Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (24)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (6)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Dorota Odziomek

Pomoc nauczyciela Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (6)

Grupa 3-4 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Nauczyciel wspomagający Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (6)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczynie Joanna Sobań i Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (6)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

 

1. Kuchnia

 

2. Zwierzęta są głodne

 

3. Zmysły

 

4. W świecie muzyki

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

W miesiącu lutym rozmawiać będziemy na temat kuchni, dowiemy się na czym polega praca kucharza, porozmawiamy o zasadach bezpieczeństwa. Dowiemy się w jaki sposób można pomóc zwierzętom leśnym przetrwać zimę. Zajmiemy się zmysłami człowieka. Na koniec przeniesiemy się w świat muzyki.

 

 

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Marokańska nuta”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 1000

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

12.02.2019 (wtorek) - godz. 915

 

Zajęcia z panem Rafałem Sawickim – o zawodzie złotnika.

 

 

13.02.2019 (środa) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do „Ściśle fajne”

 

Zajęcia sensomatematyczne.

 

Oraz zabawa w bawialni Stokropka.

 

 

 

20.02.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

 

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Fruit and vegetables are yummy and healthy. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, 14th February, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, ribbon, envelope, lace, morning, afternoon, evening, sweet, sour, best friend.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of sweet chocolates. Send me a card. Give me a hug. Say “I love you/like you so much. I love you up to the sky. My love is deeper than the deep blue sea. Put the letter in the envelope. I put my hands together. I curve my fingers around.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are strawberries sweet or sour? When is Valentine’s day? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

'H-E-A-R-T song

I made a valentine for you.

The heart shape says. I love you

H-E-A-R-T

 

 

 

The heart shape says. I love you.

 

Now. Let’s clap instead of using the letter H.

 

Now. Let’s clap for the first 2 letters etc

 

Ok. Now, all we have to do is clap once for each letter.

 

Great job! Let’s sing all the letters.

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

I love you

 

I love your button nose, your eyes, your ears, your knees, your toes.

 

I love you up to the sky. Past the moon and stars so high.

 

If you feel alone and scared. Always know that I’ll be there.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

I love you in every way, all you do and all you say.

 

My love for you will always be deeper than the deep blue sea.

 

Iven if you’re sad and blue. It’s ok ‘cause I love you.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni.

 

2. Kosmos.

 

3. Muzyka wokół nas.

 

 

 

CO NAS CZEKA W LUTYM?

 

 

 

Na początku lutego przeniesiemy się w świat baśni. Powiemy sobie o tym, czym jest teatr
i przypomnimy zasady kulturalnego zachowywania się w teatrze, kinie itd. Będziemy również rozmawiać na temat książek – gdzie można książki kupować, jak należy się obchodzić z książkami oraz dlaczego ważne jest, aby czyta
ć.

 

W kolejnym tygodniu będziemy rozmawiać o komosie. Powiemy sobie czym różni się kosmonauta od astronauty. Wykonamy również wspólnie układ słoneczny.

 

Ostatnim tematem w lutym będzie muzyka. Poznamy różne gatunki muzyczne oraz instrumenty. Powiemy sobie czym jest orkiestra. Dowiemy się również kim był Fryderyk Chopin.

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

„Marokańska nuta”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 1400

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

12.02.2019 (wtorek) - godz. 915

 

Zajęcia z panem Rafałem Sawickim – o zawodzie złotnika.

 

 

 

13.02.2019 (środa) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do „Ściśle fajne”

 

Zajęcia sensomatematyczne.

 

Oraz zabawa w bawialni Stokropka.

 

 

 

21.02.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Fruit and vegetables are yummy and healthy. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, 14th February, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, ribbon, envelope, lace, morning, afternoon, evening, sweet, sour, best friend.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of sweet chocolates. Send me a card. Give me a hug. Say “I love you/like you so much. I love you up to the sky. My love is deeper than the deep blue sea. Put the letter in the envelope. I put my hands together. I curve my fingers around.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are strawberries sweet or sour? When is Valentine’s day? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

H-E-A-R-T song

I made a valentine for you.

The heart shape says. I love you

H-E-A-R-T

 

 

 

The heart shape says. I love you.

 

Now. Let’s clap instead of using the letter H.

