Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (32)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (8)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Dorota Odziomek

Pomoc nauczyciela Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (8)

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (8)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczynie Joanna Sobań i Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (8)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Kogo spotkam nad wodą?

 

2. Kto mieszka na wiejskim podwórku?

 

3. Wkrótce Wielkanoc

 

4. Polska nasza ojczyzna

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 

 

 

W pierwszych dwóch tygodniach miesiąca zajmiemy się omawianiem środowiskami wodnymi oraz zwierzętami gospodarskimi. Poznamy wygląd morskich stworzeń, dowiemy się jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt. W kolejnym tygodniu zajmiemy się przygotowaniami do Wielkanocy. Na koniec porozmawiamy o Polsce, przypomnimy sobie polskie legendy oraz symbole narodowe.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Konkurs Piosenki Angielskiej „Show time”.

 

Nasze Przedszkole po raz drugi organizuje Konkurs Piosenki Angielskiej.
Nasze dzieci jako gospodarze występują poza konkursem – będzie to występ na rozpoczęcie
i zakończenie konkursu. W związku z tym prosimy o przygotowanie dla wszystkich dziewczynek białych rajstop, a dla chłopców jeansów.

 

 

 

03.04.2019 (środa) WYJAZD o godz. 915

 

Wycieczka do Muzeum Piernika

 

 

 

09.04.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

 

 

11.04.2019 (czwartek)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

16.04.2019 (wtorek) godz. 900

 

Zajęcia z muzyki etnicznej

 

„Dźwięki oceanu”.

 

 

 

17.04.2019 (środa) godz. 930

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears/ shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

 

 

 

 

10 Easter Bunnies

1 little, 2 little, 3 Easter bunnies

4 little, 5 little, 6 Easter bunnies

7 little, 8 little, 9 little, 10 Easter bunnies

Hopping all around!

Hop, hop, hop and STOP 4x

Running all around…

Walking all around…

Skipping all around…

 

 

 

The way the bunny hops.

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: WEATHER and FOUR SEASONS

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow, spring, summer, autumn/fall, winter, leaves,

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The Sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. I go on holiday. Let’s go to the sea. Flowers bloom. Everything is green. There are flowers all around. Leaves fall down from the trees. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in summer time? Is it cold in winter? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

 

Piosenki:

 

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. etc

 

Rain, rain go away!

 

Rain, rain go away,

Come again another day.

Little ….(children’s names) wants to play.

Rain, rain go away!

 

 

Seasons

Winter, spring, summer and fall 3x

Winter, white snowflakes falling down

Spring, There are flowers all around.

Summer, Let’s go to the sea, sea, sea!

Fall, leaves are tumbling down.

Go, go, go!

Winter, spring, summer and fall

One year, four seasons in all.

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

2. Praca rolnika

 

3. Wielkanoc

 

4. Polska – moja ojczyzna

 


 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 


 

W pierwszym tygodniu kwietnia będziemy rozmawiać na temat zwierząt mieszkających
w gospodarstwie wiejskim. Przypomnimy sobie jak nazywają się te zwierzęta i ich młode oraz pomieszczenia, w których mieszkają. Odkryjemy ich zwyczaje i ulubione pokarmy. Przy okazji poznamy budowę jajka. Porozmawiamy również na temat nabiału oraz jego przetworów – serów, jogurtów, kefirów.

 

Kolejnym omawianym tematem będzie praca rolnika. Omówimy jego obowiązki
w gospodarstwie wynikające z pory roku. Poznamy dawne i współczesne maszyny rolnicze. Dowiemy się, jak powstaje cukier oraz chleb.

 

Następnie będziemy przygotowywać się do Świąt Wielkanocnych. Omówimy polskie tradycje wielkanocne oraz symbolikę produktów zgromadzonych w wielkanocnym koszyczku. Poznamy różne sposoby ozdabiania wielkanocnych jaj. Wspólnie wykonamy świąteczne mazurki
i zjemy wielkanocne śniadanie.

