Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (20)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (5)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczynie Milena Popek, Patrycja Jankowska

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (5)

Grupa 3 latków

Wychowawczynie Alina Ropińska, Monika Lewandowska

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (5)

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (5)

Grupa integracyjna 5-6 latków

Wychowawczyni Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

1. Pomagamy ptakom

2. W krainie baśni

3. Babcia i dziadek

 

CO PRZYNIESIE STYCZEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o potrzebie dokarmiania ptaków zimą.
Dzieci wykonają pożywienie dla ptaków, które następnie zawieszą w przedszkolnym ogrodzie.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem będą baśnie. Dzieci wysłuchają kilku utworów oraz wykonają różne prace plastyczne zgodne z tematyką danego dnia.  Spróbujemy także wspólnie zrobić inscenizację wybranej przez dzieci baśni.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań skupimy się na  święcie naszych kochanych babć i dziadków. Będziemy rozmawiać o tym jak wspólnie można spędzić czas z naszymi dziadkami
i babciami.

 

 

11.01 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

12.01 (piątek)

godz. 930

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt.: „Spotkanie z dudziarzem”.

 

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego – prosimy, aby dzieci tego dnia były ubrane w kolorze białym

 

25.01 (czwartek)

godz. 1330

Dzień Babci i Dziadka

 

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad w mieście.

 

BABCIU DROGA BABCIU

słowa i muzyka: D i K. Jagiełłowie

 

1. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My tupiemy, tup, tup, tup.
Teraz babciu, ty to zrób! (bis)

2. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My skaczemy raz, dwa, trzy,
teraz babciu podskocz ty!(bis)

 

 

 

3. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My klaszczemy, raz dwa, trzy,
teraz babciu klaszcz i ty!(bis)

4. Babciu, droga babciu, powiedz mi,
czy potrafisz zrobić to, co my?

My całuski damy ci,
teraz babciu daj nam ty!(bis)

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY- ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, dress, jacket, coat, boots, shoes, hat, gloves, trousers, t-shirt, socks, skirt, swimsuit, pyjamas, tights, earrings, glasses, belt, bra, pants, jeans.

Zwroty: Put on your…, Take off your…, Pick up your….. My coat is green. I’m wearing a hat. She’s wearing a dress.

Pytania: What are you wearing? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf?

Piosenki:


What Is She Wearing?

She’s wearing a pink dress,

a pink dress, a pink dress.

She’s wearing a pink dress.

How about him?

He’s wearing a blue shirt,

a blue shirt, a blue shirt.

He’s wearing a blue shirt.

etc


 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.


 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.


 

 


 

SUBJECT: WEATER / POGODA


Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? How’s the weather today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 

 

 

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

I am hot today. etc.

Tematy kompleksowe:

1. Zabawy na śniegu.

2. Co robią zwierzęta zimą?

3. Świętujemy dzień babci i dziadka.

4. W świecie muzyki.

 

Co nas czeka w styczniu?

W pierwszym tygodniu stycznia porozmawiamy o tym, w co możemy bawić się na śniegu, będziemy również uczestniczyć w zabawach ruchowych zorganizowanych w sali i w ogrodzie przedszkolnym. Wykonamy bałwanka z płatków kosmetycznych i narysujemy zimowe obrazy przy użyciu białej kredy. Będziemy ćwiczyć analizę i syntezę wzrokową podczas układania obrazków z części.

W kolejnym tygodniu miesiąca dowiemy się, które zwierzęta zapadają w sen zimowy, oraz w jaki sposób możemy pomóc zwierzętom przetrwać zimę. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze i dokarmiać ptaki uzupełniając pokarm w przedszkolnym karmniku.

W trzecim tygodniu powiemy o tym, co lubimy robić wspólnie z babcią i dziadkiem, przygotujemy również upominki, które wręczymy im podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka. Nauczymy się też wierszyka i piosenki dla nich.  

