyrodzie latem. Poznamy zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca będziemy snuć plany wakacyjne. Zwrócimy uwagę na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wyjazdów. Poznamy cechy charakterystyczne górskiego i morskiego krajobrazu.

 

 

 

05.06.2019 (środa) godz. 9.30

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

11.06.2019 (wtorek) godz. 10.00

 

Ćwiczenia przeciwpożarowe

 

Zostanie przeprowadzony w obecności strażaków próbny alarm przeciwpożarowy
połączony z ewakuacją dzieci i pracowników przedszkola.

 

 

 

14.06.2019 (piątek) godz. 14.00

 

Święto rodziny.

 

Występy dzieci oraz poczęstunek i wspólna zabawa w ogrodzie przedszkolnym. Lista przekąsek na którą rodzice mogą się wpisywać będzie wywieszona w przedsionku przedszkola 10.06.

 

 

 

 

 

28.06.2019 (piątek)

 

WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZ. 7.45!

 

Wycieczka do Myślęcinka.

 

Zwiedzanie Zoo, przejażdżka kolejką, zabawa na placu.

 

Powrót około godziny 16.00-1630

 

Koszt wycieczki wynosi 20 zł, płatne gotówką u nauczyciela do 24.06 - pokryje to bilety wstępu do Parku Rozrywki, natomiast przedszkole pokryje koszty autokaru.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

 

SUBJECT: MEANS OF TRANSPORT

Słownictwo: car, train, bus, plane, bike, wheels, wipers, horn.

 

Zwroty: Let’s go to school by bus today.

Pytanie: How do you come to kindergarten?

Piosenki:

Let’s go to school…

Let’s go to school by bus today,

 

The weather is nice, the bus is ok,

Let’s go, let’s go to school by bus today!

Let’s go to school by train today,

Etc.

Wheels on the bus

 

The wheels on the bus go round and round,

Round and round, round and round,

The wheels on the bus go round and round,

All through the town.

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

Swish, swish, swish, swish, swish, swish,

The wipers on the bus go swish, swish, swish,

All through the town.

The people on the bus go chat, chat, chat,

Chat, chat, chat, chat, chat, chat,

The people on the bus go chat, chat, chat,

All through the town.

The horn on the bus go beep, beep, beep,

Beep, beep, beep, beep, beep, beep,

The horn on the bus go beep, beep, beep,

All through the town.

 

 

SUBJECT: NATURE

Słownictwo: flowers, grass, rain, sun, tree, field, forest, mountain, river.

Zwroty: I can see a flower. I can see a tree.

Pytania: What colour is the...? What’s the weather like today?

Piosenki:

The Bear Went Over the Mountain

 

The bear went over the mountain, x3

 

To see what he could see,

 

And all that he could see, x2

 

Was the other side of the mountain,

 

The other side of the mountain, x2

 

Was all that he could see.

 

 

 

The bear went over the river, x3

 

To see what he could see,

 

And all that he could see, x2

 

Was the other side of the river,

 

The other side of the river, x2

 

Was all that he could see.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Kim będę gdy dorosnę? Poznajemy różne zawody.

 

2. Moja mama i mój tata.

 

3. Na łące.

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

W pierwszym i drugim tygodniu maja będziemy zajmować się zawodami. Poznamy bliżej między innymi pracę cukiernika, piekarza, strażaka i fryzjera. Dzieci zastanowią się kim chciałyby zostać w przyszłości.

 

Kolejnym omawianym tematem będą nasi rodzice. Dzieci postarają się scharakteryzować swoje mamy i swoich tatusiów. Dowiemy się jak dzieci najbardziej lubią spędzać czas ze swoimi rodzicami.

 

Na koniec kwietnia porozmawiamy o łące. Dowiemy się jakie zwierzęta i owady zamieszkują na łąkach. Przyjrzymy się bliżej rozwojowi motyla.

 

 

 

 

 

07.05.2019 (wtorek). Wyjazd o godz. 930

 

Wycieczka do Leśnictwa Olek

 

Zajęcia z Panem Leśnikiem.

 

Ognisko z kiełbaskami.

 

 

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty – ahoj żeglarze!”

