Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (18)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (4)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczyni: Dorota Odziomek

Nauczyciel wspomagający: Małgorzata Rudewicz

Pomoc nauczyciela: Lidia Lankauf

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (4)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Milena Popek

Nauczyciel wspomagający: Magdalena Kocińska

Pomoc nauczyciela: Małgorzata Stawinoga

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (4)

Grupa 4-5 latków

Wychowawczyni: Alina Ropińska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (6)

Grupa  5-6 latków

Wychowawczynie: Klaudia Wieczyńska i Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający: Malwina Probe

Zobacz artykuły...

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Domowi ulubieńcy

 

2. Święta za pasem

 

3. Świąteczne tradycje

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

W grudniu czeka na nas wiele atrakcji- trzy razy wybierzemy się do Torunia, przygotujemy przedstawienie świąteczne, obejrzymy bajkę tworząc kino poduszkowe (oczywiście wraz z popcornem). Tematyka naszej pracy w tym miesiącu jest ściśle związana ze Świętami Bożego Narodzenia.

 


 

03.12. (wtorek) – WYJAZD o godz. 10.30
Wycieczka do Domu Muz w Toruniu
.
Spektakl Teatru TAK CZY NIE fundacji Dorotkowo.

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

05.12.(czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

09.12. (poniedziałek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

10.12 (wtorek) – WYJAZD o godz. 9.00, ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

 

13.12. (piątek) godz. 14.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

19.12 (czwartek) WYJAZD o godz. 9.30

 

Poznajemy zawody - laryngolog – wycieczka do pracy do Pani Patrycji Sawickiej.

 

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll, a bouncing ball, a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, a skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge truck, a balloon, a trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

 

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to the window. The teddy bear is between the boxes.

 

Piosenki:

 

I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What’s in the box? in the box?

What, what’s in the box? in the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

I’m lonely”.

 

Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel, an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:

 

Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/are sawing/are painting/are sleeping.

 

Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree? Are you in your sleigh? Are you on the rooftop? Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over where?

Santa is that you?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WESOŁE RENIFERY

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W dawnych czasach

 

2. O czym marzy pierwsza gwiazdka ( 2 tyg)

 

 

 

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy sobie na temat życia jaskiniowców, dinozaurów, dowiemy się na czym polega praca archeologa. Kolejne tygodnie poświęcimy tematyce świątecznej. Będziemy poznawać tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia, wykonamy ozdoby choinkowe, napiszemy list do Św. Mikołaja.

 

 

 


03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

09.12 (poniedziałek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

10.12 (wtorek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 10.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

ANGIELSKI – WESOŁE RENIFERY – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: a racing car, a long train, a beautiful doll, a bouncing ball, a cute teddy bear, a sailing boat, a big plane, a colourful kite, a brave cowboy, a skipping rope, a walking robot, a fast bike, a spinning yo-yo, a huge truck, a balloon, a trampoline, skateboard, puzzle, painting, drawing, helicopter, lego blocks, laptop, smartphone, tablet, a dangerous dinosaur, in, on, under, behind, next to, in front of, between.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a bouncing ball. Pick up your toys. Put the car next to the chair. Put the dolly on the table.

 

Zwroty: I’ve got a robot. I like drawing. I don’t like cars. My computer is black. I love my teddy bear. I’ve got many toys. The car is under the table. The dolly is next to the window. The teddy bear is between the boxes.

 

Piosenki:

 

I’ve Got Many Toys

I’ve got many, many toys,

I’ve got many, many toys,

What about you?

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

What’s in the box? in the box?

What, what’s in the box? in the box? What? What? A doll. A ball. A robot. Blocks. Crayons. A truck! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! A doll and a ball. A robot and a truck. Blocks and crayons in the box. In the box! Toy-oy-oy-oys are in the box. In the box!

 

Time To Clean Up

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Pick up everybody pick up (3x)

Time to pick up.

Pick up the toys, put them away.

Pick up the blocks, put them away.

Pick up the books and put them away.

Put your things away.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up.

Clean up, everybody clean up (x3)

Time to clean up. (etc.)

