Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (36)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (9)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni Milena Popek

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (9)

Grupa 3 latków

Wychowawczyni Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (9)

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (9)

Grupa integracyjna 5-6 latków

Wychowawczyni Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

1.Mieszkańcy łąk

2.Dinozaury

3.Moja rodzina

4.Prawa dziecka 

Co nas czeka w maju...

 

            Kwietniowa tematyka dotyczyć będzie w dalszym ciągu wiosny. Odwiedzimy łąkę, będziemy obserwować budzące się do życia rośliny. Następnie zajmować się będziemy  prehistorią. Dowiemy się jak powstał węgiel i spróbujemy dociec co się stało z dinozaurami. Maj łączy się również ze świętem naszych mam, dlatego pod koniec miesiąca rozmawiać będziemy na temat naszych rodzin, a zbliżając się do końca miesiąca dzieci przypomną sobie jakie mają prawa i obowiązki.

 

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany

w późniejszym czasie.

 

Wycieczka na Motoaerenę w Toruniu – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE / DOM + MEBLE

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, rag, bath, chimney, lamp, washing machine, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, dishwasher, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. Speaking game: The infected house! (There’s a beetle in the bathroom! There’s a stick insect in the kitchen). The book is on the desk. The ball is under the bed.

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

Piosenki:


I love my house

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…


 


SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING? / CO ROBISZ?

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

Piosenki:


The Bath Song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

 

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

 

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.


 

Tematy kompleksowe:

1. Świat się zieleni

2. My i nasze emocje

3. Dzień Mamy

4. Dzieci z różnych stron świata

 

Co nas czeka w maju?

 

W pierwszym i drugim tygodniu maja dowiemy się, jakie zwierzęta i kwiaty możemy spotkać wiosną na łące i nad stawem, zwrócimy uwagę na barwy charakterystyczne dla aktualnej pory roku. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o tematyce wiosennej, stosując różne techniki i materiały.

 

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o emocjach – będziemy m.in. rozpoznawać i nazywać emocje na podstawie wyrazu twarzy, uczestniczyć w zabawach pozwalających wyrazić nam swoje emocje za pomocą mimiki, gestów, mowy ciała. Wykonamy również prace plastyczne – „Wesołe słoneczko” i plakat „W krainie emocji”.

 

W czwartym tygodniu porozmawiamy o naszych mamach – będziemy opisywać, jak wyglądają, jakie czynności wykonują, opowiemy również o tym, co lubimy robić wspólnie z mamami. Samodzielnie przygotujemy prezenty z okazji Dnia Mamy.

 

W ostatnim tygodniu maja zobaczymy, jak wyglądają dzieci z różnych stron świata, wzbogacimy wiedzę na temat życia naszych rówieśników mieszkających na różnych kontynentach. Porozmawiamy o tym, że wszystkie dzieci są równe i mają takie same prawa. Wykonamy kolorowe indiańskie pióropusze.

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

15.05 (wtorek)

Wyjazd godz. 10.00

Wycieczka do Torunia do Manufaktury Cukierków na warsztaty robienia lizaków, każde dziecko samodzielnie wykona swój lizak. Tego dnia obiad dzieci zjedzą w Barze Mlecznym.

Powrót planowany około 14:00.

 

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści, 
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH


SUBJECT: ANIMALS / ZWIERZĘTA


Słownictwo: cat, dog, fish, horse, bird, pig, frog.

Pytania: Have you got a dog? Can I bird fly? Can a dog jump? Can you fly?

Zwroty: Yes, I can. No, I can’t. Fly like a bird. Swim like a fish.

Piosenki:

Old McDonald had a farm                                          

Old McDonald had a farm, hiahiaho
and on his farm he had a horse , hiahiaho

Little bird, can you fly      

Little bird, little bird

Can you clap?

No, I can’t, no I can’t

I can’t clap.

Little bird, little bird

Can you fly?

Yes, I can, yes I can

I can fly.

Etc.

 

SUBJECT: JOBS / ZAWODY

Słownictwo: policeman, cook, farmer, fireman, doctor, teacher, pilot, astronaut, dancer.

Zwroty: Mum’s a dancer. Dad’s a policeman.

Pytania: What’s your mum’s job? Can the farmer play the piano? Can the fireman run? Can a pilot fly?

Piosenki:


My job in the town

I’m a policeman in the town.