 

 

 

23.05.2019 (czwartek) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE AND GARDEN + FURNITURE

 

Słownictwo: house, garden, grass, flowers, watering can, wheelbarrow, seeds, ladybird, grasshopper, ant, beetle, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, rag, bath, chimney, lamp, washing machine, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, dishwasher, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. Speaking game: The infected house! (There’s a beetle in the bathroom! There’s a stick insect in the kitchen). The book is on the desk. The ball is under the bed. Let’s play hide and seek. My dog is hiding in the garden.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen? Where is my sister? Is she in the bathroom? Who is sitting in the garden? Can you see an ant in the grass? What colour are the flowers in the garden?

 

Piosenki:

 

I love my house

 

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

 

On, in, under, by, in front of , behind, between

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, comb your hair, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk, stomp, hop, nod your head, wave your hands, wiggle your fingers, roll/rub your hands.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed. I’m dancing in the living room.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing? Are you sleeping? Is she watching tv?

 

 

 

 

Piosenki:

 

The Bath Song

 

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

 

 

What Are You Doing?

 

What are you doing?

 

I’m washing, washing.

 

What are you doing?

 

I’m eating, eating.

 

 

 

 

 

This Is The Way We Get Dressed

 

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

 

 

Brush Your Teeth

 

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Tydzień ze Stanisławem Moniuszko

 

2. Majowa Łąka

 

3. Dbamy o środowisko

 

4. Moja rodzina

 

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

 

 

W związku z tym że rok 2019 został ogłoszony przez Sejm „Rokiem Stanisława Moniuszki” tematyka zajęć w pierwszym tygodniu maja związana będzie z twórczością tego kompozytora. Następnie dowiemy się co się zmienia w maju na łące oraz jak możemy dbać o środowisko. Ostatni tydzień związany będzie z Dniem Matki i Dniem Dziecka.

 

 

 

 

 

07.05.2019 (wtorek). Wyjazd o godz. 930

 

Wycieczka do Leśnictwa Olek

 

Zajęcia z Panem Leśnikiem.

 

Ognisko z kiełbaskami.

 

 

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty – ahoj żeglarze!”

 

 

 

23.05.2019 (czwartek) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

24.05.2019 (piątek)

 

Proszę o przyniesienie zdjęcia rodziny

 

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE AND GARDEN + FURNITURE

 

Słownictwo: house, garden, grass, flowers, watering can, wheelbarrow, seeds, ladybird, grasshopper, ant, beetle, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, rag, bath, chimney, lamp, washing machine, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, dishwasher, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. Speaking game: The infected house! (There’s a beetle in the bathroom! There’s a stick insect in the kitchen). The book is on the desk. The ball is under the bed. Let’s play hide and seek. My dog is hiding in the garden.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen? Where is my sister? Is she in the bathroom? Who is sitting in the garden? Can you see an ant in the grass? What colour are the flowers in the garden?

 

Piosenki:

 

I love my house

 

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

 

On, in, under, by, in front of , behind, between

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, comb your hair, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk, stomp, hop, nod your head, wave your hands, wiggle your fingers, roll/rub your hands.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed. I’m dancing in the living room.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing? Are you sleeping? Is she watching tv?

 

 

 

 

Piosenki:

 

The Bath Song

 

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Polska to mój dom

 

2. Wiosenna łąka

 

3. Mama i tata

 

4. W krainie muzyki

 

 

 

Co nas czeka w maju?

 

 

 

Na początku miesiąca wzbogacimy wiedzę o Polsce – poznamy symbole narodowe, nauczymy się rozpoznawać kształt mapy Polski, dowiemy się jak nazywa się stolica Polski i jakie ciekawe miejsca możemy w niej zwiedzić, posłuchamy „Mazurka Dąbrowskiego” i porozmawiamy o tym, jak należy zachowywać się podczas śpiewania i słuchania hymnu.

 

W następnym tygodniu miesiąca dowiemy się, jakie zwierzęta i kwiaty możemy spotkać wiosną na łące. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o tematyce wiosennej, stosując różne techniki i materiały.

 

W kolejnym tygodniu maja porozmawiamy o rodzicach i ich roli w naszym życiu. Nauczymy się piosenki dla mamy i taty i przygotujemy dla nich upominki, które wręczymy im podczas Święta Rodziny w czerwcu.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca będziemy bawić się i rysować przy muzyce, porozmawiamy o otaczających nas dźwiękach, poznamy instrumenty, dowiemy się jak wygląda orkiestra i czym zajmuje się dyrygent, własnoręcznie wykonamy instrumenty perkusyjne.

 

 

 

09.05.2019 (czwartek) godz. 930

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty – ahoj żeglarze!”