 

There Were Ten In The Bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

Nine!

There were nine in the bed

and the little one said,

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One!

There was one in the bed,

and the little one said,

I’m lonely”.

 

Hello Girls And Boys, Play A Game With Me

Look at all the toys, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear, come play with me.

Hello girls and boys, play a game with me,

With a puppet and a train, come play with me.

I want to play with my doll, play everywhere,

With a book or Teddy bear ,come play with me.

 

SUBJECT: CHRISTMAS / ŚWIĘTA

Słownictwo: Santa, presents, ornaments, a star, an angel, an elf, a snowman, a reindeer, bells, stockings, candy canes, Christmas tree, Christmas cards, Christmas baubles, Christmas lights, Christmas pudding, candles, snowflakes, a present, mistletoe. gingerbread cookie, a sleigh, a rooftop, a chimney, whisper, make toys, sew, paint, saw, hammer, wrap presents, sleep, quickly, slowly, quietly, loudly.

Pytania: What do you want for Christmas? Do you like candy canes? Can an angel fly? Do you have a bell? Where is Santa? Is he in his sleigh/ under the tree/ on the roof top?

Zwroty: I want a laptop. Santa’s got a big tummy. I’ve got five Christmas baubles. I like candy canes. Let’s dance. Shake your hands. Kick your legs. Wave your arms. Jump up and down. Ring the bell above your head/between your knees/ under your arm/ behind your back.

Piosenki:

 

Dancing Christmas Tree

I’m a dancing Christmas Tree 2x

Everyone look at me

Shake your hands

Kick your legs,

Wave your arms.

Jump up and down and turn around x2

I’m a dancing Christmas Tree

 

 

Ring the bell

Do you have a bell? Let’s do the Christmas dance.

Ring the bell above your head 3x

Ring the bell behind your back 3x

Ring the bell between your knees 3x

Ring the bell and turn around 3x

Let’s do the Christmas dance!

Let’s ring the bell quickly/slowly/quietly/loudly

 

What do you want for Christmas?

What do you want for Christmas, Christmas, Christmas?

What do you want for Christmas, Santa’s on his way?

I want a train, I want a train, I want a big train. Etc.

 

Christmas Finger song

Elf finger, elf finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Angel finger, angel finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Snowman finger, snowman finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Reindeer finger, reindeer finger, where are you?

Here I am, here I am, how do you do?

Santa finger, Santa finger, where are you?

 

We wish you a Merry Christmas

We wish you a Merry Christmas. (3x)
and a Happy New Year. 

Happy holidays to you, 
your family, your friends. 
Happy holidays, Merry Christmas,
and a Happy New Year.
Let's clap/jump/stomp/whisper
Christmas is here. 

10 little elves

1little, 2 little, 3 little elves,

4 little, 5 little 6 little elves,

7 little, 8 little, 9 little elves

10 little elves are making toys/are sawing/are painting/are sleeping.

 

Santa where are you?

Santa, Santa where are you? 2x

Are you under the tree? Are you in your sleigh? Are you on the rooftop? Santa where are you?

Look, look over there.

Look look over where?

Santa is that you?

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Czekamy na Świętego Mikołaja

 

2. Choinkowe ozdoby

 

3. Świąteczne tradycje

 

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE GRUDZIEŃ?

 

 

 

Na początku grudnia dowiemy się, gdzie mieszka Mikołaj i jak wygląda jego dom, porozmawiamy o naszych wymarzonych prezentach oraz o konieczności niesienia pomocy potrzebującym, nie tylko w okresie przedświątecznym. Nauczymy się piosenki o Mikołaju i wykonamy jego portret, a 6 grudnia, z okazji Mikołajek, nasza sala zmieni się w salę kinową i obejrzymy świąteczny film animowany.

 

 

 

W drugim tygodniu będziemy rozpoznawać ozdoby choinkowe za pomocą dotyku i nazywać je, porównywać długości łańcuchów, rozwiązywać świąteczne zagadki. Ponadto wykonamy bombki wyklejane ziarnami i świąteczne gwiazdki z masy solnej, które zawiesimy na choince znajdującej się w naszej sali.

