Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: 666819063

Grupy

Grupy (12)

W tym dziale:

Białe misie

Białe misie (3)

Grupa 2,5 - 3 latków

Wychowawczynie Milena Popek, Monika Lewandowska

Zobacz artykuły...
Zwinne Rysie

Zwinne Rysie (3)

Grupa 3 latków

Wychowawczynie Alina Ropińska, Patrycja Jankowska

Zobacz artykuły...
Wesołe Renifery

Wesołe Renifery (3)

Grupa 4 latków

Wychowawczyni Klaudia Wieczyńska

Zobacz artykuły...
Górskie Orły

Górskie Orły (3)

Grupa integracyjna 5-6 latków

Wychowawczyni Joanna Sobań

Nauczyciel pomagający Malwina Probe

Zobacz artykuły...

Tematy kompleksowe:

1. Moja rodzina

2. Jesienna pogoda

3. Ubrania na zimne dni

4. Na poczcie

 

Co nas czeka w listopadzie?

 

W pierwszym i drugim tygodniu listopada porozmawiamy o rodzinie, będziemy oglądać rodzinne fotografie i wykorzystamy je do wykonania pracy plastycznej. Powiemy o tym, co lubimy robić wspólnie z mamą i z tatą, jak pomagamy im w domowych obowiązkach. Poznamy nową zabawę paluszkową –„Rodzina”.

W kolejnym tygodniu miesiąca będziemy obserwować jesienną pogodę podczas spacerów i zabaw na świeżym powietrzu, porozmawiamy o zmianach w przyrodzie i zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni (spadek temperatury, deszcz, wiatr, jesienna szaruga). Wykonamy kolorowe parasole z papierowych talerzyków.

W czwartym tygodniu miesiąca podczas ciekawych zabaw zapoznamy się z elementami jesiennej garderoby. Dowiemy się jak ważny jest właściwy dobór ubioru do pogody i aktualnej pory roku, będziemy także trenować samodzielne ubieranie się. Rozwiniemy  umiejętność przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

W ostatnim tygodniu przygotujemy pocztówki dla naszych rodziców i wybierzemy się na pocztę, gdzie samodzielnie przykleimy znaczki i wrzucimy kartki do skrzynki. Odwiedzi nas również pan listonosz, który opowie o swojej pracy .

 

02.11.2017 (czwartek)

Poproszę o przyniesienie rodzinnych fotografii przedstawiających dzieci razem z rodzicami, rodzeństwem i dziadkami – będą nam potrzebne do zajęć i wykonania pracy plastycznej.

10.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Uroczyste Pasowanie na Przedszkolaka.

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane w strój galowy.

 

 

15.11.2017 (środa)

 

Wizyta Pani Bibliotekarki w przedszkolu.

 

16.11.2017 (czwartek)

 

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek), godz. 9:30

 

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Piosenki Powstania Warszawskiego”.

21.11.2017 (wtorek)

 

Dzień koloru niebieskiego. Poproszę, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

 

Dzień Pluszowego Misia - proszę , aby tego dnia każde dziecko przyniosło swojego ulubionego misia/ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

 

Wycieczka do Młyna Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy, aby były najpóźniej po śniadaniu.

 

30.11.2017 (czwartek)

 

Poproszę o przyniesienie znaczka pocztowego – dzieci będą wysyłać kartki pocztowe na poczcie.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

1. Jesienna szaruga

2. Urządzenia elektryczne

3. Idzie zima – ubieramy się ciepło

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o charakterystycznych cechach jesiennej pogody. Porozmawiamy sobie na temat domowych zabaw, które pomogą nam przezwyciężyć deszczową nudę.

            W następnym tygodniu będziemy opowiadać sobie, jakie urządzenia elektryczne mamy
w naszych domach.  Dzieci spróbują rozpoznać niektóre, po wydawanych przez
nie dźwiękach.

            Ostatnim tematem naszych listopadowych spotkań będzie przygotowanie
do zimy. Dzieci dowiedzą się kim jest szewc i krawcowa. Wymienimy niezbędne części zimowej garderoby. Będziemy również dotykać i nazywać różne faktury, między innymi: gładkie, szorstkie, miękkie i twarde.