 

Now. Let’s clap for the first 2 letters etc

 

Ok. Now, all we have to do is clap once for each letter.

 

Great job! Let’s sing all the letters.

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

I love you

 

I love your button nose, your eyes, your ears, your knees, your toes.

 

I love you up to the sky. Past the moon and stars so high.

 

If you feel alone and scared. Always know that I’ll be there.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

I love you in every way, all you do and all you say.

 

My love for you will always be deeper than the deep blue sea.

 

Iven if you’re sad and blue. It’s ok ‘cause I love you.

 

Just like one and one make two. You love me and I love you.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Tak mija nam czas

 

2. Tajemnice kosmosu

 

3. Wynalazki

 

4. Kim będę, gdy dorosnę?

 


 

Co nas czeka w lutym?

 

W pierwszym tygodniu lutego porozmawiamy o przemienności i rytmie dnia i nocy, pór roku, dowiemy się również jak wyglądają różne zegary. Wykonamy prace plastyczne – zegar wskazujący dzień i noc oraz kolaż obrazujący rytm dnia w przedszkolu.

 

W następnym tygodniu miesiąca wzbogacimy wiedzę na temat kosmosu – dowiemy się między innymi co to jest Układ Słoneczny, ile jest planet i jak się nazywają, nauczymy się piosenki o ufoludku. Utrwalimy znajomość figur geometrycznych i będziemy ćwiczyć posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3.

 

W trzecim tygodniu lutego dowiemy się, kim jest wynalazca i poznamy historię wybranych wynalazków (m.in. roweru, żarówki). Będziemy rozwijać wyobraźnię i pomysłowość podczas wykonywania prac plastyczno – technicznych: samochodu z pudełek i telefonu z plastikowych kubków i sznurka.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca wzbogacimy wiedze na temat pracy różnych ludzi i wykorzystywanych przez nich narzędzi, wykonamy prace plastyczne na temat „Kim będę, gdy dorosnę?”.

 


 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej - „Marokańska nuta”

 


 

06.02.2019 (środa) wyjazd o godz. 1030

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego na seans pt.: „Brzdęki i dźwięki”

 


 

08.02.2019 (piątek) godz. 1400

 

Dzień Babci i Dziadka

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 


 

13.02.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie - prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

 

 

SUBJECT: FRUIT and VEGETABLES

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango,, peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, tomatoes, pumpkin.

 

Zwroty: I like bananas, carrots. I don’t like apples, onions! Cherries are red. I eat fruit every single day. Carrots are orange. Tomatoes are red.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? Yes, I do. No, I don’t. What’s your favourite fruit/vegetable? What colour are bananas/cucumbers?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great.

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies too,

We love them, yes we do!

 

 

 

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, rose, letter, cupid, arrow, bow, chocolates, gift/present, morning, afternoon, evening.

Zwroty: Be my valentine. This is love. A box of chocolates. Give me a hug. Blow me a kiss. Say “I love you/like you.

Pytania: Do you love /like me? Do you like chocolates? Is red/pink your favourite colour? Are you happy today? Who is your best friends?

Piosenki:

 

Skidamarink a-dink song

 

Skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo I love you.

 

Skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo I love you.

 

I love you in the morning and in the afternoon.

 

I love you in the evening and underneath the moon.

 

Oh, skidamarink a-dink, a-dink Skidamarink a-doo

 

I love you.

 

 

 

If you love me and you know it

 

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

 

If you love me and you know it and you really want to show it.

 

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

 

If you love me and you know it give me a hug2x

 

If you love me and you know it say “I love you”

 

 

Valentines what colour do you see?

 

Valentines, valentines what colour do you see?

 

Valentines, valentines take a look with me.

 

Red heart, orange heart and yellow heart too.

 

Valentines, valentines here is one for you.

 

Blue heart, purple heart and green heart too.

 

Valentines, valentines I hope there is one for me.

 

Valentines, valentines as pretty as can be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Dokarmiamy zwierzęta

  2. Bale w karnawale

  3. Były sobie dinozaury

  4. W świecie bajek

 

 

 

Co nas czeka w lutym?