 

15.05.2019 (środa) wyjazd godz.9.30

 

powrót godz. ok. 13.45

 

Wycieczka do Centrum Rozrywki w Papowie Toruńskim.

 

Program wycieczki:

 

- zwiedzanie mini zoo

 

- zabawa na placu zabaw i dmuchawcach

- ognisko z kiełbaskami

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE

 

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, bath, lamp, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. The book is on the desk. The ball is under the bed.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

 

Piosenki:

 

I love my house

 

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

 

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

 

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

Piosenki:

 

The Bath Song

 

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Moja mała ojczyzna

2. W krainie muzyki

3. Dla mamy i taty

4. Moje uczucia

 

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

 Na początku miesiąca porozmawiamy o Polsce, symbolach narodowych oraz o naszej najbliższej okolicy, poznamy jej charakterystyczne miejsca. W kolejnym tygodniu maja wzbogacimy naszą wiedzę na temat muzyki. Własnoręcznie wykonamy proste instrumenty muzyczne. W trzecim tygodniu porozmawiamy o naszych rodzinach a zwłaszcza o mamie i tacie. Na koniec nauczymy się rozpoznawać emocje oraz spróbujemy sobie z nimi poradzić.

 

 

 

09.05.2019 (czwartek) godz. 9.30

 

Zajęcia z Panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

10.05.2019 (piątek) godz. 930

 

Audycja muzyczna

 

zajęcia pt.: „Szanty ahoj żeglarze!”

 

 

 

15.05.2019 (środa) wyjazd godz.9.30

 

powrót godz. ok. 13.45

 

Wycieczka do Centrum Rozrywki w Papowie Toruńskim.

 

Program wycieczki:

 

- zwiedzanie mini zoo

 

- zabawa na placu zabaw i dmuchawcach

 

- ognisko z kiełbaskami

 

 

31.05.2019 (piątek)

 

Dzień Sportu z okazji Dnia Dziecka

 

Prosimy o sportowy strój (również obuwie) dla dzieci.

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

 

SUBJECT: ANIMALS / ZWIERZĘTA

Słownictwo: cat, dog, fish, horse, bird, pig, frog, rabbit, hen, rooster.

 

Pytania: Have you got a dog? Can a bird fly? Can a dog jump? Can you fly?

Zwroty: Yes, I can. No, I can’t. Fly like a bird. Swim like a fish. Stomp like a horse. Jump like a rabbit.

Piosenki:

Old McDonald had a farm

Old McDonald had a farm, hiahiaho
and on his farm he had a horse, hiahiaho

Little bird, can you fly

Little bird, little bird

Can you clap?

No, I can’t, no I can’t

I can’t clap.

Little bird, little bird

Can you fly?

Yes, I can, yes I can

I can fly.

Etc.

 

 

SUBJECT: MY BEDROOM

Słownictwo: bedroom, bed, chair, desk, lamp, clock, window, door, toy box, teddy bear, car, ball, blocks, doll, kite, puzzle.

Zwroty: I’ve got a big teddy bear. I’ve got a blue car. The ball is on the bed. (in, on, under)

Pytania: Where’s the doll? Can you see a ball? Is your teddy bear big?

 

Piosenki:

On, in, under, by

 

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Kogo spotkam nad wodą?

 

2. Kto mieszka na wiejskim podwórku?

 

3. Wkrótce Wielkanoc

 

4. Polska nasza ojczyzna

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 

 

 

W pierwszych dwóch tygodniach miesiąca zajmiemy się omawianiem środowiskami wodnymi oraz zwierzętami gospodarskimi. Poznamy wygląd morskich stworzeń, dowiemy się jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt. W kolejnym tygodniu zajmiemy się przygotowaniami do Wielkanocy. Na koniec porozmawiamy o Polsce, przypomnimy sobie polskie legendy oraz symbole narodowe.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Konkurs Piosenki Angielskiej „Show time”.

 

Nasze Przedszkole po raz drugi organizuje Konkurs Piosenki Angielskiej.
Nasze dzieci jako gospodarze występują poza konkursem – będzie to występ na rozpoczęcie
i zakończenie konkursu. W związku z tym prosimy o przygotowanie dla wszystkich dziewczynek białych rajstop, a dla chłopców jeansów.

 

 

 

03.04.2019 (środa) WYJAZD o godz. 915

 

Wycieczka do Muzeum Piernika

 

 

 

09.04.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

 

 

11.04.2019 (czwartek)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

16.04.2019 (wtorek) godz. 900

 

Zajęcia z muzyki etnicznej

 

„Dźwięki oceanu”.