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na seans „Blee”

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 


  Do widzenia letnie ubrania

Małgorzata Wojciechowska

 

Zimny wiatr gałęzie głaszcze,
zakładamy ciepłe płaszcze,
rękawiczki, czapki, szale,
wtedy nie zmarzniemy wcale.

Do widzenia, krótkie spodnie,
latem było w nich wygodnie!
Bluzki - króciutkie rękawki
już wkładamy dziś do szafki.

 

Gdy ochładza się powietrze,
pomyśl o wełnianym swetrze,
długich spodniach, ciepłych butach,
gdy jesienna przyjdzie pluta.

Już kożuchy i futerka,
zaczynają na nas zerkać.
Nie będziemy czekać zimy,
tylko w nie się wystroimy.

 

ENGLISH / WESOŁE RENIFERY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, parents, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

            1)  Jesienna szaruga

            2) Czyste i zdrowe przedszkolaki

            3) Dbamy o zwierzęta domowe

            4) Lubię swoje zabawki

            5)  Kolory jesieni

 

CO NASZ CZEKA W LISTOPADZIE?

            W pierwszym tygodniu Listopada porozmawiamy na temat cech charakterystycznych jesiennej pogody. Nauczymy się piosenki o kaloszach. Wykonamy kolorowe parasole.

            W kolejnym tygodniu zajmiemy się higieną osobistą. Dowiemy się dlaczego ważne jest dbanie o zęby oraz czystość. Co służy naszemu zdrowiu, a co mu szkodzi.

            W trzecim tygodniu listopada będziemy na zajęciach rozmawiać o domowych zwierzętach. Dowiemy się, w jaki sposób należy o nie dbać. Wykonamy też kolorowe papugi.

            Kolejny tydzień poświęcimy na rozmowę o naszych ulubionych zabawkach. Świętować będziemy też urodziny pluszowego misia. Każde dziecko w tym dniu będzie mogło do przedszkola przynieść ulubionego pluszaka.

            Ostatni tydzień miesiąca poświęcimy kolorom jesieni. Będziemy podczas spacerów obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie, nazywać kolory jesieni. Wykonamy też przepiękne jesienne bukiety.

 

09.11. 2017 ( czwartek)

Poproszę, aby dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosły do przedszkola po jednym materiałowym ręczniku, mile widziane różne wzory, wielkości i długości.

10.11.2017 ( piątek)

Pasowanie na Przedszkolaka, godzina 13.30 .

Poproszę o to, aby dzieci w tym dniu przyszły ubrane na galowo.

 

15.11.2017 (środa)

Odwiedzi nas w przedszkolu Pani z Biblioteki i opowie nam o swojej pracy.

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim. Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Uprzejmie proszę , aby każde z dzieci z grupy Zwinne Rysie przyniosło ulubioną maskotkę.

 

28.11. 2017 (wtorek)

Odwiedzimy Młyn Wiedzy. Wyjazd o godzinie 8:30. Śniadanie tego dnia będzie podane o

7: 45. Jeśli dzieci przychodzą do przedszkola po 7:45 prosimy by były po śniadaniu.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : AUTUM/ JESIEŃ

Słownictwo: : autumn, leaves, squirrel, wind, rain, clouds, birds, umbrella.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.
Pytania: What’s the weather like today? Can you see the squirrel?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

 

What’s The Weather Like Today?

 

What’s the weather like today?

Sunny, it’s sunny. X2

Sunny, it’s sunny,

Everyone is happy! X2

What’s the weather like today?

Rainy, it’s rainy. X2

Rainy, it’s rainy,

Everyone is sad! X2


 

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandma, grandpa.

Zwroty: My mum likes red. My dad likes blue. My sister’s name is Ola. Here I am.

Pytania: What’s your daddy’s name? Where are you?

Piosenki:

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am, How do you do?

Etc.

Tematy kompleksowe:

1.Polska

2.Polska

3.W matematycznym świecie

4.Pomysły na deszczową pogodę

 

 

CO PRZYNIESIE LISTOPAD?

 

            Na początku listopada będziemy rozmawiać o tym czym jest patriotyzm, przypomnimy sobie nasze symbole narodowe i przygotujemy występ z okazji dnia 11 Listopada, Następnie doskonalić będziemy umiejętności matematyczne. Pod koniec miesiąca zajmiemy się przyrodą i dowiemy się dlaczego woda jest niezbędna do życia.