 

 

W pierwszym tygodniu lutego zadbamy o zwierzęta i ptaki. Pod koniec tygodnia zaprosimy do przedszkola nasze Babcie i Dziadków na wspólne świętowanie Dnia Babci i Dziadka.

 

W drugim tygodniu miesiąca zajmiemy się tematyką dotyczącą karnawału. Dowiemy się na czym polega praca fryzjera. Zrobimy też kartki walentynkowe.

 

W kolejnym tygodniu wzbogacimy swoją wiedzę na temat dinozaurów. Przez chwilę będziemy archeologami, zobaczymy co uda nam się odkryć.

 

W ostatnim tygodniu lutego poznamy bohaterów naszych ulubionych bajek, określimy które postacie są dobre, a które złe.

 

 

 

05.02.2019 (wtorek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Marokańska nuta”

 

 

 

06.02.2019 (środa) WYJAZD o godz. 1030

 

Wycieczka do Baju Pomorskiego.

 

Seans pd.: „Brzdęki i dźwięki”

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 10 00

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Prosimy o przyniesienie poczęstunku dla gości, lista będzie wywieszona na początku miesiąca.

 

 

 

14.02.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

18.02.2019 (poniedziałek)

 

Tematyka tygodnia dotyczy dinozaurów, dzieci które posiadają książki, figurki, stroje... dotyczące dinozaurów proszę o przyniesienie ich do przedszkola.

 

 

 

25.02.2019 (poniedziałek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie ulubionej książki dziecka.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

 

SUBJECT: FOOD

 

Słownictwo: apple, banana, orange, carrot, potato, tomato, milk, chicken, pizza, spaghetti, ice-cream.

 

Zwroty: I like bananas/pizza. I don’t like apples/milk.

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like chicken?

 

Piosenka:

 

Five Little Fruits Jumping On The Bed

Five little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Four little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

I Like Food

Yellow, yellow, my favourite food is yellow,

It’s very, very good, my favourite food is yellow.

I like, I like, I like bananas,

Yum, yum, yum! X3

Brown, brown, my favourite food is brown,

It’s very, very good, my favourite food is brown.

I like, I like, I like biscuits,

Yum, yum, yum! X3

Etc.

 

 

SUBJECT: VALENTINE’S DAY

 

Słownictwo: Valentine’s day, love, kiss, hug, heart, valentine’s card, flowers, letter, chocolates, gift/present.

Zwroty: Be my valentine. This is love. Give me a hug, Blow me a kiss. Say “I love you.

Pytania: Do you love me? Do you like chocolate? What is your favourite colour?

Piosenki:

 

 

 

If you love me and you know it

If you love me and you know it blow me a kiss 2x

If you love me and you know it and you really want to show it.

If you love me and you know it. Blow me a kiss.

If you love me and you know it give me a hug2x

If you love me and you know it say “I love you”

 

Valentines what colour do you see?

Valentines, valentines what colour do you see?

Valentines, valentines take a look with me.

Red heart, orange heart and yellow heart too.

Valentines, valentines here is one for you.

Blue heart, purple heart and green heart too.

Valentines, valentines I hope there is one for me.

Valentines, valentines as pretty as can be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Karnawał

 

2. Kiedy patrzę w niebo

3. Nasze ulubione baśnie

4. Co lubię robić z babcią i dziadkiem?

5. Muzyka jest wszędzie

 


 


 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

Miesiąc styczeń powita nas tematyką związaną z karnawałem. Następnie dowiemy się trochę na temat planet i gwiazd. W kolejnym tygodniu poznamy baśnie z różnych zakątków świata i będziemy szukać muzyki, która jest wszędzie. Styczeń to również miesiąc związany ze świętem babci i dziadka, dlatego zajmiemy się również tematyką związaną z naszymi rodzinami.

 


 


 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy.

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 


 

29.01.2019 (wtorek) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.

 

Zajęcia na temat zmysłów.

 


 

30.01.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 10.00

 

 

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter season, cold weather, snow, snowball, snowball fight, snowflake, make a snowman, sledge, skiing, ice skating, short and round, big and small, short and tall, fast and slow, strong and weak, long and short, loud and quiet, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy outside. Snowflakes fell down on the ground from the sky. I’m short and round. Let’s build/make a snowman. It’s made from little snowflakes. I’m wearing a scarf to keep me warm. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off. Let’s do it this way.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? Is it cold or hot in winter time? What is the weather like in winter? Do you like winter? What is your favourite season?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today

 

 

 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!