 

Na koniec kwietnia zaczniemy mówić o Polsce. Dowiemy się, jak wygląda mapa Polski
i co możemy z niej odczytać. Podążając szlakiem Wisły, omówimy kolejne miasta oraz ich najbardziej znane zabytki. Dowiemy się, że Polska leży w Europie, stolicą Polski jest Warszawa,
w polskim godle jest orzeł biały, a flaga Polski jest biało-czerwona. Porozmawiamy również
na temat Unii Europejskiej.

 


 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie.

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 


 

02.04.2019 (wtorek)

 

Konkurs Piosenki Angielskiej „Show time”.

 

Nasze Przedszkole po raz drugi organizuje Konkurs Piosenki Angielskiej.
Nasze dzieci jako gospodarze występują poza konkursem – będzie to występ na rozpoczęcie
i zakończenie konkursu. W związku z tym prosimy o przygotowanie dla wszystkich dziewczynek czarnych rajstop, chłopcy będą mieli całe stroje przedszkolne.

 


 


 


 

03.04.2019 (środa) WYJAZD o godz. 915

 

Wycieczka do Muzeum Piernika.

 


 

09.04.2019 (wtorek) godz. 930

 

Wiosenna sesja zdjęciowa.

 


 

11.04.2019 (czwartek)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 


 

16.04.2019 (wtorek) godz. 900

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Dźwięki oceanu”.

 


 

17.04.2019 (środa) godz. 930

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 


 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears/ shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.



 


10 Easter Bunnies

1 little, 2 little, 3 Easter bunnies

4 little, 5 little, 6 Easter bunnies

7 little, 8 little, 9 little, 10 Easter bunnies

Hopping all around!

Hop, hop, hop and STOP 4x

Running all around…

Walking all around…

Skipping all around…

 

 

 

The way the bunny hops.

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 


 

 

 

 

 

SUBJECT: WEATHER and FOUR SEASONS

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, humid, foggy, lightning, hurricane, wet, rainbow, spring, summer, autumn/fall, winter, leaves,

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The Sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. I go on holiday. Let’s go to the sea. Flowers bloom. Everything is green. There are flowers all around. Leaves fall down from the trees. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in summer time? Is it cold in winter? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

 

Piosenki:

 

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it raining, Is it raining,

I am wet today.

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. etc

 

 

 

Rain, rain go away!

 

 

 

Rain, rain go away,

 

Come again another day.

 

Little ….(children’s names) wants to play.

 

Rain, rain go away!

 

 

 

 

 

Seasons

 

Winter, spring, summer and fall 3x

 

Winter, white snowflakes falling down

 

Spring, There are flowers all around.

 

Summer, Let’s go to the sea, sea, sea!

 

Fall, leaves are tumbling down.

 

Go, go, go!

 

Winter, spring, summer and fall

 

One year, four seasons in all.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Legendy polskie

 

2. W świecie teatru

 

3. Zwyczaje wielkanocne

 

4. Dbamy o naszą planetę

 

 

 

Co nas czeka w kwietniu?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia poznamy słynne polskie legendy – o smoku wawelskim, toruńskich piernikach, warszawskiej syrence, złotej kaczce i królu Popielu. Udamy się również na wycieczkę do Muzeum Piernika w Toruniu.

 

W następnym tygodniu miesiąca poszerzymy wiedzę o teatrze – porozmawiamy między innymi o tym, jak wygląda teatr, kto w nim pracuje, jak należy zachowywać się podczas przedstawienia teatralnego.

 

W kolejnym tygodniu kwietnia będziemy przygotowywać się do nadchodzących świąt – poznamy zwyczaje wielkanocne, upieczemy i udekorujemy mazurki, wykonamy ciekawe prace plastyczne.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca dowiemy się, w jaki sposób możemy dbać o środowisko, co możemy robić, aby Ziemia była czysta i „zdrowa”.

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski

 

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Wycieczka do Muzeum Piernika

 

Śniadanie o godz. 8:00, wyjazd – 8:45

 

 

 

03.04.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

09.04.2019 (wtorek) godz. 9:30

 

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

 

 

15.04.2019 (poniedziałek) godz. 9:30

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

16.04.2019 (wtorek) godz. 9:00

 

Zajęcia z muzyki etnicznej

 

Dźwięki oceanu”.