 

 

9.11.2017 (czwartek)

Wyjazd autokarem z przedszkola o godz. 8.45

Wyjazd do teatru Baj Pomorski na spektakl „Blee”

Proszę o ubranie dzieci w sposób stosowny do wizyty w teatrze.

 

14.11.2017 (wtorek)

Wyjście do Publicznej Biblioteki w Łysomicach

 

16.11.2017 ( czwartek)

Sesja zdjęciowa bożonarodzeniowa

 

17.11.2017 ( piątek)

Audycja Muzyczna

W piątek 17 listopada o godz. 9.30 nasze przedszkole gościć będzie muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę na audycji pt. "Piosenki Powstania Warszawskiego".

 

21.11.2017 (wtorek)

Dzień z kolorem niebieskim.

Prosimy, aby dzieci w tym dniu były ubrane na niebiesko.

 

24.11. 2017 (piątek)

Obchodzić będziemy Dzień Pluszowego Misia.

Bardzo proszę aby każde dziecko przyniosło ze sobą pluszowego misia.

 

Wiersz o pokoju

 

Gdy pokój jest na świecie 
i nie ma na nim wojny,
szczęśliwe rosną dzieci, 
bezpieczne i spokojne.



Rolnicy sieją zboża, 
murarze wznoszą miasta,
by każde dziecko mogło 
w spokoju żyć i wzrastać.

Dlatego całą duszą, 
co dzień na każdym kroku,
dziś wszyscy walczyć muszą 
o wielki skarb - o pokój.

 

„Białe róże”

Rozkwitały pąki białych róż,
Wróć, Jasieńku, z tej wojenki już,
/Wróć, ucałuj, jak za dawnych lat, 
Dam ci za to róży najpiękniejszy kwiat./ x2

Kładłam ci ja idącemu w bój,
Białą różę na karabin twój,
/Nimeś odszedł, mój Jasieńku, stąd,
Nimeś próg przestąpił, kwiat na ziemi zwiądł./ x2

 

 

ENGLISH / GÓRSKIE ORŁY / ANGIELSKI

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.
Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rake and (rake them down x3)

Take a rake and rake them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT : MY FAMILY / MOJA RODZINA

Słownictwo: mummy, daddy, brother, sister, baby, grandmother, grandfather, son, daughter, uncle, aunt, parents, family tree, moustache, beard, teeth, smile, glasses, earrings.

Zwroty: Mum likes red. Dad likes blue. I have one sister. I have two brothers. I have a big family. I have a small family.

Pytania: What’s your daddy’s name? Can you show me your sister? Can you show me your brother? What’s your mummy’s job?


Piosenki:

Dad’s Got Blond Hair

 

Dad’s Got Blond Hair

Blond hair, blond hair,

Dad’s Got Blond Hair

And a big moustache

.

Mum’s got red glasses

Glasses, glasses,

Mum’s got red glasses

And earrings too.

 

 

 

 

 

Grandpa’s got black hair,

Black hair, black hair,

Grandpa’s got black hair,

And a long black beard.

 

Grandma’s got no teeth

No teeth, no teeth

Grandma’s got no teeth,

But a lovely smile!

 

Tematy kompleksowe:

            1. Szukamy kolorów jesieni

            2. Las jesienią

            3. Przygotowania do zimy

            4. Poznajemy różne tradycje – Halloween i Wszystkich Świętych

 

Co nas czeka w październiku?

 

W pierwszym tygodniu października poznamy dary jesieni, które wykorzystamy w trakcie zajęć matematycznych, ruchowych i plastycznych. Podczas spacerów i zabaw w ogrodzie przedszkolnym dostrzeżemy różnorodność kształtów i kolorów liści. Wykonamy jesiennego ślimaka z plasteliny i orzecha włoskiego oraz kolorowe drzewo z odcisków naszych dłoni. Nauczymy się piosenki o jesieni wraz z pokazywaniem.