 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, fur, feathers, antlers, hooves, beak, fins, flippers, sharp teeth, long claws, paws, tail, foot, skate, ski.

Zwroty: Waddle and nod your head like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare. Lie down like a walrus. Growl like a polar bear.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Has a puffin got a big beak? Is a snowy owl white or black? What is your favourite arctic animal? Is a whale big or small animal? What colour is arctic hare’s fur. Has polar bear got long claws? Can you swim like an orca?


 

The Penguins Dance (action song)

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Right flipper, Left flipper.

 

Right foot, left foot.

 

Nod your head, turn around.

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention!

 

Penguins dismissed!

 

 

 

 

 

Freeze Dance

 

 

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

 

Get ready to skate like a penguin.

 

Penguin skating 2x

 

Skating all around

 

Skating any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to ski like a polar bear.

 

Polar bear skiing 2x

 

Skiing all around.

 

Skiing any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to run like an arctic fox.

 

Arctic fox running 2x.

 

Running all around.

 

Running any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to hop like an arctic hare.

 

Arctic hare hopping 2x

 

Hopping all around.

 

Hopping any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moose hokey pokey

 

You put your hooves in

 

You put your hooves out

 

You put your hooves in

 

And you shake them all about

 

You do the moose pokey

 

And you turn yourself around.

 

That’s what is all about.

 

 

 

You put your antlers in…

 

You put your tail in…

 

You put your nose/ head in… etc.

 

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tematy kompleksowe:

 

1.Witamy nowy rok.

 

2. Zima biała.

 

3. Święto Babci i Dziadka.

 

4. Zabawy zimą.

 


 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 


 

Styczeń zaczniemy od powitania Nowego Roku. Poznamy pory roku oraz cechy charakteryzujące każdą z nich. W drugim tygodniu miesiąca przeprowadzimy badanie lodu, przyjrzymy się także płatkom śniegu. Oczywiście przygotujemy się do balu karnawałowego, własnoręcznie wykonamy maski. Naszej uwadze nie umknie też Dzień Babci i Dziadka dla których przygotujemy upominki. Porozmawiamy również o bezpieczeństwie podczas zimowych zabaw. Aby rozbudzić naszą fantazję i kreatywność planujemy zorganizować dzień bez zabawek.

 


 

09.01.2019 (środa) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek

 


 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci

 


 

Wycieczka

 

Termin i miejsce wycieczki będzie podane w późniejszym terminie

 

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 10.00

 

 

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

SUBJECT: CLOTHES

 

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, boots, scarf, mittens, t-shirt.

 

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

 

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing red mittens? What are you wearing?

 

Piosenki:

 

Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,

 

Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)


I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2

 


SUBJECT: WEATHER

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Do you like hot weather? I don’t like cold weather.

Piosenki:

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad



How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 


 


 

 

GÓRSKIE ORŁY

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1.Skok w Nowy Rok.

 

2.Karnawał!

 

3.Babcia i Dziadek.

 

4.Zimowe sporty i zabawy.

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

Na początku stycznia będziemy mówić o tym, jak wygląda cały rok – przypomnimy sobie pory roku i charakterystyczne ich cechy, będziemy również uczyć się nazw wszystkich miesięcy.

 

W kolejnym tygodniu będziemy przygotowywać się do balu karnawałowego, który odbędzie się 11 stycznia. Wykonamy maski oraz karnawałowe dekoracje.

 

Następnie będziemy rozmawiać o naszych kochanych Babciach i Dziadkach. Przypomnimy dzieciom, kiedy nasi dziadkowie obchodzą swoje święto.

 

Na koniec stycznia zajmiemy się zabawami zimowymi – przypomnimy sobie zasady bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie. Poznamy także różne zimowe dyscypliny sportowe.

 

 

 

 

 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy.

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

 

 

29.01.2019 (wtorek) - WYJAZD O GODZ. 915

 

Wycieczka do Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.

 

Zajęcia na temat zmysłów.