 

 

 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, Easter card, Easter egg hunt, church, chicken, Easter egg, painting Easter eggs, rooster, flower, palm, bow, basket, chocolate, bread, ham, lamb, salt, sausage, cake, cheese, butter, hot cross buns, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got bread in my basket. Happy Easter! Let’s go for Easter eggs hunting. Check what’s inside the basket. This is the way the bunny hops/wiggle his nose/ flops his ears / shake his tail.

Pytanie: What’s in the Easter basket. Can you hop/skip/run/walk like an Easter bunny?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

My Easter Basket

A tisket, a tasket,

I have an Easter basket.

Come and put an egg inside,

My pretty Easter basket.

 

 

 

 

Easter Bunny

Easter bunny hop, hop, hop,

Make your ears go flop, flop, flop.

Hide your Easter eggs around.

In the grass and on the ground.

 

The way the bunny hops

This is the way the bunny hops,

hop, hop, hop

This is the way the bunny hop

On Easter day.

This is the way he wiggles his nose…

This is the way he flops his ears…

 

 

 

SUBJECT: WEATHER

 

Słownictwo: cold, warm, hot, sunny, rainy, snowy, windy, cloudy, stormy, foggy, lightning, wet, rainbow.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot. Everyone is happy/sad. The sun comes up, The rain comes down. The sky is blue. Flowers bloom. Everything is green. It’s freezing. White snowflakes falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Is it hot in? Is it cold? Do you like spring? What’s your favourite season? I love winter.

 

 

What’s the weather like today?

 

What’s the weather like today?

 

Sunny, it’s sunny.

 

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

 

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

 

What’s the weather like today?

 

Rainy, it’s rainy.

 

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

 

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad

 

 

 

How’s the weather today?

 

How is the weather today?

 

How is the weather today?

 

Is it raining, Is it raining,

 

I am wet today.

 

How is the weather today?

 

How is the weather today?

 

Is it sunny, Is it sunny,

 

I am hot today. Etc

 

 

 

Rain, rain go away!

 

Rain, rain go away,

 

Come again another day.

 

Little ….(children’s names) wants to play.

 

Rain, rain go away!

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Wynalazki

 

2. Dbamy o zdrowie

 

3. Wielkanoc

 

4. Dbamy o planetę

 


 


 

CO NAS CZEKA W KWIETNIU?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia przyjrzymy się wynalazkom, zobaczymy jak zmieniło się nasze życie. Zapoznamy się z różnymi sposobami komunikowania się. Dowiemy się jak kiedyś wyglądały rowery i telefony. Poznamy też historię żarówki.

 

W kolejnym tygodniu miesiąca zadbamy o nasze zdrowie. Będziemy rozmawiać o właściwym zachowaniu podczas wizyty u lekarza. Zachęcimy wszystkich do aktywnego spędzania czasu i zdrowego odżywiania się.

 

W połowie miesiąca zaczniemy przygotowywać się do Świąt Wielkanocnych, poznamy tradycje i obrzędy z nimi związane. Wspólnie z rodzicami upieczemy i udekorujemy mazurki. W Wielki Czwartek zjemy wspólne uroczyste Śniadanie Wielkanocne.

 

W ostatnim tygodniu kwietnia zadbamy o nasza planetę. Nauczymy się segregować śmieci i oszczędzać wodę.

 

 

02.04.2019 (wtorek)

 

Światowy Dzień Świadomości o Autyzmie

 

Prosimy ubrać dzieci na kolor niebieski.

 

02.04.2019 (wtorek) WYJAZD o godz. 845

 

ŚNIADANIE O GODZ. 8:00

 

Wycieczka do Muzeum Piernika

 

03.04.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

09.04.2019 (wtorek) godz. 9:30

 

Wiosenna sesja zdjęciowa

 


 

15.04.2019 (poniedziałek) godz. 9:30

 

Pieczenie i dekorowanie mazurków wielkanocnych.

 

Serdecznie zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

16.04.2019 (wtorek) godz. 9:00

 

Zajęcia z muzyki etnicznej

 

Dźwięki oceanu”.

 

18.04.2019 (czwartek)

 

Wspólne Śniadanie Wielkanocne

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 


 

SUBJECT: EASTER

 

Słownictwo: Easter, Easter bunny, chicken, egg, basket, chocolate, bread, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got eggs! Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket?

