Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (22)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (5)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni: Dorota Odziomek

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Rudewicz

Pomoc nauczyciela: Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (5)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Milena Popek

Nauczyciel wspomagający: Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (5)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (7)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczynie: Klaudia Wieczyńska i Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający: Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

 

  1. Witamy Nowy Rok

  2. Zima biała

  3. Święto Babci i Dziadka

  4. Zabawy zimą

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

Styczeń zaczniemy od powitania Nowego Roku. Poznamy pory roku oraz cechy charakteryzujące każdą z nich. W drugim tygodniu miesiąca przeprowadzimy badanie lodu, przyjrzymy się także płatkom śniegu. Naszej uwadze nie umknie też Dzień Babci i Dziadka dla których przygotujemy upominki. Porozmawiamy również o bezpieczeństwie podczas zimowych zabaw. Aby rozbudzić naszą fantazję i kreatywność planujemy zorganizować dzień bez zabawek.

 

 

 

08.01. (środa)

 

Zajęcia sensoryczne.

 

Zajęcia prowadzone w przedszkolu przez panie z Twórczej Chaty z Torunia.

 

 

 

09.01. (czwartek) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

10.01. (piątek)

 

Urodziny.
Tego dnia będziemy obchodzić urodziny dzieci urodzonych w styczniu.

 

 

 

14.01. (wtorek) wyjazd o godz. 8.45

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45

 

Wycieczka do Groty Solnej w Toruniu.

 

Warsztaty plastyczne.

 

 

 

24.01. (piątek) godz. 9.30

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Występ przygotowany przez dzieci oraz poczęstunek.

 

 

SUBJECT: CLOTHES

 

Słownictwo: sweater, coat, shoes, hat, boots, scarf, mittens, t-shirt.

 

Polecenia: Put on your…, Take off your…, Pick up your…..

 

Pytania: Are you wearing a hat? Are you wearing red mittens? What are you wearing?

 

Piosenki:

 

Put on your….

Put on your shoes, your shoes, your shoes,

 

Put on your shoes, your shoes, your shoes,

Put on your shoes, let’s go outside

Hurry up, hurry up, hurry hurry up!

etc. (jacket, scarf, hat)


I’m cold, I’m cold

I’m cold, I’m cold,

I’m very, very cold,

Put on your coat, put on your shoes,

I’m cold, I’m cold

I’m very, very cold,

A coat and shoes for you. X2

 


SUBJECT: WEATHER

Słownictwo: cold, hot, sunny, rainy, snowy, cloudy.

Zwroty: It’s sunny/rainy/snowy/cloudy., It’s cold., It’s hot.

Pytania: What’s the weather like today? Is it sunny today? Do you like hot weather? I don’t like cold weather.

Piosenki:

 

What’s the weather like today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

Sunny, it’s sunny. Everyone is happy.

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad.

Rainy, it’s rainy. Everyone is sad



How’s the weather today?

How’s the weather?

How’s the weather?

How’s the weather today?

Is it sunny?

Is it rainy?

Is it cloudy?

Is it snowy?

Let’s look outside?

How’s the weather?

Is it sunny today?

 


 


 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Skok w Nowy Rok.

 

2. Karnawał!

 

3. Babcia i Dziadek.

 

4. Zimowe sporty i zabawy.

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

 

 

W styczniu zastanowimy się nad przemijającym czasem- powtórzymy nazwy miesięcy, pór roku. Następnie poznamy karnawałowe zwyczaje, a następnie przygotujemy się do występu z okazji Dnia Babci i Dziadka. Na koniec miesiąca w nadziei na przyjście zimy porozmawiamy o sposobach spędzania wolnego czasu podczas zimowej aury, przy czym bardzo skupimy się na przypomnieniu zasad bezpieczeństwa.

 

 

 

 

 

08.01. (środa)

 

Zajęcia sensoryczne.

 

Zajęcia prowadzone w przedszkolu przez panie z Twórczej Chaty z Torunia.

 

 

 

10.01. (piątek)

 

Urodziny.
Tego dnia będziemy obchodzić urodziny dzieci urodzonych w styczniu.

 

 

 

15.01. (środa) wyjazd o godz. 8.45

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45

 

Wycieczka do Muzeum Zabawek w Toruniu.

 

Zwiedzanie muzeum oraz warsztaty.