All day long a walk around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a fireman in the town.

All day long a run around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a postman in the town.

All day long a ride around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

 

 

Job finger song

One, two, three four, five

Astronaut finger, astronaut finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Astronaut finger, astronaut finger,

What do you do?

Fly to space, fly to space, that’s what I do.

Dancer finger, dancer finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Dancer finger, dancer finger,

What do you do?

Dance on stage, dance on stage, that’s what I do.

Etc.


 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.     Lubimy książki 

2.    Polska – moja ojczyzna

3.     Kim będę, gdy dorosnę?

4.     Moja rodzina

5.      W dawnych czasach

 

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

 

            W pierwszym tygodniu porozmawiamy na temat naszych ulubionych książek. Dowiemy się jak powstaje książka oraz na czym polega praca bibliotekarki.

W kolejnym tygodniu rozmawiać będziemy o Polsce. Poznamy legendę o Smoku Wawelskim oraz Syrence Warszawskiej. Poznamy symbole narodowe.

Trzeci tydzień miesiąca poświęcimy na poznanie wybranych zawodów. Dowiemy się na czym polega praca policjanta, lekarza czy krawcowej. Będziemy brać udział w zabawach tematycznych.

Zajmiemy się rozmową o rodzinie. Zastanowimy się dlaczego rodzina jest ważna w naszym życiu. Jak dbać o relacje rodzinne.

W ostatnim tygodniu maja przeniesiemy się do prehistorycznego lasu. Poznamy jego mieszkańców – dinozaury. Pobawimy się w archeologów.

 

 

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

15.05 (wtorek)

Wyjazd godz. 10.00

Wycieczka do Torunia do Manufaktury Cukierków na warsztaty robienia lizaków, każde dziecko samodzielnie wykona swój lizak. Tego dnia obiad dzieci zjedzą w Barze Mlecznym.

Powrót planowany około 14:00.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH


SUBJECT: ANIMALS / ZWIERZĘTA


Słownictwo: cat, dog, fish, horse, bird, pig, frog.

Pytania: Have you got a dog? Can I bird fly? Can a dog jump? Can you fly?

Zwroty: Yes, I can. No, I can’t. Fly like a bird. Swim like a fish.

Piosenki:

Old McDonald had a farm                                          

Old McDonald had a farm, hiahiaho
and on his farm he had a horse , hiahiaho

Little bird, can you fly      

Little bird, little bird

Can you clap?

No, I can’t, no I can’t

I can’t clap.

Little bird, little bird

Can you fly?

Yes, I can, yes I can

I can fly.

Etc.

 

SUBJECT: JOBS / ZAWODY

Słownictwo: policeman, cook, farmer, fireman, doctor, teacher, pilot, astronaut, dancer.

Zwroty: Mum’s a dancer. Dad’s a policeman.

Pytania: What’s your mum’s job? Can the farmer play the piano? Can the fireman run? Can a pilot fly?

Piosenki:


My job in the town

I’m a policeman in the town.

All day long a walk around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a fireman in the town.

All day long a run around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

I’m a postman in the town.

All day long a ride around.

It’s my job, it’s what I do.

It’s my job I like it too!

 

 

Job finger song

One, two, three four, five

Astronaut finger, astronaut finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Astronaut finger, astronaut finger,

What do you do?

Fly to space, fly to space, that’s what I do.

Dancer finger, dancer finger,

Where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Dancer finger, dancer finger,

What do you do?

Dance on stage, dance on stage, that’s what I do.

Etc.


 

Tematy kompleksowe:

1. Dbamy o przyrodę

2. Zwierzęta na wsi

3. Moja mama

 

CO NAS CZEKA W MAJU?

            Na początku maja zajmiemy się tematem dotyczącym dbania o przyrodę. Przypomnimy sobie sposoby dbania o środowisko.

           

Kolejnym tematem będą zwierzęta domowe. Wspólnie poznamy różne zwierzęta, które mogą żyć w naszych domach. Porozmawiamy sobie również o tym jak należy dbać o zdrowie naszych małych przyjaciół.

 

            Na koniec maja porozmawiamy sobie o naszych kochanych mamach. Będziemy wspominać najprzyjemniejsze rzeczy, które robiliśmy wspólnie z mamami.