Piosenki:

 

Ten Yellow Chicken

 

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

The way the bunny hops

This is the way the bunny hops, hop, hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.

This is the way he wiggles his nose. Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle.
This is the way the bunny wiggles his nose on Easter day.

This is the way he flops his ears. Flop, flop, flop. flop
flop, flop, flop.
This is the way he flops his ears on Easter day.

This is the way he shakes his tail. Shake, shake, shake, shake
shake, shake, shake.
This is the way he shakes his tail on Easter day.

This is the way the bunny hops. Hop hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.
On Easter day.

 



SUBJECT: WEATHER

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today?

Piosenki:

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad



How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 


 

 

 


 

Tematy kompleksowe:

 

1. Poznajemy kosmos

 

2. Porządki w ogrodzie

 

3. Witaj wiosno

 

4. Zwierzęta z wiejskiego podwórka

 

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

 

W pierwszym tygodniu miesiąca odkryjemy tajemnicę kosmosu. Dowiemy się między innymi co to jest Układ Słoneczny, ile jest planet i jak się nazywają. W czwartek zamienimy się w Ufoludki i będziemy świetnie się bawić.

 

W drugim tygodniu marca rozszyfrujemy słowo przedwiośnie. Zapoznamy się, także z nazwą i wyglądem pierwszego wiosennego kwiatka - przebiśniegu. Założymy zielony ogródek na parapecie w naszej sali.

 

W trzecim tygodniu pożegnamy zimę i powitamy wiosnę. Będziemy uczyć się współpracy podczas tworzenia Marzanny. Rozszerzymy nasze słownictwo dotyczące wiosny.

 

W ostatnim tygodniu marca wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwierząt gospodarskich. Uświadomimy sobie konieczność dbania o zwierzęta. Poznamy dorosłe zwierzęta gospodarskie i ich młode.

 

 

 

07.03.2019 (czwartek)

 

Dzień Ufoludka

 

Bardzo proszę w tym dniu, w miarę możliwości ubrać dzieci na zielono.

 

 

 

08.03.2019 (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem

 

Zajęcia o elektryczności.

 

 

 

13.03.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

15.03.2019 (piątek)

 

Audycja muzyczna

 

Występ pt: „Wiosna w eterze”.

 

 

 

20.03.2019 (środa) WYJAZD O GODZ. 915

Wycieczka do Bajarki w Torunia

Zajęcia pszczelarskie.

 

 

 

21.03.2019 (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny

 

Prosimy o kolorowe ubranie.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS HERE!

 

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

 

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

 

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

 

Piosenki: Five little ducks

 

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

 

SUBJECT: FEELINGS

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki: If Your Happy, Happy, Happy

 

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Oznaki wiosny

 

2. Wszystko rośnie

 

3. Witamy wiosnę

 

4. W chemicznym świecie

 

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

Pierwsze trzy tygodnie marca poświęcimy na oczekiwanie na nadchodzącą wielkimi krokami wiosnę. Dowiemy się jakie są jej oznaki i będziemy jej poszukiwać w naszym otoczeniu. 21.03 radośnie będziemy świętować jej przyjście. Ostatni tydzień marca spędzimy na badaniu otaczającego nas świata- dzieci wykonają szereg eksperymentów by samodzielnie zdobyć wiedzę na temat różnych zjawisk.

 

 

 

 

 

06.03.2019 (środa) WYJAZD O GODZ. 830 !

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego.

 

Spektakl pt: „Strach ma wielkie zęby”.

 

 

 

08.03.2019 (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem

 

Zajęcia o elektryczności.

 

 

 

15.03.2019 (piątek)

 

Audycja muzyczna

 

Występ pt: „Wiosna w eterze”.

 

 

 

21.03.2019 (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny

 

Prosimy o kolorowe ubranie.

 

 

 

27.03.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS COMING!

 

Słownictwo: spring, sun, wind, rain, warm, flower, flowerpot, watering can, tree, leaf, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, spider, caterpillar,, worm, dragonfly, snail, frog, birdhouse, grasshopper, ladybird.