 

 

 

17.04.2019 (środa) godz. 930

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears/ shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

 

 

 

 

10 Easter Bunnies

1 little, 2 little, 3 Easter bunnies

4 little, 5 little, 6 Easter bunnies

7 little, 8 little, 9 little, 10 Easter bunnies

Hopping all around!

Hop, hop, hop and STOP 4x

Running all around…

Walking all around…

Skipping all around…

 

 

 

The way the bunny hops.

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: WEATHER and FOUR SEASONS

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow, spring, summer, autumn/fall, winter, leaves,

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The Sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. I go on holiday. Let’s go to the sea. Flowers bloom. Everything is green. There are flowers all around. Leaves fall down from the trees. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in summer time? Is it cold in winter? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

 

Piosenki:

 

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. etc

 

Rain, rain go away!

 

Rain, rain go away,

Come again another day.

Little ….(children’s names) wants to play.

Rain, rain go away!

 

 

Seasons

Winter, spring, summer and fall 3x

Winter, white snowflakes falling down

Spring, There are flowers all around.

Summer, Let’s go to the sea, sea, sea!

Fall, leaves are tumbling down.

Go, go, go!

Winter, spring, summer and fall

One year, four seasons in all.

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

2. Praca rolnika

 

3. Wielkanoc

 

4. Polska – moja ojczyzna

 


 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 


 

W pierwszym tygodniu kwietnia będziemy rozmawiać na temat zwierząt mieszkających
w gospodarstwie wiejskim. Przypomnimy sobie jak nazywają się te zwierzęta i ich młode oraz pomieszczenia, w których mieszkają. Odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy również na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów.

 

Kolejnym omawianym tematem będzie praca rolnika. Omówimy jego obowiązki
w gospodarstwie wynikające z pory roku. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier oraz chleb.

 

Następnie będziemy przygotowywać się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj. Wspólnie wykonamy świąteczne mazurki
i zjemy wielkanocne śniadanie.

 

Na koniec kwietnia zaczniemy mówić o Polsce. Dowiemy się, jak wygląda mapa Polski
i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, omówimy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa,
w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Porozmawiamy również
na temat Unii Europejskiej.

 


 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie.

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Konkurs Piosenki Angielskiej „Show time”.

 

Nasze Przedszkole po raz drugi organizuje Konkurs Piosenki Angielskiej.
Nasze dzieci jako gospodarze występują poza konkursem – będzie to występ na rozpoczęcie
i zakończenie konkursu. W związku z tym prosimy o przygotowanie dla wszystkich dziewczynek czarnych rajstop, chłopcy będą mieli całe stroje przedszkolne.

 


 


 


 

03.04.2019 (środa) WYJAZD o godz. 915

 

Wycieczka do Muzeum Piernika.

 


 

09.04.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wiosenna sesja zdjęciowa.

 


 

11.04.2019 (czwartek)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 


 

16.04.2019 (wtorek) godz. 900

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Dźwięki oceanu”.

 


 

17.04.2019 (środa) godz. 930

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 


 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears/ shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.



 


10 Easter Bunnies

1 little, 2 little, 3 Easter bunnies

4 little, 5 little, 6 Easter bunnies

7 little, 8 little, 9 little, 10 Easter bunnies

Hopping all around!

Hop, hop, hop and STOP 4x

Running all around…

Walking all around…

Skipping all around…

 

 

 

The way the bunny hops.

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 


 

 

 

 

 

SUBJECT: WEATHER and FOUR SEASONS

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow, spring, summer, autumn/fall, winter, leaves,

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The Sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. I go on holiday. Let’s go to the sea. Flowers bloom. Everything is green. There are flowers all around. Leaves fall down from the trees. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in summer time? Is it cold in winter? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

 

Piosenki:

 

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. etc

 

 

 

Rain, rain go away!

 

 

 

Rain, rain go away,

 

Come again another day.

 

Little ….(children’s names) wants to play.

 

Rain, rain go away!

 

 

 

 

 

Seasons

 

Winter, spring, summer and fall 3x

 

Winter, white snowflakes falling down

 

Spring, There are flowers all around.

 

Summer, Let’s go to the sea, sea, sea!

 

Fall, leaves are tumbling down.

 

Go, go, go!

 

Winter, spring, summer and fall

 

One year, four seasons in all.

 

 

Top