 

 

 

16.01. (czwartek)

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

 

 

24.01. (piątek) godz. 11.30

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Występ przygotowany przez dzieci oraz poczęstunek.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter season, cold weather, snow, snowball, snowball fight, snowflake, make a snowman, sledge, skiing, ice skating, short and round, big and small, short and tall, fast and slow, strong and weak, long and short, loud and quiet, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy outside. Snowflakes fell down to the ground from the sky. I’m short and round. Let’s build/make a snowman. It’s made from little snowflakes. I’m wearing a scarf to keep me warm. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off. Let’s do it this way.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? Is it cold or hot in winter time? What is the weather like in winter? Do you like winter? What is your favourite season?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground. Lots of little snowflakes coming down from the sky.

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 

 

 

 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, fur, feathers, antlers, hooves, beak, fins, flippers, sharp teeth, long claws, paws, tail, foot, skate, ski.

Zwroty: Waddle and nod your head like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare. Lie down like a walrus. Growl like a polar bear.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Has a puffin got a big beak? Is a snowy owl white or black? What is your favourite arctic animal? Is a whale big or small animal? What colour is arctic hare’s fur. Has polar bear got long claws? Can you swim like an orca?

 

 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

Moose hokey pokey

You put your hooves in

You put your hooves out

You put your hooves in

And you shake them all about

You do the moose pokey

And you turn yourself around.

That’s what is all about.

 

You put your antlers in…

You put your tail in…

You put your nose/ head in… etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Wszędzie biało

 

2. Karnawał

 

3. Babcia i dziadek

 

4. Nasze ulubione baśnie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

 

W miesiącu styczniu porozmawiamy na temat cech zimy, poznamy karnawałowe tradycje. Przygotujemy występy dla babć i dziadków. Na koniec przeniesiemy się w świat baśni i bajek.

 

 

 

 

 

08.01. (środa)

 

Zajęcia sensoryczne.

 

Zajęcia prowadzone w przedszkolu przez panie z Twórczej Chaty z Torunia.

 

 

 

10.01. (piątek)

 

Urodziny.
Tego dnia będziemy obchodzić urodziny dzieci urodzonych w styczniu.

 

 

 

15.01. (środa) wyjazd o godz. 8.45

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45

 

Wycieczka do Muzeum Zabawek w Toruniu.

 

Zwiedzanie muzeum oraz warsztaty.

 

 

 

16.01. (czwartek)

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

 

 

24.01. (piątek) godz. 09.30

 

Dzień Babci i Dziadka.

 

Występ przygotowany przez dzieci oraz poczęstunek.

 

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY –ENGLISH

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter season, cold weather, snow, snowball, snowball fight, snowflake, make a snowman, sledge, skiing, ice skating, short and round, big and small, short and tall, fast and slow, strong and weak, long and short, loud and quiet, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy outside. Snowflakes fell down to the ground from the sky. I’m short and round. Let’s build/make a snowman. It’s made from little snowflakes. I’m wearing a scarf to keep me warm. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off. Let’s do it this way.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? Is it cold or hot in winter time? What is the weather like in winter? Do you like winter? What is your favourite season?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground. Lots of little snowflakes coming down from the sky.

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 

 

 

 

SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, fur, feathers, antlers, hooves, beak, fins, flippers, sharp teeth, long claws, paws, tail, foot, skate, ski.

Zwroty: Waddle and nod your head like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare. Lie down like a walrus. Growl like a polar bear.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Has a puffin got a big beak? Is a snowy owl white or black? What is your favourite arctic animal? Is a whale big or small animal? What colour is arctic hare’s fur. Has polar bear got long claws? Can you swim like an orca?


 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

Moose hokey pokey

You put your hooves in

You put your hooves out

You put your hooves in

And you shake them all about

You do the moose pokey

And you turn yourself around.

That’s what is all about.

 

You put your antlers in…

You put your tail in…

You put your nose/ head in… etc.

 

 


 


 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Witamy Nowy Rok

 

2. Kto tu mieszka?

 

3. Moja babcia i mój dziadek

 

4. Lubimy zimę

 

 

 

CO NAS CZEKA W STYCZNIU?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o noworocznych postanowieniach i planach, utrwalimy nazwy dni tygodnia, miesięcy i pór roku, poznamy różne rodzaje zegarów.