W kolejnym tygodniu miesiąca będziemy obserwować las jesienią, porozmawiamy o zwierzętach żyjących w lesie, poznamy dary lasu – grzyby. Wsłuchamy się w dźwięki przyrody (stukanie dzięcioła, szelest liści, szum wiatru).

W trzecim tygodniu porozmawiamy o tym, jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy, jakie zapasy znajdą się w dziupli wiewiórki i w domowej spiżarni. Wykonamy prace plastyczne z wykorzystaniem figur geometrycznych i stempli.  

W ostatnim tygodniu poznamy zwyczaje związane z obchodami Halloween i Wszystkich Świętych. Będziemy wesoło spędzać czas - wspólnie wydrążymy dynie, zagramy w „Straszne kręgle”, wykleimy plasteliną sylwety przyjaznych stworków, weźmiemy udział w Halloween Party. Wykonamy również kolorowe znicze i zatańczymy do piosenki „Święty uśmiechnięty”.

03.10.2017 (wtorek)

Proszę o przyniesienie kasztanów, będą nam potrzebne podczas zajęć.

 

05.10.2017 (czwartek) , godz. 9:30 – 12:30

Wycieczka do Ogrodu Zoobotanicznego w Toruniu.

 

11.10.2017 (środa)

Proszę o przyniesienie jednej rolki po papierze toaletowym – dzieci będą wykonywały muchomorka.

 

20.10.2017 (piątek), godz. 9:30

Audycja muzyczna w przedszkolu w wykonaniu muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę – temat „Na góralską nutę. Muzyka z Podhala”.

 

23.10.2017 (poniedziałek)

Dzień koloru pomarańczowego – prosimy, aby tego dnia przynajmniej jeden element garderoby był koloru pomarańczowego.

 

25.10.2017 (środa)

Drążenie dyni – jeśli ktoś ma dynię, to prosimy o przyniesienie do przedszkola. Tego dnia zapraszamy do pomocy chętnych rodziców (prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojej obecności do wychowawcy).

 

27.10.2017 (piątek)

Halloween Party

 

31.10.2017 (wtorek)

Proszę o przyniesienie małego słoiczka – dzieci będą wykonywały kolorowe znicze.

 

Tekst piosenki "Jesień"

1.

"Pada deszcz, pada deszcz, pada deszczyk z nieba,

idzie jesień, idzie jesień, liście zbierać trzeba.

Lecą w dół, lecą w dół liście i kasztany,

idzie jesień, idzie jesień, wszyscy ją witamy.

2.

Pada deszcz, pada deszcz, pada deszczyk z nieba,

weź kalosze i parasol, po kałużach biegaj.

Lecą w dół, lecą w dół liście i kasztany,

idzie jesień, idzie jesień, wszyscy ją witamy".

 

 

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

 

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.


 

SUBJECT: HALLOWEEN

 

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

 

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

 

Pytania: What colour is it?

 

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

Tematy kompleksowe:

 

            1. Co robią zwierzęta jesienią?

            2. Jesień w ogrodzie

            3. Moje ciało, moje zmysły

            4. Halloween

 

CO PRZYNIESIE PAŹDZIERNIK?

W pierwszym tygodniu października dziecko pozna nazwy zwierząt mieszkających w lesie. Zastanowimy się nad tym jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy.

Kolejnym tematem będą warzywa – dary, które daje nam jesień. Będziemy uczyć się nazywać wybrane warzywa, oraz omawiać ich kształt, kolor i smak. Spróbujemy również rozpoznać  niektóre drzewa
po ich liściach.

W trzecim tygodniu października dzieci będą uczyć się nazywać swoje cechy fizyczne
z wykorzystaniem nazewnictwa: „dłuższe ”, „krótsze” , „mniejsze”, „większe”. Porozmawiamy sobie również na temat: czym jest charakter? Dzieci dowiedzą się również czym są zmysły, do czego są nam potrzebne, oraz jak ważną rolę pełnią w życiu każdego człowieka.

Ostatni tydzień października spędzimy pod znakiem Halloween. Porozmawiamy sobie o obchodach Halloween. Wspólnie wykonamy halloween’owe dekoracje i słodycze, a na koniec tygodnia odbędzie się Halloween party.

 

03.10 (wtorek)
Wycieczka do Leśnictwa Olek.
Wyjazd z przedszkola o godz. 945.

