Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (10)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (2)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni: Dorota Odziomek

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Rudewicz

Pomoc nauczyciela: Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (2)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Milena Popek

Nauczyciel wspomagający: Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (2)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (4)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczynie: Klaudia Wieczyńska i Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający: Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

 

1. Dbamy o zdrowie

 

2. Jesień w sadzie

 

3. Jesień w parku i w lesie

 

4. Moja rodzina

 

5. Pamiętamy o zmarłych

 

 

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o tym, jak należy dbać o zdrowie - poznamy zasady zdrowego żywienia, dowiemy się jakie części garderoby powinniśmy ubrać gdy idziemy na jesienny spacer, porozmawiamy o tym jak należy dbać o zęby, a także jak wygląda wizyta w gabinecie lekarskim i dlaczego należy stosować się do zaleceń lekarza.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o tym, jak wygląda jesień w sadzie. Utrwalimy nazwy jesiennych owoców, sprawdzimy jak smakują i jak wyglądają w przekroju, poznamy cykl życia jabłoni.

 

 

 

Tematem przewodnim w trzecim tygodniu października będzie „Jesień w parku i w lesie”. Będziemy wspólnie rozpoznawać i nazywać drzewa, liście i owoce, utrwalimy nazwy leśnych zwierząt i dowiemy się w jaki sposób przygotowują się one do zimy, porozmawiamy też o kolorach jesieni.

 

Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowy o rodzinie, doskonaląc przy okazji umiejętność wypowiadania się na podany temat. Będziemy oglądać rodzinne fotografie, nazywać członków rodziny, wzbogacimy słownictwo związane z rodziną.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca przygotujemy się do listopadowych świąt - Wszystkich Świętych i Zaduszek, porozmawiamy o tradycjach z nimi związanych.

 

 

 

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie rodzinnych fotografii – będą nam potrzebne do zajęć na temat rodziny.

 

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella, wellingtons, pumpkin, scarecrow, mushroom, rake.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Let’s count the raindrops. Jump on the ground.

 

 

 

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel? Haw many leave are on the ground? What colour is a squirrel?

 

 

 

Piosenki:

 

What’s The Weather Like Today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2

 

 

 

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: great, good, wonderful, not so good, excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired, surprised.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not! Turn around. Stomp your feet. Clap your hands. Take a nap. I feel silly.

Pytania: Are you angry? Are you excited? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, Stomp your feet.

If your scared, Say oh no.

If you sleepy, Take a nap.

 

 

 

 

Emotions hokey pokey

You put your happy face in,

You take your happy face out,

You put your happy face in and you shake it all about.

You do the hokey pokey and turn yourself around

Everybody turn around.

You put your sad face/angry face/scared face/surprised/silly face etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jak wygląda Pani Jesień

  2. Jesień w parku i lesie

  3. Jesień w sadzie i ogrodzie

  4. Nasze rodziny

  5. Poznajemy tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października zaobserwujemy zmiany jakie zachodzą w otaczającej nas przyrodzie. Poszerzymy swoją wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych i ich owoców.

 

W drugim tygodniu wybierzemy się na spacer po lesie, zobaczymy kto mieszka w lesie. Uporządkujemy naszą wiedzę na temat grzybów, stworzymy grzybki z plasteliny. W tym tygodniu obchodzimy również Światowy Dzień Poczty dlatego sprawdzimy co się tam dzieje i kto pracuje na poczcie.

 

W trzecim tygodniu miesiąca zajrzymy do ogrodu i zastanowimy się dlaczego warto jeść owoce i warzywa. Zrobimy także sałatkę owocową.

 

W czwartym tygodniu poznamy bliżej nasze rodziny. Porozmawiamy sobie o tym co lubimy robić z mamą, tatą i rodzeństwem. Jak pomagamy rodzicom w codziennych obowiązkach.

 

W kolejnych dniach poznamy zwyczaje związane z dniem Wszystkich Świętych.