 

W kolejnym tygodniu stycznia dowiemy się, jak wyglądają i z czego są zbudowane domy wybranych zwierząt, będziemy rozpoznawać ślady zwierząt, wykonamy prace plastyczne – plastelinowe gniazdko i śpiącego w gawrze niedźwiedzia.

 

W następnym tygodniu miesiąca będziemy przygotowywać się do uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka. Utrwalimy wiersze, piosenki i taniec oraz przygotujemy upominki dla dziadków.

 

W ostatnim tygodniu stycznia porozmawiamy o tym, jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać podczas zimowych zabaw, nauczymy się oceniać odległość i stosować określenia: bliżej, dalej. Będziemy rozwijać umiejętność obserwowania otoczenia.

 

 

 

08.01. (środa)

 

Zajęcia sensoryczne w przedszkolu prowadzone przez panie z Twórczej Chaty z Torunia

 

 

 

09.01. (czwartek)

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

10.01. (piątek)

 

Urodziny
Tego dnia będziemy obchodzić urodziny dzieci urodzonych w styczniu.

 

 

 

14.01. (wtorek) wyjazd o godz. 8.45

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45

 

Wycieczka do Groty Solnej w Toruniu

 

Warsztaty plastyczne.

 

 

 

24.01. (piątek) godz. 11.30

 

Dzień Babci i Dziadka

 

Występ przygotowany przez dzieci oraz poczęstunek.

 

 

SUBJECT: WINTER and CLOTHES

 

Słownictwo: winter, cold, snow, snowball, snowflake, snowman, sledge, skiing, ice skating, coat, socks, gloves, mittens, hat, sweater, socks, scarf, buttons, nose, eyes, arms, legs.

 

Zwroty: It’s cold and snowy. Snowflakes fell down. Let’s build/make a snowman. I’m wearing a scarf. I have 3 buttons an a carrot nose. I have a hat on my head. Put on your jacket. Take your boots off.

 

Pytania: What are you wearing when it is cold? What is she/he wearing? Are you wearing a hat? Who is wearing a scarf? Are you wearing red mittens? Is your favourite hat blue? Do you like red boots? What is the weather like in winter? Do you like winter?

 

Piosenki:

 

How’s the weather today?

How is the weather today?

How is the weather today?

Is it snowing? Is it snowing?,

I am cold today.

 

 

 

What Are You Wearing?

What are you wearing?

A t-shirt or a sweater?

What are you wearing?

Blue jeans or short?

I’m wearing a red t-shirt,

A scarf and a hat.

Big red boots and I’m wearing yellow shorts.

 

Counting snowflakes

Well, I’m just sitting outside, counting the snowflakes one, two, three, four, five. Six, seven, eight, nine, ten eleven, twelve. Thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty!

Yeah! Twenty little snowflakes on the ground. Lots of little snowflakes coming down from the sky.

Let’s Get Dressed

Everybody put your socks on,

Your sock on, your socks on.

Let’s do it this way:

First put in one foot,

And then put in the other foot.

Everybody put your socks on,

Let’s go out to play!

etc.

 

 

I’m a little snowman

I’m a little snowman . Look at me. These are my buttons 1,2,3

These are my eyes and this is my nose. I wear a hat and scarf.

Brrrr…. It’s cols!

 

 




SUBJECT: ARCTIC ANIMALS

 

Słownictwo: seal, orca, arctic hare, snowy owl, polar bear, arctic fox, penguin, whale, walrus, puffin, moose, skate, ski.

Zwroty: Waddle like a penguin. Swim like an orca. Run like a fox. Fly like a puffin. Clap like a seal. Jump like a hare.

Pytania: Can a seal fly? Can an owl run? Is a snowy owl white? What is your favourite arctic animal? Is a whale big animal? What colour is arctic hare? Can you swim like an orca?


 

The Penguins Dance (action song)

Penguins attention! Penguins begin!

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention! Penguins begin!

Right flipper, Left flipper.

Right foot, left foot.

Nod your head, turn around.

Have you ever seen a penguin dancing here?

When you look at me , a penguin you will see.

Penguins attention!

Penguins dismissed!

 

 

Freeze Dance

 

Let’s play the Arctic Freeze Game! We are going to do all kind of arctic animals actions. But, remember to stop when I say FREEZE.

Get ready to skate like a penguin.