 

Zwroty: Spring is here! Sign of spring. It’s hot. It’s cold. I can climb like a spider. I can fly like a bee. The spider is under the tree. Look there is a rainbow in the sky. It’s raining. The sun is shining. Goodbye winter, hello spring. Let’s go outside and have some fun.

 

Pytania: What colour is the...? How many … can you see? What’s the weather like today? Is it hot or cold today? Do you like spring? Where is the frog? Is a grasshopper green? Can you hear the bees? Can you feel the wind? Can you smell the flowers?

 

Piosenki:

 

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your wing.

Do the bird walk.

And look for another sign of spring.

 

 

 

 

 

Sing a song of flowers

Sing a song of flowers,

Flowers all around

Flowers of every colour

They look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow.

Blue and purple too!

 

 

 

I can see a rainbow

 

I can see a rainbow, I can hear the bees,

 

I can feel the wind. Spring is here!

 

I can see the butterflies, I can hear the frogs.

 

I can feel the Sun, Spring is here!

 

Goodbye winter , hello spring. A new start for everything.

 

Goodbye snow, hello Sun. Let’s go outside and have some fun.

 

I can see the cherry trees, I can hear the birds.

 

I can smell the flowers. Spring is here!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ST. PATRICK’S DAY

 

 

 

 

 

Słownictwo: Leprechaun, green hat, big boots, horseshoe, Irish flag, pot of gold, coins, rainbow, clover/shamrock, balloons, harp, barrel, pipe.

 

 

 

Zwroty: Leprechaun is dressed in green. There are coins in the pot of gold. Let’s go at the end of the rainbow. Find the coins. Irish flag is green, white and orange. Green is my favourite colour. I don’t like light green. I like red. I’m lucky.

 

 

 

Pytania: Where is the pot of gold? Can you find a pot of gold? Where is the end of the rainbow? How many colours are there in the rainbow? What’s your favourite colour? Do you like dark blue?

 

 

 

Piosenki:

 

 

 

5 Little Leprechauns

 

 

Five little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Four little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Three little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Two little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

One little leprechauns jumping up high,

He smiled at us and waved bye-bye.

 

 

I’m a little leprechaun

I’m a little leprechaun dressed in green.

The tiniest man you have seen.

If you ever catch me, so it’s told.

I’ll give you my big pot of gold.

I’m a little leprechaun dressed in green

With my little green boots and my big green hat.

At the end of the rainbow, so it’s told.

You’ll find my pot of gold.

 

G-R-E-E-N

There is a colour

I can say.

That represents St. Patrick’s Day

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

And Green is that color

 

I can sing a rainbow

Red and orange and yellow and green.

Blue and purple too.

I can sing a rainbow, sing a rainbow.

I can sing a rainbow with you.

Look with your eyes, listen with your ears.

And sing everything you see.

You can sing a rainbow, sing a rainbow.

Sing along with me.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Zwierzęta na wiejskim podwórku

 

2. W marcu jak w garncu

 

3. Witamy wiosnę

 

4. Wiosenne porządki w ogrodzie

 

 

 

Co nas czeka w marcu?

 

W pierwszym tygodniu marca poszerzymy wiedzę przyrodniczą na temat zwierząt żyjących na wsi –dowiemy się jak wyglądają dorosłe zwierzęta i ich młode, porozmawiamy o ich przysmakach. Będziemy rozwijać aparat mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o marcowej pogodzie – zapoznamy się z charakterystycznymi dla przedwiośnia zjawiskami atmosferycznymi, będziemy rozpoznawać symbole graficzne oznaczające pogodę, dowiemy się dlaczego „w marcu jest jak w garncu” i co oznacza zwrot „ubierać się na cebulkę”.

 

W kolejnym tygodniu marca będziemy szukać pierwszych oznak wiosny. Weźmiemy udział w zajęciach pszczelarskich, wzbogacimy wiedzę na temat wiosennych kwiatów, wspólnie wykonamy wiosenną grę planszową.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca dowiemy się, jak wygląda praca w ogrodzie i jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik. Poznamy etapy sadzenia cebuli i założymy w naszej sali zielony ogródek.