20.10 (piątek)
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę - audycja pt. "Na góralską nutę. Muzyka Podhala".

23.10 (poniedziałek)
Dzień koloru pomarańczowego.
Prosimy o ubranie dzieci w kolorze pomarańczowym.

24.10 (wtorek)
Dzieci wykonają halloween’owe lizaki razem z panią Kamilą Dunajską-Ordak.

25.10 (środa)
Wspólne wydrążanie dyni.

27.10 (piątek)
Halloween party – prosimy o halloween’owe stroje dla dzieci.

JESIENNE ZAPASY

-sł. i muz. D. i K. Jagiełło

 

I. Dziś od rana hyc, hyc, hyc,

wiewióreczka mała,q$

nie chce robić prawie nic,

tylko by skakała.

Ref.: Orzeszków nie chce zrywać,

do dziupli nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

II. Dziś do rana tup, tup, tup,

chomik gdzieś wędruje,

nie chce robić prawie nic,

tylko maszeruje.

 

 

 

 

Ref.: Owoców nie chce zbierać,

do domu swego nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

III. Dziś do rana pi, pi, pi,

myszka bardzo mała,

nie chce robić prawie nic,

tylko by leżała.

Ref.: Ziarenek nie chce szukać,

do norki nie chce nosić,

a gdy nadejdzie zima,

sąsiadów będzie prosić. (bis)

 

 

 

 

 

IV. Przyszły do nich mamy trzy,

pogroziły palcem:

– Dość lenistwa, dosyć psot,

do roboty, malce.

Ref.: Chomik nosi owoce,

orzeszki zaś wiewiórka,

a mała polna myszka

ziarenka oraz piórka. (bis)

 

ANGIELSKI - WESOŁE RENIFERY - ENGLISH

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes, cheeks,
forehead, chin, hair, foot, tummy arms, legs.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees. I shake my arms. I can move my body.

Polecenia: Can you dance? Can you shake your legs?

Piosenki:


I Can Tap My Head

I can tap my head, I can tap my shoulders, I can tap my tummy, I can tap my leg.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

I can shake my head, I can shake my hands, I can shake my legs, I can shake my arms.

I can move my body, up and down!

I can move my body from left to right!

 

 

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost, witch, skeleton, haunted house, jack-o’-lantern.

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. Go away.

Pytania: What colour is it? Trick or Treat?

Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

ETC.

 

Five creepy spiders

Five creepy spiders. Five creepy spiders.
See how they crawl. See how they crawl.
Crawl crawl crawl. Crawl crawl crawl. Five creepy spiders.

 

Four bony skeletons. Four bony skeletons.
See how they dance. See how they dance.
Dance dance dance. Dance dance dance. Four bony skeletons.


Three black cats. Three black cats.
See how they run. See how they run.
Run run run. Run run run. Run run run. ETC.

Tematy kompleksowe:

1.                  Jestem bezpieczny na drodze

2.                  Jesień w ogrodzie

3.                  Jesień w lesie

4.         Jesienne święta

 

 

Co będziemy robić we wrześniu...

 

            W związku z tym, że powitaliśmy już jesień, tematyka w miesiącu październiku związana będzie z obserwacją przyrody podczas tej pięknej pory roku. Zanim jednak zagłębimy się w tematy przyrodnicze, porozmawiamy o bezpieczeństwie na drodze. Ostatni tydzień będzie dla nas okazją do wspólnej zabawy z okazji Halloween.

 

Bardzo proszę o przynoszenie do przedszkola tzw. „Darów jesieni”, które umieścimy w kąciku przyrodniczym.

Przypominam również o obowiązkowym wyposażeniu dziecka w KALOSZE!!!!

 

Wycieczki

3.10.2017 (wtorek)

Leśnictwo Olek

Wyjazd z przedszkola o godz. 9.30.

Proszę o stosowne ubranie dzieci (obowiązkowo nieprzemakalne buty).

 

4.10.2017 (środa)

WORD Toruń

Wyjazd z przedszkola o godz. 8.30.

śniadanie tego dnia dla grupy Górskich Orłów odbędzie się o godz. 8.00.