Penguin skating 2x

Skating all around

Skating any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to ski like a polar bear.

Polar bear skiing 2x

Skiing all around.

Skiing any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to run like an arctic fox.

Arctic fox running 2x.

Running all around.

Running any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

Get ready to hop like an arctic hare.

Arctic hare hopping 2x

Hopping all around.

Hopping any way you please.

But stop when I say FREEZE.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Domowi ulubieńcy

 

2. Święta za pasem

 

3. Świąteczne tradycje

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

W grudniu czeka na nas wiele atrakcji- trzy razy wybierzemy się do Torunia, przygotujemy przedstawienie świąteczne, obejrzymy bajkę tworząc kino poduszkowe (oczywiście wraz z popcornem). Tematyka naszej pracy w tym miesiącu jest ściśle związana ze Świętami Bożego Narodzenia.

 


 

03.12. (wtorek) – WYJAZD o godz. 10.30
Wycieczka do Domu Muz w Toruniu
.
Spektakl Teatru TAK CZY NIE fundacji Dorotkowo.

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

05.12.(czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

09.12. (poniedziałek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

10.12 (wtorek) – WYJAZD o godz. 9.00, ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

 

13.12. (piątek) godz. 14.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

19.12 (czwartek) WYJAZD o godz. 9.30

 

Poznajemy zawody - laryngolog – wycieczka do pracy do Pani Patrycji Sawickiej.

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll, a bouncing ball, a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, a skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge truck, a balloon, a trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

 

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to the window. The teddy bear is between the boxes.

 

Piosenki:

 

I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What’s in the box? in the box?

What, what’s in the box? in the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

I’m lonely”.

 

Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel, an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:

 

Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/are sawing/are painting/are sleeping.

 

Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree? Are you in your sleigh? Are you on the rooftop? Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over where?

Santa is that you?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WESOŁE RENIFERY

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W dawnych czasach

 

2. O czym marzy pierwsza gwiazdka ( 2 tyg)

 

 

 

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy sobie na temat życia jaskiniowców, dinozaurów, dowiemy się na czym polega praca archeologa. Kolejne tygodnie poświęcimy tematyce świątecznej. Będziemy poznawać tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia, wykonamy ozdoby choinkowe, napiszemy list do Św. Mikołaja.

 

 

 


03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

09.12 (poniedziałek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

10.12 (wtorek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 10.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll, a bouncing ball, a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, a skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge truck, a balloon, a trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

 

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to the window. The teddy bear is between the boxes.

 

Piosenki:

 

I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What’s in the box? in the box?

What, what’s in the box? in the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

I’m lonely”.

 

Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel, an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:

 

Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/are sawing/are painting/are sleeping.

 

Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree? Are you in your sleigh? Are you on the rooftop? Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over where?

Santa is that you?

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Czekamy na Świętego Mikołaja

 

2. Choinkowe ozdoby

 

3. Świąteczne tradycje

 

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

Na początku grudnia dowiemy się, gdzie mieszka Mikołaj i jak wygląda jego dom, porozmawiamy o naszych wymarzonych prezentach oraz o konieczności niesienia pomocy potrzebującym, nie tylko w okresie przedświątecznym. Nauczymy się piosenki o Mikołaju i wykonamy jego portret, a 6 grudnia, z okazji Mikołajek, nasza sala zmieni się w salę kinową i obejrzymy świąteczny film animowany.

 

 

 

W drugim tygodniu będziemy rozpoznawać ozdoby choinkowe za pomocą dotyku i nazywać je, porównywać długości łańcuchów, rozwiązywać świąteczne zagadki. Ponadto wykonamy bombki wyklejane ziarnami i świąteczne gwiazdki z masy solnej, które zawiesimy na choince znajdującej się w naszej sali.

 

 

 

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o świątecznych tradycjach, będziemy odgadywać świąteczne zapachy, wspólnie wykonamy szopkę bożonarodzeniową.

 

 

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Wykonywanie ozdób świątecznych. Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

 

 

 

 

09.12 (poniedziałek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00

 

Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

10.12 (wtorek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 14.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek. Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, blocks, dinosaur, kite, plane, balloon, big, small, medium size.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy? Where is the robot? Dolly, where are you?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Find and bring me a green block. Take a red balloon. Give me a big/ medium/ small teddy bear.