 

 

 

W kolejnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o świątecznych tradycjach, będziemy odgadywać świąteczne zapachy, wspólnie wykonamy szopkę bożonarodzeniową.

 

 

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Wykonywanie ozdób świątecznych. Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 

 

 

 

 

09.12 (poniedziałek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00

 

Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

 

 

10.12 (wtorek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 14.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek. Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, blocks, dinosaur, kite, plane, balloon, big, small, medium size.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball? What’s your favourite toy? Where is the robot? Dolly, where are you?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Find and bring me a green block. Take a red balloon. Give me a big/ medium/ small teddy bear.

 

Piosenki:

 

I’ve got many toys

 

I’ve got many, many toys,

 

I’ve got many, many toys,

 

What about you?

 

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

 

 

What is it?(x3) It’s a ball.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

 

Nine!

 

There were nine in the bed

 

and the little one said,

 

Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

 

 

One!

 

There was one in the bed,

 

and the little one said,

 

I’m lonely”.

 

 

 

Teddy Bear, Teddy Bear

 

Teddy bear, teddy bear, turn around,

 

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

 

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

 

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

 

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

 

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

 

Tematy kompleksowe:
1. Grudniowe życzenia
2. Święta tuż, tuż
3. Zwyczaje i symbole bożonarodzeniowe

 

 

 

Co nas czeka w grudniu?

 

W grudniu zaczniemy od zaprojektowania kartki z życzeniami dla naszych bliskich. Napiszemy również listy do Świętego Mikołaja, upieczemy i ozdobimy pierniki. Ustroimy choinkę własnoręcznie wykonanymi ozdobami. Wzbogacimy swoją wiedzę na temat zwyczajów i symboli bożonarodzeniowych. Wspólnie i z wielką radością będziemy czekać na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

 

 

 

03.12 (wtorek) godz.18.00

 

WARSZTATY DLA RODZICÓW

 

Serdecznie zapraszamy rodziców bez dzieci na spotkanie, podczas którego tworzyć będziemy dekoracje świąteczne, którymi zostaną obdarowani zaproszeni na spotkania wigilijne goście.

 

Podczas spotkania poznamy nie tylko ciekawe techniki tworzenia ozdób świątecznych, ale będziemy mieli również okazję do integracji.

 

Serdecznie zapraszamy!

 

 

 

05.12 (czwartek)

 

Zajęcia z muzyki etnicznej.

 

Dźwięki Sri Lanki.

 

 

 

06.12 (piątek) – Mikołajki

 

Tego dnia będziemy również świętować URODZINY dzieci urodzonych w grudniu.

 

Wykonywanie ozdób świątecznych, Kino Poduszkowe.

 

W tym dniu będziemy również wyrabiać ciasto na pierniki – chętnych rodziców zapraszamy do pomocy.

 



09.12 (poniedziałek) – WYJAZD o godz. 9.00 – ŚNIADANIE O GODZINIE 8.00
Wycieczka do Bajarki w Toruniu.
Zajęcia plastyczne dotyczące Świąt Bożego Narodzenia.

 

10.12 (wtorek) – godz. 9.30
Pieczenie i ozdabianie pierników.

 

Zapraszamy chętnych rodziców do pomocy.

 

 

 

13.12 (piątek) godz. 10.00
Spotkanie Wigilijne.
Przedstawienie Świąteczne, poczęstunek.

 

Lista z zapisami na poczęstunek zostanie wywieszona tydzień przed spotkaniem na tablicy ogłoszeń w przedsionku.

 

 

 

18.12 (środa)

 

Zajęcia sensoryczno – plastyczne.

 

 

 

 

 

ANGIELSKI – BIAŁE MISIE – ENGLISH

 

SUBJECT: TOYS / ZABAWKI

 

Słownictwo: car, train, dolly, ball, robot, teddy bear, dolly.

 

Pytania: Have you got a car? What colour is the ball?

 

Polecenia: Walk like a robot. Jump like a ball. Touch the ground. Point to your nose. Turn around.