 

 

 

 

 

02.10. (środa)

 

Bardzo proszę o przyniesienie kasztanów

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

18.10. (piątek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie owoców potrzebnych do zrobienia sałatki owocowej.

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie zdjęcia całej rodziny.

 

 

25.10.2019 (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI –- BIAŁE MISIE –- ENGLISH

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

 

Pytania: What colour are the leaves? Can you see the squirrel?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: happy, hungry, angry, sad, scared, sleepy, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not!

Pytania: Are you angry? Are you sad? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1) Warzywa i owoce bawią się na zdrowie

 

2) Jesienią w parku i w lesie

 

3) Poznajemy różne zawody

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

W pierwszych dwóch tygodniach nowego miesiąca rozmawiać będziemy na temat owoców oraz warzyw. Poznamy ich wygląd, walory smakowe. Wykonamy prace plastyczne związane z warzywami oraz owocami. Kolejne dwa tygodnie poświęcimy na rozmowę o oznakach jesieni w parku oraz w lesie. Na koniec bliżej przyjrzymy się wybranym zawodom.

 

 

 

 

 

 

 

30.09. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych warzyw

 

 

 

02.10. (środa) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Baju Pomorskiego.
Spektakl "Szewczyk Dratewka".

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

07.10. (poniedziałek)

 

poproszę o przyniesienie wybranych owoców

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

23.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

 

 

ENGLISH – WESOŁE RENIFERY - ANGIELSKI

 

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

 

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day. Yes, I do. No, I don’t

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great

 

 

 

SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA

 

Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies to. We love them , Yes, we do!

 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, colourful leaves, chestnuts, acorn, mushroom, pine tree, pine cone, brown bear, black crow deer, fox, scarecrow, pumpkin, squirrel, hedgehog, wind, stormy weather, rain, clouds, bear, birds, umbrella, raincoat, rainhat, wellingtons, mud, puddle.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Autumn leaves are changing colours. Let’s jump into the pile! Rake the leaves and make a pile. Bend down low. Touch the sky. Reach up high.

 

Pytania: What’s the weather like today? How’s the weather? Can you see the hedgehog? Can a bird jump? Can a hedgehog run? How many leaves are on the ground? What colours are the leaves in the tree?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

 

Autumn leaves are (changing colors x3)

 

Autumn leaves are changing colors all over town.

 

Autumn leaves are (falling down x3)

 

Autumn leaves are falling down

 

Down to the ground

 

Take a rake and (rake them down x3)

 

Take a rake and rake them down on the ground.

 

Make a pile (and jump in x3)

 

Make a pila and jump in on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

Scarecrow

 

Scarecrow, scarecrow turn around

 

Scarecrow, scarecrow touch the ground/reach up high/touch the sky/bend down low/touch your toes etc.

 

 

 

 

5 little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling, smiling3x

 

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting, pouting3x

 

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning, yawning3x

 

Three little pumpkins are sleepy.

 

Four little pumpkins crying, crying3x

 

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing, laughing3x

 

Five little pumpkins are playing.

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Moje ciało moje zmysły

 

2. Dary jesieni

 

3. Dbam o zdrowie

 

4. Co zwierzęta robią jesienią

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Głównymi tematami którymi będziemy się zajmować w miesiącu październiku jest przyroda jesienią oraz nasze zdrowie. Dzieci będą badać zmysły, a następnie korzystając z darów jesieni dowiedzą się dlaczego warzywa i owoce są takie ważne w diecie. Podsumowaniem będzie wielki jesienny bal, na którym o nasze brzuszki zadbają owocowe i warzywne przekąski, a zabawa związana będzie z jesienią.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02.10. (środa) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Baju Pomorskiego.
Spektakl "Szewczyk Dratewka".

 

Przypominamy że do teatru obowiązuje odświętny stój!

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

23.10. (czwartek) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

25.10.2019 (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

 

ENGLISH - GÓRSKIE ORŁY - ANGIELSKI

 

SUBJECT: FRUIT / OWOCE

 

Słownictwo: apple, banana, orange, pear, strawberries, raspberries, blueberries, lemon, kiwi, watermelon, grapes, cherries, plums, pineapple, mango, watermelon.

