Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (16)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (4)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Dorota Odziomek

Pomoc nauczyciela Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (4)

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (4)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczynie Joanna Sobań i Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (4)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:
1. Domowi ulubieńcy
2. Święta za pasem
3. Świąteczne tradycje

Co nas czeka w grudniu?

 

            Na początku grudnia będziemy mówić o domowych zwierzętach – porozmawiamy sobie  Zwrócimy uwagę na to jak należy dbać o zwierzęta, poznamy bliżej pracę weterynarza.

            W drugiej połowie grudnia zajmiemy się  Świętami Bożego Narodzenia.  Przypomnimy sobie poznane już w poprzednich latach kolędy,  opowiemy  sobie
o tradycjach świątecznych panujących  w Polsce, a także w innych krajach.  Dzieci poznają również historię narodzin Pana Jezusa oraz wykonają ozdoby na choinkę .



04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

20.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

Tematy kompleksowe:
1. Zima dobra czy zła
2. Dinozaury
3. Święta

Co nas czeka w grudniu?

 

Miesiąc grudzień związany będzie przede wszystkim ze świętami. Ale zanim pochylimy się nad świątecznymi zwyczajami i tradycjami, porozmawiamy na temat węgla i dinozaurów oraz rozważymy czy zima jest dobra czy zła.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1400

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

19.12 (środa) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 

Wesołych Świąt !



 

 

 

Tematy kompleksowe:

1. W oczekiwaniu na Świętego Mikołaja

2. Nadchodzi zima

3. Święta tuż - tuż

 

Co nas czeka w grudniu?

 

W pierwszym tygodniu grudnia rozpoczniemy przygotowania do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia – porozmawiamy o kalendarzu adwentowym, nauczymy się piosenki o Świętym Mikołaju, wykonamy prace plastyczne – skarpety Świętego Mikołaja i worek z prezentami.

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o nadchodzącej zimie – będziemy szukać pierwszych oznak zimy, podczas zabaw badawczych poznamy właściwości lodu, wykorzystamy stemple z gąbek i folii bąbelkowej do wykonania uśmiechniętego bałwanka i zimowego drzewa.

W trzecim tygodniu grudnia poznamy tradycje bożonarodzeniowe w Polsce i na świecie, wykonamy kolorowe ozdoby na choinkę i będziemy wspólnie śpiewać kolędy.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

06.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, blocks, dinosaur, kite, plane, balloon, big, small, medium size.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy? Where is the robot?  Dolly, where are you?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Find and bring me a green block.  Take a red balloon. Give me a big/medium/small teddy bear.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it? (x3) It’s a ball. (x3)

What is it? (x3) It’s a bear. (x3)

What is it? (x3) It’s a block. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it? (x3) It’s a doll. (x3)

What is it? (x3) It’s a kite. (x3)

What is it? (x3) It’s a plane. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it?( x3) It’s a robot. (x3)

What is it? (x3) It’s a train. (x3)

 


 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, snowflake, candle, Christmas bells, Christmas lights, stocking, Christmas balls, candy cane, reindeer, tail, nose, hooves.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas? Where is Santa?  How many presents have you got?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer. Look at me. Shake your hands. Wave your arms. Jump up and down. Turn around.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Reindeer Pokey Song

You put your hooves in,

You put your hooves out,

And you shake them all about.

You do the reindeer pokey

And you turn yourself around

That’s what it’s all about.

You put your tail/nose /antlers in...

 

♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me.

Shake your hands,

Kick your legs,

Wave your arms,

Jump up and down and turn around 2x

I’m a dancing Christmas Tree.

 

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to, co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

 


 

Tematy kompleksowe:
1. Grudniowe życzenia.
2.
Święta tuż, tuż.
3.
Zwyczaje i symbole bożonarodzeniowe.

Co nas czeka w grudniu?