 

Piosenki:

 

I’ve got many toys

 

I’ve got many, many toys,

 

I’ve got many, many toys,

 

What about you?

 

I’ve got a train, I’ve got a car…

 

 

 

What is it?(x3) It’s a ball. (x3)

 

What is it?(x3) It’s a bear.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a block.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a doll.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a kite.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a plane.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a dinosaur.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a robot.(x3)

 

What is it?(x3) It’s a train.(x3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

There were ten in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out.

 

Nine! 
There were nine in the bed
and the little one said,
“Roll over, roll over.”
So they all rolled over and one fell out. Etc.

 

One! 
There was one in the bed
and the little one said,
“I’m lonely.”

 

Teddy Bear, Teddy Bear

 

Teddy bear, teddy bear, turn around,

 

Teddy bear, teddy bear, touch the ground,

 

Teddy bear, teddy bear, touch your nose,

 

Teddy bear, teddy bear, point to your toes,

 

Teddy bear, teddy bear, wear your shoes,

 

Teddy bear, teddy bear, go to school.

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jesienna pogoda

  2. Przygotowania do zimy

  3. Zabawy na jesienne wieczory

  4. Zwierzęta domowe

 

 

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym tygodniu listopada porozmawiamy o pogodzie i zjawiska atmosferycznych charakterystycznych dla aktualnej pory roku. Zwrócimy także uwagę jak ubierać się adekwatnie do pogody.W tym tygodniu będziemy również obchodzić Dzień Postaci z Bajek. W tym dniu przypomnimy sobie najpopularniejszych bohaterów literatury dziecięcej.

 

W drugim tygodniu miesiąca dowiemy się jak do zimy przygotowują się ludzie oraz zwierzęta. Nauczymy się rozpoznawać wybrane figury geometryczne (kwadrat, trójkąt i koło).

 

W następnym tygodniu miesiąca znajdziemy sposób jak spędzać długie jesienne wieczory. Natomiast pod koniec miesiąca świętować będziemy Dzień Pluszowego Misia. Porozmawiamy także o zwierzętach domowych. 29 listopada poznamy zwyczaje i tradycje andrzejkowe.

 

 

 

5.11 (wtorek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie przedmiotu związanego z wybraną postacią z bajki.

 

07.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

08.11 (piątek) – godz. 14.00
Pasowanie na przedszkolaka.

 

 

 

13.11 (środa) – WYJAZD O GODZ. 10.30
Wycieczka do Teatru Baj Pomorski w Toruniu
na przestawienie pt. „Brzdęk i Dźwięk”.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

Proszę o przyniesienie znaczka pocztowego i kartki z adresem do dziadków – dzieci będą wysyłały samodzielnie przygotowane kartki świąteczne.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ANGIELSKI / BIAŁE MISIE / ENGLISH

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

 

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

 

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

 

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

 

Piosenki:

 

The Family Fingers

 

Daddy finger , daddy finger

 

Where are you?

 

Here I am, here I am, How do you do?

 

Etc.

 

 

 

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

 

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. W zdrowym ciele zdrowy duch

 

2. Odgłosy padającego deszczu

 

3. Nasi ulubieńcy

 

4. Ulubione zabawki

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

W miesiącu Listopadzie rozmawiać będziemy na temat zdrowia, sportu, zdrowego odżywiania. Dowiemy się co należy jeść aby być zdrowym. Porozmawiamy na temat cech późnojesiennej pogody. Następnie poświęcimy czas na rozmowę na temat zwierząt domowych. Na koniec zajmiemy się naszymi ulubionymi zabawkami.

 

 

 

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws, in on, under, by/next to, in front of, behind, between, over there, a table, a chair , a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

 

Rain , rain, go away.

 

Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

 

Blond hair, blond hair,

 

Dad’s Got Blond Hair

 

And a big moustache

 

 

 

Mum’s got red glasses, etc.