 

Zwroty: I like bananas! I don’t like apples! Cherries are red. I eat fruit every single day. Yes, I do. No, I don’t

 

Pytania: Do you like oranges? Do you like pears? What’s your favourite fruit? What colour are bananas?

 

Piosenki:

 

Ten Little Fruits Jumping On The Bed

Ten little fruits jumping on the bed

Apple fell off and bumped his head

Banana called the doctor

And the doctor said

No more fruits jumping on the bed

Nine little jumping on the bed

Banana fell off and bumped his head….

 

 

 

 

I Eat Fruit!

I eat fruit

Every single day!

Mondays, Tuesday, Wednesday, Thursday, Fridays, Saturdays, Sundays.

Mondays I eat apples

Tuesdays I eat pears

Wednesdays I eat cherries

Thursdays I don’t care

Fridays I eat mangoes

Saturdays some grapes

Sundays I eat berries

I think that fruits are great

 

 

 

SUBJECT: VEGETABLE / WARZYWA

 

Słownictwo: peas, potatoes, cucumbers, carrots, onions, pepper, broccoli, mushrooms, tomatoes, corn, pumpkin, beetroot, cabbage, garlic, radish, green pea.

Zwroty: I like carrots. I don’t like onions. Carrots are orange. Tomatoes are red.

Pytanie: Do you like cucumbers? Yes, I do. No, I don’t. What colour are cucumbers?

Piosenki:

 

Vegetables Song

 

Veggie gardens here we come,

Doo dah, doo dah,

Veggie gardens sing this song,

Doo dah, doo dah,

Oh de doo dah day!

Tomatoes are so red and sweet,

 

Doo dah, doo dah,

On a wine they grow so neat,

Oh de doo dah day!

Potatoes grow beneath the ground,

Doo dah, doo dah,

So dig them up before they’re found,

Oh de doo dah day!

We love veggies to. We love them , Yes, we do!

 

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, colourful leaves, chestnuts, acorn, mushroom, pine tree, pine cone, brown bear, black crow deer, fox, scarecrow, pumpkin, squirrel, hedgehog, wind, stormy weather, rain, clouds, bear, birds, umbrella, raincoat, rainhat, wellingtons, mud, puddle.

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Autumn leaves are changing colours. Let’s jump into the pile! Rake the leaves and make a pile. Bend down low. Touch the sky. Reach up high.

 

Pytania: What’s the weather like today? How’s the weather? Can you see the hedgehog? Can a bird jump? Can a hedgehog run? How many leaves are on the ground? What colours are the leaves in the tree?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

 

Autumn leaves are (changing colors x3)

 

Autumn leaves are changing colors all over town.

 

Autumn leaves are (falling down x3)

 

Autumn leaves are falling down

 

Down to the ground

 

Take a rake and (rake them down x3)

 

Take a rake and rake them down on the ground.

 

Make a pile (and jump in x3)

 

Make a pila and jump in on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Autumn leaves x6 are on the ground

 

Scarecrow

 

Scarecrow, scarecrow turn around

 

Scarecrow, scarecrow touch the ground/reach up high/touch the sky/bend down low/touch your toes etc.

 

5 little Pumpkins

 

One little pumpkin smiling, smiling3x

 

One little pumpkin is happy.

 

Two little pumpkins pouting, pouting3x

 

Two little pumpkins are grumpy.

 

Three little pumpkins yawning, yawning3x

 

Three little pumpkins are sleepy.

 

Four little pumpkins crying, crying3x

 

Four little pumpkins are sad.

 

Five little pumpkins laughing, laughing3x

 

Five little pumpkins are playing.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W przedszkolu

 

2. Wakacyjne wspomnienia

 

3. Jesteśmy bezpieczni

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU…

 

 

 

W pierwszej połowie września przypomnimy sobie zasady bezpieczeństwa panujące w przedszkolu oraz zasady bezpiecznej zabawy. Zapoznamy się z naszymi kolegami i będziemy mieli trochę czasu na integrację. Następnie powspominamy wakacje, porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze, a pod koniec września przywitamy jesień.