 

            W grudniu zaczniemy od zaprojektowania kartki z życzeniami dla naszych bliskich. Napiszemy również listy do Świętego Mikołaja, upieczemy i ozdobimy pierniki. Ustroimy choinkę własnoręcznie wykonanymi ozdobami. Wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwyczajów i symboli bożonarodzeniowych. Wspólnie i z wielką radością będziemy czekać na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

05.12. (środa) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1400

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

 

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many, many  toys,

I’ve got many, many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it? (x3) It’s a ball. (x3)

What is it? (x3) It’s a bear. (x3)

What is it? (x3) It’s a block. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it? (x3) It’s a doll. (x3)

What is it? (x3) It’s a kite. (x3)

What is it? (x3) It’s a plane. (x3)

What is it? (x3) It’s a dinosaur. (x3)

What is it?( x3) It’s a robot. (x3)

What is it? (x3) It’s a train. (x3)

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine! 
There were nine in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

One! 
There was one in the bed
and the little one said,
“I’m lonely.”

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.


SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.


Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

♫ Hello reindeer

Hello reindeer

Hello snowman

Hello Santa

Happy  holidays

1 2 3, 4 5 6, 7 8 9 10!

Merry Christmas, everyone.

Let’s sing once again.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 


 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

 


 

Tematy kompleksowe:

1.       Jesienna pogoda

2.       Przygotowania do zimy

3.       Zabawy na jesienne wieczory

4.       Zwierzęta domowe

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

 W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o pogodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla aktualnej pory roku. Zwrócimy również uwagę jak ubierać się adekwatnie do pogody.

W drugim tygodniu miesiąca dowiemy się jak do zimy przygotowują się ludzie oraz zwierzęta. Nauczymy się rozpoznawać wybrane figury geometryczne (kwadrat, trójkąt i koło).

W następnym tygodniu miesiąca znajdziemy sposób jak spędzać długie jesienne wieczory. Natomiast pod koniec miesiąca świętować będziemy Dzień Pluszowego Misia. Porozmawiamy także o zwierzętach domowych.

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa.
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11. (piątek) godz. 1000

Pasowanie na przedszkolaka.

Prosimy  aby dzieci przyszły na śniadanie do godz.08:30. Po pasowaniu dzieci mogą zostać na zajęciach w przedszkolu. Natomiast dzieci, które zostaną po pasowaniu zabrane do domu, prosimy o informacje do nauczyciela, abyśmy mogli odwołać obiady.

 

21.11. (środa) godz. 930

Wyjście do Biblioteki.

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna.

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

26.11. (poniedziałek) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu.

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne.

„Muzyka etniczna”.

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

ANGIELSKI / BIAŁE MISIE / ENGLISH

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.
Zdanie: I love my teddy bear. Touch your nose. Point to your ears. Put your finger on your head.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big / small teddy bear?

Piosenki:

My Teddy Bear

My teddy bear  has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear  has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

Tematy kompleksowe:

1. Domy i domki

2. Deszczowy listopad

3. Dbamy o czystość i zdrowie

4. W świecie dinozaurów

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada zapoznamy się z różnymi rodzajami domów, porozmawiamy o tym, jakie pomieszczenia znajdują się w domu, dowiemy się również gdzie mieszkają wybrane zwierzęta.

W drugim tygodniu miesiąca porozmawiamy o pogodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni, zwrócimy uwagę na to, jak ważne jest dostosowanie ubioru do  aktualnej pogody.

W trzecim tygodniu listopada dowiemy się jak należy dbać o higienę oraz co możemy zrobić, żeby zapobiegać chorobom. Będziemy również opanowywać umiejętności związane z samodzielnym ubieraniem się.

Pod koniec miesiąca wzbogacimy naszą wiedze na temat dinozaurów – dowiemy się, jak wyglądały, co jadły, gdzie mieszkały.

 

05.11 (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11 (piątek) godz. 9:30

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

22.11 (czwartek) godz. 9:30

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

23.11 (piątek) godz. 9:30

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

26.11 (poniedziałek) godz. 9:30

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11 (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose. Point to your ears. Put your finger on your head.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big / small teddy bear?