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Jesienna pogoda

 

2. Urządzenia elektryczne

 

3. Zwierzęta domowe

 

4. Na poczcie

 

 

 

Co przyniesie listopad?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o jesiennej pogodzie. Dowiemy się, jak wygląda obieg wody w przyrodzie, dlaczego deszcz jest potrzebny, nauczymy się nazywać i rozróżniać pory roku oraz dostrzegać rytm i następstwa dnia i nocy.

 

 

 

W następnym tygodniu miesiąca poznamy wybrane urządzenia elektryczne, ich rolę w życiu codziennym oraz zasady bezpieczeństwa, których trzeba przestrzegać podczas ich użytkowania.

 

 

 

W trzecim tygodniu poszerzymy wiedzę na temat opieki nad zwierzętami domowymi, porozmawiamy o odpowiedzialności właściciela za swoje zwierzę, dowiemy się także na czym polega praca weterynarza.

 

 

 

Temat przewodni ostatniego tygodnia brzmi „Na poczcie”. Poznamy znaczenie słowa „adresat”, dowiemy się co trzeba zrobić zanim wrzucimy list do skrzynki, porozmawiamy o pracy listonosza i o etapach wędrówki listów. Ponadto wykonamy kartki świąteczne dla dziadków i wybierzemy się na pocztę, gdzie samodzielnie przykleimy znaczki i wrzucimy kartki do skrzynki.

 

 

 

07.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

13.11 (środa) – WYJAZD O GODZ. 10.30
Wycieczka do Teatru Baj Pomorski w Toruniu
na przestawienie pt. „Brzdęk i Dźwięk”.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

Proszę o przyniesienie kartki z adresem do dziadków – dzieci będą wysyłały samodzielnie przygotowane kartki świąteczne.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

ANGIELSKI / ZWINNE RYSIE / ENGLISH

 

SUBJECT : TEDDY BEAR’S DAY/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, arms, legs, paws.

 

 

 

Zdanie: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear?

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

 

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

 

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

 

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

 

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

 

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

 

Piosenki:

 

The Family Fingers

 

Daddy finger , daddy finger

 

Where are you?

 

Here I am, here I am, How do you do?

 

Etc.

 

 

 

Rain, rain, go away

 

Daddy finger , daddy finger

 

Rain, rain, go away. Come again another day.

 

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family

 

Wants to play

 

Rain, rain, go away!

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Jesteśmy Polakami

 

2. Listopadowe wspomnienia

 

3. Jesienna pogoda

 

4. Ciepło i miło

 

 

 

Na początku miesiąca skupiać się będziemy do przygotowania się do występu z okazji Święta Niepodległości- będzie to wspaniałą okazją do powtórzenia informacji na temat naszego kraju. Następnie porozmawiamy o naszych rodzinach. W drugiej połowie miesiąca będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie.

 

 

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

08.11 (piątek) – godz. 14.00
Pasowanie na przedszkolaka.
Dzieci z grupy Górskie Orły przygotowują występ muzyczny.
W pasowaniu biorą udział tylko rodzice dzieci z grupy Białe Misie.

 

 

 

12.11.(wtorek)

 

ZDJĘCIA RODZINY

 

Prosimy o przyniesienie rodzinnych zdjęć.

 

 

14.11 (czwartek) – WYJAZD O GODZ. 8.30

 

ŚNIADANIE O GODZINIE 7.45!
Wycieczka do Galerii i Ośrodka Plastycznej Twórczości Dziecka.
Udział w zajęciach edukacyjnych.

 

15.11. (piątek) – godz. 10.00
Przegląd Piosenki Patriotycznej.

 

 

 

21.11 (czwartek) – godz. 9.30
Spotkanie z panią z Gminnej Biblioteki Publicznej w Lulkowie.
Prosimy o zwrot książek.

 

 

 

25.11. (poniedziałek) godz. 9.15
Audycja muzyczna.
„Polska – moja ojczyzna”.

 

 

 

26.11 (wtorek)

 

Dzień Pluszowego Misia

 

Prosimy o przyniesienie ulubionego misia.