 

20.10.2017 (piątek)

Audycja muzyczna „Na góralską nutę” w wykonaniu grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę.

 

25.10.2017 (środa)

Zapraszamy chętnych rodziców do wspólnego wydrążania dyni. Prosimy również o dostarczanie dyni do przedszkola.

 

27.10.2017 (piątek)

Halloween Party

Proszę o przygotowanie przebrań dla dzieci oraz poczęstunku. Lista pojawi się w szatni na początku tygodnia.

 

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY – ENGLISH

SUBJECT : AUTUMN / JESIEŃ

Słownictwo: autumn, leaves, chestnuts, squirrel, hedgehog, wind, rain, clouds, bear, birds, umbrella, wellingtons.

Zdanie: I can see a squirrel. Birds fly away. Autumn leaves are falling down.

Pytania: What’s the weather like today? Can you see the hedgehog?

Piosenki:

Autumn Leaves are Falling Down

Autumn leaves are (changing colors x3)

Autumn leaves are changing colors all over town.

Autumn leaves are (falling down x3)

Autumn leaves are falling down

Down to the ground

Take a rike and (rike them down x3)

Take a rike and rike them down on the ground.

Make a pile (and jump in x3)

Make a pila and jump in on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

Autumn leaves x6 are on the ground

 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: ghost, monster, pumpkin, bat, witch, skeleton, spider, spider web, spooky, haunted house, jack-o’-lantern, trick or treat, zombie, happy, sad, scary, orange, black, grave, cemetery, blood, vampire, bones, broom, cloak, wound, costume, creepy,

Zdanie: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat. I’m a ghost. I’m scared of spiders.

Pytania: What colour is it? Who are you? What are you scared of?


Piosenki:


Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ Fife little Monsters jumping on the bed

FIVE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monters jumping on the bed.

FOUR little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head;
Mother called the doctor
And the doctor said:
No more monsters jumping on the bed.

THREE little monsters jumping on the bed
One fell off and bumped his head; ETC.

 

 

 

Tematy kompleksowe:

            1. Jesień w sadzie

            2. Jesień na działce

            3. Nasze zmysły

            4. Mam apetyt

 

CO NAS CZEKA W PAŹDZIERNIKU

 

            W pierwszym tygodniu porozmawiamy na temat owoców. Poznamy ich nazwy, oraz walory smakowe. Wykonamy czerwone jabłuszka.

            W drugim tygodniu poznamy nazwy warzyw, nauczymy się piosenki o ogórku, oraz wykonamy pyszne sałatki jarzynowe.

            W trzecim tygodniu zajmiemy się naszymi zmysłami, dowiemy się w jaki sposób poznajemy otaczający nas świat, utrwalimy nazwy części ciała.

            W czwartym tygodniu dowiemy się co trzeba jeść , aby być zdrowym, oraz w jaki sposób należy zachowywać się podczas posiłków.

 

02.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy owoce – bardzo proszę, aby każde dziecko z grupy „Zwinne rysie” przyniosło wybrany owoc.

 

05.10.2017 (czwartek)

Wyjazd do Zoo w Toruniu.

 

09.10.2017 (poniedziałek)

Poznajemy warzywa – bardzo proszę aby dzieci z grupy „Zwinne rysie” przyniosły wybrane warzywo.

 

13.10.2017 (piątek)

Sałatka jarzynowa – zajęcia praktyczno–gospodarcze. Bardzo proszę , aby dzieci z  grupy „Zwinne rysie” przyniosły fartuszki, oraz ugotowane, miękkie warzywa. Proszę na liście wpisać imię dziecka i wybrane warzywo.

 

20.10.2017 (piątek)

Audycja muzyczna pt. „Na góralską nutę. Muzyka Podhala”, przygotowana przez muzyków grupy: Wszyscy  Tworzymy Sztukę

 

23.10.2017 (poniedziałek)

Dzień koloru pomarańczowego – prosimy, aby tego dnia przynajmniej jeden element garderoby był koloru pomarańczowego.

 

25.10.2017 (środa)

Drążenie dyni – jeśli ktoś ma dynię, to prosimy o przyniesienie do przedszkola. Tego dnia zapraszamy do pomocy chętnych rodziców (prosimy o wcześniejsze zgłoszenie swojej obecności do wychowawcy).