Piosenki:

My Teddy Bear

My teddy bear  has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear  has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger, daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

Rain, rain, go away

Rain, rain, go away. Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

Wants to play

Rain, rain, go away!

 

 

Tematy kompleksowe:
1. Jesteśmy Polakami.
2. Listopadowe wspomnienia.
3. Jesienna pogoda.
4. Ciepło i miło.

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

Na początku listopada będziemy rozmawiać o Polsce – przypomnimy sobie  Mazurek Dąbrowskiego oraz symbole narodowe.

Kolejnym tematem, którym będziemy zajmować się w tym miesiącu będą wspomnienia. Zrobimy drzewo genealogiczne naszych rodzin, poznamy nowe słownictwo związane z więzami rodzinnymi.

Druga połowa listopada przeminie nam pod znakiem jesiennej pogody. Dowiemy się skąd bierze się deszcz, poznamy właściwości wody. Porozmawiamy także na temat ciepłych,  jesiennych ubrań.

 

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

09.11. (piątek) godz. 930

Występ z okazji Święta Niepodległości podczas Pasowania Białych Misiów na przedszkolaka

Występ bez udziału rodziców Górskich Orłów

Prosimy o przygotowania dla chłopców białych koszulek z krótkim rękawem, a dla dziewczynek białych rajstop. Te dziewczynki, które mają białą bluzkę z długim rękawem również prosimy
o przyniesienie na występ.

 

15.11. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

28.11. (środa) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider. 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love your teddy bear? Have you got a big/small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:


My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

♫ The spider is in the box

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table, and the table’s over there.

The table’s on the carpet, and the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

♫ In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.


 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name?  Have you got a sister? How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:


Rain, rain, go away!

Rain, rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s got blond hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s got blond hair

And a big moustache!

Mum’s got red glasses, etc.

 

Tematy kompleksowe:

1.            Polska

2.            Jesienna muzyka

3.            Nasi ulubieńcy

4.            Pomysły na deszczową pogodę

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

         W listopadzie rozmawiać będziemy na temat symboli narodowych. Nauczymy się rozpoznawać naszą flagę oraz godło, śpiewać pieśni patriotyczne. Będziemy również omawiać charakterystyczne cechy późnojesiennej pogody. Wykonamy kolorowe parasole. Na koniec dowiemy się, jakie zwierzęta mogą mieszkać w naszym domu oraz jak należy o nie dbać.

 

05.11. (poniedziałek)

Sesja zdjęciowa
Prosimy o odświętne stroje dla dzieci.

 

7.11. (środa) godz. 930

Wyjście do Biblioteki

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

09.11. (piątek) godz. 930

Wycieczka do Kinder Planety w Toruniu

 

 

23.11 (piątek)

Dzień Pluszowego Misia

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia/pluszaka

 

23.11. (piątek) godz. 930

Audycja muzyczna

„Kto Ty jesteś? Polak mały!”

 

28.11. (środa) godz.930

Wycieczka do Ukulele w Toruniu

Dzieci wezmą udział w warsztatach plastycznych, a następnie spędzą czas w bawialni.

 

29.11. (czwartek)

Warsztaty muzyczne „Muzyka etniczna”

Dzieci będą mogły poznać nowe instrumenty perkusyjne, a także na nich zagrać.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider.
 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put your finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love your teddy bear? Have you got a big/small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:


My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

♫ The spider is in the box

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table, and the table’s over there.

The table’s on the carpet, and the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

♫ In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.


 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name?  Have you got a sister? How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:


Rain, rain, go away!

Rain, rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s got blond hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s got blond hair

And a big moustache!

Mum’s got red glasses, etc.

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

1. Warzywa

2. Jesień w lesie

3. Oto ja

4. Nasze zmysły

5. Pamiętamy o zmarłych - Dzień Wszystkich Świętach i Zaduszki

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poszerzymy naszą wiedzę na temat warzyw, porozmawiamy o tym jak ważne dla naszego zdrowia jest ich spożywanie. Będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni (za, na, pod, przed, obok).