 

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

 

SUBJECT: TEDDY BEAR’S DAY/PREPOSITIONS OF PLACE

 

Słownictwo: eyes, ears, nose, chin, arms, legs, paws, shoulders, wrists, knees, elbows, toes, in, on, under, by/next to, in front of, over, behind, between, over there, a table, a chair, a carpet, a floor, a box, a spider.

 

 Zdania: I love my teddy bear, My teddy bear has got two eyes..., Touch your nose, Point to your ears, Put you finger on your head. Put your finger on your bellybutton. The teddy bear is in front of the chair. Take your teddy bear and put it on the table. Pick up your ball and put it behind the box.

 

Pytania: Can a teddy bear jump, swim...? Has it got two legs? How many toes has it got? Do you love you teddy bear? Do you like playing with your teddy bear? Have you got a big/ small teddy bear? Where is the teddy bear? Is it in the box? Is your teddy bear under the table? Let's find the spider! Let's play hide and seek with your toys.

 

Piosenki:

 

My Teddy Bear

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.

 

 

 

 

 

 

 

 

The spider is in the box

 

The spider’s in the box, and the box is on the chair.

The chair is on the table. and the table’s over there.

The table’s on the carpet, And the carpet’s on the floor.

Let’s sing the song ones more.

 

In, on, under, by

In, on, under, by, in front of , behind, between.

Where is the spider?

It is in, on, under, by, in front of, behind, between the box.

 

 

SUBJECT: MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family. My family is great. I love my family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Have you got a sister?, How old is your brother? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job? Where do you live? Does your mum like red?

 

Piosenki:

 

Rain, rain, go away!

Rain , rain, go away.

Come again another day.

Daddy/mummy/brother/sister/baby/all the family wants to play.

Rain, rain, go away!

 

Dad’s Got Blond Hair

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

 

Mum’s got red glasses

Red glasses, red glasses

And earrings too

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Dbamy o zdrowie

 

2. Jesień w sadzie

 

3. Jesień w parku i w lesie

 

4. Moja rodzina

 

5. Pamiętamy o zmarłych

 

 

 

 

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

 

 

Na początku miesiąca porozmawiamy o tym, jak należy dbać o zdrowie - poznamy zasady zdrowego żywienia, dowiemy się jakie części garderoby powinniśmy ubrać gdy idziemy na jesienny spacer, porozmawiamy o tym jak należy dbać o zęby, a także jak wygląda wizyta w gabinecie lekarskim i dlaczego należy stosować się do zaleceń lekarza.

 

W następnym tygodniu miesiąca porozmawiamy o tym, jak wygląda jesień w sadzie. Utrwalimy nazwy jesiennych owoców, sprawdzimy jak smakują i jak wyglądają w przekroju, poznamy cykl życia jabłoni.

 

 

 

Tematem przewodnim w trzecim tygodniu października będzie „Jesień w parku i w lesie”. Będziemy wspólnie rozpoznawać i nazywać drzewa, liście i owoce, utrwalimy nazwy leśnych zwierząt i dowiemy się w jaki sposób przygotowują się one do zimy, porozmawiamy też o kolorach jesieni.

 

Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowy o rodzinie, doskonaląc przy okazji umiejętność wypowiadania się na podany temat. Będziemy oglądać rodzinne fotografie, nazywać członków rodziny, wzbogacimy słownictwo związane z rodziną.

 

W ostatnim tygodniu miesiąca przygotujemy się do listopadowych świąt - Wszystkich Świętych i Zaduszek, porozmawiamy o tradycjach z nimi związanych.

 

 

 

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Proszę o przyniesienie rodzinnych fotografii – będą nam potrzebne do zajęć na temat rodziny.

 

 

 

25.10. (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI – ZWINNE RYSIE – ENGLISH

 

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella, wellingtons, pumpkin, scarecrow, mushroom, rake.

 

 

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down. Let’s count the raindrops. Jump on the ground.

 

 

 

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel? Haw many leave are on the ground? What colour is a squirrel?

 

 

 

Piosenki:

 

What’s The Weather Like Today?

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2

 

 

 

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: great, good, wonderful, not so good, excited, happy, hungry, angry, sad, scared, thirsty, tired, surprised.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not! Turn around. Stomp your feet. Clap your hands. Take a nap. I feel silly.