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

18.09 (środa)

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

wyjazd godz. 9.30

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

 

27.09 (piątek)

godz. 10.45

 

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

 

 

Subject: Hi, Hello / Powitanie

 

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

 

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

 

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you today? Are you happy or sad?

 

Rymowanki:

 

1, 2, 3 all eyes on me. 3, 2, 1 let’s have some fun! Everybody say hello. Ready, steady, go.

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Goodmorning Song

 

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

One, two- One two three!

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2

 

 

 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

 

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

Piosenki:

 

The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green, green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black. (2x)

The hat is black, black, black..

 

 

 

 

 

 

What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see an orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

 

 

 

The Shape Song

 

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

 

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

 

(Can you find a circle ? Ready, go!)

 

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star

 

 

 

Take a shape and make a picture.

 

Take a shape and make a picture

 

Make a picture take a shape.

 

Take a big yellow square/ big brown rectangle/ small red triangle/ four small blue circles.

 

What can you build.?Yes it's a train!

 

 

 

 

 

SUBJECT: A STORY TIME and a song “Incy, Wincy spider”

 

Słownictwo: spider, climb, waterspout, rain, cloud, sunny, clever, very happy, sad, again.

 

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet. I can climb. He is clever.

 

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

 

Piosenka:

 

Incy Wincy spider

 

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

 

Down came the rain and washed the spider out!

 

Out came the sunshine and dried up all the rain

 

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Witaj przedszkole

 

2. Droga do przedszkola

 

3. Nasze zmysły

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA WE WRZEŚNIU?

 

 

 

W pierwszej połowie września powspominamy wakacje, przypomnimy sobie zasady obowiązujące w przedszkolu. Porozmawiamy o zasadach ruchu drogowego oraz o czym pamiętać poruszając się po drogach.

 

 

 

W drugiej połowie miesiąca rozmawiać będziemy na temat zmysłów oraz ich znaczenia w życiu człowieka. Nazwiemy też charakterystyczne cechy jesieni, wykonamy prace plastyczne o jesiennej tematyce.

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

18.09 (środa)

 

wyjazd o godz. 9.30

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

 

26.09 (środa)

 

wyjście godz.9.15

 

Wyjście do Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

 

 

Subject: Hi, Hello / Powitanie

 

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

 

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

 

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you today? Are you happy or sad?

 

Rymowanki:

 

1, 2, 3 all eyes on me. 3, 2, 1 let’s have some fun! Everybody say hello. Ready, steady, go.

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Goodmorning Song

 

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

One, two- One two three!

Good morning

Good morning

Good morning

Good morning

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2

 

 

 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

 

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

 

Piosenki:

 

The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green, green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black. (2x)

The hat is black, black, black..

 

 

 

 

 

 

What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see an orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

 

 

 

The Shape Song

 

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

 

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

 

(Can you find a circle ? Ready, go!)

 

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star

 

 

 

Take a shape and make a picture.

 

Take a shape and make a picture

 

Make a picture take a shape.

 

Take a big yellow square/ big brown rectangle/ small red triangle/ four small blue circles.

 

What can you build.?Yes it's a train!

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W przedszkolu

 

2. Wakacyjne wspomnienia

 

3. Bezpieczne ulice

 

4. Nadeszła jesień

 

 

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

 

 

Na początku miesiąca zapoznamy się z nowymi kolegami i koleżankami, będziemy uczestniczyć w zabawach integrujących grupę. Przypomnimy sobie, jakie zasady obowiązują w przedszkolu, zapoznamy się z nowymi znaczkami, stworzymy kalendarz urodzin.

 

 

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o naszych wakacyjnych przygodach, będziemy oglądać zgromadzone zdjęcia i pamiątki, wykonamy prace plastyczne nawiązujące tematyką do minionych wakacji.