 

 

 

08.03.2019 (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem o elektryczności.

 

 

 

13.03.2019 (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

15.03.2019 (piątek)

 

Audycja muzyczna – „Wiosna w eterze”

 

 

 

20.03.2019 (środa) – wyjazd o godzinie 9:15

 

Wycieczka do Bajarki w Toruniu – udział w zajęciach pszczelarskich.

 

 

21.03.2019 (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny

 

Prosimy o kolorowe ubranie.

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS COMING!

 

Słownictwo: spring, sun, wind, rain, umbrella, flower, tree, leaf, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, duck, butterfly, beetle, bee, spider, caterpillar, dragonfly, snail, grasshopper, ladybird.

 

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold. I can climb like a spider. I can fly like a bee. Look there is a rainbow. It’s raining. The sun is shining. Goodbye winter, hello spring. Let’s go for a walk.

 

Pytania: What colour is the...? How many … can you see? What’s the weather like today? Do you like spring? Is a frog green? Can you hear the bees? Can you feel the wind? Can you smell the flowers?

 

Piosenki:

 

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your wing.

Do the bird walk.

And look for another sign of spring.

 

 

 

 

 

Sing a song of flowers

Sing a song of flowers,

Flowers all around

Flowers of every colour

They look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow.

Blue and purple too!

 

 

 

I can see a rainbow

 

I can see a rainbow, I can hear the bees,

 

I can feel the wind. Spring is here!

 

I can see the butterflies, I can hear the frogs.

 

I can feel the Sun, Spring is here!

 

Goodbye winter , hello spring. A new start for everything.

 

Goodbye snow, hello Sun. Let’s go outside and have some fun.

 

I can see the cherry trees, I can hear the birds.

 

I can smell the flowers. Spring is here!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ST. PATRICK’S DAY

 

 

 

 

 

Słownictwo: Leprechaun, green hat, big boots, horseshoe, pot of gold, coins, rainbow, clover/shamrock, balloons, harp.

 

 

 

Zwroty: The hat is green. The pot of gold is full. Let’s go at the end of the rainbow. Find the coins. Green is my favourite colour. I don’t like light green. I like red. I’m happy.

 

 

 

Pytania: Where is the pot of gold? Can you find a pot of gold? Can you count the colours of the rainbow? What’s your favourite colour? Do you like dark blue?

 

 

 

Piosenki:

 

 

 

5 Little Leprechauns

 

 

Five little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Four little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Three little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Two little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

One little leprechauns jumping up high,

He smiled at us and waved bye-bye.

 

 

 

G-R-E-E-N

 

 

 

 

I can sing a rainbow

Red and orange and yellow and green.

Blue and purple too.

I can sing a rainbow, sing a rainbow.

I can sing a rainbow with you.

Look with your eyes, listen with your ears.

And sing everything you see.

You can sing a rainbow, sing a rainbow.

Sing along with me.

 

 

There is a colour I can say

 

That represents St. Patrick’s Day

 

G-R-E-E-N

 

G-R-E-E-N

 

G-R-E-E-N

 

And Green is that color

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Wynalazki

 

2. W prehistorycznym świecie

 

3. Witaj wiosno

 

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

Na początku marca będziemy rozmawiać o wynalazkach. Dzieci dowiedzą się jak kiedyś podróżowano. Poznają również historię powstania radia, telewizji i telefonów.

 

Kolejnym omawianym przez nas tematem będzie prehistoryczny świat. Przedszkolacy odświeżą swoje wiadomości na temat dinozaurów, ale w tym roku porozmawiamy również
o jaskiniowcach, pracy archeologa, wydobywaniu węgla, soli oraz bursztynów, a także poruszymy temat wulkanów.

 

W drugiej połowie marca zajmiemy się przygotowaniami do wyczekiwanej przez
nas wiosny. Dzieci przypomną sobie jakie są oznaki tego, że ta uwielbiana pora roku nadchodzi. Zrobimy również wiosenne porządki w ogrodzie przedszkolnym.

 

 

 

06.03.2019 (środa) WYJAZD O GODZ. 830 !

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego.

 

Spektakl pt: „Strach ma wielkie zęby”.