W czwartym i piątym tygodniu stycznia porozmawiamy o otaczających nas dźwiękach, będziemy słuchać muzyki, rozpoznawać i nazywać dynamikę utworów (cicho, głośno), tańczyć i grać na własnoręcznie wykonanych instrumentach, stworzymy kącik muzyczny w naszej sali. Dowiemy się co to jest orkiestra i jak należy zachowywać się podczas koncertu w filharmonii.

10.01.2018 (środa)

Wizyta Pani Bibliotekarki w przedszkolu.

 

12.01.2018 (piątek), godz. 9:30

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Spotkanie z dudziarzem".

19.01.2018 (piątek)

Dzień koloru białego. Poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na biało.

 

22.01.2018 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednego pustego pojemnika, najlepiej z zakrętką (np. plastikowej butelki po napoju, pustej puszki po mleku, pojemnika po jogurcie pitnym) – dzieci będą wykonywały instrumenty muzyczne.

 

24.01.2018 (środa)

Dzień Babci i Dziadka.

 

26.01.2018 (piątek), godz. 9:30

Wycieczka do sali zabaw „Fiku Miku” w Toruniu – zabawy swobodne i zajęcia plastyczne.

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, t-shirt.

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing a t-shirt?

Piosenki:


Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,


Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)

 

I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2


 

SUBJECT: WEATER / POGODA

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?


 

Tematy kompleksowe:

1.                  Mijają dni, miesiące

2.                  Zimowe potrzeby ptaków

3.                  Kochamy babcię i dziadka

4.                  W zdrowym ciele zdrowy duch

 

 

Co nas czeka w styczniu...

W styczniu pochylimy się nad upływającym czasem, dowiemy się czym jest data i spróbujemy wykonać kalendarz. Następnie pomyślimy w jaki sposób możemy pomóc ptakom przetrwać zimę. Rozmawiać również będziemy o naszych kochanych babciach i dziadkach – spróbujemy poznać zabawy w jakie się bawili i przygotujemy piękny występ. Ostatni tydzień uświadomi nam że ruch na świeżym powietrzu powinien towarzyszyć nam także zimą.

 

 

11.01 (czwartek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

12.01 (piątek)

godz. 9:30

Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt.: „Spotkanie z dudziarzem”.

 

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego – prosimy, aby dzieci tego dnia były ubrane w kolorze białym

 

25.01 (czwartek)

godz. 13:30

Dzień Babci i Dziadka

 

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14:00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad w mieście.

 

ANGIELSKI –  GÓRSKIE ORŁY –  ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, dress, jacket, coat, boots, sandals, shoes, hat, gloves, scarf, trousers, t-shirt, shirt, socks, skirt, umbrella, tie, swimsuit, pyjamas, tights, earrings, glasses, belt, bra, pants, vest, dressing-gown, jeans.

Zwroty: Put on your…, Take off your…, Pick up your….. My coat is green. I’m wearing a hat. She’s wearing a dress. Let’s get dressed. Let’s do this this way.

Pytania: What are you wearing? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf?

Piosenki:


What Is She Wearing?

She’s wearing a pink dress,

a pink dress, a pink dress.

She’s wearing a pink dress.

How about him?

He’s wearing a blue shirt,

a blue shirt, a blue shirt.

He’s wearing a blue shirt.

etc


 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.


 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.


 


SUBJECT: WEATER / POGODA


Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

 


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

I am hot today. etc.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Gdzie jest gorąco i pachnąco?

2) Zima dobra czy zła?

3) Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

4) Kogo spotkam na balu?

           

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

            W pierwszym tygodniu stycznia porozmawiamy na temat kuchni. Poznamy pracę Pań w kuchni przedszkolnej. Będziemy nazywać kuchenne naczynia. Dowiemy się również jak należy zachować się przy stole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się zimą. Będziemy prowadzić obserwacje przyrodnicze podczas spacerów. Poznamy nazwy sportów zimowych, dowiemy się jak bezpiecznie bawić się zimą. Porozmawiamy też o tym, w jaki sposób pomagać zwierzętom.