 

 

 

W trzecim tygodniu września utrwalimy zasady bezpiecznego poruszania się po drogach, przypomnimy co to jest zebra i sygnalizator świetlny oraz jakie znaczenie mają kolory świateł, poznamy niektóre znaki drogowe i zapoznamy się z pracą policjanta. Ponadto będziemy rozpoznawać i naśladować odgłosy pojazdów, nauczymy się nowej piosenki o bezpiecznym przechodzeniu przez ulicę.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca poszukamy pierwszych oznak jesieni, wykorzystamy dary jesieni (kasztany, żołędzie i liście) podczas zajęć i zabaw. Poszerzymy wiedze przyrodniczą na temat grzybów i warzyw.

 

 

 

Pierwszy tydzień września

 

Proszę o przyniesienie jednego zdjęcia przedstawiającego twarz dziecka (mały format – np. zdjęcie legitymacyjne, paszportowe, fragment wycięty z większej fotografii), które będzie nam potrzebne do wykonania grupowego kalendarza urodzin (dotyczy nowych dzieci w grupie)

 

9.09 (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie pamiątek z wakacji (zdjęć, pocztówek, muszli itp.) – wykorzystamy je podczas zajęć

 

 

 

11.09 (środa)

 

godz. 9.30

 

Wizyta pani Joli z Biblioteki Publicznej w Lulkowie

 

 

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

 

 

17.09 (wtorek)

 

wyjazd o godz. 9.30

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

 

 

 

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

 

 

23.09 (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie darów jesieni (żołędzi, kasztanów, liści)

 

 

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

 

SUBJECT : HELLO / POWITANIE

 

Słownictwo: hello, goodbye, name, good, happy, sad,

 

Zwroty: My name is... I'm happy, I'm sad today.

 

Pytania: What’s your name?, How are you today? Are you happy?

 

Polecenia: Jump, sit down, stand up, turn around, clap your hands, stamp your feet, creep like a cat, touch your head, point to your nose, run, walk.

 

Rymowanki:

 

1,2,3,4 make a circle on the floor.

 

1,2,3 play with me.

 

Piosenki:

 

Hello, Hello!

Hello, hello, can you clap your hand?

Can you stretch up hi?

Can you touch your toes?

Can you turn around?

Can you say hello?

 

Make a circle

Make a circle round and round,

Round and round, round and round,

Make a circle round and round,

Hello, hello, hello!

Make a circle small, small small,

Big, big, big, small, small, small,

Make a circle big, big, big,

Hello, hello, hello!

Make a circle up, up, up,

Down, down, down, up, up, up,

Make a circle, down, down, down,

Now sit down!

 

Bye, Bye, Goodbye

 

 

Bye, bye. Goodbye

Bye, bye, bye, bye. Goodbye.

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

 

 

I can clap my hands.

I can stamp my feet.

 

 

 

 

 

 

SUBJECT : COLOURS / KOLORY

 

Słownictwo: red, purple, yellow, red, blue, green, orange, light green, dark green, light blue, dark blue, rainbow.

 

Zwroty: It’s red/blue etc. The car is yellow.

 

Pytania: What colour is it? Is the ball dark or light green?

 

Polecenia: Touch the red car. Touch the blue card. Point to the pink doll.

 

Piosenki:

 

The Rainbow Colours song

 

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

 

It’s a rainbow, it’s a rainbow, a beautiful rainbow in the sky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Witajcie w przedszkolu

 

2. Dobrze nam razem

 

3. Jesteśmy bezpieczni

 

4. Dbamy o siebie i otoczenie wokół nas

 

 

 

 

 

Co nas czeka we wrześniu?

 

W pierwszym tygodniu września podczas różnego rodzaju zabaw integracyjnych poznamy się bliżej w obrębie grupy. Poznamy pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu (szatnia, kuchnia, sale innych grup), zobaczymy jak wygląda nasza sala, kąciki zabaw, postaramy się zapamiętać swój znaczek w szatni. Wspólnie stworzymy Kodeks Przedszkolaka oraz omówimy zasady obowiązujące w przedszkolu.