 

 

 

08.03.2019r. (piątek)

 

Zajęcia z Panem Bartkiem

 

Zajęcia o elektryczności.

 

 

 

15.03.2019r. (piątek)

 

Audycja muzyczna

 

Występ pt: „Wiosna w eterze”.

 

 

 

21.03.2019r. (czwartek)

 

Pierwszy dzień wiosny.

 

Prosimy o założenie dzieciom kolorowych ubrań na powitanie wiosny.

 

 

 

27.03.2019r. (środa)

 

Zajęcia prowadzone przez panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Udział w zajęciach edukacyjnych, wypożyczanie książek.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

 

SUBJECT: SPRING IS COMING!

 

Słownictwo: spring, sun, wind, rain, warm, flower, flowerpot, watering can, tree, leaf, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, spider, caterpillar,, worm, dragonfly, snail, frog, birdhouse, grasshopper, ladybird.

 

Zwroty: Spring is here! Sign of spring. It’s hot. It’s cold. I can climb like a spider. I can fly like a bee. The spider is under the tree. Look there is rainbow in the sky. It’s raining. The sun is shining. Goodbye winter, hello spring. Let’s go outside and have some fun.

 

Pytania: What colour is the...? How many … can you see? What’s the weather like today? Is it hot or cold today? Do you like spring? Where is the frog? Is a grasshopper green? Can you hear the bees? Can you feel the wind? Can you smell the flowers?

 

Piosenki:

 

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your wing.

Do the bird walk.

And look for another sign of spring.

 

 

 

 

 

Sing a song of flowers

Sing a song of flowers,

Flowers all around

Flowers of every colour

They look so pretty too!

Red and pink and orange and yellow.

Blue and purple too!

 

 

 

I can see a rainbow

 

I can see a rainbow, I can hear the bees,

 

I can feel the wind. Spring is here!

 

I can see the butterflies, I can hear the frogs.

 

I can feel the Sun, Spring is here!

 

Goodbye winter , hello spring. A new start for everything.

 

Goodbye snow, hello Sun. Let’s go outside and have some fun.

 

I can see the cherry trees, I can hear the birds.

 

I can smell the flowers. Spring is here!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ST. PATRICK’S DAY

 

 

 

 

 

Słownictwo: Leprechaun, green hat, big boots, horseshoe, Irish flag, pot of gold, coins, rainbow, clover/shamrock, balloons, harp, barrel, pipe.

 

 

 

Zwroty: Leprechaun is dressed in green. There are coins in the pot of gold. Let’s go at the end of the rainbow. Find the coins. Irish flag is green, white and orange. Green is my favourite colour. I don’t like light green. I like red. I’m lucky.

 

 

 

Pytania: Where is the pot of gold? Can you find a pot of gold? Where is the end of the rainbow? How many colours are there in the rainbow? What’s your favourite colour? Do you like dark blue?

 

 

 

Piosenki:

 

 

 

5 Little Leprechauns

 

 

Five little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Four little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Three little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

Two little leprechauns jumping up high,

One fell down and started to cry…

One little leprechauns jumping up high,

He smiled at us and waved bye-bye.

 

 

I’m a little leprechaun

I’m a little leprechaun dressed in green.

The tiniest man you have seen.

If you ever catch me, so it’s told.

I’ll give you my big pot of gold.

I’m a little leprechaun dressed in green

With my little green boots and my big green hat.

At the end of the rainbow, so it’s told.

You’ll find my pot of gold.

 

G-R-E-E-N

There is a colour

I can say.

That represents St. Patrick’s Day

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

G-R-E-E-N

And Green is that color

 

I can sing a rainbow

Red and orange and yellow and green.

Blue and purple too.

I can sing a rainbow, sing a rainbow.

I can sing a rainbow with you.

Look with your eyes, listen with your ears.

And sing everything you see.

You can sing a rainbow, sing a rainbow.

Sing along with me.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Kuchnia

 

2. Zwierzęta są głodne

 

3. Zmysły

 

4. W świecie muzyki

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

W miesiącu lutym rozmawiać będziemy na temat kuchni, dowiemy się na czym polega praca kucharza, porozmawiamy o zasadach bezpieczeństwa. Dowiemy się w jaki sposób można pomóc zwierzętom leśnym przetrwać zimę. Zajmiemy się zmysłami człowieka. Na koniec przeniesiemy się w świat muzyki.