 

 

 

31.01.2019 (czwartek) godz. 930

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

08.02.2019 (piątek) godz. 14.00

 

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter season, cold weather, snow, snowball, snowball fight, snowflake, make a snowman, sledge, skiing, ice skating, short and round, big and small, short and tall, fast and slow, strong and weak, long and short, loud and quiet, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy outside. Snowflakes fell down on the ground from the sky. I’m short and round. Let’s build/make a snowman. It’s made from little snowflakes. I’m wearing a scarf to keep me warm. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off. Let’s do it this way.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? Is it cold or hot in winter time? What is the weather like in winter? Do you like winter? What is your favourite season?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today

 

 

 

Who’s Wearing?

Who’s wearing a scarf? X3

Can’t you see? It’s the giraffe.

Who’s wearing a hat? X3

It’s the funny brown bat.

Who’s wearing a skirt? X3

It’s the little hummingbird.

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!


 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, fur, feathers, antlers, hooves, beak, fins, flippers, sharp teeth, long claws, paws, tail, foot, skate, ski.

Zwroty: Waddle and nod your head like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare. Lie down like a walrus. Growl like a polar bear.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Has a puffin got a big beak? Is a snowy owl white or black? What is your favourite arctic animal? Is a whale big or small animal? What colour is arctic hare’s fur. Has polar bear got long claws? Can you swim like an orca?


 

The Penguins Dance (action song)

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention! Penguins begin!

 

Right flipper, Left flipper.

 

Right foot, left foot.

 

Nod your head, turn around.

 

Have you ever seen a penguin dancing here?

 

When you look at me , a penguin you will see.

 

Penguins attention!

 

Penguins dismissed!

 

 

 

 

 

Freeze Dance

 

 

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

 

Get ready to skate like a penguin.

 

Penguin skating 2x

 

Skating all around

 

Skating any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to ski like a polar bear.

 

Polar bear skiing 2x

 

Skiing all around.

 

Skiing any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to run like an arctic fox.

 

Arctic fox running 2x.

 

Running all around.

 

Running any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

Get ready to hop like an arctic hare.

 

Arctic hare hopping 2x

 

Hopping all around.

 

Hopping any way you please.

 

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moose hokey pokey

 

You put your hooves in

 

You put your hooves out

 

You put your hooves in

 

And you shake them all about

 

You do the moose pokey

 

And you turn yourself around.

 

That’s what is all about.

 

 

 

You put your antlers in…

 

You put your tail in…

 

You put your nose/ head in… etc.

 

 

 

 

 

 

 

ZWINNE RYSIE

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W krainie baśni

 

2. Ptaki zimą

 

3. Babcia i dziadek

 

4. Zimowe zabawy

 

Co nas czeka w styczniu?

 

W pierwszym i drugim tygodniu stycznia poznamy bohaterów znanych baśni, określimy które postacie są dobre, a które złe. Weźmiemy udział w zabawach teatralnych, podczas których wykorzystamy własnoręcznie zrobione kukiełki, będziemy również uczestniczyć w balu karnawałowym, który odbędzie się w naszym przedszkolu.

 

W następnym tygodniu miesiąca dowiemy się, jak wyglądają i co jedzą wybrane ptaki, będziemy obserwować i dokarmiać ptaki przylatujące do przedszkolnego karmnika. Wykonamy prace plastyczne nawiązujące do tematu, m.in. ślady ptaków, które zrobimy na kartce za pomocą stempli.

 

W czwartym tygodniu stycznia porozmawiamy o dziadkach, o tym jak ważną rolę pełnią w naszym życiu i w jaki sposób możemy im pomagać w codziennych czynnościach. Przygotujemy upominki dla ukochanych babć i dziadków (wręczymy je podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka, która odbędzie się w lutym w naszym przedszkolu).

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poznamy zimowe dyscypliny sportowe i dowiemy się, jak dbać o bezpieczeństwo podczas zabaw na śniegu i lodzie.

 

10.01.2019 (czwartek) godz. 9:30

 

Wycieczka do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

Prosimy o przyniesienie wypożyczonych książek.

 

11.01.2019 (piątek)

 

Bal karnawałowy

 

Prosimy o przygotowanie strojów dla dzieci.