 

 

           

WYCIECZKI:


Wyjście do Publicznej Biblioteki w Lulkowie – termin zostanie podany

w późniejszym czasie.

 

Wycieczka na Motoaerenę w Toruniu – termin zostanie podany w późniejszym czasie.

 

23.05 (środa)

godz. 9.30

Nasze przedszkole gościć będzie Szymona Góralczyka z grupy Karawana Opowieści,
który przedstawi  dzieciom „Opowieść meksykańską”.

 

25.05 (piątek)

Dzień koloru czarnego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na czarno.

 

14.06 (czwartek)

ŚWIĘTO RODZINY

Zapraszamy o godz. 12.00 na występ dzieci po czym odbędzie się poczęstunek w ogrodzie przedszkolnym i zabawa z Żukiem Emilem

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

 

SUBJECT: HOUSE + FURNITURE / DOM + MEBLE

 

Słownictwo: house, garden, window, door, bedroom, bathroom, living room, kitchen, tv, bed, chair, table, sofa, bath, lamp, toilet, sink, bin, mirror, shower, bath, fridge, oven, door, bookcase, wardrobe, bed, desk.

 

Zwroty: I love my house. Mum’s in the kitchen. Dad’s in the bedroom. The book is on the desk. The ball is under the bed.

 

Pytania: Where’s mum? Where’s the butterfly? Who’s in the kitchen?

 

Piosenki:


I love my house

I love my house,

It’s got a big door

And big windows

And a big garden

With a table and a chair.

 

Where, where, where?

Where’s Alvin?

Where, where, where?

He’s in the kitchen, over there.

 

On, in, under, by

On, in, under, by

Where’s the spider?

ON, etc.

 

10 In The Bed

There are 10 in the bed,

And the little one said,

Roll over, roll over,

So they all rolled over ,

And one fell out!

There are 9 in the bed…


 


SUBJECT: WHAT ARE YOU DOING? / CO ROBISZ?

 

Słownictwo: wash your face, wash your hands, brush your teeth, get dressed, watch tv, eat, read a book, play games, play football, dance, jump, run, walk.

 

Zwroty: I’m reading a book in my bedroom. I’m washing my hands in the bathroom. Mum’s cooking in the kitchen. Grandpa is sleeping in bed.

 

Pytania: What are you doing? What is daddy doing?

 

Piosenki:


The Bath Song

Can you wash your hair?
I can wash my hair.
Can you wash your feet?
I can wash my feet.
Can you wash your face?
I can wash my face.
Can you wash your knees?
I can wash my knees.

What Are You Doing?

What are you doing?

I’m washing, washing.

What are you doing?

I’m eating, eating.

 

This Is The Way We Get Dressed

This is the way we put on our t-shirt,
put on our t-shirt, put on our t-shirt.
This is the way we put on our t-shirt.
We get dressed every day.

Brush Your Teeth

Brush your teeth up and down.
Brush your teeth round and round.
Brush your teeth from left to right.
Brush your teeth in the morning and night.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Wiosenny ogródek

2. Lubimy książki

3. Jesteśmy przyjaciółmi przyrody

4. Praca różnych ludzi – poznajemy wybrane zawody

 

Co nas czeka w kwietniu?

 

W pierwszym tygodniu kwietnia dowiemy się, jak wygląda praca w ogrodzie i jakimi narzędziami posługuje się ogrodnik. Założymy w naszej sali zielony ogródek – będziemy wysiewać nasionka i sadzić cebulki, porozmawiamy również o tym, jak należy dbać o rośliny. Wykonamy kolorowe tulipany z drewnianych szpatułek, spinaczy do prania i falistej tektury.

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o naszych ulubionych książkach, zagramy w domino obrazkowe z postaciami z bajek, wspólnie stworzymy Kodeks Młodego Czytelnika. Wykonamy pracę plastyczną na temat „Moja ulubiona postać bajkowa” oraz książeczkę obrazkową pt. „Wiosna na łące”.

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym, w jaki sposób możemy dbać o przyrodę. Weźmiemy udział w zabawach „Sprzątamy las” i „Segregujemy śmieci”, dowiemy się, że woda to cenny skarb, poznamy również sposoby oszczędzania wody. Wykorzystamy plastikowe nakrętki po butelkach do wykonania gąsiennicy i zaprojektujemy papierową eko-torbę.