 

 

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Marokańska nuta”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 1000

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

12.02.2019 (wtorek) - godz. 915

 

Zajęcia z panem Rafałem Sawickim – o zawodzie złotnika.

 

 

13.02.2019 (środa) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do „Ściśle fajne”

 

Zajęcia sensomatematyczne.

 

Oraz zabawa w bawialni Stokropka.

 

 

 

20.02.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

 

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Fruit and vegetables are yummy and healthy. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, 14th February, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, ribbon, envelope, lace, morning, afternoon, evening, sweet, sour, best friend.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of sweet chocolates. Send me a card. Give me a hug. Say “I love you/like you so much. I love you up to the sky. My love is deeper than the deep blue sea. Put the letter in the envelope. I put my hands together. I curve my fingers around.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are strawberries sweet or sour? When is Valentine’s day? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

'H-E-A-R-T song

I made a valentine for you.

The heart shape says. I love you

H-E-A-R-T

 

 

 

The heart shape says. I love you.

 

Now. Let’s clap instead of using the letter H.

 

Now. Let’s clap for the first 2 letters etc

 

Ok. Now, all we have to do is clap once for each letter.

 

Great job! Let’s sing all the letters.

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

I love you

 

I love your button nose, your eyes, your ears, your knees, your toes.

 

I love you up to the sky. Past the moon and stars so high.

 

If you feel alone and scared. Always know that I’ll be there.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

I love you in every way, all you do and all you say.

 

My love for you will always be deeper than the deep blue sea.

 

Iven if you’re sad and blue. It’s ok ‘cause I love you.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni.

 

2. Kosmos.

 

3. Muzyka wokół nas.

 

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

 

 

Na początku lutego przeniesiemy się w świat baśni. Powiemy sobie o tym, czym jest teatr
i przypomnimy zasady kulturalnego zachowywania się w teatrze, kinie itd. Będziemy również rozmawiać na temat książek – gdzie można książki kupować, jak należy się obchodzić z książkami oraz dlaczego ważne jest, aby czyta
ć.

 

W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o komosie. Powiemy sobie czym różni się kosmonauta od astronauty. Wykonamy również wspólnie układ słoneczny.

 

Ostatnim tematem w lutym będzie muzyka. Poznamy różne gatunki muzyczne oraz instrumenty. Powiemy sobie czym jest orkiestra. Dowiemy się również kim był Fryderyk Chopin.

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Marokańska nuta”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 1400

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

12.02.2019 (wtorek) - godz. 915

 

Zajęcia z panem Rafałem Sawickim – o zawodzie złotnika.

 

 

 

13.02.2019 (środa) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do „Ściśle fajne”

 

Zajęcia sensomatematyczne.

 

Oraz zabawa w bawialni Stokropka.

 

 

 

21.02.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Fruit and vegetables are yummy and healthy. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, 14th February, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, ribbon, envelope, lace, morning, afternoon, evening, sweet, sour, best friend.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of sweet chocolates. Send me a card. Give me a hug. Say “I love you/like you so much. I love you up to the sky. My love is deeper than the deep blue sea. Put the letter in the envelope. I put my hands together. I curve my fingers around.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are strawberries sweet or sour? When is Valentine’s day? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

H-E-A-R-T song

I made a valentine for you.

The heart shape says. I love you

H-E-A-R-T

 

 

 

The heart shape says. I love you.

 

Now. Let’s clap instead of using the letter H.

 

Now. Let’s clap for the first 2 letters etc

 

Ok. Now, all we have to do is clap once for each letter.

 

Great job! Let’s sing all the letters.

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

I love you

 

I love your button nose, your eyes, your ears, your knees, your toes.

 

I love you up to the sky. Past the moon and stars so high.

 

If you feel alone and scared. Always know that I’ll be there.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

I love you in every way, all you do and all you say.

 

My love for you will always be deeper than the deep blue sea.

 

Iven if you’re sad and blue. It’s ok ‘cause I love you.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

 

 

 

Top