            W trzecim tygodniu stycznia będziemy na zajęciach rozmawiać o babci oraz o dziadku. Wykonamy laurki oraz upominki dla babci i dziadka. Dowiemy się w co dawniej bawili się dziadkowie. Przygotujemy występy na uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o karnawale. Poznamy zwyczaje związane z karnawałem oraz symbole karnawału. Wykonamy maski karnawałowe oraz balowe suknie.

 

 

10.01 (środa)

Wizyta Pani bibliotekarki.

12.01 (piątek)

W piątek 12 stycznia o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Spotkanie z dudziarzem ".

19.01 (piątek)

Dzień koloru białego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na biały.

24.01 (środa)

godz. 13.30

Dzień Babci i Dziadka.

26.01 (piątek)

Wyjazd o godz. 9:30, powrót około godz. 14.00.

Wycieczka na zajęcia dydaktyczne do CSW oraz obiad na mieście.

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

SUBJECT: CLOTHES / UBRANIA

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, t-shirt.

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing a t-shirt?

Piosenki:


Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,


Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)

 

I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2


 

SUBJECT: WEATER / POGODA

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:


What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1)  Witaj Pani Zimo

2) Gdy odwiedzi nas Święty Mikołaj

3) Coraz bliżej Święta

4) Sylwestrowe szaleństwo

           

CO NAS CZEKA W GRUDNIU?

 

            W pierwszym tygodniu grudnia porozmawiamy na temat cech charakterystycznych zimowej pogody. Dowiemy się w jaki sposób ubierać się zimą. Wykonamy zimowe drzewa.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się postacią Świętego Mikołaja. Dowiemy się jak wygląda, gdzie mieszka, kto mu pomaga. Wykonamy też listy do Mikołaja.

            W trzecim tygodniu grudnia będziemy na zajęciach rozmawiać o zwyczajach świątecznych, będziemy wspólnie śpiewać kolędy, wycinać świąteczne figurki z masy solnej.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowę o zwyczajach związanych z obchodami Nowego Roku. Wykonamy piękne sylwestrowe stroje. Wspólnie potańczymy oraz pośpiewamy.

04.12.

Przygotowywanie ciasta do wypieku pierników o godz. 9 :30.

06.12

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie oraz dzień koloru czerwonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czerwono.

11.12.2017

Wyjazd o godz. 9:30

 

Warsztaty zdobienia bombek w Cafe Bajarka.

13.12.2017

Pieczenie pierników o godz.9:00.

 

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola kolorowe wycinki z gazet z ilustracjami różnych zabawek oraz słodyczy.

14.12.2017

Warsztaty wianków świątecznych dla Rodziców o godz. 18:00.

 

18.12.2017

Wigilia przedszkolna o godz.13:30.

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI – ZWIENNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.


 SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.

Piosenki:


What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia

2. Zwyczaje i symbole bożonarodzeniowe

3. Radosny czas Świąt

 

CO NAS CZEKA W GRUDNIU?

 

W pierwszym tygodniu grudnia będziemy przygotowywać się do nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia - dowiemy się co to jest  i na czym polega adwent, oraz do czego służy kalendarz adwentowy. Porozmawiamy o tym, że Święta to nie tylko oczekiwanie na Mikołaja i prezenty, ale również czas obdarowywania i dzielenia się z innymi . Poznamy piosenkę o Mikołaju oraz wykonamy czapki Świętego Mikołaja i świąteczne figurki z gipsu, które podarujemy podopiecznym Hospicjum Światło.

W kolejnym tygodniu miesiąca poznamy zwyczaje i symbole związane z Bożym Narodzeniem, dowiemy się jak wygląda szopka bożonarodzeniowa, będziemy wspólnie z rodzicami piec pierniczki. Wykonamy również prace plastyczne - choinki z patyczków do lodów oraz gwiazdy z papieru i bibuły. Rozwiniemy umiejętność rozpoznawania i nazywania kształtów i kolorów.