W ostatnim tygodniu kwietnia zapoznamy się z pracą ludzi na różnych stanowiskach oraz ich narzędziami pracy. Wcielimy się w role sprzedawców, piekarzy i kierowców, dowiemy się również na czym polega praca strażaka i weterynarza. Poznamy nową piosenkę – „Pali się!” i wykonamy samochód z rolki po papierze toaletowym.

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

9.04 (poniedziałek)

Proszę, aby tego dnia każde dziecko przyniosło z domu swoją ulubioną książkę.

W dniach 9.04 – 13.04 zapraszam chętnych rodziców z naszej grupy do czytania dzieciom.

 

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wizyta pani bibliotekarki w naszej grupie.

Proszę o przyniesienie 8 plastikowych nakrętek po butelkach – wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na zajęcia przyrodnicze z Kubusiem Puchatkiem.

Po zajęciach będzie ognisko i pieczenie kiełbasek.

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 


SUBJECT: FEELINGS /  UCZUCIA

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki:


If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.


 

Tematy kompleksowe:

1.                  Wiosna

2.                  Ogrodnicy

3.                  Wiosna na wsi

4.                  Polska

Co nas czeka w kwietniu...

 

            W kwietniu czeka nas wiele atrakcji. Tematyka zajęć będzie związana przede wszystkim z budzącą się do życia przyrodą. Zamienimy się w ogrodników i będziemy poszukiwali wiosny wszystkimi zmysłami. W drugim tygodniu wybierzemy się na całodniową wycieczkę do Bydgoszczy. W tym roku również po raz pierwszy organizować będziemy międzyprzedszkolny konkurs piosenki angielskiej „Show time”, w związku z czym gościć będziemy dzieci z innych przedszkoli. Na koniec miesiąca wzbudzać będziemy wartości patriotyczne – w związku z nadchodzącymi majowymi świętami przypomnimy sobie elementy historii Polski i jej symbole narodowe.

 

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

11.04 (środa)

wyjazd godz. 8.30 – powrót około godz. 15.00

Wycieczka do LEGO PARK  w Bydgoszczy

Program wycieczki:

- zwiedzania parku

- kino

- zabawa z klockami lego

- obiad w galeri FOCUS

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wycieczka do biblioteki w Łysomicach.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Nasze przedszkole organizuje w tym roku po raz pierwszy Międzyprzedszkolny

Konkurs Piosenki Angielskiej SHOW TIME!

 

27.04 (piątek)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na podchody „Wiosna w lesie”

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, warm, flower, tree, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, wind, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, ladybird.

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your thing.

Do the bird walk.

Do anything.

And look around for another sign of spring…


 

 SUBJECT: MY PLAYGROUND / MÓJ PLAC ZABAW

Słownictwo: playground, park, swing, seesaw, rope bridge, rocker, monkey bars, sandpit, roundabout, climbing frame, slide, drinking fountain, path, boat, football, badminton, basketball, ride a bike.

Zwroty: I can jump. I can slide. I can row my boat. I can ride a bike.

Pytania: Can you slide? Do you like to hop on a rocker? Do you like to swing?

Piosenki:


Play in the park!

Park! Rocker! Slide! Swing!

Merry go round!

Play, play, play!

Let’s play in the

Park, park, park.

Children like to hop on this one.

Playing on a rocker is so much fun.

Look at the seesaw with two little seats

Pushing up and down in a perfect beat.

We all like to hop, hop, hop.

Rocker is all fun, fun, fun.

Let us sit in the seat, seat, seat.

Up and down in a beat, beat, beat.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

Tematy kompleksowe:

1. Wiosna na łące

2. Kosmos

3. Kto Ty jesteś? - Polak mały!

 

CO NAS CZEKA W  KWIETNIU?

 

Na początku kwietnia zapoznamy się ze zwierzętami zamieszkującymi łąki. Poznamy cykl rozwojowy motyla.

Kolejnym tematem naszych kwietniowych zajęć będzie kosmos. Poznamy nazwy planet
i  dowiemy się kim jest kosmonauta. Wspólnie stworzymy Układ Słoneczny.

Pod koniec miesiąca poznamy nasze symbole narodowe. Nauczymy się również wiersza p.t.  „Katechizmu polskiego dziecka”.