 

27.10.2017 (piątek)

„Halloween part” – prosimy o przygotowanie przebrania dla dzieci.

 

ANGIELSKI – ENGLISH

Zwinne Rysie/ Białe Misie

SUBJECT : BODY / CIAŁO

Słownictwo: eyes, nose, mouth, ears, head, shoulders, knees, toes.

Polecenia: Touch your nose. Touch your knees.


Head and Shoulders

Head and shoulders knees and toes, knees and toes

Eyes and ears and mouth and nose

 

One Little Finger

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your head

One little finger, one little finger, one little finger, tap, tap, tap

Point your finger up,  point your finger down,

Put it on your nose.

Etc.


 

SUBJECT: HALLOWEEN

Słownictwo: bat, spider, pumpkin, orange, black, sad, happy, angry, trick or treat, ghost.

 

Polecenia: Make a happy face. Make a sad face. Fly like a bat.

 

Pytania: What colour is it?

 

Piosenki:

Knock, Knock, Trick or Treat?

Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost.
Knock knock, trick or treat?
Who are you?
I'm a ghost. I'm a little ghost

 

♫ CAN YOU MAKE A HAPPY FACE?

Can you make a happy face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make an angry face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a scary face? (4)

Jack o’lantern.

Can you make a sad face? (4)

Jack o’lantern.

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

            1. Moje przedszkole

            2. Na ulicy

            3. Ja i środowisko

            4. Jesienne owoce

 

CO PRZYNIESIE WRZESIEŃ?


Pierwszy tydzień września będzie przeznaczony na  poznanie przedszkola, zasad panujących w grupie oraz poznanie nowych dzieci i pracowników.

W drugim tygodniu dzieci zapoznają się z sygnalizacją świetlną, omówimy zasady bezpieczeństwa podczas przechodzenia przez jezdnie oraz jazdy samochodem. Przedszkolacy dowiedzą się również czym są pojazdy uprzywilejowane.

Kolejnym blokiem tematycznym będzie dbanie o higienę i czystość. Porozmawiamy o tym dlaczego trzeba myć zęby, dbać o higienę i zdrowie własne i innych.

Na koniec miesiąca zajmiemy się jesiennymi owocami. Zbadamy kolory, kształty oraz smaki różnych owoców. Wspólnie wykonamy sałatkę owocową.

 

05.09

Wyjazd z przedszkola o godz. 915
Wycieczka do Ogrodu zoo-botanicznego

26.09
Proszę o przyniesienie 3 owoców – dzieci będą robić sałatkę owocową

29.09 godz. 9.30
Występ muzyków z grupy Wszyscy Tworzymy Sztukę

audycja pt. "Wysoko, nisko i muzyka country"

 

 

♫ Fasolki – Szczotka, pasta

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, tak się zaczyna wielka przygoda. 
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym, kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. 

Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo 
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo 
Po jedzeniu kręć się za żwawo, ooo. 

Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

Tematy kompleksowe:

            1. Witamy w przedszkolu

            2. Moja grupa

            3. Jesień w sadzie

            4. Pani jesień

 

Co nas czeka we wrześniu....

 

         Nowy rok rozpoczniemy z nową nazwą grupy, dlatego też zaraz po przypomnieniu sobie zasad bezpiecznego przebywania w przedszkolu i jego okolicy, zajmować się będziemy zwyczajami orłów. Dowiemy się jak żyją w Kanadzie i Polsce, czym się odżywiają i w jaki sposób dbają o swoje młode. Dwa ostatnie tygodnie upłyną nam na obserwowaniu jesieni i zmian w przyrodzie z nią związanych.

 

Wycieczka do Torunia

5.09.2017

wyjazd godz.9.15

Wycieczka na festyn do Prywatnego Przedszkola i Żłobka Pod Muchomorkiem w Toruniu

Sałatka owocowa

19.09.2017

W ramach owocowego wtorku wykonywać będziemy sałatkę owocową.

Audycja muzyczna

29.09.2017

Audycja muzyczna „Wysoko, nisko i muzyka country” w wykonaniu grupy

„Wszyscy Tworzymy Sztukę”

 

Wierszyki/piosenki/zabawy

„Tylko orły”

Tylko Orły szybują nad granią,

Tylko Orłom nie straszna jest przepaść.