W trzecim tygodniu będziemy wspólnie oczekiwać na nadejście Świąt Bożego Narodzenia. Porozmawiamy o tym, jak wyglądają świąteczne przygotowania w naszych domach, będziemy radośnie kolędować, zobaczymy jak wyglądają kartki świąteczne i złożymy sobie świąteczne życzenia. Wykonamy kolorowe ozdoby choinkowe i uśmiechnięte renifery z rolek po papierze toaletowym.

04.12.

Przygotowywanie ciasta do wypieku pierników o godz. 9:30.

06.12

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie oraz dzień koloru czerwonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czerwono.

11.12.2017

Wyjazd o godz. 9:30

Warsztaty zdobienia bombek w Cafe Bajarka.

13.12.2017

Pieczenie pierników o godz.9:00.

14.12.2017

Warsztaty wianków świątecznych dla Rodziców o godz. 18:00.

19.12.2017

Wigilia przedszkolna o godz.10:00.

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose.

Piosenki:


♫ I’ve got many toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 ♫ Teddy Bear, Teddy Bear

Teddy bear, teddy bear, turn around,

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, snowflake.

Pytania: What colour is the Christmas tree? What do you want for Christmas?

Polecenia: Fly like an angle. Stand like a Christmas tree. Walk like an elf. Run like a reindeer.

Piosenki:

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 ♫ We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Tematy kompleksowe:

1. Domowi ulubieńcy

2. To już zima

3. Idą Święta

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

            Na początku grudnia będziemy rozmawiać o zwierzętach żyjących w naszych domach. Zwrócimy uwagę na potrzebę dobrej opieki nad zwierzętami. Wykonamy również wspólnie akwarium z rybkami.

            Kolejnym omawianym przez nas tematem jest zima. Przypomnimy sobie czym różni
się nasz ubiór w zależności od pory roku. Dzieci poprzez wykonywanie prac plastycznych związanych z zimą, będą kształtować umiejętność wycina kształtów po śladach.

            Pod koniec naszych grudniowych spotkań będziemy rozmawiać o Świętach Bożego Narodzenia. Przypomnimy sobie podstawowe potrawy Wigilijne, oraz tradycje związane
z owym świętem. Dzieci poznają historię narodzin Pana Jezusa, oraz wykonają ozdoby
na choinkę.

04.12.

Wyrabianie ciasta do pierników o godz.9:30.

 

05.12.

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach.

 

11.12.

Wyjazd o godz. 11:00

Wyjazd do Bajarki w Toruniu – warsztaty tworzenia bombek.

12.12.

Pieczenie pierników godz.9:00

 

14.12

Robienie wianków świątecznych z rodzicami o godz.18:00.

 

19.12.

Spotkanie Wigilijne

godz. 1000

 

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

 

 

Dzwonki sań – Elżbieta Zechmen

1.Poprzez białe drogi, z mrozem za pan brat,
Pędzą nasze sanie szybkie niby wiatr.
Biegnij koniu wrony, przez uśpiony las,
My wieziemy świerk zielony i śpiewamy tak:

Pada śnieg, pada śnieg ,dzwonią dzwonki sań.
Co za radość, gdy saniami można jechać w dal,
Pada śnieg, pada śnieg, dzwonią dzwonki sań,
A za nami i przed nami wiruje tyle gwiazd.

2.Biegniesz biała drogo ,nie wiadomo jak 
Nie ma tu nikogo, kto by znaczył ślad.
Tylko nasze sanie, tylko szybki koń,
Tylko dzwonki roześmiane i piosenki ton.

