Jadłospis

                                                                 Jadłospis

 PONIEDZIAŁEK26.09.2022Energia [kcal] :  1057Alergeny:
 ŚNIADANIEzupa mleczna: płatki owsiane na mleku, żurawina suszona kanapka: bułka wiejska z masłem i dżemem, twaróg, jabłka napój: herbata owocowaEnergia [kcal] :  345 Białko [g] : 11 Tłuszcz [g] : 9 Węglowodany[g] : 52  1,7
 OBIADzupa: ogórkowa, pieczywo II danie: pierogi leniwe z cukrem i cynamonem napój: sok tłoczonyEnergia [kcal]:  497 Białko (g):  23 Tłuszcze (g):  18 Węglowodany(g):591,7
 PODWIECZOREKbudyń waniliowy, ciasteczka kruche, owoce napój: herbata z melisyEnergia [kcal]:  215 Białko (g):  5 Tłuszcze (g):  6 Węglowodany (g):  35  1,7
 Wtorek27.09.2022Energia [kcal] :  1050Alergeny:
 ŚNIADANIEzupa mleczna: płatki pszeniczne z mlekiem kanapka: pieczywo mieszane z masłem, ser żółty, kiełbasa żywiecka, sałata, ogórek napój: herbata z cytrynąEnergia [kcal] :  315 Białko [g] : 10 Tłuszcz [g] : 10 Węglowodany[g] : 41  1,7
 OBIADzupa: fasolowa, pieczywo II danie: morszczuk, ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej napój: mięta z pomarańcząEnergia [kcal]:  512 Białko (g):  29 Tłuszcze (g):  17 Węglowodany (g):511,3,7
 PODWIECZOREKjogurt naturalny z miodem i pestkami dyni, owoce napój: malinowyEnergia [kcal]: 223 Białko (g):  8 Tłuszcze (g): 10 Węglowodany (g):  27  1,7
 Środa28.09.2022Energia [kcal] :  1081Alergeny:
 ŚNIADANIEzupa mleczna: kasza manna razowa z rodzynkami kanapka: chleb owsiany z masłem, szynka drobiowa, twaróg, sałata, pomidor napój: herbata owocowaEnergia [kcal] : 349 Białko [g] : 17 Tłuszcz [g] : 16 Węglowodany[g] : 34  1,7
 OBIADzupa: barszcz  ukraiński, pieczywo II danie: pieczen rzymska w sosie koperkowym, trio warzywne  napój:  herbata owocowaEnergia [kcal]:  509 Białko (g):  21 Tłuszcze (g):  17 Węglowodany (g):581,7,9
 PODWIECZOREK                tosty z serem i keczupem, chrupiąca marchewka napój: sok tłoczonyEnergia [kcal]: 223 Białko (g):  8 Tłuszcze (g): 10 Węglowodany (g):  27  1,7
 Czwartek29.09.2022Energia [kcal] :  1074Alergeny:
 ŚNIADANIEkanapka: bułka pszenno-żytnia z masłem, schab pieczony, ser żółty, sałata, ogórek, seler naciowy napój: kakao na mlekuEnergia [kcal] :  355 Białko [g] : 16 Tłuszcz [g] : 14 Węglowodany[g] : 32  1,7
 OBIADzupa: kalafiorowa, pieczywo II danie: gulasz wieprzowy, kasza, buraczki napój: melisa z pigwąEnergia [kcal]: 501 Białko (g):  29 Tłuszcze (g):  18 Węglowodany(g):511,3,9
 PODWIECZOREKmakaron z sosem truskawkowo-jogurtowym napój: herbatkaEnergia [kcal]:  218 Białko (g): 8 Tłuszcze (g):  3 Węglowodany (g): 37  1,7
 Piątek30.09.2022Energia [kcal] :  1059Alergeny:
 ŚNIADANIEzupa mleczna: płatki kukurydziane z mlekiem kanapka: chleb kresowy, ser żółty, sałata, pomidor, ogórek kiszony napój: herbata owocowaEnergia [kcal] :  343 Białko [g] : 11 Tłuszcz [g] : 11 Węglowodany[g] : 54  1,4,7
 OBIADzupa: marchewkowa, pieczywo II danie: pierogi lepione z mięsem  napój: herbata cytrynowaEnergia [kcal]: 493 Białko (g):  21 Tłuszcze (g):  9 Węglowodany (g):491,3,7
 PODWIECZOREKwafle ryżowe z musem jabłkowym napój: maślankaEnergia [kcal]: 223 Białko (g):  8 Tłuszcze (g): 10 Węglowodany (g):  27  1,3,7
PONIEDZIAŁEK03.10.2022Energia [kcal] :  1066Alergeny: 
I ŚNIADANIEzupa mleczna:  kasza manna razowa z rodzynkami kanapka: pieczywo mieszane, z serkiem śmietankowym, pomidor, sałata napój: herbata owocowaEnergia [kcal] : 353 Białko [g] :  11 Tłuszcz [g] :  9 Węglowodany[g] : 40  1, 7 
OBIADzupa:  pomidorowa z makaronem II danie:  kotlet mielony, ziemniaki, surówka z marchwi napój: sok tłoczonyEnergia [kcal]:  498 Białko (g):  24 Tłuszcze (g):  17 Węglowodany(g):61 1,3,7,9 
PODWIECZOREKKisiel owocowy z płatkami musli, jabłka i banany napój: herbatka owocowaEnergia [kcal]: 215 Białko (g):  10 Tłuszcze (g): 8 Węglowodany (g): 17  1, 7 
Wtorek04.10.2022Energia [kcal] :  1065Alergeny: 
I ŚNIADANIEkanapka: bułka pełnoziarnista, szynka, ser żółty, ogórek, papryka napój: kakao na mlekuEnergia [kcal] :  342 Białko [g] : 17 Tłuszcz [g] :  16 Węglowodany[g] : 34  1, 7 
OBIADzupa: sieczka, pieczywo II danie: udko pieczone, ryż groszek z marchewką napój: mięta z pomarańcząEnergia [kcal]:  505 Białko (g):  30 Tłuszcze (g):  16 Węglowodany (g):561,7,9 
PODWIECZOREKjogurt naturalny z miodem i słonecznikiem, owoce napój: malinowyEnergia [kcal]:  218 Białko (g):  3 Tłuszcze (g):  3 Węglowodany (g):  42  1,7 
Środa05.10.2022Energia [kcal] :  1033Alergeny: 
I ŚNIADANIEzupa mleczna:  płatki zbożowe z mlekiem kanapka: chleb pszenno-żytni, pasztet lub ser żółty, ogórek, seler naciowy, sałata napój: herbata z cytrynąEnergia [kcal] :  353 Białko [g] :  11 Tłuszcz [g] :  9 Węglowodany[g] : 49  1,7 
OBIADZupa: jarzynowa niezabielana, pieczywo II danie: spaghetti po bolońsku napój:  herbata z czerwonokrzewuEnergia [kcal]:  453 Białko (g):  24 Tłuszcze (g):  11 Węglowodany (g):591,9 
PODWIECZOREKgalaretka owocowa z bitą śmietaną, owoce, chrupki kukurydziane napój: sok tłoczony z jabłekEnergia [kcal]:  227 Białko (g): 8 Tłuszcze (g):  2 Węglowodany (g): 45  1,7 
Czwartek06.10.2022Energia [kcal] :  1055Alergeny: 
I ŚNIADANIEzupa mleczna:  kasza jaglana z żurawiną kanapka: chleb ze słonecznikiem, masło, salami, twaróg, pomidor, sałata napój: herbata rumiankowaEnergia [kcal] :  351 Białko [g] :  10 Tłuszcz [g] : 10 Węglowodany[g] : 41  1,9 
OBIADzupa: krupnik, pieczywo II danie: bitki  schabowe w sosie, kasza, buraczki napój: malinowyEnergia [kcal]: 489 Białko (g):  31 Tłuszcze (g):  19 Węglowodany(g):491,7, 9 
PODWIECZOREKpierogi z owocami i jogurtem napój: herbata owocowaEnergia [kcal]: 215 Białko (g):  10 Tłuszcze (g): 8 Węglowodany (g): 17  1,7 
Piątek07.10.2022Energia [kcal] :  1052Alergeny: 
I ŚNIADANIEzupa mleczna:  płatki pszeniczne kanapka: bułka z masłem , twarożek, ogórek, sałata napój: herbata owocowaEnergia [kcal] :  351 Białko [g] : 16 Tłuszcz [g] : 12 Węglowodany[g] : 44  1,9 
OBIADzupa: rosół z makaronem II danie:  morszczuk, ziemniaki, surówka  z kapusty kiszonej  napój: sok tłoczonyEnergia [kcal]: 503 Białko (g):  21 Tłuszcze (g):  9 Węglowodany (g):491,3,4,7,9 
PODWIECZOREKWafle ryżowo-orkiszowe napój: maślanka owocowaEnergia [kcal]: 198 Białko (g):  6 Tłuszcze (g):1,75 Węglowodany (g): 45  1,3,7 