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

11.04 (środa)

wyjazd godz. 8.30 – powrót około godz. 15.00

Wycieczka do LEGO PARK  w Bydgoszczy

Program wycieczki:

- zwiedzanie parku

- kino

- zabawa z klockami lego

- obiad w galerii FOCUS

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wycieczka do biblioteki w Łysomicach.

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

Nasze przedszkole organizuje w tym roku po raz pierwszy międzyprzedszkolny

Konkurs Piosenki Angielskiej SHOW TIME!

 

27.04 (piątek)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na podchody „Wiosna w lesie”

Władysław Bełza: „Katechizm polskiego dziecka”

Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

 


Czem ta ziemia?
Mą Ojczyzną.
Czem zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę!

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY - ENGLISH


 

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, warm, flower, tree, bird, frog, grass, the sky, clouds, rainbow, umbrella, wellingtons, wind, duck, butterfly, stick insect, beetle, bee, ladybird.

Zwroty: Spring is here! It’s hot. It’s cold.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Spring is here!

Spring is here, spring is here!

How do you think I know?

I just saw a bluebird,

This is how I know.

 

Do the bird walk.

And strut your thing.

Do the bird walk.

And flap your thing.

Do the bird walk.

Do anything.

And look around for another sign of spring…


 

 

 

SUBJECT: MY PLAYGROUND / MÓJ PLAC ZABAW

Słownictwo: playground, park, swing, seesaw, rope bridge, rocker, monkey bars, sandpit, roundabout, climbing frame, slide, drinking fountain, path, boat, football, badminton, basketball, ride a bike.

Zwroty: I can jump. I can slide. I can row my boat. I can ride a bike.

Pytania: Can you slide? Do you like to hop on a rocker? Do you like to swing?

Piosenki:


Play in the park!

Park! Rocker! Slide! Swing!

Merry go round!

Play, play, play!

Let’s play in the

Park, park, park.

Children like to hop on this one.

Playing on a rocker is so much fun.

Look at the seesaw with two little seats

Pushing up and down in a perfect beat.

We all like to hop, hop, hop.

Rocker is all fun, fun, fun.

Let us sit in the seat, seat, seat.

Up and down in a beat, beat, beat.

 

Row your boat!

Row row row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

1. Wiosenna łąka

2. Na wiejskim podwórku

3. Cuda i dziwy

4. Dbamy o środowisko

 

Co nas czeka w kwietniu?

         W pierwszym tygodniu miesiąca na zajęciach rozmawiać będziemy o łące wiosną. Poznamy owady i zwierzęta zamieszkujące łąkę. Wykonamy barwne motyle.

            W kolejnym tygodniu udamy się na wiejskie podwórko. Poznamy zwierzęta hodowlane, porozmawiamy o pracy rolnika.

            Trzeci tydzień miesiąca poświęcimy na rozmowy o kosmosie. Zapoznamy się z wyglądem i nazwami wybranych planet, wykonamy kosmiczne rakiety, dowiemy się czy w kosmosie istnieje życie.

            Ostatni tydzień to czas, w którym porozmawiamy o ochronie środowiska. Dowiemy się co zagraża przyrodzie oraz jak możemy o nią dbać.

 

 

6.04 (piątek)

Wiosenna sesja zdjęciowa

 

12.04 (czwartek)

W czwartek 12 kwietnia o godz. 9.00 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Muzyczny spacer po Toruniu ".

 

18.04 (środa)

Wizyta pani bibliotekarki

 

20.04 (środa)

Dzień koloru brązowego – poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na brązowo.

 

25.04 (środa)

wyjazd godz. 9.30

Wycieczka na Barbarkę na zajęcia przerodnicze z Kubusiem Puchatkiem.

Po zajęciach będzie ognisko i pieczenie kiełbaski.

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

SUBJECT: SPRING / WIOSNA

Słownictwo: spring, sun, flower, tree, bird, frog, grass, duck, butterfly.

Zwroty: It’s sunny! Fly like a butterfly.

Pytania: What colour is the..? How many … can you see? What’s the weather like today?

Piosenki:


Five little ducks

Five little ducks went out one day,

Over the hill and far away.

Mother duck said,

“Quack, quack, quack, quack”.

But only four little ducks came back.

Etc.

 

Row your boat!

Row, row, row your boat.

Gently down the stream.

Merrily, merrily, merrily, merrily.

Life is but a dream.

 


SUBJECT: FEELINGS /  UCZUCIA

Słownictwo: excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes!, No!