Wolne ptaki wysoko latają,

już za chwilę wylecimy z gniazda


„Jesienią”
Jesienią, jesienią
Sady się rumienią:
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

Czerwone jabłuszka,
Złociste gruszeczki
Świecą się, jak gwiazdy,
Pomiędzy listeczki.

— Pójdę ja się, pójdę
Pokłonić jabłoni,
Może mi jabłuszko
W czapeczkę uroni!

— Pójdę ja do gruszy,
Nastawię fartuszka,
Może w niego spadnie
Jaka śliczna gruszka!

Jesienią, jesienią
Sady się rumienią;
Czerwone jabłuszka
Pomiędzy zielenią.

 

ANGIELSKI – GÓRSKIE ORŁY - ENGLISH

Subject: Hi, Hello / Powitanie

Słownictwo: hello, good morning, goodbye, name, live, fine, good, happy, bad, sad.

Zwroty: My name is..., I live..., I’m...

Pytania:: What’s your name?, Where do you live?, How are you?

Piosenki:


Goodmorning Song

Good morning X4

One, two- One two three!

Good morning X4

Early in the morning

I say good morning

Hello and how are you?

 

 

What’s your name?

What’s your name? x2

My name is Ania. x2

How are you today? x2

I am good! x2

Where do you live? x2

I live in Polamd. x2

How old are you? x2

I am four. x2

Do you like chicken? x2

Yes, I do. x2

What ‘s your favourite food? x2

It’s ice-cream. x2

Can you swim? x2

No, I can’t.

Can you ride a bike? x2

Yes, I can. x2


 

SUBJECT: SHAPES + COLOURS / KSZTAŁTY + COLORY

Słownictwo: yellow, red, orange, blue, green, white, black, purple, grey, pink, brown, circle, square, rectangle, triangle, star, heart, moon, diamond, oval.

Zwroty: It’s red/blue etc., My favourite colour is..., The grass is green. The circle is blue. Make a rectangle. 

Pytania: What colour is it?, What is your favourite colour?, What is green?

Piosenki:


The Colours Song

Red, red, the apple is red. (x2)

The apple is red, red, red.

Green, green, the tree is green. (x2)

The tree is green, green,  green.

Blue, blue, the ball is blue. (2x)

The ball is blue, blue, blue.

Yellow, yellow, the lemon is yellow. (2x)

The lemon is yellow, yellow, yellow.

Orange, orange, the juice is orange. (2x)


 


What do you see?


What do you see?

I see a red circle.

Red circle is what I see.

What do you see?

I see a pink heart.

Pink heart is what I see.

What do you see?

I see a blue star.

Blue star is what I see.

What do you see?

I see a green square.

Green square is what I see.

What do you see?

I see a yellow rectangle.

Yellow rectangle is what I see.

What do you see?

I see a orange triangle.

Orange triangle is what I see.

What do you see?

I see a white diamond.

White diamond is what I see.

What do you see?

I see a brown oval.

Brown oval is what I see.

 



SUBJECT: AT THE CASTLE / W ZAMKU

Słownictwo: king, princess, castle, knight, sword, dragon, shield, gate, prison, treasure, tower, queen, family, daddy, mammy, brother, daughter, crown.

Zwroty: I live in a castle. The king lives in a castle. This is his crown. This is her crown.

Pytania: Where do you live? Where does he live? Where does she live?


Piosenki:

 

This is the king

This is his crown.

Where does he lives?

In the castle!

This is the queen.

This is her crown.

Where does she lives?

In the castle!

This is the princess.

This is her crown.

Where does she lives?

In the castle!

This is the prince

This is his crown.

Where does he lives?

In the castle!

 

The Family Fingers

Daddy finger , daddy finger

Where are you?

Here I am, here I am

How to you do?

Daddy finger , daddy finger

What’s your name?

Thumb I am, thumb I am

Call me Thumb.

Etc.

 

♫ Humpty Dumpty

Humpty Dumpty sat on a wall

Humpty Dumpty had a great fall

All the king’s horses and all the kings men

Couldn’t put Humpty Dumpty together again!


 

Top