                                                         

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 w sprawie przekazywania informacji na temat żywności informujemy, że w naszej kuchni używane są substancje i produkty powodujące alergie lub reakcje nietolerancji.

Alergeny występujące w posiłkach:

1. Zboża zawierające gluten, tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz i produkty pochodne

2. Skorupiaki i produkty pochodne

3. Jaja i produkty pochodne

4. Ryby i produkty pochodne

5. Orzeszki ziemne (arachidowe)

6. Soja i produkty pochodne

7. Mleko i produkty pochodne

8. Orzechy

9. Seler i produkty pochodne

10. Gorczyca i produkty pochodne

11. Nasiona sezamu i produkty pochodne

12. Dwutlenek siarki

13. Łubin

14. Mięczaki 

* Zgodnie z oświadczeniami producentów użyte produkty gotowe (np. wędliny, kakao, herbata, dżem, ketchup, koncentrat pomidorowy…) mogą zawierać śladowe ilości alergenów: glutenu, mleka łącznie z laktozą, jaj, soi, orzechów, selera i gorczycy.

Używane do potraw naturalne przyprawy (pieprz, pieprz ziołowy, lubczyk, liść laurowy, ziele angielskie, papryka słodka, czosnek, curry, kminek, kolendra, kurkuma, imbir, cynamon, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, gałka muszkatołowa, goździk, zioła prowansalskie, majeranek, tymianek, bazylia) mogą zawierać śladowe ilości alergenów z grupy 1, 3, 6, 7, 9, 10