Pytania: Are you angry? Are you excited?

Piosenki:


If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

TEMATY KOMPLEKSOWE:

             1) Ogródek w doniczce

            2) Wiosna tuż, tuż

            3) Kogo spotkamy nad wodą?

            4) Wkrótce Wielkanoc

 

 

CO NAS CZEKA W MARCU?

 

            W pierwszym tygodniu miesiąca zajmiemy się wiosennymi roślinami, będziemy obserwować przyrodę budzącą się do życia. Poznamy na czym polega praca ogrodnika, założymy hodowlę fasoli.

             Kolejny tydzień upłynie nam na wyszukiwaniu zwiastunów wiosny, porozmawiamy o pierwszych oznakach nowej pory roku, poznamy cechy wiosennej pogody.

             Trzeci i czwarty tydzień będziemy rozmawiać o środowiskach wodnych. Dowiemy się czym różni się morze od jeziora. Wykonamy ciekawe prace plastyczne o „wodnej” tematyce.

             Ostatni tydzień miesiąca to czas oczekiwania na Wielkanoc. Poznamy tradycje wielkanocne. Wykonamy piękne pisanki, posiejemy rzeżuchę.

 

 

5.03 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednej płyty CD (może być stara, zużyta) – w tym tygodniu będziemy potrzebować jej do wykonania pracy plastycznej.

 

14.03 (środa)

Wycieczka do Bawialni Ukulele w Toruniu na warsztaty Wielkanocne.

Wyjazd o godz. 9.30.

 

15.03 (czwartek)

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie.

 

16.03 (piątek)

W piątek 16 marca o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Improwizacja w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet)".

 

21.03 (środa)

Przywitanie wiosny – spalanie Marzanny.

Dzień koloru zielonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.

 

27.03 (wtorek)

Dekorowanie mazurków – zapraszamy chętnych do pomocy rodziców na godzinę 9:30, prosimy wcześniej zgłaszać się do wychowawcy grupy.

 

29.03 (czwartek)

Śniadanie Wielkanocne.

 

 

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE - ENGLISH

 

SUBJECT: FOOD

Słownictwo: milk, pizza, spaghetti, chicken, ice-cream, bread, water, cheese,

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream? What’s your favourite food?

Piosenki:

Do You Like?

Do you like spaghetti?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like yoghurt?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like spaghetti yogurt?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like cookies?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like salad?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cookie salad?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like tomatoes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like pancakes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like tomato pancake?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like carrots?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cereals?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like carrot cereal?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

 

WHAT’S YOUR FAVOURITE FOOD?

Do you like chicken?

Do you like chicken?

Yes, I do. Yes I do.

What’s your favourite food?

What’s your favourite food?

It’s ice-cream. It’s ice-cream.


 

SUBJECT: EASTER / WIELKANOC


Słownictwo: Easter, Easter bunny, chicken, egg, basket, chocolate, bread, nose, ears, tail.

Zwroty: I’ve got eggs! Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket?

Piosenki:

♫ Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

♫ The way the bunny hops

 This is the way the bunny hops, hop, hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.

This is the way he wiggles his nose. Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle.
This is the way the bunny wiggles his nose on Easter day.

This is the way he flops his ears. Flop, flop, flop. flop
flop, flop, flop.
This is the way he flops his ears on Easter day.

This is the way he shakes his tail. Shake, shake, shake, shake
shake, shake, shake.
This is the way he shakes his tail on Easter day.

This is the way the bunny hops. Hop hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.
On Easter day.


 

 

Tematy kompleksowe:

1. Zwierzęta z daleka i z bliska

2. Dbamy o zdrowie

3. Witamy wiosnę

4. Wielkanoc

 

Co nas czeka w marcu?

            W pierwszym i drugim tygodniu marca porozmawiamy o zwierzętach domowych, zwierzętach egzotycznych, oraz zwierzętach zamieszkujących morza i oceany. Nauczymy się piosenki „Idziemy do zoo” i osłuchamy z piosenką „Gdy na wieś wyjeżdżamy”, będziemy naśladować sposób poruszania się i odgłosy zwierząt. Dowiemy się również, jak należy dbać o domowych ulubieńców. Wykonamy grzywę lwa z odcisków naszych dłoni, kotka z płyty CD, oraz prace plastyczne przedstawiające zwierzęta mieszkające w wiejskiej zagrodzie.