 

W drugim tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, zbierać dary lasu. Porozmawiamy również o mieszkańcach lasu i o tym, jak przygotowują się do zimy, będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy zwierząt.

 

W trzecim tygodniu października będziemy uczyć się mówić o sobie – przedstawiać się, opisywać swoje cechy fizyczne, wypowiadać się na temat ulubionych zajęć i zabaw. Utrwalimy także nazwy części ciała.

 

W następnym tygodniu miesiąca będziemy poznawać świat za pomocą zmysłów – wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku. Porozmawiamy o tym, jaką rolę pełnią zmysły w życiu człowieka.

 

Pod koniec miesiąca dowiemy się kiedy, dlaczego i w jaki sposób obchodzimy Dzień Wszystkich Świętych i Zaduszki, zapoznamy się również z tradycją Halloween poprzez uczestnictwo w Halloween Party.

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

02.10 (wtorek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami.

 

03.10 (środa) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarce. Spacer po lesie, obserwacji przyrody, zabawa na plac zabaw i ognisko z kiełbaskami.

 

10.10 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10 (wtorek) godz. 9:15

Występ Teatru Bębenek - przedstawienie pt. „Kot w butach”.

 

18.10 (czwartek) godz. 11.15

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie.

 

24.10 (środa) godz. 9.30

Wydrążanie dyń - zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

26.10 (piątek)

Halloween Party
Prosimy rodziców o przygotowanie strojów na bal halloweenowy oraz poczęstunku
dla dzieci. Lista dotycząca smakołyków na imprezę zostanie wywieszona w połowie miesiąca.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.

 

 


 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons, acorn, scarecrow.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Scarecrow, scarecrow, turn around

Scarecrow, scarecrow, turn around.

Scarecrow, scarecrow, touch the ground.

Scarecrow, scarecrow, touch your nose.

Scarecrow, scarecrow, point to your toes.

 

 

 

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

Pytania: What colour is it?

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1.                  Moje ciało, moje zmysły.

2.                  Dary jesieni.

3.                  Dbam o zdrowie.

4.         Co zwierzęta robią jesienią?

 

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

 

Na początku października zajmiemy się poznawaniem swojego ciała oraz zmysłów. Przypomnimy sobie również zasady higieny osobistej.

 

W kolejnym tygodniu porozmawiamy sobie o darach jakie daje nam jesień. Poznamy różne grzyby, owoce i warzywa.

 

Następnym tematem jaki poruszymy w październiku będzie nasze zdrowie. Powiemy sobie dlaczego tak ważne jest, abyśmy dbali o nasze zdrowie i kto nam może w tym pomóc.

 

Na koniec miesiąca porozmawiamy o zwierzętach leśnych. Dowiemy się gdzie mieszkają, czym się żywią oraz które z nich zachodzą w zimowy sen.

 

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

 

01.10.2018 (poniedziałek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami dotyczące bieżących spraw pracy przedszkola.

 Zachęcamy wszystkich rodziców do udziału w spotkaniu.

 

10.10.2018 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10.2018 (wtorek) godz. 9.15

Występ Teatru Bębenek. Przedstawienie pt.:”Kot w butach”.

 

17.10.2018 (środa) godz. 9.30

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

19.10.2018 (piątek) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę.

 

23.10.2018 (wtorek) godz. 9.30

Wycieczka do Domu Legend w Toruniu.

 

24.10.2018 (środa) godz.  9.30

Wydrążanie dyni. Serdecznie zapraszamy rodziców do wspólnego wydrążania dyń.

 

26.10.2018 (piątek)

Halloween Party

Prosimy o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku.
Lista pojawi się w szatni w połowie miesiąca.

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five Creepy Spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

 

♫ Fife Little Monsters Jumping on the Bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor and the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.