Pytania: Are you angry? Are you excited? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, Stomp your feet.

If your scared, Say oh no.

If you sleepy, Take a nap.

 

 

 

 

Emotions hokey pokey

You put your happy face in,

You take your happy face out,

You put your happy face in and you shake it all about.

You do the hokey pokey and turn yourself around

Everybody turn around.

You put your sad face/angry face/scared face/surprised/silly face etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

  1. Jak wygląda Pani Jesień

  2. Jesień w parku i lesie

  3. Jesień w sadzie i ogrodzie

  4. Nasze rodziny

  5. Poznajemy tradycje związane z dniem Wszystkich Świętych

 

 

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października zaobserwujemy zmiany jakie zachodzą w otaczającej nas przyrodzie. Poszerzymy swoją wiedzę przyrodniczą o nazwy drzew liściastych i ich owoców.

 

W drugim tygodniu wybierzemy się na spacer po lesie, zobaczymy kto mieszka w lesie. Uporządkujemy naszą wiedzę na temat grzybów, stworzymy grzybki z plasteliny. W tym tygodniu obchodzimy również Światowy Dzień Poczty dlatego sprawdzimy co się tam dzieje i kto pracuje na poczcie.

 

W trzecim tygodniu miesiąca zajrzymy do ogrodu i zastanowimy się dlaczego warto jeść owoce i warzywa. Zrobimy także sałatkę owocową.

 

W czwartym tygodniu poznamy bliżej nasze rodziny. Porozmawiamy sobie o tym co lubimy robić z mamą, tatą i rodzeństwem. Jak pomagamy rodzicom w codziennych obowiązkach.

 

W kolejnych dniach poznamy zwyczaje związane z dniem Wszystkich Świętych.

 

 

 

 

 

02.10. (środa)

 

Bardzo proszę o przyniesienie kasztanów

 

 

03.10. (czwartek) WYJAZD godz. 8.45, ŚNIADANIE o godz. 7.45.

 

Wyjazd do Muzeum Zabawek i Bajek w Toruniu.

 

 

07.10. (poniedziałek) godz. 9.15

 

Audycja muzyczna.

 

"Kaszubska muzyka ludowa".

 

 

08.10. (wtorek) godz. 9.15

 

Zajęcia fizyczno-chemiczne z Panem Bartkiem.

 

 

16.10. (środa) godz. 9.15

 

Zajęcia z Panią Jolą z Biblioteki w Lulkowie.

 

Zajęcia dydaktyczne oraz wypożyczanie książek.

 

 

18.10. (piątek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie owoców potrzebnych do zrobienia sałatki owocowej.

 

 

21.10. (poniedziałek)

 

Bardzo proszę o przyniesienie zdjęcia całej rodziny.

 

 

25.10.2019 (piątek) godz. 9.15

 

WIELKI JESIENNY BAL

 

Zapraszamy dzieci w przebraniach (niekoniecznie związanych z jesienią- oczekujemy również księżniczek i superbohaterów) do wspólnego świętowania jesieni. Prosimy o przygotowanie warzywnych i owocowych przekąsek.

 

 

 

ANGIELSKI –- BIAŁE MISIE –- ENGLISH

 

SUBJECT: AUTUMN/ JESIEŃ

 

Słownictwo: autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.

 

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

 

Pytania: What colour are the leaves? Can you see the squirrel?

 

Piosenki:

 

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pile and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

 

 

SUBJECT: FEELINGS / UCZUCIA

Słownictwo: happy, hungry, angry, sad, scared, sleepy, tired.

Zwroty: I’m happy. I’m sad. Yes, I am!, No, I’m not!

Pytania: Are you angry? Are you sad? How are you today?

Piosenki:

 

If Your Happy, Happy, Happy

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

If your happy, happy, happy,

Clap your hands.

 

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

If your angry, angry, angry,

Stomp your feet.

 

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

If your scared, scared, scared,

Say oh no.

 

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

If your sleepy, sleepy, sleepy,

Take a nap.

 

 

Top