 

W drugim tygodniu porozmawiamy o zgodnym współdziałaniu w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem. Poznamy zwroty grzecznościowe: proszę, przepraszam, dziękuję. Omówimy zasady bezpiecznej zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego.

 

W trzecim tygodniu miesiąca porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze, poznamy jak wygląda przejście dla pieszych oraz znak stop. Wykonamy sygnalizatory świetlne.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca nauczymy się jak być samodzielnym w zakresie korzystania z toalety i wykonywania czynności higienicznych (prawidłowe mycie rąk), ubierania się. Poćwiczymy czynności porządkowe: odkładanie zabawek na miejsce, segregowanie według podanej cechy. Będziemy także świętować: Dzień Przedszkolaka - w tym dniu przede wszystkim będziemy się dobrze bawić.

 

 

 

13.09 (piątek)

 

Urodziny dzieci urodzonych w miesiącu wrześniu.

 

17.09 (wtorek)

 

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu

 

wyjazd o godz. 9.30

 

20.09 (piątek)

 

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka

 

24.09 (wtorek)

 

Warsztaty Muzyki Etnicznej

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

SUBJECT : HELLO / POWITANIE

 

Słownictwo: hello, goodbye, name, good, happy.

 

Zwroty: My name is...

 

Pytania: What’s your name?

 

Polecenia: Jump, sit down, turn around, clap your hands, stamp your feet.

 

Piosenki:

 

Hello, Hello! Bye, Bye, Goodbye

 

Hello, hello, can you clap your hand? Bye, bye Goodbye

 

Can you stretch up hi? Bye, bye, bye, bye. Goodbye

 

Can you touch your toes? I can clap my hands

 

Can you turn around? I can stomp my feet.

 

Can you say hello?

 

 

 

SUBJECT : COLOURS / KOLORY

 

Słownictwo: yellow, red, blue, green, orange.

 

Zwroty: It’s red/blue etc.

 

Pytania: What colour is it?

 

Polecenia: Touch something red . Touch something blue .

 

Piosenki:

 

The Rainbow Colours song

 

Red, orange, yellow, green, blue, purple, pink

 

It’s a rainbow, it’s a rainbow, a beautiful rainbow in the sky

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1.                  Moje ciało, moje zmysły.

2.                  Dary jesieni.

3.                  Dbam o zdrowie.

4.         Co zwierzęta robią jesienią?

 

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

 

Na początku października zajmiemy się poznawaniem swojego ciała oraz zmysłów. Przypomnimy sobie również zasady higieny osobistej.

 

W kolejnym tygodniu porozmawiamy sobie o darach jakie daje nam jesień. Poznamy różne grzyby, owoce i warzywa.

 

Następnym tematem jaki poruszymy w październiku będzie nasze zdrowie. Powiemy sobie dlaczego tak ważne jest, abyśmy dbali o nasze zdrowie i kto nam może w tym pomóc.

 

Na koniec miesiąca porozmawiamy o zwierzętach leśnych. Dowiemy się gdzie mieszkają, czym się żywią oraz które z nich zachodzą w zimowy sen.

 

 

 

PROSIMY O PRZYNOSZENIE DLA DZIECI
KALOSZY, CZAPEK I CHUST NA SZYJĘ.

 

 

01.10.2018 (poniedziałek) godz. 17.00

Spotkanie z rodzicami dotyczące bieżących spraw pracy przedszkola.

 Zachęcamy wszystkich rodziców do udziału w spotkaniu.

 

10.10.2018 (środa)

Zajęcia fizyczno-chemiczne na temat powietrza.

 

16.10.2018 (wtorek) godz. 9.15

Występ Teatru Bębenek. Przedstawienie pt.:”Kot w butach”.

 

17.10.2018 (środa) godz. 9.30

Wyjście do Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.

 

19.10.2018 (piątek) godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę.

 

23.10.2018 (wtorek) godz. 9.30

Wycieczka do Domu Legend w Toruniu.