 

ANGIELSKI –WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, plane, skipping rope, bike, yo-yo, clock, balloon, trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ My Teddy Bear

My teddy bear has 2 eyes, 2 eyes, 2 eyes

My teddy bear  has 2 eyes, I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose

My teddy bear  has one nose, I love my teddy bear.

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.


 

 

 


SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, bells, chimney, stockings, candy canes, Christmas cards, Christmas baubles, candles, snowflakes.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly?

Zwroty: I want a present. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes.

Piosenki:

 


S A N T A

Red hat, white beard, twinkle in his eyes,

Santa is his name, o…

S A N T A, and Santa is his name o.

 

 

 


 

Jingle bells

Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go,
Laughing all the way
Bells on bob tail ring,
making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap.
We all do a little clapping. (3x)
Christmas is here. 
Let's jump.
We all do a little jumping. (3x)
Christmas is here.
etc.

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.


 

 

 Tematy kompleksowe:

1.Zima

3.Święta tuż tuż

4.Święta tuż tuż

 

 

CO BĘDZIEMY ROBIĆ W GRUDNIU…

 

            Miesiąc grudzień będzie związany przede wszystkim z obchodami Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci zapoznają się ze świątecznymi tradycjami, przygotują przedszkole na ten magiczny czas i stworzą piękną inscenizację na przedszkolną Wigilię. W grudniu czeka nas również dużo atrakcji, w związku z tym zachęcamy Państwa do zaangażowania się w nasze działania.

 

4.12

Zapraszamy chętnych rodziców do przygotowania ciasta piernikowego o godz. 9:30, z którego dzieci 12.12 będą wypiekać pyszne pierniki.

5.12

Wycieczka do biblioteki.

6.12

Przygotowanie gipsowych ozdób wspólnie z  Panią Moniką - mamą Róży.

11.12

Wyjazd o godz.11:00.

Wycieczka do Bajarki w Toruniu.

Warsztaty robienia bombek.

12.12

Wspólne wypiekanie i ozdabianie pierników o godz.9:30.

14.12

Robienie wianków świątecznych z rodzicami o godz.18:00.

19.12

Spotkanie Wigilijne

godz.1330

 

Serdecznie zapraszamy na uroczystą wigilię przedszkolną. Jednocześnie prosimy o przygotowanie poczęstunku, oraz pomoc w sprawach organizacyjnych. Bardzo prosimy rodziców, którzy tego dnia chcieliby nam pomóc, o zgłaszanie się do wychowawczyń lub drogą mailową.

 

ANGIELSKI –GÓRSKIE ORŁY- ENGLISH

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: car, train, dolly, ball, teddy bear, boat, plane, kite, cowboy, skipping rope, robot, bike, yo-yo, truck, clock, balloon, trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is on the chair.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many,  many  toys,

I’ve got many,  many  toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ My Teddy Bear

My teddy bear has 2 eyes, 2 eyes, 2 eyes

My teddy bear  has 2 eyes, I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose

My teddy bear  has one nose, I love my teddy bear.

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, Christmas tree, angel, elf, snowman, reindeer, bells, chimney, stockings, candy canes, Christmas cards, Christmas baubles, candles, snowflakes, present, mistletoe.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly.

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes.

Piosenki:

 


S A N T A

Red hat, white beard, twinkle in his eyes,

Santa is his name, o…

S A N T A, and Santa is his name o.

 

 

 


 

Jingle bells

Dashing through the snow
On a one horse open sleigh
O'er the fields we go,
Laughing all the way
Bells on bob tail ring,
making spirits bright
What fun it is to laugh and sing
A sleighing song tonight

Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh
Jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a great big train.

Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman  finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer  finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap.
We all do a little clapping. (3x)
Christmas is here. 
Let's jump.
We all do a little jumping. (3x)
Christmas is here.
etc.

Snowflake

Snowflake, snowflake, little snowflake

Little snowflake, falling from the sky

Snowflake, snowflake, little snowflake

Falling, falling, falling, falling…

Falling on my nose.