 

Wycieczka

 

Termin i miejsce wycieczki będzie podane w późniejszym terminie

 

08.02.2019 (piątek) godz. 14.00

 

Spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter, cold, snow, snowball, snowflake, snowman, sledge, skiing, ice skating, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy. Snowflakes fell down. Let’s build/make a snowman. I’m wearing a scarf. I have 3 buttons and a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? What is the weather like in winter? Do you like winter?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen,

 

 

 

 

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground.

Lots of little snowflakes coming down from the sky.

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 

 

 

 

 

 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, skate, ski.

Zwroty: Waddle like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Is a snowy owl white? What is your favourite arctic animal? Is a whale big animal? What colour is arctic hare? Can you swim like an orca?

 

 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:
1. Domowi ulubieńcy
2. Święta za pasem
3. Świąteczne tradycje

Co nas czeka w grudniu?

 

            Na początku grudnia będziemy mówić o domowych zwierzętach – porozmawiamy sobie  Zwrócimy uwagę na to jak należy dbać o zwierzęta, poznamy bliżej pracę weterynarza.

            W drugiej połowie grudnia zajmiemy się  Świętami Bożego Narodzenia.  Przypomnimy sobie poznane już w poprzednich latach kolędy,  opowiemy  sobie
o tradycjach świątecznych panujących  w Polsce, a także w innych krajach.  Dzieci poznają również historię narodzin Pana Jezusa oraz wykonają ozdoby na choinkę .



04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1000

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

20.12. (czwartek) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 Wesołych Świąt !

Tematy kompleksowe:
1. Zima dobra czy zła
2. Dinozaury
3. Święta

Co nas czeka w grudniu?

 

Miesiąc grudzień związany będzie przede wszystkim ze świętami. Ale zanim pochylimy się nad świątecznymi zwyczajami i tradycjami, porozmawiamy na temat węgla i dinozaurów oraz rozważymy czy zima jest dobra czy zła.

 

 

04.12 (wtorek) godz. 900

Wyrabianie ciasta na pierniki i wykonywanie dekoracji świątecznych

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

07.12 (piątek) godz. 940

Audycja muzyczna
„Święta Bożego Narodzenia w Zakopanem”.

 

11.12 (wtorek) godz. 1800

Warsztaty Świąteczne

Serdecznie zapraszamy rodziców na warsztaty świąteczne – wykonywanie choinek ozdobnych. Warsztaty będą prowadzone przez panią Martę Sosnowską.

 

12.12 (środa) godz. 900

Pieczenie i dekorowanie pierników

Serdecznie zapraszamy rodziców chętnych do pomocy w godzinach 9:00 – 12:00.

Prosimy o deklaracje udziału mailowo lub do nauczycielek.

 

13.12 (czwartek)

Wycieczka do Cinema City w Toruniu

Seans „Miśków 2-óch w Nowym Jorku”

 

17.12 (poniedziałek) godz. 1400

Spotkanie Wigilijne

Lista produktów na poczęstunek będzie wywieszona w poczekalni tydzień przed wigilią.

 

19.12 (środa) godz. 930

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie

Prosimy o przynoszenie wypożyczonych książek.

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll,  a bouncing ball,  a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge  truck, a balloon, a  trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to window.  The teddy bear is between the boxes.

Piosenki:


♫ I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

♫ What’s in the box? In the box?

What, what’s in the box? In the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

“I’m lonely”.

 

♫ Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.


 

SUBJECT:  CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel,  an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/ between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:


♫ Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on  his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 
Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/ are sawing/ are painting/ are sleeping.

 

♫ Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree?

Are you in your sleigh?

Are you on the rooftop?

Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over there?

Santa is that you?

 

 

Drodzy Rodzice
i Przyjaciele naszego przedszkola!

Składamy najserdeczniejsze życzenia,
by w tym wyjątkowym dniu w Państwa domach

nie zabrakło wzajemnego zrozumienia,

rodzinnego ciepła i prawdziwej miłości.

By nadchodzące Święta Bożego Narodzenia

przyniosły radość z tego co jest,
nadzieję na to,co przed nami.

Kolejny zaś Rok 2019 niech będzie czasem
pokoju oraz realizacji osobistych zamierzeń.

 

Wesołych Świąt !



 

 

 

Top