 

24.10.2018 (środa) godz.  9.30

Wydrążanie dyni. Serdecznie zapraszamy rodziców do wspólnego wydrążania dyń.

 

26.10.2018 (piątek)

Halloween Party

Prosimy o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku.
Lista pojawi się w szatni w połowie miesiąca.

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ Can You Make a Happy Face?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five Creepy Spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

 

♫ Fife Little Monsters Jumping on the Bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor and the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

 

 

 

Drodzy rodzice,

Serdecznie witamy w nowym roku szkolnym! Do grupy Górskie Orły uczęszczają w tym roku dzieci 5-6letnie.
Wychowawcą grupy jest pani Klaudia Wieczyńska, a nauczycielem wspomagającym jest pani Malwina Probe.
Przypominamy także o nowych godzinach funkcjonowania przedszkola. W tym roku są to godziny od  6.30 do  17.00.
Koszt książek do pracy dla dzieci wynosi 35 zł. Informujemy, iż jest możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia całodobowego dla dziecka firmy Axa, które kosztuje 30 zł, nie jest ono jednak obowiązkowe. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u nauczycieli.  Prosimy o wnoszenie wszystkich opłat u nauczycieli do 7 września. Znacząco ułatwi nam rozliczanie się jeżeli w miarę możliwości będą to odliczone kwoty.
Prosimy również o przyniesienie dla dzieci teczki do zadań domowych, strojów gimnastycznych w podpisanych workach oraz  dwóch dużych paczek chusteczek higienicznych oraz dwóch paczek mokrym chusteczek.

 

Tematy kompleksowe:

1. W przedszkolu

2. Wakacyjne wspomnienia

3. Jesteśmy bezpieczni

4. Nadeszła jesień

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?

            Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

            Następnie powrócimy do wakacyjnych wspomnień. Opowiemy sobie
o pięknych miejscach w Polsce, które warto zobaczyć.

            W trzecim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

            Na koniec miesiąca przywitamy jesień. Porozmawiamy sobie o zmianach zachodzących w przyrodzie.

 

19.09 (środa) – godz. 9.30
Wycieczka do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

14.09 (piątek) – godz. 9.30
Wycieczka do Ogrodu Zoo-botanicznego

 

28.09 (piątek) – godz. 9.30
Występ muzyków z grupy  Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Spotkanie
z muzyką Reggae”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Rymowanki:

1, 2, 3 all eyes on me.

3, 2, 1 let’s have some fun!

Everybody say hello.

Ready, steady, go.

1,2,3,4 make a circle on the floor.

1,2,3 play with me.


 

Piosenki:


Goodmorning Song


Good morning x4

One, two- One two three!

Good morning x4

Early in the morning

 I say good morning

Hello and how are you?

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond oval.

Zwroty: It’s a square, It’s blue. It’s a blue square.

Pytania: What colour is the triangle? What do you see? I see white diamond. Can you see a green oval? Can you give me a blue triangle? Can you point to a pink heart? Can you touch a yellow rectangle? Can you find a red square?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red.

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green.

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue.

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow.

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange.

The juice is orange, orange, orange.

Black, black, the hat is black.

The hat is black, black, black..



What do you see?

What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 

The Shape Song

A circle, a circle. Can you make a circle? 2x

A circle, a circle. Can you find a circle? 2

(Can you find a circle ? Ready, go!)

A square, a diamond, a heart, a triangle, a rectangle, an oval, a star


 

SUBJECT: STORY TIME

„Incy, Wincy spider” / Opowiadanie, mini teatrzyk oraz piosenka.

Słownictwo: spider, climb, waterspout, clever, very happy, sad, again.

Zwroty: It’s raining. The Sun is shining. It’s dry. It’s wet .I can climb. He is clever.

Pytania: Is it dry? Is it wet? Is it raining? Is it sunny? Is he happy? Is he sad now?

Piosenka:

Incy Wincy spider climbed up the waterspout.

Down came the rain and washed the spider out!

Out came the sunshine and dried up all the rain

And Incy Wincy spider climbed up the spout again

 

 


 

 

 

 

Top