Etc.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Moja rodzina

2. Jesienna pogoda

3. Ubrania na zimne dni

4. Na poczcie

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym i drugim tygodniu listopada porozmawiamy o rodzinie, będziemy oglądać rodzinne fotografie i wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej. Powiemy o tym, co lubimy robić wspólnie z mamą i z tatą, jak pomagamy im w domowych obowiązkach. Poznamy nową zabawę paluszkową –„Rodzina”.

W kolejnym tygodniu miesiąca będziemy obserwować jesienną pogodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, porozmawiamy o zmianach w przyrodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni (spadek temperatury, deszcz, wiatr, jesienna szaruga). Wykonamy kolorowe parasole z papierowych talerzyków.

W czwartym tygodniu miesiąca podczas ciekawych zabaw zapoznamy się z elementami jesiennej garderoby. Dowiemy się jak ważny jest właściwy dobór ubioru do pogody i aktualnej pory roku, będziemy także trenować samodzielne ubieranie się. Rozwiniemy  umiejętność przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

W ostatnim tygodniu przygotujemy pocztówki dla naszych rodziców i wybierzemy się na pocztę, gdzie samodzielnie przykleimy znaczki i wrzucimy kartki do skrzynki. Odwiedzi nas również pan listonosz, który opowie o swojej pracy .

 

02.11.2017 (czwartek)

Poproszę o przyniesienie rodzinnych fotografii przedstawiających dzieci razem z rodzicami, rodzeństwem i dziadkami – będą nam potrzebne do zajęć i wykonania pracy plastycznej.

10.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka.

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane w strój galowy.

 

 

15.11.2017 (środa)

 

Wizyta Pani Bibliotekarki w przedszkolu.

 

16.11.2017 (czwartek)

 

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Piosenki Powstania Warszawskiego”.

21.11.2017 (wtorek)

 

Dzień koloru niebieskiego. Poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

 

Dzień Pluszowego Misia - proszę , aby tego dnia każde dziecko przyniosło swojego ulubionego misia/ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

 

Wycieczka do Młyna Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy, aby były najpóźniej po śniadaniu.

 

30.11.2017 (czwartek)

 

Poproszę o przyniesienie znaczka pocztowego – dzieci będą wysyłać kartki pocztowe na poczcie.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1. Jesienna szaruga

2. Urządzenia elektryczne

3. Idzie zima – ubieramy się ciepło

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o charakterystycznych cechach jesiennej pogody. Porozmawiamy sobie na temat domowych zabaw, które pomogą nam przezwyciężyć deszczową nudę.

            W następnym tygodniu będziemy opowiadać sobie, jakie urządzenia elektryczne mamy
w naszych domach.  Dzieci spróbują rozpoznać niektóre, po wydawanych przez
nie dźwiękach.

            Ostatnim tematem naszych listopadowych spotkań będzie przygotowanie
do zimy. Dzieci dowiedzą się kim jest szewc i krawcowa. Wymienimy niezbędne części zimowej garderoby. Będziemy również dotykać i nazywać różne faktury, między innymi: gładkie, szorstkie, miękkie i twarde.

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na seans „Blee”

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 


  Do widzenia letnie ubrania

Małgorzata Wojciechowska

 

Zimny wiatr gałęzie głaszcze,
zakładamy ciepłe płaszcze,
rękawiczki, czapki, szale,
wtedy nie zmarzniemy wcale.

Do widzenia, krótkie spodnie,
latem było w nich wygodnie!
Bluzki - króciutkie rękawki
już wkładamy dziś do szafki.

 

Gdy ochładza się powietrze,
pomyśl o wełnianym swetrze,
długich spodniach, ciepłych butach,
gdy jesienna przyjdzie pluta.

Już kożuchy i futerka,
zaczynają na nas zerkać.
Nie będziemy czekać zimy,
tylko w nie się wystroimy.

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, parents, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

 

 

Top