            W kolejnym tygodniu miesiąca dowiemy się, w jaki sposób możemy zadbać o nasze zdrowie. Powiemy o tym, jak ważna jest higiena osobista, odpowiednie odżywianie się i uprawianie sportów. Będziemy brać udział w wielu ćwiczeniach ruchowych, wspólnie przygotujemy pyszną i zdrową sałatkę owocową. Porozmawiamy również o tym, jak należy zachowywać się podczas wizyty w gabinecie lekarskim.

            W czwartym tygodniu będziemy obserwować przyrodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, poszukamy pierwszych oznak wiosny. Spalimy Marzannę – pożegnamy zimę i powitamy Panią Wiosnę. Porozmawiamy o wiosennym przebudzeniu zwierząt, bocianim gnieździe i o tym, że „w marcu jak w garncu” – raz świeci słońce, raz pada deszcz.

            W ostatnim tygodniu marca poznamy zwyczaje wielkanocne – dowiemy się, co to jest śmigus-dyngus, porozmawiamy o tym, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyku. Wykonamy również prace plastyczne – piękne, kolorowe pisanki i zajączki z rolek po papierze toaletowym.

5.03 (poniedziałek)

Proszę o przyniesienie jednej płyty CD (może być stara, zużyta) – w tym tygodniu będziemy potrzebować jej do wykonania pracy plastycznej.

 

14.03 (środa)

Wycieczka do Bawialni Ukulele w Toruniu na warsztaty Wielkanocne.

Wyjazd o godz. 9.30.

 

 15.03 (czwartek)

Wizyta Pani Bibliotekarki w naszej grupie.

 

16.03 (piątek)

W piątek 16 marca o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Improwizacja w muzyce. Jazz i Jazzmani (tuba, banjo, klarnet)".

 

21.03 (środa)

Przywitanie wiosny – spalanie Marzanny.

Dzień koloru zielonego - poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na zielono.

 

27.03 (wtorek)

Dekorowanie mazurków – zapraszamy chętnych do pomocy rodziców na godzinę 9:30, prosimy wcześniej zgłaszać się do wychowawcy grupy.

 

29.03 (czwartek)

Śniadanie Wielkanocne.

 

 

Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość…

 

ANGIELSKI –BIAŁE MISIE- ENGLISH

 

SUBJECT: FOOD

Słownictwo: milk, pizza, chicken, ice-cream

Zwroty: I like pizza! I don’t like milk!

Pytania: Do you like chicken? Do you like ice-cream? What’s your favourite food?

Piosenki:

Do You Like?

Do you like spaghetti?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like yoghurt?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like spaghetti yogurt?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like cookies?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like salad?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cookie salad?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like tomatoes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like pancakes?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like tomato pancake?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

Do you like carrots?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like cereals?

Yes, I do. Yes I do.

Do you like carrot cereal?

No, I don’t. No, I don’t.

YUCKY!

 

WHAT’S YOUR FAVOURITE FOOD?

Do you like chicken?

Do you like chicken?

Yes, I do. Yes I do.

What’s your favourite food?

What’s your favourite food?

It’s ice-cream. It’s ice-cream.


 

SUBJECT: EASTER


Słownictwo: Easter, Easter bunny, egg, basket

Zwroty: I’ve got eggs! Happy Easter!

Pytanie: What’s in the Easter basket?

Piosenki:

♫ Ten Yellow Chicken

Ten yellow chicken sitting on the wall.

Ten yellow chicken sitting on the wall.

But when one yellow chicken accidentally falls

They’ll be nine yellow chicken sitting on the wall.

Etc.

 

♫ The way the bunny hops

 This is the way the bunny hops, hop, hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.

This is the way he wiggles his nose. Wiggle, wiggle, wiggle, wiggle
wiggle, wiggle, wiggle.
This is the way the bunny wiggles his nose on Easter day.

This is the way he flops his ears. Flop, flop, flop. flop
flop, flop, flop.
This is the way he flops his ears on Easter day.

This is the way he shakes his tail. Shake, shake, shake, shake
shake, shake, shake.
This is the way he shakes his tail on Easter day.

This is the way the bunny hops. Hop hop, hop, hop
hop, hop, hop.
This is the way the bunny hops on Easter day.
On Easter day.


 

 

 

Top