 

Piosenki:

 

I’ve got many toys

 

I’ve got many, many toys,

 

I’ve got many, many toys,

 

What about you?

 

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

 

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

 

Nine!

 

There were nine in the bed

 

and the little one said,

 

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

 

 

One!

 

There was one in the bed,

 

and the little one said,

 

I’m lonely”.

 

 

 

Teddy Bear, Teddy Bear

 

Teddy bear, teddy bear, turn around,

 

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

 

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

 

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

 

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

 

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

 

Tematy kompleksowe:
1. Grudniowe życzenia
2. Święta tuż, tuż
3. Zwyczaje i symbole bożonarodzeniowe

 

 

 

Co nas czeka w grudniu?

 

W grudniu zaczniemy od zaprojektowania kartki z życzeniami dla naszych bliskich. Napiszemy również listy do Świętego Mikołaja, upieczemy i ozdobimy pierniki. Ustroimy choinkę własnoręcznie wykonanymi ozdobami. Wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwyczajów i symboli bożonarodzeniowych. Wspólnie i z wielką radością będziemy czekać na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 



09.12 (poniedziałek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

10.12 (wtorek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 10.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, dolly.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

 

Piosenki:

 

I’ve got many toys

 

I’ve got many, many toys,

 

I’ve got many, many toys,

 

What about you?

 

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

 

 

What is it?(x3) It’s a ball. (x3)

 

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

 

Nine! 
There were nine in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One! 
There was one in the bed
and the little one said,
“I’m lonely.”

 

Teddy Bear, Teddy Bear

 

Teddy bear, teddy bear, turn around,

 

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

 

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

 

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

 

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

 

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jesienna pogoda

  2. Przygotowania do zimy

  3. Zabawy na jesienne wieczory

  4. Zwierzęta domowe

 

 

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o pogodzie i zjawiska atmosferycznych charakterystycznych dla aktualnej pory roku. Zwrócimy także uwagę jak ubierać się adekwatnie do pogody.W tym tygodniu będziemy również obchodzić Dzień Postaci z Bajek. W tym dniu przypomnimy sobie najpopularniejszych bohaterów literatury dziecięcej.

 

W drugim tygodniu miesiąca dowiemy się jak do zimy przygotowują się ludzie oraz zwierzęta. Nauczymy się rozpoznawać wybrane figury geometryczne (kwadrat, trójkąt i koło).

 

W następnym tygodniu miesiąca znajdziemy sposób jak spędzać długie jesienne wieczory. Natomiast pod koniec miesiąca świętować będziemy Dzień Pluszowego Misia. Porozmawiamy także o zwierzętach domowych. 29 listopada poznamy zwyczaje i tradycje andrzejkowe.

 

 

 

5.11 (wtorek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie przedmiotu związanego z wybraną postacią z bajki.

 

07.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

08.11 (piątek) – godz. 14.00
Pasowanie na przedszkolaka.

 

 

 

13.11 (środa) – WYJAZD O GODZ. 10.30
Wycieczka do Teatru Baj Pomorski w Toruniu
na przestawienie pt. „Brzdęk i Dźwięk”.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

Proszę o przyniesienie znaczka pocztowego i kartki z adresem do dziadków – dzieci będą wysyłały samodzielnie przygotowane kartki świąteczne.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ANGIELSKI / BIAŁE MISIE / ENGLISH

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

 

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

 

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

 

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

 

Piosenki:

 

The Family Fingers

 

Daddy finger , daddy finger

 

Where are you?

 

Here I am, here I am, How do you do?

 

Etc.

 

 

 

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

 

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

2. Odgłosy padającego deszczu

 

3. Nasi ulubieńcy

 

4. Ulubione zabawki

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

W miesiącu Listopadzie rozmawiać będziemy na temat zdrowia, sportu, zdrowego odżywiania. Dowiemy się co należy jeść aby być zdrowym. Porozmawiamy na temat cech późnojesiennej pogody. Następnie poświęcimy czas na rozmowę na temat zwierząt domowych. Na koniec zajmiemy się naszymi ulubionymi zabawkami.

 

 

 

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair , a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

 

Rain , rain, go away.

 

Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Blond hair, blond hair,

 

Dad’s Got Blond Hair

 

And a big moustache

 

 

 

Mum’s got red glasses, etc.

 

 

Top